Cuvîntul Nou, iunie 1987 (Anul 20, nr. 4768-4793)

1987-06-30 / nr. 4793

I ACTUALTATEA IN-------------agricultură! Pregătirile pentru secerişul păioaselor — încheiate grabnic! — Temperaturile ridicate înregistrate în ultimul timp au făcut ca şi în judeţul nostru, momentul intrării orzului în pîrgă să se apropie. V-am ruga, aşadar, tovarăşe Mircea Vlăduţ, în calitate de director al Trustului pentru Mecanizarea Agriculturii, să ne spuneţi cum s-au pregătit mecanizatorii covăsneni pentru campania de seceriş a păioaselor din acest an. Pregătirile necesare pentru buna desfăşurare a acestei campani sunt pe terminate. Combinete au fost reparate şi trecute prin ,,filtrul“ verificărilor comisiilor alcătuite în fiecare S.M.A., iar ulterior, prin cel al comisiilor organizate la nivel de trust. In general s-a constatat o calitate corespunzătoare a reparaţiilor, micile defecţiuni sesizate la unele combine fiind ulterior înlăturate. Un accent deosebit am pus pe verificarea etanşeităţii îmbinărilor la toate punctele critice, pentru a evita pierderile la recoltat. Sigur, primul examen care ne va da o imagine exactă asupra calităţii reparaţiilor pe care le-am executat va fi secerişul orzului. Deşi în judeţul nostru suprafaţa ocupată cu această cultură nu este mare, conducerea trustului a hotărît ca la recoltarea orzului să fie utilizate toate combinele din dotare, astfel Incit, Inamic de secerişul griului, să avem posibilitatea să verificăm modul în care funcţionează practic fiecare dintre ele şi să facem ultimele retuşuri necesare. — Ce măsuri tehnico-organizatorice aţi preconizat pentru desfăşurarea în ritm susţinut a recoltării păioaselor ? — Am stabilit ca în această campanie să fie organizate 50 de tabere de cîmp, în general cîte una în fiecare unitate agricolă. In aceste tabere vom asigura tot ceea ce este necesar pentru buna desfăşurare a activităţii: ateliere mobile care vor dispune de aparate de sudură oxiacetilenică şi electrică, un stoc tampon de piese de schimb, rulmenţi şi curele de transmisie. O noutate care merită reţinută este faptul că, începind din acest an, vom dispune de o reţea de comunicaţii prin radio intre cele şase S.M.A. şi secţiile lor, ceea ce va contribui desigur la luarea cu maximă operativitate, a unor decizii ce privesc soluţionarea unor probleme ce apar în activitatea de fiecare zi, la seceriş, deci la o mai bună organizare a muncii. Aş mai menţiona că în prezent, împreună cu unităţile agricole, cu specialiştii, stabilim în funcţie de starea culturilor programul de desfăşurare a secerişului. Ne-am propus să lucrăm grupat, cu formaţii mari, ■ şi totodată să asigurăm descărca Alicei GOI.Cili (Continuare în pag. a 3-a) Organ al Comitetului Meteao Covasna al P.C.R. ţî âî Consiliului Popular judeţean I ANUL XX NR. 4793 11 MARTI 30 IUNIE 1987 4 PAGINI 50 BANI In spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ,,Ţării cu mai mult cărbune !“ — este şi deviza minerilor de la Cariera de lignit Valea Grişului, deviză susţinută prin faptele de muncă de fiecare zi ale acestui puternic detaşament muncitoresc. »»OlíT»*> PIN TOAT8 TAftllí UNITI-VA • EXPORTI! numărul unu pe 1987 Acţiuni ferme pentru onorarea la timp a comenzilor lansate Se vorbeşte mult la întreprinderea Forestieră de Exploatare şi Transport din Tîrgu Secuiesc despre necesitatea dezvoltării exportului, despre importanţa deosebită a activităţii ce se desfăşoară în acest domeniu. Şi nu numai că se vorbeşte, ci se şi acţionează pe un front larg, un ton cu dorinţa de mai mult şi de mai bine a colectivului unităţii, pentru materializarea obiectivelor stabilite, pentru onorarea, în cadrul strict al termenelor şi calităţii fixate, a comenzilor lansate de partenerii de contract de peste hotare. Despre mersul producţiei destinate pieţelor externe şi eforturile care se fac pentru ca ritmul ei să se ridice la nivelul cel mai de sus al posibilităţilor, despre realizările înscrise la acest capitol am stat de vorbă cu inginerul Văncsa Iosif, directorul comercial al întreprinderii. — întrucît sîntem la sfîrşitul primei jumătăţi a anului, mi se pare firesc să ne concentrăm forţele spre a pregăti şi livra clienţilor noştri produsele comandate. Activitatea productivă cunoaşte, de aceea, o considerabilă intensificare, preocupările noastre urmărind soluţionarea operativă a problemelor pe care le ridică fabricaţia, valorificarea superioară a masei lemnoase, diminuarea _____________consumurilor de energie şi combustibili, creşterea productivităţii muncii şi a calităţii pro_____________ caselor. Ceea ce vrem noi, este să nu rămînem nimănui datori, iar întreprinderea să-şi sporească aportul valutar. — înainte de a veni la dumneavoastră, an consultat o situaţie statistică a rezultatelor