Cuvântul Libertății, august 2017 (Anul 29, nr. 8410-8434)

2017-08-01 / nr. 8410

2 / cuvântul libertății Indemnizațiile pentru creșterea copilului, plafonate la 1800 de euro Ministrul Muncii, Olguța Vasilescu, a anunțat, duminică seară, că indemnizațiile pentru creșterea copilului vor fi plafonate la 1800 de euro. Ea a menționat că în maximum două săptămâni va fi finalizat un proiect de OUG în acest sens. „ Vom intra cu celeritate și în aceste indemnizații. Rândul trecut a apărut această poveste când noi nu eram pregătiți cu legea, lucram la Legea salarizării, dar în acest moment s-au lucrat deja toate variantele. Am ajuns pe varianta finală, în sensul că vom plafona indemnizația la maximum cât este în Europa la ora actuală, adică 1800 euro, cât are Germania. Peste 1800 de euro nu mai poate să ia nimeni”, a spus Olguța Vasilescu, la Antena 3. Carmen Dan anunță creșterea salariilor polițiștilor cu 10%, angajarea a 4.000 de persoane și dotarea cu echipamente Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a anunțat, ieri, că salariul polițiștilor va crește cu 10%, pentru a echilibra veniturile polițiștilor cu cele ale militarilor, urmând a fi angajate în sistem în jur de 4.000 de persoane. “Am avut săptămâna trecută discuții cu premierul și ministrul de Finanțe și în acest moment avem în plan un act normativ pentru ca și polițiștilor să le crească salariul cu 10%”, a spus Carmen Dan. “Am discutat cu premierul și sunt discuții să aducem în sistem 4.000 de angajați în perioada următoare și să intervenim pentru dotarea cu echipamente de intervenție, în primul rând a polițiștilor de ordine publică”, a mai spus ministrul. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax.mal.cutDress.ro __________Intemetryww.tvpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF ____________MIRCEA CANTĂR____________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU_____________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN___________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moftoe, Radu Iliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Bulugean Educație: Crisi Pătu Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilele juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea in cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsatitatea lundică le aparține actualitate marți, 1 august 201 7 „Este o anomalie. Pensiile speciale ajung să fie mai mari decât salariul net pe care îl are salariatul respectiv. Nu există nicăieri un astfel de sistem care să fie sustenabil. Premierul ne-a prezentat un principiu ca pensia să nu poată depăși salariu. Nu se micșorează nicio pensie, dar rezolvarea e urgentă pentru că altfel impactul pe buget va fi unul care nu va putea fi susținut și nu e normal să continuăm cu această anomalie. Sunt pensii mai mari decât salariile”, a declarat Călin Popescu Tăriceanu. Acesta a precizat că ministrul Muncii a prezentat câteva principii:„Am discutat despre aceste principii, ne-au prezentat mai multe variante, pensiile aflate în plată nu scad. Pensiile care ar avea prin calculul actual o valoare mai mare decât salariul și să fie indexate cu indicele de inflație. Astfel, în 4-5 ani impactul va fi la sume foarte mari”, a declarat și Liviu Dragnea. „Riscul foarte mare e că, dacă nu se intervine, impactul bugetar care azi e de 6 miliarde de lei pentru aceste pensii speciale să poată să ajungă la 10 miliarde, la 11 miliarde în 2 ani, poate la 15 miliarde în 2 ani, în ritmul acesta impactul se poate duce la sume foarte mari, blocând șansa statului român să continue creșterea punctului de pensie pentru celelalte milioane de pensionari”, a spus Dragnea. El a menționat că au fost agreate politic, în ședința coaliției PSDALDE, trei principii care urmează să fie introduse în OUG ce va modifica Legea pensiilor speciale. „Nu le-am cerut (premierului și miniștrilor, n.r.) să