Cuvântul Libertății, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8062-8086)

2016-06-30 / nr. 8086

2 / cuvântul libertății Dezincriminarea conflictului de interese, atacată la CCR de 99 parlamentari, majoritatea PSD Legea care prevede că aleșii care și-au angajat rudele la cabinetul parlamentar înainte de 21 august 2013 nu pot fi acuzați de conflict de interese a fost atacată la CCR de 98 de deputați de la PSD, UDMR, minorități, plus un reprezentant PNL, iar dezbaterea la Curte va avea loc în data de 6 iulie. Textul sesizării a fost semnat de 76 de deputați PSD, 13 UDMR, 9 reprezentanți ai minorităților și un liberal, iar adresa de înaintare a sesizării de neconstituționalitate a fost semnată de liderul deputaților PSD, Florin Pâslaru, în condițiile în care proiectul a fost inițiat de actualul președinte interimar al Camerei Deputaților din partea PSD, Florin Iordache, și de deputatul UDMR Marton Arpad, fiind votat de parlamentari de la toate partidele. Unul dintre motivele invocate de semnatarii sesizării este acela că legea ‘’ar putea conduce la un conflict juridic de natură constituțională între Parlament și înalta Curte de Casație și Justiție” deoarece actul normativ introduce el însuși o interpretare cu privire la conflictul de interese. Un al doilea motiv invocat de autorii sesizării de neconstituționalitate este că legea ”are efecte retroactive încălcând principiul neretroactivității legii consacrat de prevederile art. 15 alin. 2 din Constituția României: «Legea dispune numai pentru viitor, cu excepția legii penale sau contravenționale mai favorabile ”. ‘’Prin interpretarea art. 38 alin (11) din legea nr. 96,2006 privind statutul deputaților și al senatorilor va apărea o contradicție între dispozițiile din legea generală 161/2003 și dispozițiile din legea specifică 161/2003 încălcându-se spiritul Constituției”, mai arată autorii sesizării EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlDress.ro __________Internet: www.cvlDress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________ MAGDA BRATA____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mondiche, Radu Iliceanu Eveniment Camen Zulian Economie / Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu • Fotoreporter Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorul. De asemenea, in căzii unor agenții de presă și personanăȘ dtate, responsabitatea juridica le apariție. joi, 30 iunie 2016 actualitate Iohannis: Au adoptat o Declarație comună a celor 27 de membri Liderii UE s-au întâlnit ieri pentru a discuta decizia Marii Britanii de a părăsi Blocul comunitar și viitorul Uniunii Europene, aceasta fiind prima întâlnire la acest nivel la care reprezentantul britanic nu participă. La finalul summitului, președintele Klaus Iohannis a subliniat că Marea Britanie își va menține statutul de țară membră a Uniunii până la ieșire și că drepturile cetățenilor europeni vor fi respectate până atunci. Șeful statului a precizat că liderii europeni au adoptat o rezoluție comună la reuniunea de miercuri prin care spun că regretă rezultatul referendumului, dar că vor respecta decizia britanicilor și că Marea Britanie va rămâne membru cu drepturi depline până la ieșirea din UE. “Regretăm rezultatul referendumului din Regatul Unit, dar respectăm voința exprimată de majoritatea poporului britanic. Până când Regatul Unit părăsește Uniunea, acesta își păstrează statutul de stat membru, cu toate drepturile și toate obligațiile”, a declarat Iohannis la Bruxelles. Premierul britanic David Cameron l-a asigurat, în numele Marii Britanii, la Bruxelles, pe președintele Klaus Iohannis că românii vor putea să rămână și să muncească și și-a cerut scuze pentru incidentele care au avut loc. “Am primit asigurări de la premierul Cameron, în numele Marii Britanii, nu în nume personal, că românii vor putea să rămână, vor putea să muncească și și-a cerut scuze pentru incidentele care au avut loc acolo”, a declarat președintele la Bruxelles. De asemenea, șeful statului a spus că pentru România sunt multe mize, dar că va negocia poziția foarte bine, principala temă a negocierilor bilaterale fiind poziția românilor din Marea Britanie. „Astăzi ( n.r ieri) ne întâlnim pentru a discuta despre rezultatul de aseară pentru a vedea cum ne poziționăm, cum reacționăm. Este important să ne armonizăm pozițiile în această chestiune și mesajul României este unul foarte simplu, trebuie să avem grijă să intrăm bine pregătiți să negociem. Și noi