din domeniul exportului. Se vede limpede, I.F.E.T. Tîrgu Secuiesc a progresat simţitor la acest capitol. — Realizările aferente intervalului ianuarie-iurtate sunt, în _________Nicolae ŞTEIAN (Continuare în pag. a 3-a) La I.I.E.T. Titan Secuiesc Economii de energie şi combustibili Luna trecută şi în primele două decade din iunie, în cadrul întreprinderii Miniere Căpeni-Karaolt s-au economisit mai bine de 12 MWh energie electrică şi circa 3 tone combustibil convenţional, ceea ce dovedeşte că minerii sînt preocupaţi nu numai de realizarea ritmică, integrală a producţiei de cărbune, ci şi de asigurarea unei largi şi profunde manifestări a spiritului gospodăresc. Pentru a aduce consumurile de energie şi combustibili la limita strictului necesar, s-au luat măsuri pentru mai buna corelare a proceselor tehnologice în vederea folosirii la capacitate a tuturor utilajelor, instalaţiilor şi mijloacelor de transport, pentru concentrarea producţiei, raţionalizarea iluminatului şi folosirea pe scară mai largă a recuperatoarelor de căldură. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU VA EFECTUA O VIZITA PRIETENEASCĂ DE LUCRU ÎN REPUBLICA POPULARĂ POLONĂ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, va efectua, la invitaţia tovarăşului WojciechJaruzelski, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone, o vizită prietenească de lucru în Republica Populară Polonă, în prima decadă a lunii iulie a.c.. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe preşedintele de onoare şi pe preşedintele Organizaţiei evreieşti „B’nai B’rith International“ Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni, pe Jack Spitzer, preşedintele de onoare al Organizaţiei evreieşti ,,B’nai B’rith International“, şi pe Seymour Reich, preşedintele organizaţiei, care efectuează o vizită în ţara noastră. în cursul întrevederii au fost discutate probleme referitoare la dezvoltarea relaţiilor româno-americane, pe baza deplinei egalităţi în drepturi, respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc. Au fost abordate, totodată, unele aspecte, ale vieţii internaţionale actuale, îndeosebi cele legate de întărirea încrederii şi colaborării între popoare, de edificare a unui climat de destindere, securitate și pace în lume. tüte - si De al învăţătorului“ Sfirşitul fiecărui an şcolar coincide cu sărbătorirea unei zile anume, in care aducem omagiul nostru muncii la catedră, acelor oameni care „cresc“ oameni. „Ziua învăţătorului“ este un prilej pentru noi toţi de a mulţumi celor peste 250 000 de cadre didactice care există in invăţămîntul românesc pentru inegalabila misiune pe care o au în formarea şi educarea tinerei generaţii. Educarea şi formarea multilaterală a tineretului şcolar beneficiază de o atenţie permanentă din partea conducerii de partid şi de stat, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şcoala integrîndu-se in mod necesar în complexul proces, de dimensiuni istorice, al dezvoltării societăţii noastre socialiste. In acest context, relevăm rolul fundamental al cadrelor didactice — educatori, învăţători, profesori, maiştri-instructori , în instruirea tinerei generaţii, în pregătirea ei prin muncă şi pentru muncă, în implicarea activă în viaţa socială şi culturală a judeţului, a ţării. Fără indoială că rezultatele bune şi foarte bune din ultima vreme ale învăţămîntului covăsnean au depins şi de calitatea muncii efectuate la catedră, calitate ce, la ora actuală, este unicul şi autenticul criteriu de apreciere a muncii cadrelor didactice. Munca depusă de cele aproape 3000 de cadre didactice, dar şi de elevii din cele 150 de şcoli generale, 13 licee şi 2 şcoli profesionale existente pe teritoriul judeţului este reflectată nu numai de rezultate la învăţătură, dar şi de premiile şi menţiunile obţinute în cadrul concursurilor naţionale pe discipline de învăţămînt, al concursurilor pe meserii în cadrul diverselor faze ale Festivalului Naţional „Cîntărea României“. La sfirşitul fiecărui an şcolar ne sărbătorim dascălii şi gînduri de recunoştinţă se îndreaptă spre cel mai iubit fiu al ţării, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul unei epoci de aur în care tînăra generaţie are posibilitatea de a-şi dezvolta în cele mai bune condiţii personalitatea, devenind o generaţie de nădejde pentru schimbul de miine al ţării. Recunoştinţă aduc, în această zi festivă şi cadrele didactice şi elevii tovarăşei Elena Ceauşescu, a cărei grijă permanentă s-a orientat spre dezvoltarea unui învăţămînt modern, de înaltă eficienţă. Azi, în marea şcoală a patriei învaţă peste un sfert din populaţia ţări şi peste un sfert de milion de cadre didactice îşi fac datoria cu dăruire şi dragoste. Cinstire lor de „Ziua învăţătorului“ ! Dora Maria NAGY