Cuvântul Libertății, aprilie 2017 (Anul 29, nr. 8313-8335)

2017-04-08 / nr. 8319

2 / cuvântul libertajii Ministrul Sănătății: Legea vaccinării nu va impune sancțiuni Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a susținut, ieri, că legea vaccinării nu va propune sancțiuni pentru persoanele care refuză vaccinarea, precizând că proiectul va fi pus în dezbatere publică luni, pe site-ul instituției. “Legea vaccinării va apărea pe site luni, ea stabilește cadrul legal de vaccinare, cadrul de achiziționare a vaccinurilor, inclusiv faptul că aceste contracte de achiziționare a vaccinurilor vor fi multianuale, nu a prevăzut sancțiuni deosebite pentru că, oricum, legea va fi citită în Guvern și va fi trimisă la Parlament. (...) Nu dorim să impunem un anume tip sau pachet de sancțiuni pentru că noi dorim ca această lege să fie foarte bine primită. întruna dintre formele legii, au existat sancțiuni care mergeau chiar până la neacceptarea la școală a copiilor care nu sunt vaccinați, dar, așa cum știm, dreptul la educație este garantat, deci eu cred că era o chestiune excesivă”, a declarat ministrul Sănătății, într-o conferință de presă. Florian Bodog a promis că va lua măsuri astfel încât să nu se mai ajungă la o altă criză a vaccinurilor. “Am demarat procedura de urgență și vor fi achiziționate 115.000 de doze de vaccin ROR (anti-rujeolic, n.r.) și, în paralel, mergem cu un acord-cadru pe doi ani, începând din acest moment, pentru toate vaccinurile care sunt puse pe piață în România și pentru care nu trebuie să fac astfel de procedură decât contract de achiziție, voi implementa acord-cadru pe 4 ani pentru a avea predictibilitate”, a afirmat Florian Bodog. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Emai: medataxfmal.cyfress.ro __________Internet: wvw.țylTOș.n?__________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATA____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțrache, Radu Hceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politica: Marga Bulugean Educație: Cristi Pătru Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter Trei Botogh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate juridică pentu conținutul arfeori aparține autorului De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalitați citate, responsatitatea juridică le aparține. actualitate sâmbătă, 8 aprilie 2017 România condamnă atacul cu arme chimice care a avut loc în urmă cu câteva zile în Siria, a declarat vineri premierul Sorin Grindeanu, adăugând că “aceste lucruri trebuie pedepsite”. “Am avut o discuție în această dimineață și cu ministrul Apărării și cu ministrul Afacerilor Externe. în cel mai scurt timp, Ministerul Afacerilor Externe va da un comunicat oficial. Ceea ce pot să vă spun e că noi ca și stat condamnăm atacul cu arme chimice care a avut loc în urmă cu câteva zile. Aceste lucruri trebuie pedepsite și tot ceea ce decurge, angajamentele noastre ca țară NATO le vom respecta. Dar, atacul de tipul ceea ce s-a întâmplat în urmă cu câteva zile, care nu au legătură cu nicio regulă internațională, trebuie pedepsit”, a declarat, premierul Sorin Grindeanu, aflat într-o vizită la Fabrica Ford din Craiova, întrebat dacă SUA a anunțat statele membre NATO de atacul din Siria, premierul a spus: “Eu sunt convins că partenerii NATO și nu numai ai Statelor Unite ale Americii, vorbim de chestiuni militare, au fost informați, nu am niciun fel de dubiu din acest punct de vedere”. Premierul Grindeanu: Noi la stat indamnăm atacul coanat chimice can a amut loc in urma cu câteva zile in Siria MAE: Acțiunea SUA în Siria, o reacție fermă la atrocitățile comise în timpul atacului cu arme chimice .România reiterează condamnarea fermă a atacului chimic întreprins asupra localității Khan Sheikhoun din provincia Idlib, din 4 aprilie 2017, soldat cu victime în rândul populației civile, inclusiv copii. Acțiunea SUA din 7 aprilie 2017 constituie o reacție fermă la atrocitățile comise în urma atacului cu arme chimice. România este solidară cu Aliații și partenerii noștri. România sprijină orice efort destinat încetării conflictului din Siria