Cuvântul Libertății, aprilie 2016 (Anul 28, nr. 8012-8037)

2016-04-22 / nr. 8030

2 / cuvântul libertății Membrii Guvernului vor discuta online, joia, cu românii Guvernul lansează o serie de sesiuni online sub numele "De vorbă cu ministrul tău ", astfel că în fiecare seară de joi, timp de o oră, miniștri, secretari de stat sau consilieri ai Executivului vor răspunde întrebărilor cetățenilor pe teme de interes pentru aceștia. La prima discuție online, de aseară, a participat ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, Violeta Alexandru, care a răspuns întrebărilor despre prioritățile Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC), transparența decizională, guvernare deschisă și participativă. Discuția a avut loc pe pagina de internet a Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic. România și Ucraina au semnat un acord privind colaborarea în domeniul transporturilor militare Premierul Dacian Cioloș s-a întâlnit, ieri, la Palatul Victoria, cu președintele Ucrainei, Petro Poroșenko, în marja reuniunii fiind semnate acordul bilateral privind cooperarea în domeniul transporturilor militare, precum și Acordul vizând patrularea în comun la frontiera româno-ucraineană. Noul guvern de la Kiev reprezintă o nouă șansă pentru accelerarea reformelor interne și stabilizarea Ucrainei, a spus premierul Dacian Cioloș, în timpul dejunului de lucru pe care l-a avut, joi, cu președintele Ucrainei, Petro Poroșenko, aflat în vizită oficială în România. “In cadrul discuțiilor au fost trecute în revistă stadiul actual al relațiilor bilaterale, situația politică și de securitate a Ucrainei, precum și relația acesteia cu Uniunea Europeană. Premierul român a arătat că formarea noului guvern de la Kiev reprezintă o nouă șansă pentru accelerarea reformelor interne și stabilizarea statului vecin. Totodată, premierul Dacian Cioloș l-a asigurat pe președintele Poroșenko de sprijinul României, bilateral și la nivel european, în planul reformelor și al implementării angajamentelor europene ”, informează Guvernul printr-un comunicat. Potrivit sursei citate, președintele Poroșenko a prezentat situația din Ucraina și a dat asigurări privind angajamentul noului guvern de la Kiev de a lua măsurile necesare pentru stabilizarea situației politice și pentru continuarea reformelor. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolaescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.4141. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/02012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafaxlSmail.cylpress.ro __________Internet: www.cylpress.ro___________ REDACTOR-ȘEF ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zucar Economie / Politică: Marga Bulugean Culturi Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 aidareanucristian@yahoo.com Sub-redacție Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com Responsabitatea juridică pertui conținutul articolului aparține autorul De asemenea, . cazul extant pe presă și . . pusonareaț.3tae. response Xâea pancă le apatie .. actualitate vineri, 22 aprilie 2016 Ministrul Educației, Adrian Curaj, a declarat, ieri, la Slatina, că anul viitor vor avea loc mai multe schimbări în ceea ce privește modul de organizare a bacalaureatului. Curaj a afirmat că sistemul de învățământ românesc nu este pregătit pentru un bacalaureat diferențiat, însă își dorește ca de anul viitor acest examen să fie bazat pe teste cunoscute dinainte, transmite corespondentul MEDIAFAX. “Nu am cum să fac modificări la evaluarea națională sau la bacalaureat, legea nu mă lasă, chiar dacă aș vrea, dar anul viitor vor fi făcute niște schimbări astfel încât, pe de o parte, să-i orientăm pe tinerii noștri spre școala potrivită, iar pe de altă parte aș vrea din ce în ce mai mult ca bacalaureatul să fie bazat pe niște teste deja dinainte cunoscute, în cantitate mare, iar elevii să fie pregătiți. Nu doar să scoatem niște subiecte. Cred că ar trebuie să mergem spre itemi de evaluare cunoscuți dinainte”, a spus ministrul. Totodată, în opinia ministrului elevii trebuie să aibă posibilitatea să treacă ușor de la școala profesională la limeu și invers. “Eu cred că este important să ne uităm pe partea de școală profesională, astfel încât tinerii noștri să ajungă la nivelul de calificare cinci fără să meargă pe linia liceului și să ajungă în zona profesională. Atunci lucrurile vor fi foarte frumoase. Mai ales, trebuie să le arătăm cum anume pot să se miște între liceu și profesională, între profesională și liceu, pentru că opțiunile se schimbă odată cu ajungerea la maturitate”, a adăugat Curaj. Ministrul Educației a vizitat, ieri, Târgul de oferte educaționale desfășurat la Slatina. Curaj. Bacalaureatul să fie bazat