Cuvîntul Nou, martie 1974 (Anul 7, nr. 1195-1221)

1974-03-28 / nr. 1218

Pag. 2 '••• ', ?' 'iV 1 r Succes deplin reprezentanţilor judeţului la „Turneul Azi la Baia Mare, îşi dau intilnire In cadrul concursului „Turneul emblemelor", organizat de C.C. al U.T.C. şi Radioteleviziunea Română, reprezentanţii judeţelor Cluj, Mureş, Harghita şi Covasna. Maramureşul, ţinutul de legendă cu coordonatele lui istorice, sociale şi culturale specifice, ţinutul in care tradiţia populară, folclorul autentic, proiectează dimensiunile sale particulare şi in acelaşi timp integratoare in cultura românească devine disputa concurenţilor. Ne-am aliat citeva minute in mijlocul reprezentanţilor judeţului Covasna, delegaţi la acest concurs, in momentul cind revedeau lugar materialul bibliografic, în momentul cind se pregăteau pentru călătoria pe meleagurile băimărene, pentru documentare la faţa locului. Am încercat să smulgem oite ceva din febra lăuntrică, din pregătirile de ultim moment ale tinerilor covăsneni ce ne reprezintă la Baia Mare. Optimismul, component activ al oricărei întreceri, indiferent de valoarea adversarilor, este elementul catalizator al marii Încleştări, factorul potenţial ce mobilizează forţa şi elanul tinerilor. Iată opiniile câtorva : — Faptul că avem adversari reprezentanţii judeţelor Cluj şi Mureş, nu ne produce emoţii, ne ambiţionează chiar — spune utecista Ilona Székely, elevă, anul III, la Liceul nr. 2 din Sf. Gheorghe. Concursul acesta va fi un bun test pentru mine, care voi mai avea la anul altele două : bacalaureatul şi admiterea. — In parte îmi era cunoscut acest ţinut, încă din anul 1969, ţinut fermecător cu peisaje naturale şi industriale deosebit de încintătoare — spune Teodora Gotti, elevă anul IV la Liceul nr. 1 din Sfintu Gheorghe — an cind am fost într-o excursie, prilej cu care am cunoscut Ţara Oaşului. Ceea ce m-a cucerit alunei a fost folclorul autentic, nepoluat, folclor ce le introduce într-o lume feerică, de basm. Sper şi sînt convinsă că vom cîştiga concursul şi astfel vom putea continua confruntarea şi-n etapele următoare. — In faţa celorlalţi concurenţi nu trebuie să şovăim. Emoţiile, este şi grese, sunt ca-n faţa fiecărui examen — spune Bela Iordaky, economist Ia Di recţia muncii, pentru că şi acesta este de fapt, tot un examen, care va evntări cunoştinţele noastre despre judeţul Maramureş şi municipiul Baia Mare. Echipa noastră este bine pregătită, ceea ce ne dă dreptul să aspirăm la cîştigarea locului întîi în această confruntare. Dorinţa unanimă este să continuăm confruntarea în „Turneul emblemelor" pentru un loc cit mai bun in clasamentul final pe ţară. — Ca reprezentanţi ai tineretului comunist din judeţul Covasna la acest concurs, — spune Adrian Petrescu, elev, anul III la Liceul de muzică din Braşov, trebuie să dovedim prin fapte încrederea ce ne-a fost acordată. Cu toate că ne dăm seama de dificila misiune, avlnd în vedere concurenţii din celelalte judeţe, avem încredere în forţele noastre şi sperăm să nu dezamăgim susţinătorii. Dealtfel, întregul e■cliipaj la această oră, cind deja emoţiile încep să-şi spună cuvîntul, fredonează refrenul trebuie să cîştigăm. Un refren al optimismului şi tinereţii, un titlu pe care şi-l doreşte fiecare dintre participanţi la competiţia ce