Dobrogea Nouă, mai 1958 (Anul 11, nr. 3038-3062)

1958-05-03 / nr. 3038

Fag. 2-a Demonstrează muncitorii portuari (Urmare din pag. I-a) Ei cinstesc această măreață zi și cu economisirea a 800.000 lei, sumă înscrisă caligrafie pe un panou ce-i poartă plini de mîndrie cîțiva muncitori. Muncitorii atelierelor „23 August“ din port raportează, printre altele, că au realizat planul de producție pe primul trimestru al anului acesta în procent de 105 la sută, iar planul de reparare a vaselor în procent de 141,5 la sută. O simfonie a cifrelor, rezultatul succeselor dobîndite în munca de fiecare zi a muncitorilor constănțeni. Nu sunt singurii. Cei de la T.C.H. raportează îndeplinirea planului de producție în cinstea zilei de 1 Mai cu 113,4 la sută, iar colectivul de lucrători de la I.R.T.A. raportează îndeplinirea planului cu 109 la sută. Trec constructorii navali în uvale, cântec și voie bună trec prin fața tribunei constructorii navali, întregul colectiv al Șantierului naval maritim Constanța. In afară de panourile cu cifre și fastuoasele care alegorice, ei demonstrează și cu formațiile artistice. Echipa de dansuri întregește voioșia cu un joc popular românesc. Din mulțimea de demonstranți desprindem dintre muncitorii fruntași și pe Stoian Traian, deputat în Marea Adunare Națională. In rând cu cei mari, sărbătoresc această zi ucenicii școlii de calificare a S.N.M.C.-ului, schimbul de mîine al celor vârstnici. Aceeași vaiește la șirul nesfârșit al coloanelor trec și muncitorii de la I.R.E.C., care duc, alături de drapele, panoul și graficele, cu realizările lor, închinate acestei zile. Din mijlocul lor se desprinde un copil bucălat, care, ridicat pe brațe de doi muncitori, înmânează tov. Vîlcu Vasile, primsecretar al comitetului regional de partid, un frumos buchet de flori. Prin fața tribunei continuă să demonstreze, să raporteze partidului că și-au îndeplinit angajamentele luate, muncitorii de la întreprinderea minieră „Dobrogea“, oamenii muncii de la Baza de export petrol și de la Fabrica de ambalaje, activiștii și membrii organizației de Cruce Roșie etc. In aplauzele mulțimii trec în ordine muncitorii ceferiști. Ca și celelalte colective de muncitori, ei duc ca pe o mare cinstire panoul cu cifra de 104 la sută, procent cu care și-au îndeplini planul de producție pe ultimul trimestru. Coloanele gospodinelor în frunte cu tinerețea, cu florile vieții, copiii, demonstrează gospodinele din circumscripțiile orașului Constanța. Și poate cuvîntul ”demonstrează“ e sărac pentru a arăta voința și puterea de luptă puse în slujba apărării păcii și vieții pașnice, în slujba apărării copiilor lor. Ziua de 1 Mai înseamnă pentru fiecare gospodină, bătrîn și copil care au venit la demonstrație, propria lor sărbătoare, sărbătoarea vieții noi. Cu acest prilej, gospodinele din cartierele orașului nostru flutură, alături de stegulețe și buchete de flori, drapelele de circumscripție fruntașă, obținute în acțiunea de gospodărire și înfrumusețare inițiată în cinstea zilei de 1 Mai. Trec lucrătorii sanitari și din comerțul de stat și cooperatist Strada e inundată de lumină. De sus, soarele și-a făcut loc printre norii cenușii. Prin fața tribunei trec rînduri-rînduri oameni în alb. Sînt muncitorii sanitari : doctori, surori, farmaciști, cei care prin strădania lor contribuie la asigurarea sănătății publice, care redau vieții și muncii mii de oameni. In aceeași atmosferă sărbătorească și în același marș triumfal demonstrează și lucrătorii din comerțul de stat și cooperatist. Colectivul de lucrători de la T.A.P.L. flutură ca pe un simbol al succeselor obținute drapelul de fruntaș pe țară obținut de curînd. Lucrătorii de la „Aprozar“ raportează la rîndul lor că și-au îndeplinit planul la achiziții cu 153 la sută. Cu aceeași justificată mîndrie trec muncitorii din cooperația de consum, care