pe un set de teste cunoscute deja de elevi Curtea Constituțională va discuta sesizarea privind alegerile locale pe 4 mai Judecătorii Curții Constituționale vor discuta sesizarea jurnalistului Liviu Avram privind organizarea alegerilor locale într-un singur tur în ședința de miercuri, 4 mai, cu două zile înainte de startul campaniei electorale. Ședința va avea loc la ora 10.00, au precizat pentru MEDIAFAX surse din CCR. Campania electorală va începe pe 6 mai, cu 30 de zile înaintea alegerilor. Jurnalistul Liviu Avram a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, că Tribunalul București a decis transmiterea către CCR a sesizării sale privind excepția articolelor din lege privind numărul necesar de semnături pentru un candidat independent și organizarea alegerilor locale întrun singur tur. Decizia Tribunalului București vine în cadrul unui proces deschis de jurnalist, care și-a depus candidatura la Primăria Capitalei, ca indescendent, tocmai pentru a putea ridica excepția de neconstituționalitate asupra legii. Curtea de Apel București a respins, vineri, plângerea formulată de PNL pe tema organizării alegerilor locale în două tururi de scrutin, hotărârea nefiind definitivă. Plângerea PNL viza însă HG privind data alegerilor locale. Ministrul Justiției a cerut Direcției Naționale pentru Probațiune să scoată la concurs 28 de posturi în contextul discuțiilor pe care ministrul Justiției le-a avut cu membrii de sindicat ai Serviciului de Probațiune București și al pichetelor angajaților instituției. Raluca Prună a cerut Direcției Naționale pentru Probațiune să scoată la concurs 28 de posturi de consilier vacante în prezent. “Ministrul justiției a solicitat Direcției Naționale pentru Probațiune să scoată imediat la concurs 28 de posturi de consilier de probațiune vacante în prezent. Ministrul Justiției este la curent cu volumul foarte mare de dosare repartizate fiecărui consilier de probațiune și obligațiile acestora către instanță, și subliniază că va cere suplimentarea numărului de posturi cu ocazia primei rectificării bugetare din acest an”, a anunțat Ministerul Justiției într-un comunicat de presă. De asemenea, ministerul susține că serviciile de probațiune din întreaga țară încă nu beneficiază de asigurarea pazei de către Jandarmeria Română, astfel că instituția “a intensificat comunicarea cu Ministerul Afacerilor Interne privind urgentarea demersurilor necesare pentru asigurarea pazei serviciilor de probațiune cu efective de jandarmi”. De asemenea, Raluca Prună anunță că în ceea ce privește salariile și suplimentarea resurselor umane, ministerul a inițiat un dialog cu Ministerul Finanțelor Publice pentru identificarea resurselor bugetare necesare.___________ Integritatea, principalul criteriu pentru desemnarea lui Lazăr la funcția de procuror general Ministrul Justiției a declarat ieri, la sediul CSM, că nu va vorbi despre punctele slabe ale celorlalți candidați la funcția de procuror general, dar integritatea a fost principalul criteriu când a decis să îl desemneze pe Augustin Lazăr. întrebată ce a detemminat-o să îl propună pe Augustin Lazăr la conducerea Ministerului Public și nu pe Oana Haineală sau Codruț Olaru, ministrul Raluca Prună a declarat: “Nu aș vrea acum să spun care au fost punctele slabe pentru care ceilalți doi nu au fost propuși. Cu președintele țării m-am consultat de mai multe ori, referitor la principiile pe care le aplic în acest proces și la criterii, la ce anume este important pentru mine și, cred că pentru întreaga societate, ar trebui să fie important criteriul de integritate”. Augustin Lazăr a fost propus de ministrul Justiției pentru funcția de Procuror General al României, acesta susținând, ieri, un interviu în fața Secției pentru procurori a CSM, instituție care urmează să dea un aviz consultativ. Cât privește vârsta optimă pentru o astfel de candidatură, ministrul Justiției a declarat că la modificarea legilor privind domeniul Justiției ar trebui să se aibă în vedere o experiență mai mare de 10 ani. “Eu cred că vârsta, singură, nu este o virtute, în cadrul procesului la care lucrăm acum, de modificare a legilor justiției, probabil că o să ne uitam și la acest lucru. Câtă vreme pentru a fi simplu judecător la ÎCCJ îți trebuie 15 ani de vechime și pentru a ajunge Procuror General îți trebuie numai 10 ani, eu cred că trebuie să ne uitam și la aceste lucruri. Cred că cineva care termină facultatea la 22 de ani intră la INM la 24 de ani, ajunge, în teorie, la 34 de ani Procuror General”, a declarat ministrul Justiției la CSM, precizând că experiența a fostul unul dintre criteriile pe care le-a avut în vedere atunci când l-a propus pe Augustin Lazăr pentru funcția de Procuror General al României.