va fi urmărită de sute de spectatori şi telespectatori. Şi este firesc, la această importantă competiţie să urăm reprezentanţilor covăsneni mult succes! PREDA NIŢĂ mă !ZT Gînduri şi fa Microbiografii uteciste # COSTICA STOENESCU — născut la 27 septembrie 1946, şeful colectivului de creaţie al Fabricii din Tîrgu Secuiesc. Autorul a 5 inovaţii aplicate în anii 1972—1973. In prezent lucrează la un procedeu de chimizare in executarea betelei şi a manşetelor la pantaloni, împreună cu un colectiv de tineri studiază introducerea în procesul de muncă a tehnologiei de grup. A proiectat 150 de modele noi cu care se va prezenta la tîrgul internaţional de bunuri de consum, TIBCO '74. Este membru în comitetul U.T.C. din fabrică. A KENDI ERZSEBET — născută la 10 martie 1949. Lucrează la Fabrica de confecţii din anul 1969, unde s-a şi calificat în meserie. Din 1969 şi pînă în prezent, în fiecare lună înregistrează depăşiri de plan. în anul 1963 devine utecistă. La 21 de ani este primită un partid. Este secretara organizaţei de bază nr. 2. # GHEORGHE DIACONU — născut la 28 octombrie 1947, este strungar la Fabrica de şuruburi din Tîrgu Secuiesc. Din 1971 de cind lucrează la întreprindere, în fiecare lună şi-a depăşit planul. Are un băiat. Va da examen de admitere la facultatea de mecanică. Este secretarul organizaţiei U.T.C. nr. 6 * ANDRAS AMALIA — născută la 16 februarie 1953. Este strungăriţă la Fabrica de şuruburi din Tîrgu Secuiesc, îşi depăşeşte lunar planul cu mai mult de 15 la sută, dar este de părere că ajunge dacă scriem numai 15 la sută. A dorit mult să intre în rîndul comuniştilor. De la 19 martie 1974 este membră a Partidului Comunist Român. Vineri, a avut loc şedinţa plenară a Comitetului judeţean al U.T.C. care a dezbătut in mod critic şi autocritic, activitatea desfăşurată pînă în prezent de organele şi organizaţiile U.T.C. pentru a stabili împreună măsuri concrete, căi de acţiune eficiente, necesare ridicării activităţii tuturor organelor şi organizaţiilor U.T.C. din judeţul nostru la cota maximei eficienţe în spiritul concluziilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la şedinţa de analiză cu Biroul C.C. al U.T.C. din 1 februarie şi a măsurilor adoptate de Plenara C.C. al U.T.C. din 9 martie a.c. Aşa cum subliniam şi informarea prezentată, indicaţiile date de secretarul general al partidului, aplicarea lor, vor trebui să însemne o cotitură radicală în întreaga activitate a organizaţiei U.T.C., în întreaga muncă de formare şi educare a tineretului, în formarea unui tineret animat de un puternic spirit revoluţionar, capabil să participe cu toate forţele la înfăptuirea neabătută a programului stabilit de partid. Şi primul pas, se pare, a fost făcut tocmai de această plenară, în care, începînd cu informarea prezentată, continuînd, cu luările de cuvînt, problemele au fost dezbătute într-o lumină nouă, deschis, tinereşte, impresia generală fiind că activiştii organizaţiei tineretului au înţelescă îmbunătăţirea situaţiei trebuie începută în înseşi stilul şi metodele de muncă ale organului judeţean al U.T.C., că ei sunt primii datori să se încadreze în indicaţiile secretarului general al partidului, ridicindu-şi nivelul de pregătire politico-ideologică. Organizaţia tineretului din judeţul nostru trebuie