sânt hotărâți să întâmpine cu cele mai deosebite succese la muncă conferința regională care se va deschide zilele acestea. Aplauze pentru cîștigătorii drapelului pe oraș In rînd cu oamenii muncii de la P.T.T.R. și instituțiile administrative de stat, de la „întrecerea socialistă“,, „Munca“, I.C.I.L., Flota de larg, I.R.M.C., I.A.M.C., T.C.E.H., T.R.C.L. și cu ceilalți oameni muncii din orașul și regiunea Conaistanța, trec și muncitorii, inginerii și funcționarii Fabricii de ulei s,Argus“, deținătorii drapelului de fruntași pe oraș, obținut în întrecerea socialistă închinată zilei de 1 Mai. Asistența, participanții aplaudă îndelung, răsplătind și în acest fel pe cei care s-au străduit să dea patriei mii de kilograme de ulei. aprilie că au terminat în întregime însămînțarea porumbului. In fața tribunei a ajuns o coloană de dansatori sprinteni și voioși. Flăcăii și fetele joacă o sîrbă înfocată. Aflăm că echipa este formată din muncitorii de la Stațiunea experimentală viticolă din Murfatlar. Graficele care urmează vorbesc despre faima vinurilor de Murfatlar, prețuite în întreaga lume pentru calitatea lor. La concursurile organizate la Barcelona, Paris, New York, Lubliana și București, vinurile produse la Murfatlar au obținut 21 medalii de aur și argint. Din graficele purtate de demonstranți reiese că în viitorii ani, conform Și echipa de dansuri a Fabricii de biscuiți „Munca“, și corul cooperativei „îmbrăcămintea“, ca și celelalte formații artistice din oraș au fost prezente în ziua de 1 Mai la demonstrație. Acestea au reprezentat mișcarea culturală din regiune, mișcare care s-a născut și s-a dezvoltat în anii puterii populare. Cu prilejul diferitelor concursuri artistice, destinate artiștilor amatori, s-au putut observa cel mai bine proporțiile mișcării culturale care in nici un caz nu trebuie redusă numai la artiștii amatori. Cînd vorbim despre ea avem în minte tot ceea ce s-a făcut pentru culturalizarea maselor : cămine culturale, cluburi, biblioteci etc. Am găsit că este necesară această precizare fiindcă am specificat mai înainte că la manifestație mișcarea culturală fost reprezentată de către zecile de echipe de artiști amatori din diferite întreprinderi. Și acum să revenim la subiect. Să vorbim despre... despre cine mai întîi ? Despre echipa artistică a fabricii de biscuiți, cea care a cucerit simpatia spectatorilor ori de cîte ori a prezentat un program comsarcinilor izvorâte din expunerea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej la Consfătuirea pe țară de la Constanța, suprafața ocupată de vii și livezi va crește în regiunea noastră cu cîteva zeci de mii de hectare. Coloana oamenilor muncii din agricultură este încheiată de colectiviștii din Palazu Mare și cei din Viile Noi, înfrățiți în marea familie, membrii celor două gospodării colective, romîni, turci, tătari, macedoneni, au venit să-și manifeste hotărârea lor de a merge mai departe pe drumul întăririi economico-organizatorice a G.A.C. și al ridicării nivelului lor de viață — drumul arătat de partid, pus din dansuri tătărești sau de formația de dansuri a T.R.C.L. ? Ar fi interesant de amintit și despre una și despre alta, la fel ca și de numeroasele echipe de dansuri, formații corale sau orchestre care au trecut prin fața tribunei. In orice caz, fără a face o analiză amănunțită sau mai precis o prezentare amănunțită, vom aminti un fapt care a impresionat. La un moment dat, prin fața tribunei treceau lucrătorii de la T.R.C.L. Cînd a venit rîndul și echipei lor de dansuri, dansatorii au improvizat o scară pe care au urcat un copil care a dat flori celor din tribună. Dar nici nu s-a stins bine murmurele de admirație, căci a și apărut o altă formație cunoscută și apreciată. Este vorba de echipa de dansuri de la G.A.S. Murfatlar, care pe dată a și încins o bătută. După aceea, au urmat