Cuvântul Nou, octombrie 2008 (Anul 19, nr. 5251-5272)

2008-10-02 / nr. 5251

județul Covasna Joi 2 octombrie Minim: 9 °C Maxim: 18°C Vineri 3 octombrie Minim: 8 °C Maxim: 17°C Sâmbătă 4 octombrie Minim: 9 °C Maxim: 18°C METEO iBITOUDML Păpuşarii Dacă există păpuşari la teatru de ce n-ar exista şi în viaţa politică? - mă întreabă un cititor. Gândind puţin mai profund la întrebare, răspunsul este simplu: da, există păpuşari şi încă destui în rândul partidelor, oameni care, de regulă, stau în plan secund şi de-acolo trag sforile, astfel încât actorii principali să iasă în evidenţă cât mai frumoşi şi deştepţi. Aceşti păpuşari au o calitate extraordinară în a rămâne mereu pe fază, indiferent dacă partidul este la putere sau în opoziţie, degeaba se produc răzmeriţe în partide, ei rămân cu sforile în mână. Cine n-a auzit de Viorel Hrebenciuc, eminenţa cenuşie din PSD, mereu prezent acolo unde se pun la cale strategiile politice? Cine nu-l ştie pe Vasile Blaga, pedelistul care a avut “tupeul” să-l înfrunte chiar şi pe Băsescu? Sau cine n-a auzit de Verestoy Attila, parlamentar de când se ştie şi aflat mereu în spatele liderului uniunii? Simt personaje bine cunoscute cu rol în stabilirea strategiei partidului, în negocierile cu alte formaţiuni. Ne amintim că prin 2000, atunci când s-a definitivat protocolul de colaborare PSD-UDMR, cei care au parafat înţelegerea au fost tocmai Hrebenciuc şi Verestoy. Dar la fel de eficienţi se dovedesc păpuşarii şi din alte partide, Puiu Haşotti (PNL) şi Lucian Bolcaş (PRM) fiind oamenii cei mai la vedere. Pagina 2 Pagina 2 „De ce autorităţile locale din Covasna vor să colaboreze neapărat cu Harghita (un judeţ fără potenţial), şi nu cu Braşovul - care este un puternic pol economic”? Pagina 3 Potrivit lui Gica Agrigoroaiei preşedintele filialei judeţene a PRM: „Situaţia social economică în judeţul Covasna e deplorabilă” Pagina 3 Totul se plăteşte Hoţie, reuşită parţial / *’»• . .*■ ' *■ • L -C Infrastructură, turism şi industrie pentru o dezvoltare echilibrată în judeţul Covasna După 18 ani a sosit momentul ca atât judeţul Covasna cât şi reşedinţa de judeţ să aibă un plan de dezvoltare programată, întrucât răbdarea locuitorilor a ajuns la capăt şi au exprimat în faţa presei locale opiniile din cele trei luni de experienţă Tamás Sándor, preşedintele Consiliului Judeţean, şi Antal Árpád, primarul municipiului Sf. Gheorghe. Cu această ocazie, a fost prezentat Klárik László, care începând cu 1 octombrie ocupă postul de administrator public al judeţului. In cazul autorităţilor locale, calea de la idee la realizare este mai lungă decât în lumea afacerilor, iar primii paşi sunt aceea ai planificării, fără de care nu se poate ajunge la rezultate au declarat cei din conducere, adăugând că, din păcate, din acest punct de vedere, județul Covasna și municipiul Sf. Gheorghe au rămas în urmă față de celelalte teritorii. Pagina 2 Ieri a avut loc şi la Sfântu Gheorghe Deschiderea anului universitar 2008-2009 Clipe de emoţie la Extensiunea universitară Sfântu Gheorghe a Universităţii Babeş-Bolyai cu prilejul deschiderii unui nou an universitar. Studenţii din reşedinţa judeţului, îndeosebi bobocii, s-au întâlnit în amfiteatrul instituţiei cu reprezentanţi ai autorităţilor din judeţ şi oraş Prefectură, Consiliul Judeţean, Primărie cu cadrele didactice şi invitaţii la acest moment semnificativ. A fost a 12-a oară când instituţia de învăţământ superior şi-a deschis porţile în faţa tineretului studios cu cele 6 secţii ale sale, precum şi cu posibilităţile de a adina masterate. Directorul extensiunii, prof. univ. Fazakas József, a subliniat în alocuţiunea sa faptul că din 2005 această unitate este acreditată nu deoarece este o “ramură” a universităţii clujene, ci pentru meritele sale, pentm modul cum pregăteşte specialiştii atât de necesari judeţului, dar şi altor zone, în condiţii din ce în ce mai bune. Un succes al poliţiştilor covăsneni Urmărită internaţional - identificată şi reţinută la Sf. Gheorghe Lucrătorii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna au reuşit un nou succest profesional. In baza unui Mandat european de arestare au desfăşurat activităţi în vederea depistării şi reţinerii artei femei, K. Paraschiva, urmărită internaţional la solicitarea autorităţilor maghiare, pentru săvârşirea de infracţiuni la regimul circulaţiei publice. Sus-numita a fost depistată în zona noastră, iar în baza unei Ordonanţe de reţinere emisă de Curtea de Apel Braşov, a fost introdusă în arestul I.P.J. Covasna, urmând să fie prezentată mai departe autorităţilor competente în asemenea cazuri. (H.C.D.)