să adauge elanului şi priceperii cu care a muncit pînă acum şi un mult mai mare curaj de acţiune, de promovare şi susţinere a noului. Şi toate acestea, aşa cum au subliniat mai mulţi vorbitori, printre care Major Vasile, Parkalab Magda, Portik László, Vasile Găvăncea, trebuie realizate în procesul muncii, printr-o mai puternică dinamizare a tineretului de către organizaţia U.T.C. La Intreprinderea textilă „Oltul", la „Secuiana" Tîrgu Secuiesc, la I.A.E.A. Sfîntu Gheorghe, la Fabrica de şuruburi, la Covasna, lucrează o mulţime de tineri. Din păcate însă, rezultatele obţinute de aceşti tineri sunt umbrite de existenţa încă, a unora, deşi puţini, care manifestă tendinţe de sustragere in faţa greutăţilor, încercind să-şi asigure un mod de-a trăi cit mai uşor. Tocmai cu aceştia, organizaţiile U.T.C. din judeţul nostru sunt datoare să intensifice munca de educare, să-i ajute să-şi descopere şi să-şi folosească într-un mod util societăţii energia caracteristică virstei. Aceeaşi atenţie trebuie s-o acorde Comitetul judeţean al U.T.C., tineretului din satele judeţului nostru, orientării absolvenţilor şcolii generale spre agricultură, desfăşurînd in rîndul acestora o susţinută muncă de propagandă, conştientizîndu-î, convingîndu-i că şi în agricultură avem nevoie de cadre calificate, de spirit tînăr, dinamizator şi aşa cum Comitetul comunal Zagon al U.T.C. a început deja acţiunea de atragere a tuturor tinerilor din comună spre munca în C.A.P., sa procedeze şi celelalte comitete comunale. în cadrul lucrărilor plenare, s-a amintit de asemenea că un număr de aproximativ 2.000 de tineri din judeţ între 18—30 de ani, nu sunt încadraţi în cîmpul muncii. Această situaţie nu ne poate mulţumi şi dacă toţi ceilalţi tineri muncitori fac eforturi în întrecerea socialistă pentru realizarea cincinalului înainte de termen, pentru întîmpinarea cu noi succese a celor două evenimente, cea de-a XXX-a aniversare a Eliberării şi Congresul al XI-lea al partidului, nu putem concepe ca încă atîţia tineri să trăiască in afara procesului muncii, în afara efortului general pentru o viaţă mai bună. Şi pentru ca în viitor să nu se repete asemenea cazuri munca de educare şi formare a tineretului trebuie începută din primii ani de şcoală. Organizaţia U.T.C. din şcoli, spunea eleva Korodi Maria, trebuie mult mai mult ajutată şi îndrumată. Dealtfel, ea trebuie să aibă un rol şi o importanţă deosebită în întreaga activitate a şcolii. Activitatea organizaţiei U.T.C. trebuie să înceapă o viaţă nouă. Dar acest lucru, deloc uşor, înseamnă să-i găsească pregătiţi temeinic în primul rînd pe activiştii ei, cei chemaţi să-şi desfăşoare, cu dăruire şi pricepere, activitatea în mijlocul tineretului. Organizaţia U.T.C. are obligaţia de a desfăşura o activitate mult îmbunătăţită, sub toate aspectele pentru formarea unor tineri integri capabili de-a face faţă sarcinilor de mîine. Şi Comitetul judeţean Covasna al U.T.C. trebuie să facă dovada că acest mandat i-a fost încredinţat pe merit. DORU MUREŞAN I*chiar finca plenarei Comitetului judeţean Covasna al U.T.T. in întreaga activitate a organizaţiilor U.T.G.