și alte formații. Fiecare dintre ele a căutat să prezinte ce are mai valoros aducînd astfel mulțumiri partidului și guvernului pentru condițiile optime create dezvoltării mișcării culturale. Artiștii amatori Carul alegoric al S.N.M. Constanța Trec oamenii muncii din agricultură Ia întâmpinarea zilei de 1 Mai, cei ce muncesc pe ogoare, în ceea ce privește înfăptuirea sarcinilor trasate de Consfătuirea pe țară a țăranilor și lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii, au obținut însemnate succese. La demonstrație, ei au venit cu lozinci și pancarte, raportînd plini de entuziasm realizările obținute în toate domeniile de activitate. In fruntea coloanei pășesc muncitorii de la C.M. Constanța, despre a căror hărnicie s-a dus vestea în întreaga țară. In întrecerea socialistă desfășurată în cinstea zilei de 1 Mai, ei și-au îndeplinit planul la reparații în proporție de 117 la sută, iar planul global s-au realizat în procent de 108 la sută. Urmează muncitorii centrelor mecanice din Nazarcea și Ovidiu care, de asemenea, se mîndresc cu însemnate realizări. Cei ce pășesc prin fața tribunei scandează pentru partid, pentru pace în întreaga lume — bunul cel mai de preț al omenirii. Trec muncitorii, tehnicienii și inginerii de la Stațiunea de cercetări zootehnice Palas, care s-au angajat să-și aducă toată contribuția lor la dezvoltarea creșterii animalelor în regiunea noastră. Urmează reprezentanții cîtorva gospodării agricole de stat, printre care cele din Amzacea, Negrești, Ovidiu și Murfatlar, în număr de 14, care au raportat încă din seara zilei de 30 Tineret „ torțe-n mîini, plete-n vînt ”. TOMA Marșul sportivilor intonat de fanfară anunța că în curînd, prin fața tribunei, vor trece sportivii regiunii noastre. Vor demonstra zecile de colective sportive care-și vor aduce prinosul de recunoștință cu prilejul zilei de 1 Mai. Și, într-adevăr, așa era. Undeva pe strada I. V. Stalin se vedeau steagurile sportivilor fîlfîind în vînt. Iată-i că se apropie. Am zărit printre ei pe cei care nu o dată i-am aplaudat pe terenurile de fotbal, volei sau pe ringul de box, atunci cînd după o îndîrjită întrecere câștigau laurii victoriei. Erau cunoscuții sportivi ai echipei de fotbal Farul, ai echipei Șantierului naval, boxerul Amet Nuni, cel care a cîștigat anul trecut centura de campion național la juniori, iar anul acesta, în fazele de zonă, a avut o comportare remarcabilă și alții. In rîndurile sportivilor de la C. S. Marina l-am văzut și pe Vintilă, redutabilul boxer finalist al campionatelor republicane de anul acesta, iar printre sportivii colectivului Farul pe apreciatul fotbalist Sever, pe Ciuncan și pe mulți, foarte mulți tineri care fac parte din mișcarea sportivă a regiunii noastre. Sportivii sunt înșiruiți în ordine, pe colective. Fiecare colectiv își prezintă toate formațiile de care dispune : ciclism, volei, popice, lupte clasice etc.. La toate acestea se mai adaugă și membrii cluburilor A.V.S.A.P. din diferite întreprinderi, cluburi cunoscute și apreciate pentru buna lor activitate desfășurată în cursul anului acesta. Pe măsură ce ajung în fața tribunei, fiecare dintre acești sportivi caută să-și expună o parte din cunoștințele lor, o parte din măiestria lor. Iată, de pildă, un grup de sportivi improvizează la repezeală un ring și doi boxeri fac o demonstrație. Dar tocmai cînd această întrecere era în toi, la cîțiva pași de tribună s-a oprit un camion. Pe platforma lui sînt instalate niște paralele. Cîțiva sportivi fac demonstrații Și exercițiile executate nu sînt de loc ușoare. Toată lumea și-a îndreptat privirile către tinerii gimnaști care-și arată măiestria. La sfîrșitul acestei scurte demonstrații, un ropot de aplauze răsplătește strădania lor. După cîteva clipe, apare un nou grup de sportivi. Și aceștia, s-au oprit în fața tribunei. O comandă