Cuvântul Libertății, februarie 2017 (Anul 29, nr. 8262-8285)

2017-02-25 / nr. 8283

2 / cuvântul libertajii Respingerea OUG 13 și aprobarea OUG 14 au fost promulgate de președintele Klaus Iohannis Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, Legea de respingere a Ordonanței 13 și Legea de aprobare a Ordonanței 14. “Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a semnat vineri, 24 februarie a.c., următoarele decrete: Decret pentru promulgarea Legii privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal și a Legii nr. 135/ 2010 privind Codul de procedură penală; Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 14/ 2017 privind abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal și a Legii nr. 135/ 2010 privind Codul de procedură penală, precum și pentru modificarea Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, se arată în comunicatul Administrației Prezidențiale. Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi, în timpul ceremonieie de învestire în funcție a noilor miniștri din cabinetul Grindeanu, că va promulga cele două legi. “Am constatat acum, înainte să ajung în sală, că au venit de la Parlament două legi: Legea de respingere a OUG 13 și de aprobare a Ordonanței 14. Voi promulga mâine aceste legi și atunci avem toate condițiile de a trece la normalizarea situației”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la jurământul celor patru miniștri noi din Cabinetul Grindeanu. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrata: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: medialax0mail.cvlDress.ro Internet www.cvlDress.ro__________ REDACTOR-ȘEF. ____________MIRCEA CANTĂR____________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATA_____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN___________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mopede, Radu ISceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Camenzulian Economie I Politică: Marga Bulugean Educație: Cristi Pătru Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Botogh Secretariat 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate firiscă pentu conținutul aricolui aparține autorului De asemenea, în cazul unor agenț de presă și personauticitate, responsaMea jutta le aparține. actualitate sâmbătă, 25 februarie 2017 Referendumul pentru revizuirea Constituției ar urma să se desfășoare în ultima duminică a perioadei de 30 de zile de la data adoptării propunerii, potrivit unui proiect semnat de mai mulți senatori PSD, menit să asigure “proceduri clare aplicabile tuturor inițiativelor de revizuire a Constituției”. „Cetățenii României sunt chemați să-și exprime voința prin vot în cadrul referendumului național cu privire la revizuirea Constituției în ultima duminică a perioadei de 30 de zile prevăzută la articolul 151 alin. (3) din Constituția României, calculată de la data publicării în Monitorul Oficial, Guvernul având obligația de a aduce la cunoștință publică, de îndată, prin mijloace de comunicare în masă, această dată”, potrivit proiectului de lege pentru modificare și completarea articolului 6 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, semnat de mai mulți senatori PSD și înregistrat la Biroul Pemanent al Senatului. Proiectul legii constituționale, adoptat de către Camera Deputaților și Senat, ar urma să fie publicat, în aceeași zi în Monitorul Oficial, potrivit inițiativei legislative.”Cheltuielile pentru organizarea și desfășurarea referendumului național privind revizuirea Constituției se suportă din bugetul de stat, conform prevederilor art. 61 lit. a) din Legea nr. 3/ 2000", se arată în documentul citat: „Cetățenii României sunt chemați săși exprime voința prin vot în cadrul referendumului național cu privire la revizuirea Constituției în ultima duminică a perioadei de 30 de zile prevăzută la articolul 151 alin. (3) din Constituția României, calculată de la data publicării în Monitorul Oficial, Guvernul având obligația de a aduce la cunoștință publică, de îndată, prin mijloace de comunicare în masă, această dată”, potrivit proiectului de lege pentru modificare și completarea articolului 6 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, semnat de mai mulți senatori PSD și înregistrat la Biroul Pemanent al Senatului. Proiectul legii constituționale, adoptat de către Camera Deputaților și Senat, ar urma să fie publicat, în aceeași zi în Monitorul Oficial, potrivit inițiativei legislative. “Cheltuielile pentru organizarea și desfășorarea referendumului național privind revizuirea Constituției se suportă din bugetul de stat, conform prevederilor art. 61 lit. a) din Legea nr. 3/ 2000”, se arată în documentul citat. Proiectul de lege a fost depus pentru „asigurarea unei proceduri clare aplicabile tuturor inițiativelor de revizuire a Constituției”, ce ar putea fi inițiate „începând cu referendumul ce trebuie organizat cu privire la inițiativa cetățenească ce se află pe rolul Parlamentului”, se arată în expunerea de motive a actului normativ, semnată de senatorul PSD Șerban Nicolae. „Instituția referendumului constituie una dintre modalitățile cele mai democratice de exprimare a suveranității poporului cu privire la politica legislativă a țării”,susține senatorul PSD Șerban Nicolae, potrivit sursei citate. Inițiativa legislativă a senatorilor social-democrați prevede că participarea la referendum, desfășurarea campaniei pentru referendum, organizarea