-spirit militant,revoluţionar,exigent / CUVlNTUL NOU Tainele cărţilor le află numai „prietenii cărţii“ Aceşti minunaţi tineri ai anului XXX La Fabrica de şuruburi din Tirgu Secuiesc, ca dealtfel pe întreaga platformă industrială a acestui întinerit oraş, lucrează peste 600 de utecişti, cuprinşi in 16 organizaţii. Fiind majoritari, este firesc ca hotăririlor pe care le iau in adunările de organizaţie să li se dea atenţia cuvenită. Ca răspuns la chemarea lansată de întreprinderea de utilaj greu din Brăila, către toate întreprinderile din ramura construcţiilor de maşini, Fabrica de şuruburi s-a angajat, în cinstea aniversării a 30 de ani de la Eliberare, în cinstea celui de-al XI-lea Congres al partidului să depăşească planul cu 2,35 la sută. Uteciştii vor realiza 60 la sută din angajamentul asumat. Ne spune tovarăşul Molnar Gyula, secretarul comitetului U.T.C. din fabrică, că, ,la fiecare organizaţie există o evidenţă a criteriilor după care se face aprecierea rezultatelor obţinute în întrecerea lansată de C.C. al U.T.C.: „Tineretul, factor activ în îndeplinirea cincinalului înainte de termen", dar la sfîrşitul fiecărui trimestru se face analiza realizărilor. Nu s-a făcut încă această analiză, pentru că nu s-a sfîrşit trimestrul, dar se pare că lucrurile merg mai bine la filetare (secretar de organizaţie, Kocsis Jenő) şi la piuliţe (secretarul organizaţiei, Gheorghe Diac°nu). Cei de la piuliţe au lansat şi iniţiativa cuprinsă sub genericul: „Să lucrăm o zi pe trimestru din material economisit!". — Din cîte știm, aţi avut uinele probleme cu întârzierile ... — Da, am avut — ne spune tovarășul Molnár — de aceea am luat măsura ca de două-trei ori săptămînal, membrii comitetului U.T.C. să urmărească prezentarea la lucru a tinerilor. Secretarul comitetului U.T.C. ne arată gazeta satirică „Reflectorul tineretului". Mai există, în ateliere, şi cîte un „reflector al calităţii". Ne interesăm la ce acţiuni şiai participă tinerii în afara fabricii şi aflăm că la adunarea generaală a uteciştilor s-a luat angajamentul de scurtare cu 30 de zile şi a termenului de dare în folosinţă a căminului pentru nefamilişti.Aceasta ar însemna cam 15.000 de ore de muncă patriotică. „Ducem o adevărată luptă — ne spunea tovarăşul Molnár Gyula — pentru economisirea materialelor, a materiei prime, a combustibililor şi energiei şi suntem continuu preocupaţi de ridicarea calităţii produselor. Trebuie să justificăm încrederea celor mai în virstă, să-i facem să se mîndrească cu noi, tinerii". „Să trăim şi să muncim în chip comunist Aproape 70 la sută din angajamentul asumat de Fabrica de confecţii din Tîrgu Secuiesc in cinstea celor două mari evenimente ale anului 1974, va fi realizat de utecişti. Fabrica va realiza planul cincinal pina la 23 august 1974. La Fabrica de confecţii din Tîrgu Secuiesc, peste 75 la sută sunt utecişti. Iată citeva date care vorbesc de la sine despre angajarea plenară şi dăruirea tineretului din această întreprindere, dăruire caracteristică dealtfel tineretului din întreaga ţară. La întrebarea noastră despre participarea tineretului din fabrică la realizarea şi depăşirea planului şi a angajamentelor asumate, tovarăşa Maria Schmidt, secretara comitetului de partid, ne răspunde: „Sînt atît de mulţi tineri aici, la noi, incit, putem spune, pe drept cuvînt, că planul şi angajamentele întregului colectiv sînt planul şi angajamentele tineretului. Sînt atît da entuziaşti, lucrează