scurtă și grupul de sportivi se pregătește pentru exercițiu. O altă comandă și încă una și piramida este gata. Pentru că aproape fiecare colectiv sportiv care a trecut prin fața tribunei a căutat să se producă cu ceva, din lipsă de spațiu, n-am să pot descrie tot ceea ce s-a petrecut. Esențial este un lucru : toți sportivii au ținut să-și manifeste dragostea și atașamentul lor față de regimul nostru democrat-popular, care le-a creat toate condițiile pentru a practica orice fel de disciplină sportivă. Palatul Sporturilor, Stadionul „1 Mai“ și atâtea baze sportive stau mărturie în acest sens. De asemenea, inițierea cu regularitate a diferitelor competiții, ca spartachiadele de iarnă și vară ale tineretului care au devenit tradiționale, constituie un bun prilej pentru a se putea remarca talentele sportive. Sportivii regiunii noastre, cu prilejul acestei mari sărbători, și-au adus prinosul de recunoștință față de partid și guvern. Sub flamuri minore, tinerești, ei au plecat la demonstrație alături de toți oamenii muncii din regiunea noastră, vrînd parcă să confirme versurile poetului A. Toma pe care le-am înserat la începutul acestui material. Sub flamuri minoire, tinerești trec pionierii ♦ [UNK] [UNK] DOBROGEA NOUĂ Nr. 3038 Cifiilirei tovarășului îmm Móric membru al biroului comitetului regional de partid (Urmare din pag. I-a) Acesta Mai găsește țărănimea muncitoare din regiunea noastră unită în marea familie a colectiviștilor, muncind cu elan pentru înfăptuirea sarcinilor puse de partid la Consfătuirea pe țară a țăranilor și lucrătorilor din sectorul socialist al agriculturii, pentru întărirea sectorului socialist al agriculturii, pentru ridicarea producției agricole vegetale și animale. Pe acest drum, muncitorii din S.M.T.-uri, G.A.S.-uri, țăranii muncitori din G.A.C.-uri au obținut succese de seamă. S.M.T.-urile din comunele Albești, „23 August“, Cobadin și altele au realizat un mare volum de lucrări. S.M.T. „23 August“ și-a îndeplinit în cinstea lui 1 Mai planul campaniei de primăvară în procent de 114 la sută. Muncitorii de la G.A.S.-urile din Jegălia, „Costache Burcă“, Peștera, Basarabi și altele au terminat însămînțarea porumbului cu trei zile înainte față de angajamentul luat. In multe G.A.C., ca cele din Comana, Negureni, Pecineaga și altele, campania de primăvară se apropie de sfîrșit. Cinste muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și țăranilor colectiviști din agricultura regiunii noastre, care prin munca lor contribuie la îndeplinirea sarcinilor celui de al II- lea Congres al P.M.R., la dezvoltarea agriculturii și la ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc de la orașe și sate. Să apărăm, tovarăși, cuceririle noastre revoluționare, să fim vigilenți și să zdrobim fără cruțare orice încercare a dușmanilor de a submina orînduirea noastră democrat-populară, cucerirea cea mai de preț a poporului nostru. Unitatea dintre partid, guvern și popor dezășuiește mersul nostru înainte spre socialism. TOVARĂȘI ȘI TOVARĂȘE. Sărbătorim ziua de 1 Mai în condițiile creșterii forțelor socialismului, ale luptei popoarelor din întreaga lume pentru apărarea și consolidarea păcii. Uniunea Sovietică, în fruntea lagărului socialist, depune eforturi pentru interzicerea experiențelor cu armele atomică și cu hidrogen, pentru stabilirea unei înțelegeri intre marile puteri în problemele rămase încă nerezolvate. Opinia publică mondială a primit cu un deosebit interes hotărârea luată de Uniunea Sovietică în legătură cu încetarea experiențelor cu armele atomică și cu hidrogen Țările imperialiste, însă, în loc să răspundă cu măsuri similare, se dedau la acțiuni provocatoare. Țările socialiste sunt însă puternice, ele dispun de forțe materiale și umane capabile să pună la respect pe agresori. Această forță constă în unitatea țărilor socialiste, unitate