Cuvântul Libertății, iulie 2020 (Anul 32, nr. 9128-9150)

2020-07-15 / nr. 9138

2 / cuvântul libertății miercuri, 15 iulie 2020 actualitate în opinia doamnei ministru a Educației, Monica Anisie, nu este deloc exclus ca, pentru prima dată, „clopoțelul de deschidere a anului școlar” să sune doar virtual. Mai exact, varianta deschiderii anului școlar, în formatul tradițional, este puțin probabilă. Cel mai plauzibil „scenariu”, în opinia domniei sale, este următorul: o parte dintre elevii unei clase să meargă la școală, iar altă parte să continuie cursurile în sistem online, pentru ca apoi să se facă rocada, în funcție de situația epidemiologică. Un melange, cum nu s-a mai văzut. Confuză de regulă, chiar neglijentă, în declarațiile în spațiul public, deloc atentă la rigoarea mesajelor, doamna Monica Anisie trece de la „scenariu” la „scenarii”, într-o conferință de presă la Iași, menționând că toate „scenariile” pe care ministerul Educației le are în vedere vor ține cont de recomandările ministerului Sănătății, adică de situația epidemiologică. Afirmație corectă, în felul ei. Tot la Iași, doamna Monica Anisie a ținut să precizeze că acesta este doar... unul dintre scenariile la care se lucrează. Asigurarea finală, generatoare de „optimism” este că la nivelul guvernului există un grup inter-ministerial format din miniștrii Fondurilor europene, Finanțelor publice, Sănătății și Educației, condus de doamna vice-premier, Raluca Turcan. Ceea ce sună de-a dreptul liniștitor. Și înduioșetor. Ministrul Lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, Ion Ștefan, poreclit „Grindă”, nu se regăsește în această formulă și s-ar putea simți vexat. Faptul că se pregătesc mai multe „scenarii” nu este de neluat în seamă, numai că anticipările doamnei Monica Anisie sunt dacă nu pripite, nefundamentate total. Fiindcă iată ce exclamă. ..Și în scenariul optimist, o parte dintre copii nu vor ajunge la școală”. Și este numai una din perlele domniei sale. Firește că trebuie să ne uităm în jurul nostru, geografic vorbind, urmărind situația epidemiologică, dar în același timp putem prelua, de la alte țări membre UE, strategia lor, deloc confuză. Legea Educației nu prevedea, până recent, modalitatea online de organizare a procesului de învățământ. Și chiar dacă zilele trecute a fost adoptată o lege de modificare a celei existente, strict pentru situația în care se instituie starea de urgență, noi suntem acum în starea de... alertă. Dar doamna ministru intenționează aplicarea învățământului online și după încetarea stării de urgență sau alertă, care o mai fi, fără a face referiri la temeiul legal și la opțiunile părinților. Și chiar ale elevilor, învățământul online este unul kitch, un surogat, lipsit fiind de eficiența de rigoare, procesul didactic presupunând o multitudine de valențe, care nu pot fi îndeplinite, în nici un fel. Sunt apoi elevi cu dizabilități auditive sau vizuale, care nu pot interacționa, cum ar dori, prin intermediul unor dispozitive tehnice. De fapt doamna ministru Monica Anisie se aliniază disciplinară la inepțiile guvernului din care face parte și nu are în vedere, nici măcar posibilitatea ca anumite județe, cu indicatori sanitari optimiști să își poată desfășură procesul educațional în condiții normale, respectând elementarele reguli sanitare. Decretând cu dezinvoltură stări de lucruri neliniștitoare, care o compromit realmente, doamna Monica Anisie demonstrează că nu este ceea ce trebuie în fruntea ministerului Educației și mai mult nu avem acolo nici câteva minți luminate. 