vină azi cu proiectul de ordonanță. E o decizie a Guvernului. Am discutat de aceste principii. Sunt mai multe variante posibile. Sunt 3 principii practic: pensii aflate în plată nu scad; pensiile care ar avea prin calculul actual o valoare mai mare decât salariul să nu depășească salariul și să fie indexate doar cu indicele de inflație”, a spus Dragnea. El a spus că miniștrii au explicat în ședința coaliției mecanismul de alocare al acestor pensii speciale, care nu ar mai fi întâlnit în nicio altă țară. „Ni s-a explicat un mecanism care e destul de ciudat și nu mai este întâlnit în alte țări, anume dacă cineva din cadrul acestor categorii de pensionari, iese la pensie cu o pensie care poate ajunge cu 100 și ceva la sută față de salariu, se ajunge și până la 131%, problema e că în momentul în care un individ a ieșit pensie cu această pensie specială, cu o valoare azi, peste 2 ani, peste un an, pensia i se mărește dacă s-a mărit salariul celui care i-a ocupat locul. Se poate ajunge la creștere de până la 50%, adică 150%. Și atunci evaluează, au plecat la Guvern ca să finalizeze să pună în articole aceste principii”, a spus Dragnea. Dragnea. Impactul pensiilor speciale e de 6 miliarde. Dacă nu intervenim, poate ajunge la 15 Liderul PSD Liviu Dragnea a susținut, ieri, că impactul bugetar al pensiilor speciale este in acest moment de 6 miliarde de lei, menționând că, dacă nu se intervine cu corecții, se poate ajunge la impact de 15 miliarde în 2 ani. Călin Popescu Tăriceanu, președintele ALDE, a declarat ieri, după ședința coaliției, că în momentul de față este necesară modificarea legii pensiilor speciale deoarece se ajunge la o anomalie în care pensiile devin, prin indexări, mai mari decât salariile. Amenzi uriașe pentru părinții care refuză informarea, nu vaccinarea Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a declarat că, în proiectul legii vaccinării, sunt prevăzute sancțiuni de până la 10.000 de lei pentru părinții care refuză să participe la acțiunea de informare, nu pentru cei care refuză imunizarea copiilor. “Sunt și amenzi de zece mii de lei, dar sunt pentru părinții care refuză să participe la acțiunea de informare, nu pentru cei care refuză vaccinarea. Sancțiunile privesc atât ministrul, cât și funcționarii din minister. Direcții de Sănătate publică, absolut tot lanțul de vaccinare, iar ceea ce s-a vehiculat în presă cu privire la faptul că părinții vor fi amendați pentru faptul că nu-și vaccinează copii este inexact. Părinții vor fi amendați în situația în care refuză să participe la întâlnirea cu grupul de lucru, refuză să participe la întâlnirea cu medicul de familie pentru a fi informați despre vaccinuri. Practic, părintele are dreptul să refuze, dar își asumă toată responsabilitatea”, a declarat Florian Bodog, ministrul Sănătății, întrebat despre posibilitatea ca părinții care refuză să-și imunizeze copiii să fie decăzuți din drepturile părintești, Florian Bodog a spus: “Nu scrie în proiect, este o decizie pe care statul român o poate lua de la caz la caz”. “Sunt diferite cuantumuri de amenzi. Proiectul a intrat deja de săptămâna trecută în format electronic pentru avizare interministerială, astăzi a plecat în format scris la toate ministerele și va fi făcut public”, a adăugat Bodog. Premierul Mihai Tudose a declarat, vineri, că ia solicitat ministrului Sănătății Florian Bodog “să folosească bisturiul” în problema legată de vaccinare, afirmând că până acum au fost așteptate “măsuri făcute la solicitări blânde”. “Am așteptat o lună de zile măsuri făcute doar la solicitări blânde. I-am solicitat domnului ministru să înceapă să folosească bisturiul. A început, am văzut, doar că vom trece la etapa următoare, dacă lucrurile nu funcționează, mergem pe lanț în sus. Nu ne permitem să ne jucăm cu așa ceva”, a declarat premierul Mihai Tudose. “După ce au ajuns în toată țara (n.r. vacci