bazată pe aceeași ideologie și același scop. Alături de țările socialiste stau popoarele din țările coloniale, care s-au eliberat, popoarele din țările coloniale și dependente care luptă pentru eliberarea și independența națională, stă clasa muncitoare din țările capitaliste și toate popoarele iubitoare de pace. Țara noastră își aduce întregul său aport la cauza apărării păcii. Vizita făcută de delegația noastră guvernamentală într-o serie de țări din Asia a întărit și mai mult prietenia poporului nostru cu popoarele acestor țări. Acest lucru sie subliniat în darea de seamă prezentată de tov. Chivu Stoica în ses- sunea Marii Adunări Naționale ca ținut recent. In această zi oamenii muncii pretutindeni își string tot mai st rîndurile și luptă pentru apărarea păcii, democrației și socialismrîwi. Strînși uniți în jurul partidu ii și guvernului să ne exprimăm horîrea de a merge neobosit pe drumul pe care ne călăuzește Partidul Muncitoresc Romîn, să facem să crească și să înflorească scumpa noastră patrie, Republica Populară Rominului, Sub steagul marxism-leninismusub conducerea încercatului nostru partid, înainte, spre noi victorii, pe drumul construirii socialismului în patria noastră. TRĂIASCĂ 1 MAI, ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC, ZIUA FRĂȚIEI MUNCITORILOR DIN TOATA LUMEA! TRĂIASCĂ LAGĂRUL SOCIALIST, ÎN FRUNTE CU MAREA NOASTRĂ PRIETENĂ, UNIUNEA SOVIETICĂ ! SLAVĂ GLORIOSULUI PARTID COMUNIST AL UNIUNII SOVIETICE, AVANGARDA MIȘCĂRII COMUNISTE INTERNAȚIONALE ! TRĂIASCĂ PARTIDUL MUNCITORESC ROMÂN, CONDUCĂTORUL ÎNȚELEPT ȘI ÎNCERCAT AL POPORULUI NOSTRU IN OPERA DE CONSTRUIRE A SOCIALISMULUI ! Aspect in timpul demonstrației LA MEDGIDIA înainte de începerea mitingului, coloane de oameni ai muncii se îndreptau spre centrul orașului. Cu pancarte, lozinci, drapele, portrete ale conducătorilor noștri, pășeau muncitorii, tehnicienii, inginerii funcționarii de la I.M.U.M., „Dimenșitul păcii“, Complexul C.F.R., de la fabrica „Speranța“, femeile gospodine, pionierii. Erau prezenți aproape 5.000 de oameni ai muncii la mitingul ce a avut loc cu prilejul sărbătoririi Zilei solidarității internaționale a oamenilor muncii — 1 Mai. Cei din industrie au întâmpinat această măreață sărbătoare cu planul de producție realizat, cei ce muncesc în agricultură prin munca pentru întărirea sectorului socialist al agriculturii și pentru terminarea însămînțărilor de primăvară, iar gospodinele cu noi acțiuni de înfrumusețare și gospodărire a orașului. Cimentiștii de la Medgidia se mîndresc cu deosebitele realizări dobîndite în producție. Ei au adus în dar zilei de 1 Mai peste 15.000 tone ciment și peste 2.700 tone clincher, față de angajamentul luat. Printre cimentiștii fruntași se află și Guțu Aurel, morar, Oprea Ion, turnător, Iordănescu Constantin, Anușca Ion și Ceortescu Dumitru. Cei de la I.M.U.M. s-au prezentat la miting, cu un bilanț al realizării angajamentelor, care centralizate, dau o depășire de 5 la sută a planului producției globale, de 2 la sută producți.e.marfă, de 5 la sută a productivității muncii, și o reducere a prețului de cost, față de sarcina Planificată de 0,01 la sută. Graficul de producție al muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor de la fabrica „Speranța“ oglindește dinamica lanului de producție din 1955 pînă în 1953. Valoarea producției globale a ajuns la 1 Mai 1958 la 232 la sută, iar valoarea producției-marfă tot la 232 la sută. Colectiviștii din orașul Medgidia au trimis la miting numai un reprezentant al lor, pe președintele gospodăriei agricole colective, tovarășul Radu Ion, ei sărbătorind ziua de 1 Mai prin muncă. Telegramele priviite de la diferitele gospodării colective din raion aduceau vestea îmbucurătoare că colectiviștii întîmpină 1 Mai prin terminarea însămnțărilor de prin muncă. 