care, în cei șase ani de la deMinisterul Afacerilor Externe a transmis ieri că România sprijină orice efort destinat încetării conflictului din Siria, iar atacul Statelor Unite asupra unei baze militare este o reacție fermă la atrocitățile comise în urma atacului cu arme chimice produs în 4 aprilie,clanșare, a condus la pierderi substanțiale de vieți și distrugeri de bunuri materiale și, în același timp, a generat un focar de instabilitate regională, terorism și migrație necontrolată”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Afacerilor Externe. Sursa citată transmite că până la momentul producerii atacului, de la începutul conflictului sirian, nu au fost înregistrate cazuri de cetățeni români decedați sau răniți pe teritoriul Siriei ca urmare a acțiunilor armate. “România susține în continuare identificarea și implementarea unei soluții politice a crizei siriene, prin intermediul unui proces de tranziție politică inclusiv, coordonat de Siria, pe baza rezoluțiilor relevante ale Consiliului de Securitate, în special a Rezoluției 2254 a Consiliului de Securitate al ONU și a Comunicatului de la Geneva (2012). Aceste elemente de conduită au fost reiterate recent de România, cu ocazia Conferinței de la Bruxelles privind sprijinirea viitorului Siriei și al regiunii, desfășurată la 5 aprilie 2017”, se mai arată în comunicatul MAE. Gabriel Leș, ministrul Apărării: Condamn oribilul atac cu arme chimice. Acțiunea SUA, reacție fermă la atrocități Ministrul Apărării Naționale, Gabriel Leș, a condamnat, ieri, atacul cu arme chimice din provincia Idlib, precizând că reacția Statelor Unite ale Americii constituie o reacție fermă la aceste atrocități. “în legătură cu recentele evenimente din Siria, vreau să exprim în termenii cei mai clari condamnarea față de oribilul atac cu arme chimice din provincia Idlib, soldat cu victime în rândul civililor inclusiv copii. Imaginile filmate după acest masacru sunt greu de urmărit și imposibil de acceptat. Acțiunea forțelor Statelor Unite din această dimineață constituie o reacție fermă la aceste atrocități comise în urma atacului cu arme chimice. România este solidară cu Aliații și partenerii noștri”, a transmis ministrul Apărării Naționale, Gabriel Leș, într-o postare pe Facebook. Statele Unite au lansat un bombardament cu rachete asupra unei baze militare din Siria, ca reacție la atacul chimic produs în urmă cu câteva zile, anunță Pentagonul, aceasta fiind prima operațiune americană care vizează regimul Bashar al-Assad. Bombardardamentul Statelor Unite este o ripostă față de recentul atac chimic produs recent în orășelul Khan Sheikhoun, situat în provincia siriană Idlib. Baza aeriană atacată de Statele Unite se află în zona Shayrat, în provincia Homs. Olguța Vasilescu, ministrul Muncii, către funcționarii publici. Vor fi salarii care vor scădea, după Legea salarizării Ministrul Muncii, Olguța Vasilescu, a declarat, la Sinaia, că vor fi salarii care vor scădea ca urmare a adoptării Legii salarizării unitare, întrucât în acest moment există angajați din „anumite” instituții care au salarii „total scăpate de sub control”. Solicitată să răspundă anunțului făcut de Sindicatul Național al Funcționarilor Publici, privind protestele de după Paște, Olguța Vasilescu a precizat: „Nu am spus niciodată acest lucru, că niciun salariu nu va scădea. Nu am spus niciodată că va fi în lege trecut că nu va scădea niciun venit. Pentru că sunt salarii care scad după acest proiect de lege. Sunt angajați din anumite instituții care aveau salarii total scăpate de sub control”. „Și dacă vreți, vă dau un singur exemplu: un consilier de ministru care avea 9.000 de lei. Cum putem să lăsam așa ceva? Că nu puteam să ducem toți mii de miniștri la 9 de lei. E logic să salariul acesteiae? E logic. Și atunci cum să scriu eu în Legea salarizării unitare că garantăm? E și o prostie asta, hai să fim serioși. Cum să scriem așa ceva?”, a spus Olguța Vasilescu. Sindicatul Național al Funcționarilor Publici (SNFP) anunță că vor demara acțiuni de protest după sărbătorile pascale, fiind nemulțumiți de proiectul legii salarizării Unitare.