Cuvântul Libertății, februarie 2018 (Anul 30, nr. 8556-8579)

2018-02-26 / nr. 8577

2 / cuvântul libertății Pedeapsa pentru viol ar putea deveni similară celei pentru crimă Pedeapsa pentru viol ar putea deveni similară celei pentru crimă, potrivit unui proiect de lege depus de deputatul PSD Tudor Ciuhodaru, la Senat, care prevede înăsprirea pedepselor pentru viol, în scopul scăderii numărului acestor infracțiuni și sporirea protecției victimelor. “Raportul sexual (...) cu o persoană, săvârșit prin constrângere, punere în imposibilitate de a se apăra ori de a-și exprima voința sau profitând de această stare, se pedepsește, cu închisoarea de la 10 la 20 de ani și interzicerea unor drepturi”, potrivit proiectului de lege pentru modificarea articolelor 218 și 219 din Codul penal, depus de deputatul PSD Tudor Ciuhodaru, la Senat. Pedeapsa este detențiune pe viață sau închisoare de la 15 la 25 de ani și interzicerea unor drepturi atunci când victima se află în îngrijirea, ocrotirea, educarea, paza sau tratamentul făptuitorului; victima este rudă în sine directă, frate sau soră, victima nu a împlinit vârsta de 16 ani, fapta a fost comisă în scopul producerii de materiale pornografice, fapta avut ca urmare vătămarea corporală, fapta a fost săvârșită de două sau mai multe persoane împreună, potrivi sursei citate. Dacă fapta a avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este detențiune pe viață și interzicerea unor drepturi, se arată în proiectul de lege. Prin acest proiect legislativ pedeapsa pentru viol devine similară celei pentru crimă, susține Tudor Ciuhodarul, în expunerea de motive. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolaescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlDress.ro ___________Internet: www.cvlDress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU____________ Redactor-fef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Mourtiche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Burugean Educație: Cristi Patru Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabitate juridică pentru conținutul articolului aparține autoului De asemenea, in cazul una agenții de presă și personaltăți citate. responsablatea fiindcă le apatie. luni, 26 februarie 2018 actualitate COMENTARIU-------------------------------------------------------------------Netanyahu, în dificultate MIRCEA CANTĂR Cotidianul israelian ..Haaretz” analizează cele trei scenarii, în fața cărora se află actualul premier israelian, Benjamin Netanyahu, alintat „Bibi”, în urma dezvăluirilor din ultima vreme. Lucrurile s-au complicat teribil, deși la 13 februarie a.c., actualul premier a menționat că, de-a lungul anilor, nu mai puțin de 15 anchete ale poliției au fost îndreptate împotriva sa. Și acuzațiile care i se aduc acum, de dată recentă, nu sunt altceva decât alegații. Nici unul dintre scenariile avansate de către cotidianul „Haaretz” nu pare avantajos pentru actualul prim-ministru. Dimpotrivă. Oficial, șeful guvernul israelian dispune de susținerea partidului său Likud (naționalist). Dar, la 18 februarie, doi foști colaboratori apropiați, Ari Haron, ex-șef de cabinet, și Shlomo Fisber, personaj-cheie în anturajul său, au devenit martori în anchetele poliției, fiind reținuți într-un dosar de corupție care implică Bezeq, cel mai mare grup de telecomunicații din țară. Afacerea îl amenință, potențial, pe Benjamin Netanyahu. în cadrul unei alte afaceri, premierul israelian este acuzat că ar fi primit cadouri în valoarea de 150.000 de dolari (țigări fine, șampanie și bijuterii) de la doi oameni de afaceri. în fine, într-o altă afacere, poliția îl bănuiește de o legătură neloială cu Aron Mózes, directorul cotidianului popular, Yedioth Ahronoth, premergător ultimelor alegeri legislative pentru Knesset - parlamentul israelian - jurnalul având, anterior, referiri critice la adresa prim-ministrului. Scenariile sunt în număr de trei. Primul dintre ele prevede posibilitatea ca guvernul să cadă și să fie organizate noi alegeri. Teza este posibilă, dacă unul dintre partenerii coaliției actuale decide să o părăsească. Deocamdată, nu se întrevede așa ceva. Intr-o astfel de situație, dacă nici unul dintre partidele aflate în opoziție, nu ajută guvernul, atunci acesta cade. Eventual, noile alegeri anticipate ar putea fi organizate în vară. Pentru Avi Gabbay, liderul partidului sionist ,,era Netanyahu” s-a terminat și iminente sunt alegerile. Scenariul numărul doi presupune ca Benjamin Netanyahu să se retragă, dar guvernul să