Cuvântul Nou, mai 2007 (Anul 18, nr. 4882-4906)

2007-05-03 / nr. 4882

• Spider-Man cucereşte Asia • Jessica Alba preferă să nu fie în centrul atenției » • Trei pe zi pâinile 4- 3 Editorial Ce vrea oraşul? Gabriel FLORESCU In campania electorală din 2004 un anumit lider politic udemerist anunţa pompos că el ştie ce vor locuitorii din Sfântu Gheorghe, deci îi invita pe alegători să-l voteze ca primar al municipiului şi astfel le va îndeplini doleanţele. Au trecut anii şi promisiunile au rămas, ca de regulă, deşarte până mai deunăzi când s-a lansat un nou pachet de proiecte care mai de care mai ambiţioase şi,deci, mai greu de realizat. Dar nu face nimic, alegătorul trebuie momit încă de-acum pentru nişte alegeri ce vor avea loc peste un an. Ceea ce ne-a surprins n-au fost atât noile promisiuni, cât mai ales absenţa unor proiecte cu caracter sportiv, un domeniu ce atrage dintotdeauna foarte mulţi pasionaţi. Se vorbeşte doar despre ce se va întâmpla la Şugaş-băi, despre pârtia de schi de-acolo - un plan pe care l-am auzit de nenumărate ori şi din care s-au realizat doar nişte fărâme. Nu se vorbeşte însă de “sportul mare”, cel de performanţă şi unde Sfântu Gheorghe a rămas de căruţă, la fel ca şi-n alte domenii. Ţinem minte că-n municipiul reşedinţă de judeţ existau cândva mai multe formaţii reprezentative care făceau cunoscut oraşul în toată ţara. Era o echipă de hochei pe gheaţă ajunsă în primul eşalon; activa cu mult succes o formaţie de handbal feminin ce a ajuns printre cele mai bune din România; clubul sportiv avea şi echipă masculină destul de bună; unsprezecele de fotbal nu făcea de ruşine judeţul în divizia K; luptătorii câştigau medalii la cele mai importante întreceri naţionale; baschetbalistele conduse de soţii Vancsa ajunseseră şi ele în frunte; despre atleţii care se pregăteau la Clubul Sportiv Muncitoresc nici nu mai este cazul să vorbim. Ce a mai rămas din toate acestea? Aproape nimic. Fotbal joc, hocheiul desfiinţat, handbalul se laudă doar cu nişte fete din Braşov, atletismul bate pasul pe loc etc. Practic nu există nici o echipă cu adevărat reprezentativă. Domnul primar Albert Almos n-are prevăzut însă nici un proiect în acest sens. Pe domnia sa nu-l interesează ce se întâmplă cu sportul covăsnean cu excepţia schiului. Fără îndoială, pentru a “ţine” o echipă de prim rang este nevoie de o căruţă de bani, iar sumele respective provin, de regulă, de la nişte sponsori care pe lângă dragostea pentru sport mai au şi disponibilitatea de a susţine o formaţie. Domnului primar îi plac proiectele precum Zilele Sfântu Gheorghe, când berea curge, micii şi grătarele umplu tot oraşul de mirosuri, se mai scoate şi oareşce profit, iar oaspeţii din Ungaria ai Primăriei pot fi omeniţi cum trebuie - adică aşa cum sunt ospătate oficialităţile oraşului când merg în respectivele oraşefrăţeşti. Pentru a conjuga însă eforturile celor care mai au ceva sume disponibile în vederea sprijinirii sportului este însă prea mare bătaie de cap şi nimeni nu-şi asumă o astfel de răspundere. Când se ajunge la acest punct, atunci nu se mai ştie ce vrea oraşul... Dobârlău, în aşteptarea demarării programului de reabilitare a căminelor culturale Construit în secolul trecut, la începutul anilor ’50, la Căminul Cultural din Dobârlău nu a mai fost de atunci şi până în prezent realizată nicio lucrare de reabilitare de mare importanţă, locaţia ajungând să arate jalnic; spectacolul pe care îl oferă această instituţie „de jj cultură” nu este decât unul dezolant, cu pereţi scorojiţi de jj trecerea vremii şi cu un aer de vădită uzură. Monica RIZEA - PAGINA 3 4Ho 7 [BIBLIOTECA -flop PETER" Cotidian social-politic al județului Covasna Anul XVIII • Numărul 4882 • Joi 3 mai 2007 • 8 pagini • 40 bani La întorsura Buzăului se vor construi poduri de tip american Principala preocupare a primarului Gheorghe Baciu în cursul acestui an este realizarea obiectivelor ce ţin de infrastructură. Dar care sunt acestea ne spune chiar domnia sa: în primul rând ar fi extinderea reţelei de apă şi canalizare pe străzile adiacente şi o continuare pe strada Principală, lucrări ce le vom concentra într-un proiect integrat pe care îl depunem în vederea accesării de fonduri structurale. Un alt obiectiv ar fi construcţia celor trei poduri peste râul Buzău, la staţia de Angela NEGOIȚĂ | PAGINA 2 "La câmp, jos în luncă, ne omoară apa, la deal, mistreţii’’ Stând de vorbă recent cu unul din gospodarii de frunte din Dobolii de Jos, sat aparţinător comunei Ilieni, domnul Leda Muntean Ştefan, despre necazurile producătorilor agricoli din această localitate, dumnealui îmi spunea cu năduf: “De multă vreme aproape că nu e an în care să nu avem pierderi însemnate la mai toate culturile. Pe terenurile din deal, dinspre pădure, nu mai putem semăna mai nimic din cauza mistreţilor, iar pe cele din şes, aliate în luncă, ne omoară apa, adică revărsările Oltului. La noi, în vremea regimului comunist, malurile din hotarul satului n-au fost îndiguite. A fost lăsat loc pentru ca la inundaţii apele să aibă unde ieşi, să nu năvălească în satele vecine. Aşa că pe o suprafaţă de vreo sută de hectare de teren arabil cultivat şi alte câteva zeci A.GOLCIU @ PAGINA 2 MERIDIANE Recep Tayyip Erdogan: Anularea alegerilor - ”un glonţ tras împotriva democraţiei” Decizia de marţi a Curţii Constituţionale de invalidare a primului tur al alegerilor prezidenţiale în Turcia reprezintă ‘ ’un glonţ tras împotriva democraţiei”, a declarat miercuri premierul turc Recep Tayyip Erdogan, indicând în acelaşi timp în faţa grupului parlamentar al formaţiunii sale, Partidul Justiţiei şi Dezvoltării /AKP, aflat la guvernare, rezultat din mişcarea islamistă, că respectă hotărârea fără drept de apel a judecătorilor Curţii. Invalidarea, marţi, pentru un viciu de procedură, a primului tur al alegerii preşedintelui desfăşurat vinerea trecută/27 aprilie/ în parlamentul ţării şi în cadrul căruia unicul candidat a fost cel al AKP, în persoana ministrului de externe Abdullah Gul, a determinat această formaţiune politică să se pronunţe pentru alegeri legislative anticipate pe fondul tensiunilor cu armata, care acuză partidul aflat la guvernare de nerespectarea principiului laicităţii statului. Partidul Justiţiei şi Dezvoltării a depus miercuri o cerere în parlamentul de la Ankara prin care solicită ca data alegerilor legislative să fie devansată pentru 24 iunie a.c., viitorul scrutin legislativ fiind prevăzut în mod normal pentru 4 noiembrie.