Cuvântul Libertății, mai 2016 (Anul 28, nr. 8038-8061)

2016-05-23 / nr. 8054

2 / cuvântul libertății Promisiunile lui Vanghelie: Vreau să construiesc un oraș în oraș, un cartier cu 85.000 de locuințe Candidatul PDL la Primăria sectorului 5, Marian Vanghelie, promite în viitorul mandat construcția unui cartier de 85.000 de locuințe, un *’veritabil oraș în oraș”. “In următoare perioadă au în vedere două tipuri de proiecte: unele administrative și altele politice. Pe lista celor administrative se găsește construcția unui veritabil oraș în oraș, un cartier de 85.000 de locuințe grupate pe trei paliere: locuințe sociale pentru cei cu venituri mici, locuințe cu regim special pentru tinerii căsătoriți și încă o grupă care va fi rezervată celor care au venituri și vor dori să cumpere aceste locuințe”, a scris Marian Vanghelie pe Facebook. El a adăugat că este important să continue izolarea termică a tuturor blocurilor din sector, oferind și un motiv pentru care nu a facut-o până în prezent. “Proiectele au fost blocate prin intervenția brutală a instituțiilor de forță ale statului care au băgat spaima în funcționari și nimeni nu a mai semnat niciun act. Voi continua proiectul meu de suflet, învățământ de calitate, sectorul 5 fiind un punct de reper pe zona asta, la nivelul Bucureștiului. Am în vedere reabilitarea unora dintre școlile afectate și dotarea celorlalte, în așa fel încât să știe toată lumea că în sectorul 5 învățământul e la nivel european”, a motivat Marian Vanghelie. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, st. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41.41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafaxfilmail.cvlpress.ro __________Internet www.cvlDress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ____________MIRCEA CANTĂR____________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU_____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN___________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate juridcă pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalăți citate, responsabilitatea juridică le aparține. actualitate luni, 23 mai 2016 MIRCEA CANTAR I Alegeri locale 2016: Evaluări în marș Aidoma unui marș forțat, campania electorală pentru alegerile de la 5 iunie a.c. - una atipică - a atins deja jumătatea drumului. Candidații la statutul de ales local - primar, viceprimar, consilier local, consilier județean — s-au încălzit de-a binelea și cred fiecare în parte că transmit încredere și optimism prin discursul lor pliat realităților imediate. Evident, la sediile de campanie, evaluările de moment nu lipsesc și încă se mai corectează din mers strategiile convenite inițial. Dacă tonusul de ansamblu rămâne unul monoton, sleit, fără inspirație, discret, consecința imediată ar putea fi o slabă participare la vot, ceea ce la alegerile locale s-a mai întâmplat, reproșându-se apoi legitimitatea discutabilă a aleșilor. Cu atenția concentrată asupra candidaților la funcția de primar, la nivelul localităților doljene, se trece cu vederea componența listelor de consilieri locali, chiar județeni, din rândul cărora va fi extras viitorul viceprimar și, respectiv, viitorul președinte și vicepreședinți de Consiliu Județean. N-ar trebui omise prerogativele exprese prevăzute de lege pentru autoritatea deliberativă, conform cărora „consiliul local are inițiativă și hotărăște, în condițiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepția celor care sunt date prin lege în competența altor autorități ale administrației publice locale sau centrale”. Cu alte cuvinte, lucru cunoscut, un primar, ca autoritate executivă, nesusținut sau neanturat de un consiliu local majoritar, favorabil demersurilor sale, are reale dificultăți în exercitarea mandatului, după cum un consiliu local obedient excesiv poate îngădui prin superficialitate erori administrative, semnalate în cel mai bun caz prin controlul de tutelă exercitat de Prefect asupra activității autorității administrației publice locale. Suntem în toiul campaniei electorale, asemuită cu un marș forțat. Asistăm, în măsura în care ne interesează, la discursuri ale candidaților, proiectele avute în vedere, reușitele și neîmplinirile în mandatul care se încheie. Nu este un secret faptul că