Cuvântul Libertății, ianuarie 2019 (Anul 31, nr. 8809-8827)

2019-01-14 / nr. 8815

2 / cuvântul libertății actualitate „Le Figaro”, un cotidian francez, care se vrea respectabil, scria, în urmă cu câteva zile, despre bilanțul austriac la președinția Consiliului UE: „în pofida bunelor rezultate în materie de luptă contra terorismului (!?), Viena nu a reușit să concilieze pozițiile țărilor din vestul UE cu cele din est, pe dificilul dosar al migrației”. Se mai menționa, între altele, că președintele Consiliului UE, Donald Tusk, l-a felicitat pe tânărul cancelar, Sebastian Kurz, pentru .,președinția energică”, mai mulți diplomați europeni salutând ..activitatea profesionistă a unei administrații austriece de mare calitate”. Inventariate erau, apoi, numărul reuniunilor (2.722), organizate pentru pregătirea a 50 de consilii ale miniștrilor, care s-au ținut, cele 61 de reuniuni tripartite (Parlament, Comisie, Consiliu), soldate cu acorduri. Abordarea cotidianului francez privind președinția austriacă a Consiliului UE nu necesită comentarii in extenso, decât în măsura unor lămuriri privind „dificilul dosar al imigrației”, ambiguă rămânând, inclusiv, poziția Austriei. In schimb, în același număr, cotidianul menționat, cu un trimis special la București, titrează belicos: ,„ Bucharest, le puvoir toumaine regie ses comptes avec Bruxelles”. Ce conturi a reglat puterea de la București cu Bruxelles-ul nu se spune, dar se pomenește despre contextul tensiunilor existente între lideri europeni și oficiali români. Abordarea bizară a cotidianului „Le Figaro” nu este o excepție în peisajul presei europene, care lasă impresia unui mimetism specific unei alte epoci. „U Express”, de pildă, deși pare mai nuanțat în articolul ..UE: La presidence roumain de tous les dangers” etichetează, din capul locului, guvernul Dăncilă ca... „eurofob” și, totalmente, novice în materie, adică,necopt” să fie în capul UE. Este menționat calendarul evenimentelor cruciale pentru Europa: Brexit (29 martie), alegerile europarlamentare (23-26 mai), summmitul celor 27, de la Sibiu, plus alte dosare fierbinți privind viitorul euro, politica externă, ratificarea parteneriatului economic cu Japonia, negocierile pe bugetul comunitar, evoluția politicii de securitate, ș.a.m.d. „L’Express” nu omite, însă, asigurările ferme ale premierului Viorica Dăncilă, conform cărora ..România va face o bună figură”. Scepticismul oteva este numitorul comun, sub semnul căruia Bucureștiul a preluat președinția Consiliului UE. Cum s-a ajuns aici, poate fi o discuție, dar este târziu. Când europarlamentari români au făcut tot ce le-a stat în putință, pentru a prezenta „în cenușiu” guvernarea actuală, când în media occidentală - o spune Alina Mungiu Pippidi și nimeni nu o contrazice - apar articole negative, plătite, la adresa României, când media autohtonă nu se regăsește pe un comandament major, e greu de emis orice judecată. Oricum, tot politologul menționat, adăuga recent că ..suvernul actual nu este nici pe departe atât de prost, cum pretind dușmanii lui", încât Viorica Dăncilă nu are decât șansa riscului asumat. Și o va scoate la capăt. S- a arătat sigură pe sine, probând un psihic robust. ..tare pe picioare”, cum se spune, exprimând clar prioritățile României în exercitarea mandatului: mai multă coeziune, nivelarea disparităților de dezvoltare dintre state, tratament egal, standarde unice, mai multă siguranță și securitate, creșterea rolului și importanței UE în plan global, mai mult respect pentru România și cetățenii săi. Că guvernul său poate fi etichetat „eurofob”, asta da, prostie rotundă și rece, de-a dreptul impardonabilă. Bine că totul este liniștitor în Franța, în Germania unde AfD, prezent în Bundestag, clamează ceea ce se știe, ideal în Italia, dar amenințările vin, mai nou, din România. Suntem săraci sau mai săraci, ca și vecinii noștri din Bulgaria, este adevărat, dar, cu certitudine, guvernul condus de Viorica Dăncilă va face o președinție, dacă nu „de succes” ca cea a Austriei, una mai înțeleaptă. Mai exact, țara noastră va contribui consistent, cu idei și soluții, la reforma Uniunii, la progresul ei. Președinția prin rotație a Consiliului European ne pune la încercare capacitatea administrativă, viziunea politică și solidaritatea ca națiune. Mai ales că ne va veni, din nou, rândul peste 14 ani. O constatare: nimic despre intervenția brutală a jandarmeriei române la mitingul #rezist din 10 august 2018. A rămas doar „îngrjorarea” pe leg justiției, unele deja în vigoare. Prin scepticism otova, legat de preluarea președinției Consiliului UE de către România MIRCEA CÂNTAR. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: RO 17758027 Email: mediafax@mail.cvlpress.ro _________Internet: www.cvlpress.ro_________ REDACTOR ȘEF: _________MARGA BULUGEAN Director: __________MIRCEA CANTĂR__________ REDACȚIA: Laura Moțiriiche, Marga Bulugean, Magda Bratu. Cristi Pătai Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține.  Pentru că eu stau, că sunt șomer, și Popescu “stă ” în Parlament, înseamnă că stăm într-un stat paralel? luni, 14 ianuarie 2019 Inspectoratul pentru Situații de Urgență Dolj la ora bilanțului pe 2018 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Oltenia” al județului Dolj a prezentat evaluarea activității , pe anul 2018, în cadrul unei ședințe la care au participat alături de conducerea ISU, col. Cezar Damian, adjunct al inspectorului general IGSU, Dan Narcis Purcărescu, prefectul județului Dolj, Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean Dolj, Mihail Genoiu, primarul Craiovei, reprezentanți ai celorlalte instituții din cadrul MAI. Conform bilanțului prezentat, la Dolj, în anul trecut, nu au fost evenimente deosebite, iar totul s-a desfășurat normal. Bilanțul a fost prezentat de col. Constantin Florea, inspector șef al ISU Dolj. Conform acestuia, în 2018, în ceea ce privește apărarea împotriva incendiilor, cadrele Inspecției de Prevenire au efectuat 736 de controale , fiind depistate 1.355 de deficiențe, 297 dintre acestea fiind remediate în timp scurt, iar 990 au fost sancționate contravențional, prin aplicarea a 395 de amenzi, în cuantum de 1,5 milioane de lei, și 602 avertismente. De asemenea, au fost acordate zece amenzi, cu un total de 20.000 de lei, pe timpul intervențiilor de stingere a incendiilor. In domeniul avizării autorizării, au fost emise 134 de avize de securitate la incendiu, 17 de protecție civilă, 56 de autorizații de securitate la incendiu, o autorizație de protecție civilă și au fost eliberate 21 de acorduri pentru jocuri de artificii și două pentru comercializarea articolelor pirotehnice. Isu Dolj a gestionat aproape 11.000 de acțiuni de intervenție, cu o medie zilnică de 30. Cele mai multe, peste 8.000, au fost la SMURD (o medie de 22/zi), fiind asistate aproape 8.400 de persoane, dintre care 1.041 de copii. De asemenea, au fost 484 de incendii, 46 de intervenții pentru asistența persoanelor, 114 protecția comunităților, 334 alte situații de urgență (inundații, misiuni pirotehnice, fenomene meteo periculoase, etc.). Incendiile produse în 2018 au fost generate de focul deschis (60%), instalații electrice defecte (14%), coșuri de fum necurățate (7%), acțiuni intenționate (3%), restul din alte cauze. în urma intervențiilor , au fost salvate 80 de persoane (21 de copii), dar cu toate eforturile depuse, șase persoane au decedat, iar alte cinci au suferit diverse traume. Dotări de ultimă generație în ceea ce privește baza materială. ISU Dolj a fost dotată, anul trecut cu trei autoambulanțe, două autocamioane, două containere de suport logistic al intervenției, un container suport logistic iluminat, un complet tabără mobilă pentru persoane sinistrate, două autospeciale de transport efective la intervenție, o ambarcațiune de intervenție rapidă în caz de urgență CERN pe fluviul Dunărea și două autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime. Cu sprijinul Consiliului Județean Dolj, inspectoratul a fost înzestrat cu patru bărci pneumatice și echipamente, unde se semnalase un deficit major. Rezultate în sport și gripă pentru viitor nu au lipsit performanțele sportive și grija pentru viitor. Astfel, prt.maj. Corina Cucu a obținut două medalii de aur și una de argint la competiția internațională „European Police and Fire Games”, în Gibraltar, iar mr. Bogdan Răducan s-a clasat pe primul loc la campionatul de tenis de câmp al Asociației Sportive a Pompierilor din România. De asemenea, lotul ISU Dolj s-a situat pe prima treaptă a podiumului la Competiția Națională de Descarcerare și Prim - Ajutor Calificat, proba „descarcerare din autovehicule”, urmând să participe, în luna septembrie a acestui an, la Campionatul Mondial din Franța, în ceea ce privește viitorul, ISU Dolj a recrutat 57 de candidați pentru admitere la instituțiile de învățământ militare, 14 dintre ei fiind admiși, iar pentru sesiunea ianuarie 2019, de admitere la Școala de Subofițeri Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” din Boldești, au fost recrutați 39 de candidați. CRISTI PĂTRU