Cuvântul Libertății, august 2016 (Anul 28, nr. 8113-8138)

2016-08-01 / nr. 8113

2 / cuvântul libertății Basescu, despre dosarul lui Bogdan Olteanu. Instituțiile au aflat de banii scoși în Bulgaria, dar nu știau ce s-a făcut cu ei Fostul președinte Traian Băsescu a declarat sâmbătă seara, la România TV, referitor la dosarul lui Bogdan Olteanu, că în timpul mandatului a primit informații de la instituțiile statului privind banii scoși în Bulgaria, dar că nu se cunoștea destinația lor, dosarul fiind finalizat probabil după un denunț. “Instituțiile statului au aflat, dar nu știau ce s-a făcut cu ei. Se pare că s-a cumpărat numirea lui Liviu Mihaiu, postul de guvernator al Deltei”, a afirmat Băsescu. El a mai arătat că probabil procurorii au făcut legătura cu banii scoși în Bulgaria în urma unui denunț, precizând că în opinia sa ținta în dosar este Bogdan Olteanu, care a primit banii. Fostul președinte a declarat că Direcția Națională Anticorupție nu a făcut spectacol cu arestarea lui Bogdan Olteanu pentru că dosarul este făcut bine. “Bogdan Olteanu a făcut greșeala să anunțe în calitate de președinte al Camerei Deputaților cine e guvernator cu două zile înainte”, a subliniat fostul președinte. In ceea ce privește posibilitatea ca Călin Popescu Tăriceanu să fi primit mită pentru numirea lui Liviu Mihaiu ca guvernator al Deltei. Băsescu a susținut că nu crede în această variantă pentru că președintele Senatului “e un om cu bani” și pentru că nu este “omul care să condiționeze o numire pe bani”. Bogdan Olteanu este suspectat de procurorii anticorupție că a făcut trafic de influență pentru numirea guvernatorului Deltei Dunării, după ce ar fi primit bani de la omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu în acest sens. Astfel, cei doi s-ar fi înțeles ca în schimbul demersurilor efectuate de Bogdan Olteanu “pe lângă membrii guvernului pentru a determina numirea lui Liviu Mihaiu pe postul de guvernator. Sorin Ovidiu Vântu urma să îi dea un milion de euro și sprijin electoral, constând în servicii de marketing și consultanță”, susțin procurorii. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41 24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-953« SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/02012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R017758027 Email: mediafaxiaimail.cybress.ro __________Internet: vrwwr.cybress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ____________MIRCEA CANTAR____________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU_____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN___________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mourtche, Radu Iliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie : Politică: Marga Bulugean Educație: Casă Pătru Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412613 Responsabilitate juridică pentu conținutul articolului aparține autorului. De asemenea în cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabitatea sunt să le aparție actualizate luni, 1 august 2016 Premierul Dacian Cioloș va merge într-o nouă vizită în Germania, agenda externă din următoarea perioadă cuprinzând și o vizită la Chișinău, au spus sâmbătă, pentru MEDIAFAX, surse guvernamentale, adăugând că în România sunt așteptați vicepreședintele Comisiei Europene și premierul polonez. La începutul lunii septembrie, șeful Executivului va merge din nou în vizită în Germania, unde se va întâlni cu autoritățile unor landuri importante. Deplasarea din septembrie are o pronunțată componentă economică, fiind consacrată întâlnirilor cu potențiali investitori germani în România, în cursul mandatului său, premierul a mai fost de două ori în vizită oficială în Germania, în ianuarie anul acesta și la jumătatea lunii mai, în ambele ocazii, Cioloș a avut întrevederi cu cancelarul Angela Merkel. De asemenea, prim-ministrul s-a întâlnit și cu președintele Germaniei, în luna iunie, când Joachim Gauck a făcut o vizită de stat în România. Atunci, Cioloș l-a informat pe președintele german despre intenția sa de a efectua în septembrie o vizită în landurile Bavaria, Badem-Wurtemberg și Westfalia și Renania de Nord, “pentru extinderea cooperării economice bilaterale”. Germania este primul partener comercial al României și al treilea investitor străin în România. La sfârșitul lui august - începutul lui septembrie, șeful guvernului va merge la Chișinău, în condițiile în care pe 24 august va fi transferată primă tranșă din Acordul privind asistența financiară rambursabilă între România și Republica Moldova. Acest document a fost semnat la Chișinău, în 7 octombrie 2015, valoarea asistenței financiare fiind de 60 de milioane de euro. România a condiționat acordarea sprijinului financiar de măsurile concrete de reformă care vor fi luate de guvernul de la Chișinău și a transmis