peste tot, la nivelul localităților doljene, confruntarea se poartă între ofertele social-democraților și cele ale liberalilor, aspirații mai timide având și candidații ALDE, UNPR, Mișcarea Liberală, PSRO. Politicienii sunt în campanie. Asta neîndoielnic. Cum numitorul comun al făgăduințelor rămâne identic, vizând prosperitatea, alegătorii vor opta în cele din urmă pentru ceea ce consideră că îi avantajează. Oricum legislația electorală, prin limitările impuse, a generat și o limitare comunicațională. Nu avem numai un deficit de afișaj stradal. Avem și un deficit de dezbateri, de discuții și, implicit, de bună selectare publică a celor mai valoroși. S-a spus mereu că, dintr-un anumit punct de vedere, alegerile locale reprezintă o premisă în perspectiva alegerilor legislative. Așa stând lucrurile, efectul imediat al alegerilor locale va fi acela că PNL și PSD își vor distribui primăriile și vor intra, avantajate, în campania pentru constituirea noului Parlament. Nimic nou sub soare. Simulare pentru alegerile locale. Prima verificare a sistemului informatic Duminică, la nivel național, are loc prima dintre cele trei simulări ale alegerilor locale, la care va fi testat sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și prevenirea votului multiplu. Duminică, începând cu ora 09.00, Comisia Tehnică a alegerilor locale din iunie va coordona prima dintre cele trei simulări programate pentru a verifica funcționarea aplicațiilor informatice de monitorizare a prezenței la vot și prevenire a votului multiplu. Simularea va fi realizată în condiții cât mai apropiate de cele din timpul votului, pentru a putea identifica și remedia eventuale disfuncționalități, anunța ministrul Petre Tobă la începutul lunii mai. Verificarea de duminică este organizată de Autoritatea Electoral Permanentă(AEP) și Serviciul de Telecomunicații Speciale(STS). Reprezentanții acestor instituții sunt sprijiniți la testare de cei din Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Educației și prefecturi. Sistemul de prevenire a votului ilegal presupune o rețea formată din tablete și alte dispozitive pentru aproape toate secțiile de votare din țară. Conectate la internet, la o rețea securizată de STS, pe aceste tablete se vor transmite în timp real datele votanților. Astfel, unitatea centrală va putea compara informațiile cu cele venite de la celelalte secții de votare. La testarea de duminică, operatorii vor merge în interiorul secțiilor de votare și vor transmite date, la fel ca în ziua alegerilor, pe rețeaua pusă la dispoziție de STS, fiind astfel verificate comunicațiile, anunță oficialii din AEP. Ministrul Muncii. De la 1 iulie vor intra în plată noile indemnizații pentru mame “Ceea ce e foarte important e că săptămâna viitoare ieșim în dezbatere publică cu normele de aplicare. Oricine e în această situație să verifice normele, să vadă dacă înțelege ceva din ele noi zicem că sunt destul de clare”, a declarat, la emisiunea După 20 de ani, de la ProTv, ministrul Muncii. El a precizat că noile prevederi se aplică și mamelor care sunt în concediu fără plată sau s-au întors la serviciu, iar detaliile vor fi publicate în dezbatere publică, săptămâna viitoare. întrebat despre finanțare, Dragoș Pâslaru a precizat că aceasta se va realiza în urma rectificării bugetare. “Până nu exista actul legislativ și bugetul rectificat, rămâne o probabilitate. Să nu uităm ca acești bani sunt la concurență cu alții pe care trebuie să-i dăm pentru că în Parlament se adoptă diverse lucruri mai mult sau mai puțin ghidușe. Asta e o problemă serioasă, e vorba de natalitate, de creșterea numărului de locuri de muncă”, a adăugat ministrul Muncii. Legea privind creșterea indemnizației pentru mame a fost adoptată în luna aprilie 2016, după mai multe luni de dezbatere și tensiuni între Parlament și Guvern. Ulterior promulgării, premierul Dacian Cioloș a menționat că Guvernul nu are bani pentru astfel de majorări și a solicitat Parlamentului să indice sursa; în cele din urmă, premierul a venit cu asigurări că legea va fi pusă în aplicare. Noul ministru al Muncii, Dragoș Pâslaru, a dat asigurări că legea privind creșterea indemnizației pentru mame, precum și a perioadei de plată, va intra în vigoare exact așa cum prevede legea, de la 1 iulie.