rile), atunci când au ajuns, nu toată lumea din sistemul de sănătate publică s-a preocupat suficient de bine să fie și copiii vaccinați și în ultimă speță, au fost acei părinți iresponsabili și îmi asum cuvântul care, invocând diverse pretexte sau diverse convingeri, au considerat copiii lor nu trebuie vaccinați”, a mai spus premierul. Cod portocaliu și cod galben de caniculă în aproape toată țara Meteorologii au emis avertizări cod galben și portocaliu, valabile de marți, 1 august, și până joi, 3 august, perioadă în care maximele vor ajunge la 39 de grade Celsius. Pentru ziua de marți, 1 august, meteorologii anunță cod galben de caniculă pentru aproape jumătate de țară. Valul de căldură se va extinde în majoritatea regiunilor, iar în Banat, Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și în sudvestul Olteniei, vremea va fi caniculară și disconfortul termic în accentuare. Indicele temperatură umezeală (ITU) va atinge pe arii relativ extinse pragul critic de 80 de unități și local îl va depăși ușor. Temperaturile maxime se vor situa frecvent între 35 și 37 de grade. Pentru miercuri și joi (2-3 august) sunt anunțate cod portocaliu și cod galben de caniculă. Valul de căldură se va intensifica și va cuprinde toată țara. Vremea va fi caniculară, indicele temperatură-umezeală (ITU) se va situa în general peste pragul critic de 80 de unități, iar local minimele nocturne nu vor coborî sub 20 de grade, în Banat, Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și în sud-vestul Olteniei disconfortul termic va fi deosebit de accentuat și se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent între 36 și 39 de grade. în nordul și estul Olteniei, sud-estul Transilvaniei, Moldova, Muntenia și Dobrogea, disconfortul va fi ridicat, iar maximele termice se vor situa în general între 35...37 de grade. Valul de căldură va persista și la sfârșitul săptămânii. Ministrul Economiei, Mihai Fifor. O parte din cei 2% din PIB pentru Apărare industria românească să se îndrepte spre Ministrul Economiei, Mihai Fifor, a declarat, duminică, la Abrud, în județul Alba, că România și-a asumat să aloce 2% din PIB pentru Apărare, iar o bună parte din acești bani ar trebui să se îndrepte spre industria românească, care are nevoie de comenzi și dezvoltare. Mihai Fifor a afirmat că a avut în ultimele două săptămâni întâlniri la două zile cu ministrul Apărării, Adrian Țuțuianu, pentru că Ministerul Economiei este la faza în care analizează fiecare solicitare pe care o are Ministerul Apărării: „în ultimele două săptămâni, am avut, cred că la două zile, întâlnim cu colegul Adrian Țuțuianu, pentru că suntem în faza în care analizăm fiecare solicitare pe care Ministerul Apărării o poate avea către Ministerul Economiei și către companiile din portofoliul nostru, către ROMARM de pildă. De asemenea, marți va fi o ședință a CSAT-ului și am înțeles de la colegii de la Apărare că vor prezenta și în SAI o astfel de analiză. Cugirul are un loc important în dotarea Armatei Române cu tehnică militară și pe noi ne interesează să dezvoltăm și capacitățile de la Cugir (n.r. unde se află o fabrică de arme și o uzină mecanică)”, a spus ministrul Economiei. De asemenea, Mihai Fifor a adăugat că Ministerul Economiei este preocupat de industria de apărare. „Suntem la fel de preocupați de industria de apărare care se află în portofoliul ministerului nostru. România și-a asumat că alocă 2% din PIB pentru Apărare și asta înseamnă că suntem foarte preocupați de relația pe care o avem cu Ministerul Apărării, astfel încât bună parte din aceste sume să se îndrepte spre industria românească de apărare, care are, la rândul ei, nevoie de comenzi și dezvoltare”, a afirmat Fifor. Mihai Fifor a fost prezent, duminică, la Abrud, cu ocazia Zilei Minerului, pentru a marca cei 40 de ani de activitate ai Cupru Min, companie subordonată Ministerului Economiei