1 Anticipările pripite ale doamnei Monica Anisie (O) MIRCEA CANTAR. Moțăței: O școală gimnaziali buni, chiar foarte buni Prin notele mari obținute la Evaluarea Națională, elevii Nițu Alexandru Petre Alin și Luiza Melencu de la școala gimnazială din Moțăței au fost admiși la Colegiul Național „Frații Buzești”, unul dintre cele mai bune din țară. Ambii au absolvit școala gimnazială cu media generală 10, obținând note mari la Evaluarea Națională, băiatul -10 la matematică și 9,10 la limba română, iar fata,10 la limba română și 9,50 la matematică. Doi elevi sârguincioși, perseverenți și dotați, din familii care s-au ocupat de instruirea lor școlară, doi tineri și nu singurii, capabili să demonstreze că se face „carte” și în teritoriu. De altfel, directoarea școlii, prof. Căprăzin Livia, ne vorbea de o promoție de excepție de 50 de elevi, din care doar 5 din cauza opțiunilor, n-au fost admiși în liceele dorite. Interesant un detaliu, tatăl lui Alexandru Nițu, operator Digi în Moțăței, este de asemenea absolvent al Colegiului Național „Frații Buzești”, ca și bunicul său, și unchii săi. Nițu Alexandru Petre Alin și Luiza Melencu, absolvenți ai școlii gimnaziale din Moțăței, duc la Colegiul Național „Frații Buzești” „steagul” unei comunități tefere a județului Dolj. Ce s-ar mai putea spune în afara felicitărilor de rigoare. Comuna Moțăței, renumită prin hărnicia locuitorilor ei, are cu ce se mândri, în această vară a anului 2020, cu toate provocările ei, și își adaugă o nouă pagină la monografia ei. ISJ Dolj: Fonduri europene pentru școala doljeană, grație prof. Ani Drăghici EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41.41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafaxfflmail.cvlDress.ro _________lrrtemetwww.cvlpress.ro_________ Director: _________MIRCEA CANTĂR_________ Redactor-șef: ________MARGA BULUGEAN________ REDACȚIA: Laura Moțirliche, Marga Bulugean. Cristi Patru, Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține în luna ianuarie a acestui an. Inspectoratul Școlar județean Dolj a depus două cereri de finanțare în cadrul apelului POCU (Programul Operațional Capital Uman 2014 - 2020) “Măsuri de educație de tip A doua șansă”. Acestea sunt în curs de evaluare, ambele fiind declarate admise în urma verificării administrative și a eligibilității. „Proiectele sunt implementate în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Dolj. Activitățile vor fi derulate în minimum 20 de unități de învățământ preuniversitar din Inspectoratul Școlar Județean Dolj, cu multe cadre didactice de calitate, are în componență și o adevărată „mină de aur”, expresia nu este deloc forțată, în persoana prof. Ani Drăghici, coordonatoarea compartimentului „Proiecte educaționale, învățământ particular și alternative educaționale”. Competență desăvârșită, muncă în echipă, solicitudine și, mai ales, rigoare. Dacă, ieri, am prezentat cinci programe în curs de implementare, astăzi venim cu alte două aflate în faza de evaluare, ambele declarate admise în urma verificării administrative și a eligibilității, județul Dolj, iar buget total previzionat al ambelor proiecte este de 19.041.295,69 de lei, din care ISJ Dolj gestionează 18.706.396,37 de lei. Proiectele și activitățile prevăzute sunt destinate unui grup țintă format din: 1200 de tineri și adulți din județul Dolj, care au abandonat școala și nu au finalizat învățământul obligatoriu; 1.040 de persoane din județul Dolj, aparținând categoriei Personal didactic/ personal de sprijin, care beneficiază de programe de formare / schimb de bune practici (personal didactic din învățământul preuniversitar, personal de sprijin și auxiliar din școli și echipe manageriale la nivelul școlii)”, a precizat prof. Ani Drăghici. Printre obiective, se regăsesc: îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învatamântul preuniversitar, ale personalului de sprijin și ale personalului didactic auxiliar, în scopul promovării unor servicii educaționale de calitate, orientate pe nevoile elevilor, și elaborării de planuri de dezvoltare educațională generală și specifice readucerii și menținerii în sistemul de educație și formare a tinerilor și adulților, care nu și-au finalizat educația obligatorie, prin furnizarea a trei programe de formare continuă, specifice programelor de tip „A doua șansa”, avizate/ acreditate de Ministerul Educației Naționale, persoanelor din învățământul preuniversitar din județul Dolj, etc. Prin activitatea neobosită a compartimentului menționat, școala doljană este un beneficiar, nu doar îndreptățit, cât și ... fericit. CRISTI PĂTRU