11 gospodării colective, printre care e ° Ie din Grădina, Cheia, Basarabi, Castelu și Siliștea, și gospodării agricole de stat. Peștera 2 si Basarabia au terminat însămînțările de primăvară. Codana femeilor a totalizat peste 500 gospodine. Și ele aveau de raportat realizările obținute de tărîm gospodăresc. Deputatele Pricop Alexandrina, Anii A11 Fotea Valeria si altele au mobilzat femeile din circumscromio respective la plantatul a peste 600 de pomi, la văruitul pomilor, gardurilor, la săpatul șanțurilor etc. Astfel s-au prezentat oamenii muncii din Medgidia la mitingul închinat zilei de 1 Mai. In acest cadru sărbătoresc, participanții au manifestat îndelung pentru partidul nostru drag, pentru pace, pentru viața lor fericită și nouă ce o trăiesc astăzi. La ora 10, la tribună au urcat tovarășii Onica Vasile, prim-secretar al comitetului raional de partid, Cazan Vasile și Bandă Nicolae, secretari ai comitetului raional de partid,Vasilescu Traian, secretar al comitetului orășenesc de partid, Beraru Vasile, președintele sfatului popular raional, Buracioc Eumen, directorul I.M.U.M., Almăjanu Sergiu, directorul Fabricii ciment Medgidia, Georie Memet, secretara comitetului raional de femei, Melnic Ion, mecanic de locomotivă, Radu Ion, președintele gospodăriei agricole colective din orașul Medgidia, Stoican Gheorghe, strungar la I.M.U.M. și alții. După ce tovarășul Vasilescu Traian a deschis mitingul, tovarășul Onica Vasile, prim-secretar al comitetului raional de partid, a vorbit despre Ziua solidarității internaționale a oamenilor muncii. Relevînd realizările obținute de oamenii muncii din patria noastră în cinstea zilei de 1 Mai, vorbitorul a spus printre altele : „Muncitorii din industrie, transporturi, construcții și colectiviștii din raionul nostru au întâmpinat ziua de 1 Mai cu realizarea și depășirea angajamentelor luate în cinstea acestei mărețe sărbători. Harnicii constructori de la șantierul național de la Năvodari vor da în folosință în curînd o parte din capacitatea combinatului chimic, importantă realizare a regimului democrat-popular. Anul acesta, 1 Mai, găsește țărănimea muncitoare din raionul nostru ca și din întreaga regiune unită în marea familie a gospodăriei agricole colective, hotărîți să întărească și să dezvolte sectorul socialist din agricultură. Pentru a da viață chemării Consfătuirii de la Constanța, mecanizatorii din S.M.T. și G.A.S. și harnicii colectiviști muncesc cu abnegație pentru însămînțarea porumbului. La ora actuală, 70 la sută din planul de însămînțări la porumb este realizat. Sunt cunoscuți în raionul nostru mecanizatorii fruntași ’Șerbănescu Ion și Lete Ion, de la S.M.T. Mircea Vodă, care și-au îndeplinit planul în campania de primăvară cu 30 zile înainte de termen, Dima Apostol de la G.A.S. Peștera și alții“. Pentru noi, a spus în încheiere vorbitorul, cea mai importantă sarcină din perioada actuală este traducerea în viață a expunerii tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej la Consfătuirea de la Constanța și a chemării Consfătuirii în scopul întăririi și dezvoltării sectorului socialist din agricultură“. Au mai vorbit la miting tovarășii Stoican Gheorghe, strungar la I.M.U.M., Almăjanu Sergiu, directorul Fabricii de ciment din Medgidia, Radu Ion, președintele gospodăriei agricole colective din orașul Medgidia și Toader Ana, învățătoare la școala medie din orașul Medgidia. Toți vorbitorii au subliniat deosebitele realizări obținute în cinstea acestei mărețe sărbători. Mitingul de la Medgidia a constituit și o adevărată manifestație de pace a locuitorilor săi dornici de a-și făuri în continuare visurile, de a munci și trăi în pace. După miting, ansamblurile artistice de la Fabrica de ciment din Medgidia, de la I.M.U.M. și de la Complexul C.F.R. au prezentat frumoase programe artistice închinate zilei de 1 Mai. CLARA GIUVELICHIAN Trec minerii