cu atîta dăruire ... Să ştiţi că entuziasmul este molipsitor. Cei mai în virstă parcă au început să întinerească şi ei". Sîntem conduşi de locţiitorul comitetului de partid din fabri■ că, tovarăşul Paul Roth, spre produl 6 A. Privirile ne sunt atrase de un drapel roşu pe care cu litere aurii este înscrisă deviza: „Să trăim şi să muncim în chip comunist! Utecistul Biszok Ladislau, va împlini 25 de ani la 24 iunie, a făcut zilele trecute cerere de primire în partid, şi este maistru la acest prod. „Din februarie, cind s-a înfiinţat această brigadă de tineret in care au intrat in toţi cei care au vrut (sunt doar 60 de muncitori) nu s-a înregistrat nici o absență nemotivată, nici o întîrziere de la program , în februarie am depăşit planul cu 900 de pantaloni. Sunt pur și simplu fericit că mi s-a încredințat conducerea acestei brigăzi. Vom face lucruri mari, sunt convins". — Așadar, tovarăşe Roth, este vorba de un colectiv model? — Dacă vreţi, puteţi să-i spuneţi și aşa. Noi am dorit să formăm un colectiv foarte unit, un colectiv incare tovarăşii de muncă să fie şi buni prieteni: „Unul pentru toţi şi toţi pentru unul". Organizaţia de partid se ocupă mult de tinerii din această brigadă. Personal, particip la toate şedinţele lor, de orice fel ar fi ele. Ne interesăm îndeaproape de problemele fiecăruia şi îi ajutăm în rezolvarea lor, chiar dacă este vorba de viaţa lor particulară, de după ieşirea pe poarta fabricii. Rezultatele se văd. Zumzetul maşinilor începe să se stingă. Ne apropiem de ieşirea din schimb. Una din tinerele uteciste se ridică de la maşină şi desprinde drapelul de pe perete. — Ce faceti cu el? — Pînă mîine dimineață il încuiem. Deocamdată, el este numai al nostru, al prodului 6 A. ANUL VI. Nr. 1218 Campionatul judeţean de fotbal Un nou lider: „MINERUL“ BARAOLT Etapa de duminică a campionatului judeţean de fotbal a înregistrat şi unele surprize: liderul categoriei I a fost stopat de Oltul Coşeni şi a cedat locul urmăritoarei sale Minerul Baraolt. Venus Zăbala, ultima clasată a realizat scorul etapei, dar a rămas tot ,pe ultimul loc. In categoria a doua, liderii se menţin în cele trei serii. Iată rezultatele: METALUL TÎRGU SECUIESC — PROGRESUL CATALINA: 1—0 (0-0) Echipa gazdă, care a pierdut in etapa trecută, a intilnit un adversar care i-a dat mult de furcă. Abia în minutul 70 Ioan Suciu (Metalul) profită de o greşeală a portarului Héjjá şi introduce mingea în plasă. Meciul a fost arbitrat corect de Karácsonyi József. OLTUL COŞENI — AVÎNTUL ILIENI: 0—0 Oaspeţii porneau favoriţi, fiind liderii seriei. Ei au intilnit însă un adversar bine pregătit, care în final a reuşit să obţină un meci nul. În urma acestui rezultat, Avîntul a pierdut şefia clasamentului. Arbitrul Csinta Sándor a condus corect. PROGRESUL CHICHIŞ — OLTUL CHILIENI: 3—1 (1—1) După o reprizăegală, gazdele obţin cea de-a şasea victorie din acest campionat. Autorii celor patru goluri sunt Stelea (min. 26 din 11 metri şi 68 tot din lovitură de la 11 metri), Neagu (min. 78) pentru gazde şi Horváth (min. 38) pentru oaspeţi. A arbitrat Constantin Virgil, Braşov. LAS. CIMPUL FRUMOS — UNIREA RECI: 1—0 (0—0) Prima repriză a fost foarte echilibrată. Abia în minutul 80 gazdele înscriu golul victoriei prin Gajdar. Jocul a fost condus de