și desfășurarea concretă a acestuia, atribuțiile și răspunderile birourilor electorale, faptele ce constituie infracțiuni și contravenții sunt cele prevăzute la art. 4, art. 7 și Capitolul IV-VI din Legea nr 3/2000. Proiectul de lege stipulează că “inițiativa și procedura revizuirii Constituției sunt supuse dispozițiilor prevăzute la art. 73 alin (1) și (2), 150 și 151 din Constituția României și prezentei legi”. Constituția României prevede că „revizuirea este definitivă după aprobarea ei prin referendum, organizat în cel mult 30 de zile de la data adoptării proiectului sau a propunerii de revizuire”. Referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puțin 30% din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente, potrivit legislației în vigoare. Inițiativa legislativă pentru modificarea a fost semnată de 47 de senatori social-democrați. Referendum pentru revizuirea Constituției, in ultima duminică a perioadei de 30 de zile de la data adoptării propunerii Audierea martorilor în dosarul Turceni-Rovinari, în care sunt cercetați Ponta și Sava, va avea loc în ședința secretă Președintele completului de judecată în dosarul Turceni-Rovinari a propus, la termenul de vineri, audierea martorilor în ședință secretă, argumentând că declarațiile făcute la termenele anterioare de martorii din dosar au fost relatate în presă și dezbătute ulterior în emisiuni televizate. Atât procurorii anticorupție, cât și avocații lui Victor Ponta și Dan Șova au fost de acord cu propunerea președintelui de complot, astfel că audierea martorilor se desfășoară cu ușile închise. Fostul premier Victor Ponta este judecat, în dosarul Turceni Rovinari, pentru fals în înscrisuri sub semnătură privată, complicitate la evaziune fiscală și spălarea banilor, fapte pe care le-ar fi comis în calitate de avocat. Dan Șova este acuzat în același dosar de complicitate la abuz în serviciu, fals în înscrisuri sub semnătură privată, evaziune fiscală în formă continuată și spălare de bani. Potrivit procurorilor DNA, în perioada octombrie 2007 - decembrie 2008, prin Cabinet Individual de Avocat “Victor-Viorel Ponta” a obținut de la SCA “Șora și Asociații” suma 181.439,98 de lei, pentru activități, care însă în realitate nu s-au efectuat. Victor Ponta este primul premier post-decembrist trimis în judecată în timpul mandatului său. Procurorii i-au trimis în judecată și pe Laurențiu-Dan Ciurel, director general al SC Complexul Energetic Rovinari SA (CER), acuzat de trei infracțiuni de abuz în serviciu, cu obținere de foloase necuvenite pentru altul, din care una în formă continuată, Dumitru Cristea, la data faptelor director general al Complexului Energetic Turceni (CET), acuzat de cinci infracțiuni de abuz în serviciu, cu obținere de foloase necuvenite pentru altul, din care una în formă continuată, și Laurențiu- Octavian Graure, la data faptelor director economic al CET, acuzat de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru altul. Magistrații înaltei Curți de Casație și Justiție au decis ca martorii din dosarul Turceni-Rovinari, în care sunt inculpați, între alții, Victor Ponta și Dan Șova, să fie audiați în ședință secretă, pe motiv că declarațiile anterioare ale martorilor din dosar au fost dezbătute în emisiuni televizate. Ministerul Muncii anunță un nou ordin pentru schimbarea criteriilor .Varianta prorogării Ordinului 1306/1883/2016 nu se poate realiza, din punct de vedere juridic, fiindcă asta ar însemna reintrarea în vigoare a Ordinului 725/2002, care este, însă, abrogat. Prin urmare, nu se poate lăsa vid, deoarece ar fi afectate toate categoriile de beneficiari. Soluția este aceea unui nou Ordin, iar comisiile de specialitate din MMIS și MS lucrează astfel încât acesta sa fie gata luni”, a informat, ieri, Ministerul Muncii. Ministrul Sănătății anunțase că, împreună cu ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu, vor semna vineri un act care va anula ordinul prin care se schimbau criteriile de încadrare în gradul de handicap pentru copiii cu dizabilități. “Tocmai am discutat cu doamna ministru al Muncii și am hotărât să semnăm astăzi (vineri -n.r.) un ordin care să anuleze ordinul tehnocraților pentru următoarele 90 de zile. Vrem să nu pierdem timpul pentru ca acest ordin să nu apuce să intre în vigoare de la 1 martie așa cum era stabilit. Iar în următoarele 90 de zile, vom întruni comisiile de specialiști ale celor două ministere pentru a elabora un nou ordin, bine gândit, nu făcut pe genunchi. Până atunci, se va merge după vechiul ordin, cel dat în 2013”, a declarat anterior, pentru MEDIAFAX, Florin Bodog, ministrul Sănătății. Joi, în fața Ministerului Sănătății, zeci de părinți au protestat față de ordinul care schimba criteriile de încadrare în gradul de handicap pentru copiii cu dizabilități. Potrivit ordinului, copiii cu dizabilități ar fi încadrați la gradul de handicap grav doar dacă au un coeficient de inteligență de 35. Anterior, încadrarea se făcea dacă pacientul avea IQ-ul de 50. Respectarea ordinului ar însemna pentru o parte dintre cei care au dizabilități pierderea sumelor destinate însoțitorului și îngrijirii. pentru copiii cu dizabilități Varianta prorogării ordinului privind copiii cu dizabilități nu se poate realiza din punct de vedere juridic fiindcă asta ar însemna reintrarea în vigoare a ordinului abrogat, susține Ministerul Muncii, care precizează că soluția este cea a unui nou ordin, care va fi gata luni.