vrem să fim bine pregătiți, este nevoie de un pic de răbdare, de calm și de multă luciditate. Nu trebuie să intrăm în această discuție emoționali și trebuie să intrăm lucizi, pragmatici, iar pentru noi sunt foarte multe mize și suntem hotărâți să ne negociem poziția foarte bine, în primul rând, sigur, poziția românilor care lucrează și trăiesc în Marea Britanie”, a susținut Iohannis. El a adăugat că David Cameron a confirmat că tabăra Leave nu are niciun plan concret și că toată lumea a fost surprinsă de rezultat, având în vedere că se așteptau ca votul să fie pentru rămânerea în Uniunea Europeană. “Este, din păcate, foarte clar că nimeni nu a avut un plan B. Acest lucru ne arată că toți s-au așteptat să se voteze pentru Remain și au fost surprinși de rezultat. Chiar premierul Cameron ne-a confirmat că tabăra Leave nu are niciun plan concret și atunci este chiar nevoie de aceste câteva săptămâni pentru o abordare mai clară și din partea Marii Britanii, și din partea Uniunii Europene. Este evident că Marea Britanie a avut referendumul și trebuia să aibă varianta A și varianta B. Evident că ar fi fost mai bine să se clarifice mai repede situația, dar în situația dată toți am înțeles că mai repede de toamnă probabil nu se va putea negocia practic nimic”, a concluzionat Iohannis. El a oferit amănunte și despre discuțiile de marți seara ale liderilor UE cu premierul David Cameron. ‘’Poate ar fi bine să spun doar câteva cuvinte despre ce s-a discutat aseară la cina unde am primit informări din partea premierului britanic și ne-am exprimat noi opinia. Cred că sunt câteva lucruri importante de știut. Premierul britanic a fost foarte ferm în ceea ce privește viitorul Marii Britanii și a spus foarte clar că Marea Britanie va respecta referendumul, asta însemnând clar că se va proceda atunci când totată lumea este pregătită la negocierea ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, a spus foarte clar că domnia sa nu va începe acest proces și va lăsa această chestiune următorului prim ministru care va fi desemnat până la mijlocul lui septembrie. Este, deci, destul de clar că nu vom avea o notificare din partea Marii Britanii până în toamna acestui an, în consecință nu vom avea ce negocia”, a detaliat șeful statului. Deputatul Sebastian Ghiță, trimis în judecată pentru opt infracțiuni Dosarul în care Sebastian Ghiță are opt capete de acuzare a fost trimis spre judecare la înalta Curte de Casație și Justiție, procurorii arătând în rechizitoriu modalitatea prin care deputatul a pus la punct un sistem infracțional care funcționa în județul Prahova și prin care persoane cheie din Poliție și procuratură răspundeau comenzilor acestuia. Alături de Sebastian Ghiță au mai fost trimiși în judecată Liviu Tudose, la data faptelor procuror general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești, sub acuzațiile de luare de mită și folosirea de informații ce nu sunt destinate publicității, Viorel Dosaru la data faptelor șef al IPJ Prahova, pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită, favorizarea făptuitorului, trafic de influență și folosirea de informații care nu sunt destinate publicității, Constantin Ispas, ofițer de poliție și Aurelian Constantin, la data faptelor procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești pentru săvârșirea infracțiunilor de cercetare abuzivă și folosirea de informații care nu sunt destinate publicității. în rechizitoriul procurorilor se arată că “în perioada iunie 2013 - primăvara anului 2014, în timp ce pe rolul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești se afla, în curs de urmărire penală, o cauză complexă în care se efectuau cercetări cu privire la săvârșirea unor infracțiuni de evaziune fiscală și spălare de bani, mai multe persoane vizate au obținut informații confidențiale pe mai multe căi, printre beneficiarii acestor informații nedestinate publicității fiind și Ghiță Sebastian Aurelian”. Sursa citată mai spune că în schimbul informațiilor nedestinate publicității pe care le-a obținut, Sebastian Ghiță a promis, pe de o parte, lui Dosaru Viorel că îl va sprijini să își mențină funcția, dar și să obțină alte funcții de conducere. Deputatul Sebastian Ghiță a fost trimis ieri în judecată de procurorii DNA, fiind acuzat de două infracțiuni de dare de mită, cumpărare de influență, spălare de bani, șantaj, două infracțiuni de folosire de informații ce nu sunt destinate publicității și conducerea unei mașini fără permis.