Straff I°an, Sfîntu Gheorghe. VENUS ZĂBALA — VENUS OZUN: 5—2 (4—1) Cei din Zăbala și-au organizat mai bine jocul și au realizat scorul etapei. Au înscris pentru gazde Kenya (min. 18 şi 35), Szász (min. 21), Hadnagy (min. 23 din 11 metri) şi Bajkó (min. 63 autogol), iar pentru oaspeţi Arsenali (min. 10 şi 80). Irimia Mircea, Prejmer a condus bine. ÎNAINTE TĂLIŞOARA — ÎNFRĂŢIREA DOBOLII DE JOS: 3—0 (1—0) Ambele echipe aveau nevoie de puncte şi au luptat cu dîrzenie pentru ele. Gazdele au fost mai precise în şuturile la poartă şi au cîştigat pe merit. Au îniscris Lázár (min. 32 şi 88) şi Tőkés (min. 76). Arbitrul Ion Bumbu, care a condus autoritar, notează în foaia de arbitraj: „Publicul a avut o atitudine sportivă". HARGHITA AITA MARE — MINERUL BARAOLT: 1—2 (1—0) Cu victoria obţinută, minerii preiau şefia clasamentului, la egalitate de puncte cu fostul lider, Avîntul Ilieni, dar cu un golaveraj mai bun. Din păcate, pe teren au avut loc şi unele animozităţi, care au antrenat şi publicul. Asemenea acte ar fi putut fi evitate, dacă organizatorii și antrenorii ar fi intervenit la timp pentru temperarea spiritelor ... încinse. În urma acestor rezultate, prima parte a clasamentului se prezintă astfel: 1. Minerul Baragit, 25 puncte; 2. Avîntul, 25 puncte; 3. Metalul, 23 puncte. CATEGORIA A II-a Seria I: S-au înregistrat următoarele rezultate: Ciucaşul Intorsura Buzăului — Agricultorul Angheluş: 3—1 (2—1); Făclia Lisnău — Aprovizionarea Valea Crişului: 0—1 (0—1); Constructorul Sfîntu Gheorghe — Progresul Sincrai: 0—0; Recolta Moacşa — Steaua roşie Ghidfalău: 0—4 (0—1); Avîntul Sîntionlunca Carpaţi Sfîntu Gheorghe: 0—3 (gazdele au fost declarate învinse datorită substituirii de jucători). Foile de arbitraj ale meciurilor Voinţa Boroşneul Mare — Avîntul Arcuş şi Stăruinţa Zagon — Voinţa Bicfalău n-au sosit. Seria a II-a: Bálványos Turia — Recolta Moacşa: 0—3 (0—1); Progresul Brateş — Salcîmul Surcea: 1—4 (1—1); Forestierul Covasna — Perkő Sînzieni: 2—3 (1—2); Recolta Tamaşfalău — Forestierul Breţcu: 0—0. Seria a III-a: Partizanul roşu Malnaş — Stăruinţa Băţanii Mari: 6—0 (3—0); Minerul Bicsad — Voinţa Căpeni: 1—2 (1—1); Spartacus Hăghig — Izvorul Biborţeni: 1—0 (1—0); Stăruinţa Bodoc — Oltul Micloşoara: 4—0 (1—0); Minerul Malnaş Băi — Tatra Brăduţ: 1—2 (0—1). In această categorie conduc : Ciucaşul întorsura Buzăului cu *22 puncte (seria I), Forestierul Breţcu şi Perkő Sînzieni la egalitate de puncte, 22 (seria a II-a) şi Partizanul roşu Malnaş cu 23 puncte (seria a IlI-a). GH. BRIOTA Agenda sportului de masă VOLEI în cadrul etapei a II-a a campionatului orăşenesc de volei masculin s-au realizat următoarele rezultate: Făclia I — Dinamo: 3—2. Făclia I începe meciul furtunos, cu combinaţii spectaculoase mai ales în atac, unde au excelat jucătorii L. Cristoloveanu şi D. Călugăriţa. La scorul de 2—0, jucătoriide la Făclia, prea siguri de victorie, se relaxează şi pierd următoarele două seturi. În final se concentrează mai mult şi termină victorio şi setul decisiv. De la Dinamo s-au evidenţiat Z. Székely şi F. Opaiţ. Avîntul — Tükör: 3—0. Jocul a fost cîştigat de echipa Avîntul prin neprezentarea completă a echipei Tükör. Conform regulamentului, Tükör a pierdut cele trei seturi la zero. Făclia II — Bucegi II: 0—3. Meci modest