se mențină. Asta numai în cazul în care partidele aflate în coaliție se pun de acord. Likud ar putea lua distanță de premier, dar, deocmadată, nici unul dintre celelate partide aflate la putere nu dorește renunțarea, subliniază „Haaretz”. Un alt premier din cadrul Likud ar fi o posibilitate, dar mai mult pe hârtie. în fine, scenariul numărul trei presupune ca Benjamin Netanyahu să reziste, la șocurile care i se administrează, sistematic, de la o vreme. Likud a mai fost lovit de scandaluri de corupție, de-a lungul timpului. Mai există, însă, un factor care încurcă orice discuție: situația internațională. Dacă un conflict major izbucnește cu Libanul și Siria sau în Fâșia Gaza, atunci trebuie făcut front comun în fața dușmanilor Israelului. Benjamin Netanyahu are partizani loiali în propriul partid și își poate conserva șansele de a rămâne în politică. Adversarii săi așteaptă, în schimb, ca justiția să îi decidă soarta. Redutabil om politic, chiar bărbat de stat, Benjamin Netanyahu, chiar încolțit, este convins că poate ieși din „încercuire”. Ucraina susține că serviciile ruse plânuiau incendierea unor școli românești din Cernăuți “Am primit informații că Rusia a ordonat lansarea unei campanii subversive pentru dezinformare, sub paravanul organizării unor dezbateri publice pe tema «Respectarea drepturilor culturale și etnice ale maghiarilor din regiunea ucraineană Zakarpattia în contextul Articolului 7 al Legii ucrainene a educației», în cursul evenimentului, urmau să fie lansate apeluri pentru acordarea autonmiei maghiarilor din regiunea Zakarpattia din cazua presupuselor acte de persecutare comise de autoritățile ucrainene. Organizatorii campaniei plănuiau să difuzeze materiale de propagandă pe această temă în presa rusă și să le distribuie activ pe rețele de socializare online. Agenți ai SBU au aflat că persoana care coordona campania era un reprezentant al unei organizații cunoscute, în timp ce executantul direct era șeful unui fond filantropic din Kiev”, a declarat Viktor Kononenko, directorul adjunct al Serviciului ucrainean de securitate, potrivit agenției de presă Unian; în plus, SBU a aflat că un cetățean rus, David Ponomarev, care ar fi plănuit comiterea unor “atacuri teroriste” în Mikolaiv în 2015, intenționa acum să organizeze acte de sabotaj în Mikolaiv și Uzhgorod. "Agenți ai SBU au împiedicat comiterea unor acțiuni îndrăznețe de provocare în regiunea Cernăuți. Autorii, identificați de SBU, primiseră din Rusia plăți în avans pentru incendierea a două școli românești din Bucovina”, precizează Serviciul ucrainean de securitate, referindu-se la nordul Bucovinei, parte a Ucrainei. Serviciul ucrainean de securitate (SBU) nu a dezvăluit ce dovezi deține pentru susținerea acuzațiilor, care intervin în contextul criticilor privind modul în care drepturile minorităților etnice din Ucraina sunt respectate prin noua Lege ucraineană a educației. Rusia nu a avut deocamdată nicio reacție la acuzațiile Ucrainei.Relațiile dintre Rusia și Ucraina sunt extrem de tensionate din cauza orientării prooccidentale a Administrației de la Kiev, în estul Ucrainei are loc un conflict militar între serviciile de securitate ucrainene și separatiști proruși. MAE condamnă ferm orice acțiune îndreptată împotriva școlilor cu predare în limba română din Ucraina Ministerul Afacerilor Externe a declarat, ieri, pentru MEDIAFAX, după ce Ucraina a susținut că serviciile secrete ruse plănuiau incendierea unor școli românești din Cernăuți, că întreprinde demersurile necesare privind obținerea de elemente suplimentare privind producerea acestor tentative. „Am luat notă cu preocupare de informațiile prezentate public de Serviciul de Securitate al Ucrainei privind tentativele de incediere a unor școli cu predare în limba română din regiunea Cernăuți, în prezent, întreprindem demersurile necesare privind obținerea de elemente suplimentare referitoare la circumstanțele producerii acestor tentative, precum și a modului în care au acționat autoritățile ucrainene în drept în această situație”, a precizat Ministerul Afacerilor Externe, la solicitarea MEDIAFAX. MAE condamnă ferm orice acțiune îndreptată împotriva unor instituții de învățământ cu predare în limba română din Ucraina, potrivit sursei citate. Serviciile secrete ruse încearcă să discrediteze Ucraina printr-o campanie subversivă, în scopul alimentării tensiunilor interetnice, acuză Serviciul ucrainean de securitate (SBU), precizând că existau planuri de incendiere a unor școli românești din Cernăuți.