autorităților moldovene o listă de măsuri la care trebuie să procedeze. Cioloș s-a întâlnit cu omologul moldovean la București în luna ianuarie și cu președintele Moldovei Nicolae Timofti în luna februarie, când acesta a făcut o vizită oficială în România. Premierul se va întâlni la sfârșitul acestei luni, la Suceava, cu premierul polonez Beata Szydro, întrevederea vizând “coordonarea pe teme europene de actualitate”, au precizat, pentru MEDIAFAX, sursele citate. Și premierul slovac Robert Fico, a cărui țară deține președinția rotativă a Uniunii Europene va veni la București la sfârșitul lunii august. Unul dintre cei șapte vicepreședinți ai Comisiei Europene, Jurki Kaitanen va veni în vizită în România, unde se va întâlni cu premierul Cioloș, la începutul lui septembrie, în actualul Executiv comunitar, comisarul european Kaitanen deține portofoliul ocupării forței de muncă, creșterii economice, investițiilor și competitivității. Este “foarte probabil” ca în timpul acestei vizite să se semneze “contractul pentru gazoductul BRUA”, au mai spus sursele citate. Comitetul de Coordonare CEFEnergie (Connecting Europe Facility Energy), din cadrul Comisiei Europene a validat, pe 19 ianuarie anul acesta, finanțarea cu 179 milioane de euro a lucrărilor ce urmează să fie efectuate de Transgaz la sistemul național de transport a gazelor naturale românesc în vederea dezvoltării unei conducte care va face legătura dintre Bulgaria și Austria via România și Ungaria (proiectul de interconectare Bulgaria - România — Ungaria — Austria (BRUA) - faza 1, anunța la începutul anului Ministerul Energiei. „Relevanța aparte a proiectelor energetice comune, în special coridorul BRUA (Bulgaria-România-Ungaria- Austria)”, a fost și unul dintre subiectele discutate de președintele Iohannis cu președintele bulgar Rosen Plevneliev în luna iunie, la Sofia. Premierul Cioloș merge din nou în Germania, dar și la Chișinău Vicepreședintele Comisiei Europene vine la București Foștii parlamentari primesc pensii speciale începând cu 1 august: 20 milioane de lei pentru 2016 Sute de foști parlamentari își vor încasa pensiile speciale începând din 1 august, o astfel de pensie ajungând la aproximativ 1.550 de lei pentru un mandat încheiat, 3.100 de lei pentru cei cu două mandate și 4.600 de lei pentru cei cu trei. Fondurile alocate pentru 2016 în proiectul de rectificare bugetară sunt de 20 de milioane de lei. Deputații și senatorii beneficiază de indemnizația pentru limită de vârstă de la data la care li se acordă drepturile de pensie pentru limită de vârstă, dar nu mai devreme de data încetării mandatului aflat în derulare. Pentru mandate incomplete, indemnizația pentru limită de vârstă se calculează proporțional cu perioada de mandat efectiv exercitată, dar nu mai puțin de un mandat de activitate parlamentară. Pe perioada exercitării unui nou mandat, plata indemnizației pentru limită de vârstă se suspendă, urmând a fi reluată, la încetarea acestuia, în cuantumul recalculat prin valorificarea perioadei de mandate exercitat după suspendare. Nu beneficiază de indemnizația pentru limită de vârstă deputații și senatorii care au fost condamnați definitiv pentru comiterea, în calitate de deputat sau senator, a unei infracțiuni de corupție prevăzută la art. 289 - 291 din Legea Codului Penal. Președintele Klaus Iohannis a promulgat în decembrie 2015 legea pentru completarea Statutului deputaților și senatorilor, care introduce pensiile speciale pentru parlamentari, act normativ care a fost reexaminat de Parlament. Președintele nu mai putea respinge proiectul de lege, singura cale de atac ar fi fost doar contestarea acesteia la Curtea Constituțională, însă șeful statului anunțase că nu va recurge la acest instrument constituțional.____________________ Atenționare ANM. Cod portocaliu de caniculă în sudul țării Temperaturile ating astăzi 39 de grade Celsius Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o avertizare cod portocaliu de caniculă. Meteorologii avertizează că, astăzi după-amiază, județele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Călărași, Ialomița și Ilfov, inclusiv municipiul București, se vor atinge local maxime termice de 38 de grade, iar izolat se vor înregistra valori în jurul a 39 de grade și, pe arii extinse, disconfortul termic va fi deosebit de accentuat. De aceea, Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o avertizare cod portocaliu de caniculă. Pe de altă parte,începând din seara de luni, 1 august, instabilitatea atmosferică se va accentua, la început îndeosebi în vestul țării și în zona montană, iar marți, 2 august, în majoritatea regiunilor. Vor fi averse însoțite de frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului ce pot lua și aspect de vijelie, iar pe arii restrânse se vor cumula cantități de apă mai însemnate și va cădea grindină”.