ca nivel tehnic, cu greşeli de ambele părţi. Gratie unui joc, ceva mai lucid, în special in apărare, echipa Bucegi îşi adjudecă victoria. S-au remarcat de la Făclia II V. Ciorăşteanu, pe postul de coordonator de joc şi C. Nanu. De la Bucegi II s-au remarcat C. Lupescu, M. Popescu şi Gh. Comaşi. Bucegi III — Bucegi I: 3—0. Cu toate că echipa Bucegi I cîştigă pe teren cu 3—0, din cauza folosirii unui jucător legitimat la o altă echipă, pierde meciul „la masa verde". S-au remarcat C. Toma și K. Kemendy de la Bucegi I, și D. Goroiu și I. Alberi de la Bucegi III. în urma disputării celei de a doua etape, clasamentul se prezintă astfel: Prof. VOLKOWSKI GÉZA 1. Avîntul 2. Bucegi III 3. Făclia I 4. Bucegi II 5. Bucegi I 6. Dinamo 7. Făclia II 3. Tükör 2 0 6—1 4 2 0 6—1 4 2 0 6—3 4 1 1 3—3 3 1 1 3—3 3 0 2 3—6 2 0 2 1—6 2 0 2 1—6 1 „Olimpiada mecanizatorilor“ Timp de trei zile, cei mai buni mecanizatori din judeţ s-au aflat în întrecere. Este vorba de tradiţionala „Olimpiadă a mecanizatorilor". Putem afirma, fără a greşi, ca în primul rînd, au cîştigat unităţile agricole în care lucrează mecanizatorii participanţi la olimpiadă. Rezultatele probelor practice şi teoretice au demonstrat nivelul ridicat de cunoştinţe ale mecanizatorilor, care şi cu acest prilej şi-au exprimat hotărîrea ca în acest an să contribuie la obţinerea unor recolte record. Ca la fiecare concurs s-au stabilit şi cîştigătorii. Se remarcă faptul că, diferenţele de punctaj, între primul şi ultimul clasat, au fost minime; pentru a stabili primul loc a fost nevoie şi de probe de baraj. Dar iată cîştigătorii : Pînă la 30 de ani : Locul I. Bujdosó Zoltán — Secţia Sfîntu Gheorghe; locul II. Rápolti Károly — Secţia Reci; locul III. Bodi András — Trustul judeţean de I.A.S. Cîştigătorii acestei categorii au primit „Diploma de onoare a Comitetului judeţean al U.T.C., precum şi numeroase premii. La categoria de peste 30 ani a fost declarat cîştigător Gáli András de la secţia Aita Mare. Notăm buna orientare a organizatorilor — Comitetul judeţean al U.T.C., Direcţia generală pentru agricultură, industrie, alimentară şi ape şi Trustul S.M.A. — care între probe a oferit participanţilor un bogat program instructiv-educativ. S-a organizat o excursie în judeţul Braşov cu care ocazie s-a întreprins un schimb de experienţă cu mecanizatorii de la I.A.S. Prejmer. Interesante au fost şi dezbaterile pe marginea Cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Din aceste dezbateri a reieşit faptul că, este necesară o permanentă ridicare a nivelului de cunoştinţe ale mecanizatorilor pentru a putea face faţă sarcinilor ce le revin in dezvoltarea agriculturii. Luni dimineaţa mecanizatorilor li s-au pre-, zentat cele mai noi creaţii ale industriei constructoare de maşini. Gazdă bună, Casa Agronomului de la Arcuş, unde s-au desfăşurat majoritatea activităţilor, a oferit participanţilor la Olimpiada mecanizatorilor cele mai bune condiţii. „Olimpiada" nu s-a încheiat, urmează un examen mult mai greu — campania agricolă de primăvară, cu care ocazie fiecare dintre mecanizatori îşi va dovedi priceperea şi dăruirea în muncă, pentru a putea obţine recolte cit mai mari, de a contribui la întărirea economică a unităţilor în care lucrează. T. ADJUDEANU GALL ANDRÁS BUJDOSÓ ZOLTÁN