Cuvîntul Nou, aprilie 1987 (Anul 20, nr. 4717-4742)

1987-04-01 / nr. 4717

Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean Aşezări frumoase, de la prima în aceste zile în toate localităţile judeţului se fac intense pregătiri pentru declanşarea unor ample acţiuni de muncă patriotică vizînd înfrumuseţarea aşezărilor şi, nu în puţine cazuri (îndeosebi pe rutele principale), chiar a porţiunilor dintre ele. Toate acestea, în ideea unei luni aprilie — denumită generic „Luna curățeniei“ — cît mai frumoase, sub aspectul realizărilor pe tărîm edilitar. Este şi motivul pentru care, zilele trecute am întreprins un raid în două comune aflate pe importanta rută Sfîntu Gheorghe — Covasna. Un prim popas — în comuna Ileci, unde, mai mult decît în toţi anii precedenţi, se fac pregătiri , care denotă multă ambiţie. Se are, de pildă, în vedere curăţirea şanţurilor nu numai în interiorul centrului de comună şi satelor aparţinătoare, ci şi pe porţiunea dintre Reci şi hanul turistic „Nufărul“, vizavi de care se va amenaja o parcare pentru maşini, astfel incit turiştii, ca şi pescarii, să nu-şi mai parcheze maşinile temiiunde, în aceeaşi porţiune, cea dintre comună şi han, tînărul la ultima casă mm G0SPQ0ARIBC tg acţiune primar (ca vîrsta, dar şi ca vechime în funcţie), Zoiya Katona Iosif, s-a gîndit la un lucru care trebuia făcut mai de mult : plantarea unei perdele de plopi în zona podului de peste Rîul Negru, în rest — pe lingă lucrări de îngrijire curente (reparaţii şi văruiri de garduri, zugrăvirea caselor, re- Ioan URAGAN (Continuare in pag. a 2-a) J ~ COVfisiîA RS?dORGHE - Soarele Luna răsare apune răsare apune 61] 58 10h 42’ 8h 06’ 23h u" Au trecut : 91 zile Au rămas : 274 zile 4 PAGINI, 50BANI ANUL XX, NR.4717 MIERCURI 1 APRILIE, 1987 Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Zair Convorbiri oficiale Marţi, 31 martie, la bordul navei prezidenţiale „Kokelo“ au avut loc convorbiri oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, şi preşedintele fondator al Mişcării Populare a Revoluţiei, preşedintele Republicii Zair, Mobutu Şese Seko. .Preşedintele Mobutu Şese Seko a salutat, încă o dată, cu căldură noua vizită în Republica Zair a Preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, arătînd că aceasta constituie o expresie a bunelor raporturi de prietenie şi colaborare dintre cele două ţări şi popoare. în acelaşi timp, şeful statului zairez şi-a manifestat satisfacţia de a se reîntîlni cu Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi de a avea împreună un schimb de păreri asupra evoluţiei relaţiilor bilaterale, cît şi în legătură cu probleme ale vieţii internaţionale actuale. Preşedintele Nicolae Ceauşescu, exprimând satisfacţia de a se afla din nou pe pămîntul zairez, a mulţumit preşedintelui Mobutu Sese Seko pentru primirea deosebit de călduroasă, prietenească, pentru ospitalitatea de care se bucură în Zair, subliniind că vede în aceasta o expresie, a sentimentelor de stimă şi respect ce şi le nutresc reciproc popoarele noastre. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a exprimat convingerea că înţelegerile la care se va ajunge cu prilejul actualelor convorbiri vor întări şi mai mult conlucrarea dintre România şi Zair, corespunzător voinţei şi aspiraţiilor de pace şi progres ale ambelor popoare. întimpul convorbirilor au fost analizate stadiul şi perspectivele relaţiilor românozaireze, cei doi şefi de stat subliniind progresele înregistrate în întărirea prieteniei şi colaborării dintre România şi Zair. în acest sens, a fost relevată buna conlucrare dintre cele două ţări pe plan politic, economic şi în alte sfere de activitate, apreciindu-se că există premise favorabile pentru intensificarea colaborării şi cooperării româno-zaireze în numeroase domenii de interes comun. A fost evidenţiată hotărîrea comună de ase identifica noi căi şi modalităţi care să ducă la intensificarea colaborării bilaterale, a cooperării în producţie şi a schimburilor comerciale, pe baze reciproc avantajoase. Cei doi preşedinţi au convenit ca membrii celor două delegaţii participante la convorbiri să examineze şi să stabilească, în cadrul unor întîlniri de lucru, modalităţile practice de intensificare a colaborării economice, industriale şi tehnico-ştiinţifice între Republica Socialistă România şi Republica Zair, potrivit orientărilor şi înţelegerilor stabilite la nivel înalt. Convorbirile se desfăşoară într-o atmosferă de stimă, preţuire şi caldă prietenie , de înţelegere reciprocă. Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au avut, în continuare, marţi dimineaţa, după întîlnirea în plenul celor două delegaţii, convorbiri cu preşedintele Republicii Zair, Mobutu Sese Seko, împreună cu şeful statului zairez se afla doamna Mobutu. Convorbirile purtate şi în acest cadru au relevat dorinţa comună de a se acţiona în direcţia extinderii colaborării şi cooperării în producţie pe baze stabile şi de lungă durată, precum şi pentru realizarea unor importante obiective economice. Cei doi şefi de stat au apreciat că dezvoltarea largă a colaborării româno-zaireze pe plan politic, economic, tehnicoştiinţific şi în alte domenii de activitate corespunde aspiraţiilor ambelor popoare, este în interesul lor, al cauzei păcii, destinderii şi cooperării între toate naţiunile lumii. ★ Călătorie pe fluviul Zair în cea de-a doua zi a vizitei oficiale de prietenie pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, o întreprinde în Republica Zair, au fost înscrise noi şi semnificative momente, care au pus în lumină spiritul de înţelegere reciprocă şi caldă prietenie ce caracterizează relaţiile dintre cele două ţări şi popoare, în dimineaţa zilei de marţi, Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de preşedintele Mobutu Sese Seko şi doamna Mobutu, au făcut, la bordul navei „Kokolo“, o călătorie pe fluviul Zair, în portul Onatra, unde a avut loc îmbarcarea la bordul navei, înalţii oaspeţi au fost salutaţi cu onoruri militare. Un mare număr de locuitori ai capitalei ztuireze, aflaţi pe cheiul portului, au salutat cu căldură pe solii poporului român, scandînd urări de înaltă cinstire şi strigînd „Trăiască prietenia româno-zaireză!“. Cântece şi dansuri, aclamaţii au dat expresie sentimentelor de prietenie. De la bordul navei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns îndelung manifestărilor de simpatie ale miilor de locuitori ai capitalei. Pe măsură ce nava se desprinde de cheiul portului Onatra şi pătrunde în apele mare-ului fluviu, privirilor le este oferită priveliştea oraşului Kinshasa, în care trăiesc peste două milioane şi jumătate de oameni, în timpul călătoriei, pe fluviul Zair. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întreţinutordini cu preşedintele Monutu Sese Seko şi doamna Mobutu. Cei doi şefi de stat au avut un larg schimb de păreri in probleme esenţiale ale colaborării dintre România şi Zair. La bordul navei, în onoarea înalţilor oaspeţi au fost oferit un dejun, în cadrul căruia a continuat dialogul la nivel înalt ce se desfăşoară sub semnul stimei şi înţelegerii reciproce, al dorinţei de a promova bunele relaţii dintre ţările şi popoarele noastre. Vizită la centrul istoric al Mişcării Populare a Revoluţiei La încheierea călătoriei pe fluviul Zair, nava prezidenţială s-a oprit la Nesele, centru istoric al Mişcării Populare a Revoluţiei din Zair. Cetăţenii localităţii, în frunte cu notabilităţile oraşului, au făcut o călduroasă primire solilor poporului român, Preşedintelui Nicolae Ceauşescu, pe care l-au aclamat ca pe un prieten apropiat al poporului zairez. Localitatea Nesele se înscrie în cronica luptei poporului zairez pentru libertate şi independenţă — aici, la 24 noiembrie 1065, Mobutu Sese Seko a pus bazele mişcării revoluţiei. Astăzi, localitatea reprezintă un simbol al hotărîrii ferme a poporului zairez de a-şi făuri liber, independent propriul destin. în cursul după-amiezii de marţi, înalţii oaspeţi români s-au reîntors la Kinshasa. Din noua arhitectonică a orașului-stațiune Covasna. Manifestari politico-educative aH „25 de ani de la încheierea procesului cooperativizării agriculturii in România“ se intitulează simpozionul care are loc astăzi, ora 14, la Casa de Cultură din Intorsura Buzăului. Acţiunea este organizată de Muzeul Judeţean din Sfîntu Gheorghe, în colaborare cu Consiliul Orăşenesc al Educaţiei Politice şi Culturii Socialiste din IntorsuraBuzăului. Acelaşi simpozion se va ţine mîine, 2 aprilie la căminele culturale din Chichiş şi Ozun. ■ Astăzi, în organizarea Muzeului Judeţean din Sfîntu Gheorghe, la Căminul Cultural din Reci se ţine expunerea „România socialistă pe coordonatele înfăptuirii noii revoluţii agrare“. „ Clubul X.M.A.S.A. găzduieşte mîine, 2 aprilie, ora 14, masa rotundă pe tema „Ştiinţa şi religia în concepţia partidului nostru“. Vineri, 3 aprilie, ora 17, la Casa de Cultură a Sidiotelor din Sfîntu Gheorghe, va avea loc masa rotundă pe tema „Un sfert de veac de la încheierea cooperativizării în ţara noastră“.