Cuvântul Nou, ianuarie 2009 (Anul 20, nr. 5313-5332)

2009-01-13 / nr. 5319

Marți 13 ianuarie Minim:-15 °C Maxim: 1°C Regrete tardive Cât de înfumuraţi erau udemeriştii în urmă cu patru ani, când au ajuns la guvernare şi s-au văzut în postura de beneficiari ai împărţirii posturilor! Nici prin gând nu le trecea să renunţe la anumite funcţii, ba i-au mai tras pe sfoară şi pe partenerii liberali. Nu i-a interesat că sunt daţi afară oameni cu experienţă, important era că a ajuns soarele pe uliţa lor. Ei, dar roata istoriei s-a învârtit, iar acum jocurile le fac alţii. Trezit din pumn ca un boxer, liderul udemerist Marko Bela a devenit extrem de îngrijorat că actuala coaliţie s-ar putea să le facă acelaşi pocinog pe care l-au făcut ei în urmă cu patru ani şi a început să se manifeste precum un „democrat” care a fostîn concediu în acest răstimp şi habar n-are ce s-a mai întâmplat peacasă. Marko Bela începe, bineînţeles, cu şantajul voalat pus de atâtea ori în funcţiune: apariţia tensiunilor din cauza schimbărilor politice, care ar afecta, chipurile, etnia sa. Nici acum nu s-a dezmeticit cu totul prezidentele UDMR astfel încât să vorbească de toţi, indiferent de etnie sau partid, cei ce vor (mai) avea de suferit în urma unor „reîmpărţiri” de posturi, ci se referă doar la minoritatea sa. Da, de acord că este o murdărie faptul că oamenii sunt apreciaţi numai în funcţie de carnetul de partid, dar la fel s-a întâmplat în urmă patru ani şi cu opt afli şi între... Atunci, Marko şi ceilalţi colegi din partide ajunse la putere au tăcut mâlc. Acum, el zice că reprezentanţii comunităţii maghiare trebuie să fie prezenţi la nivelul conducerilor prefecturilor din Mureş, Harghita şi Covasna. Fain, adânc cugetat, dar incomplet. Liderul udemerist nu concepe nici acum să vorbească despre situaţia de la conducerea altor instituţii importante, precum consilii judeţene sau locale, unde reprezentanţii altei comunităţi, cea română, nu au acces deoarece udemeriştii le-au închis uşa în faţă fără comentarii. Marți 13 ianuarie 2009 • Anul XX Nr. 5319 • 8 pagini • 40 bani ►I PAGINA 3 A crezut că scapă la infinit O femeie din Arad, dată în urmărire generală pentru infracţiuni, a fost prinsă în judeţul nostru Deşi a fost lansată cu surle. Campania de vaccinare a fetiţelor de clasa IV-a pare a fi sortită eşecului După ce în urmă cu două luni Ministerul Sănătăţii anunţa cu mare fast prin intermediul mass-media demararea campaniei de vaccinare a fetiţelor de clasa IV-a, iniţiativa menită să reducă numărul femeilor care se îmbolnăvesc ulterior de cancer de col uterin nu pare să aibă în teritoriu mare succes. Potrivit d-nei dr. Deme Judith, directoarea Autorităţii de Sănătate Publică din judeţul Covasna, în ciuda încurajărilor adresate părinţilor de a-şi da acordul pentru vaccinarea fetiţelor cu scopul de prevenire îmbolnăvirii de cancer de col uterin, acţiunea nu a avut efect. « Campania merge destul de slab, fapt care îl consider neplăcut. Roxana GABOR (CONTINUARE ÎN PAGINA 2) Planuri comune de dezvoltare a judeţelor Covasna şi Harghita Preşedinţii Consiliilor Judeţene Covasna şi Harghita, ca şi mai mulţi primari s-au întâlnit week-end-ul trecut în localitatea Oituz, pentru a discuta despre o serie de proiecte de dezvoltare comună pentru următorii ani. Participanţii au fost de acord că o cale eficientă de lucru o reprezintă sistemul în reţea, realizându-se conexiuni informaţionale şi de transpunere în practică a unor proiecte fezabile. Liderii din cele două judeţe au analizat situaţia politică actuală, dar şi edilitar-gospodărească a zonei, întocmind o listă de priorităţi care se intenţionează a fi derulate în comun. Potrivit Biroului de presă al Consiliului Judeţean Covasna, două dintre subiectele importante dezbătute au fost cele privitoare la înfiinţarea unui Fond Educaţional pentru tinerii care se vor întoarce acasă după terminarea studiilor superioare, şi al unei filiale în zonă a Agenţiei de Dezvoltare Regiunea Centru. Se va avea în vedere alegerea în februarie 2009 a proiectului câştigător pentru design-ul indicatoarelor care se vor amplasa la intrările şi ieşirile în localităţi şi cele două judeţe. O altă temă abordată mai pe larg a fost aceea cu privire la Autonomia teritorială a aşa-zisului Ţinut Secuiesc, convenindu-se să se realizeze o strategie comună şi să se elaboreze un Memorandum fundamentat pe documente şi sondaje. Totodată, s-a avansat ideea editării unei monografii despre Ţinut Secuiesc, pe baza căreia să se redacteze un manual al istoriei comunităţii maghiare din judeţele Covasna şi Harghita, manual care va prezenta regiunea şi din punct de vedere etnografic, dar şi aspectele sociale din prezent. | Roxana GABOR (CONTINUARE ÎN PAGINA 3) In atenţia pensionarilor /kIn această lună, pensiile din sistemul public de pensii vor fi plătite după un grafic modificat Potrivit unui comunicat de presă emis de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, în luna ianuarie 2009, achitarea prin poştă, la domiciliul beneficiarilor, a pensiilor din sistemul public de pensii și a celorlalte drepturi plătite prin intermediul caselor teritoriale de pensii se va efectua după următorul grafic: 16-29 ianuarie 2009 - la domiciliul beneficiarilor; până la data de 30 ianuarie 2009 - la ghişeele subunităților poștale, pentru pensionarii avizați la domiciliu. ^ PAGINA 2 Atenționare repetată în această perioadă sau declanşat mai multe incendii ......................►...PAGINA 2 Biliard I Concurs de billiard la Sfântu Gheorghe ► PAGINA 6