Dobrogea Nouă, iulie 1960 (Anul 13, nr. 3704-3730)

1960-07-01 / nr. 3704

Organ al Comitetului regional P. M. R. Constanța și al Sfatului popular regional Anul XIII nr. 3704 Vineri 1 iulie 1960 4 pagini 20 bani Fiecare om al muncii - un luptător activ pentru îndeplinirea planului de 6 ani Congresul al III-lea al P.M.R. a adoptat un vast program de muncă și de luptă care dă un puternic avânt tuturor forțelor creatoare ale țării. Chemarea înflăcărată adresată de Congres muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, de a-și consacra întreaga lor putere de muncă, inițiativa, talentul și priceperea lor pentru victoria deplină a socialismului în patria noastră a găsit un puternic ecou în inimile tuturor. Aprobînd cu bucurie hotărîrile Congresului, oamenii muncii trec acum cu clan patriotic și energii înzecite la înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de Congres. In Raportul C.C. al P.M.R. prezentat la Congres se prevede ca una din sarcinile de bază ale planului economic pe 6 ani continuarea în ritm susținut a industrializării țării — acordîndu-se prioritate industriei grele, cu pivotul ei, Industria constructoare de mașini. Față de anul 1959, nivelul producției industriale va fi in 1965 de 2,1 ori mai mare, înregistrindu-se un ritm anual mediu de circa 13 la sută, față de aproximativ 10 la sută cât a fost în anii 1954-19519. Stabilind un ritm mai intens de dezvoltare a industriei, partidul se întemeiază pe succesele dobîndite pînă acum de poporul nostru în dezvoltarea economiei, pe capacitatea și experiența sa crescută, pe inițiativa nesecată de care dau dovadă oamenii muncii în lupta pentru traducerea în viață a politicii partidului. „Avântul oamenilor muncii, însuflețiți de obiectivele stabilite de partid, amploarea tot mai mare a întrecerii socialiste sunt o chezășie a realizării acestui ritm ridicat“ - se arată în Raportul C.C. al P.M.R., prezentat la Congres de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. „In prevederile Raportului C.C. al P.M.R. prezentat la Congres, noi vedem viitorul luminos al țării, viitorul nostru și al copiilor noștri, viitorul de bunăstare al tuturor oamenilor muncii din țara noastră. Asigurăm partidul că nu ne vom precupeți eforturile pentru a îndeplini sarcinile trasate de Congres, pentru aplicarea în viață a luminoasei politici a partidului“. In aceste cuvinte rostite la Congres de oțelarul Ștefan Tripșa, Erou al Muncii Socialiste, își găsesc expresie sentimentele cu care omul muncii din țara noastră, animat de încredere nemărginită în partid, muncește și luptă pentru înfăptuirea politicii partidului. Oamenii muncii din țara noastră au raportat — prin sute de scrisori și telegrame trimise pe adresa Congresului — despre succesele obținute de ei în îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea acestui măreț eveniment; ei au anunțat cu mîndrie că au îndeplinit, la o serie de produse, planul semestrial înainte de termen, că au realizat importante economii la prețul de cost, că au obținut indici mai înalți în folosirea mașinilor și utilajelor. Veștile care ne sosesc în aceste zile din întreaga țară arată hotărîrea oamenilor muncii de a dezvolta în continuare succesele obținute în întrecerea în cinstea Congresului. Astfel, laminoriștii de la Reșița au dat peste plan în ultima săptămînă peste 1.500 tone laminate, colectivul uzinelor de acid sulfuric și superfosfați de la Năvodari a realizat zilele trecut cei mai înalți indici de producție de la înființarea uzinei. Folosind mai bine mașinile textilistele de la F.R.B. au dat în ultimele 7 zile, peste plan, 8.000 kg fe de bumbac; muncitorii de la uzinele „Janoș Herbak“ din Cluj a economisit zilnic, în perioada 0 S-a scurs de la Congres, însemnate, cantități de piele, talpă și alte materáfe din care se pot confecționa inclus cîteva sute de perechi de incălțăminte. Realitatea planurilor noastre o constituie oamenii, munca entuziastă, înflăcărată, a milioanelor de muncitori, tehnicieni și ingineri din fabrici și uzine, de pe șantiere, mine S.M.T.-uri etc. Fiecare, la locul său de muncă poate, și are datoria de onoare, să dea o contribuție cit mai mare la înfăptuirea acestor planuri. De aceea este necesar să fie asigurată cunoașterea temeinică a sarcinilor ce reies din documentele Congresului pentru ca fiecare colectiv, fiecare muncitor, tehnician, inginer, să știe precis ce are de făcut, să-și cunoască bine locul ce-i revine în marea bătălie pentru înfăptuirea planului de 6 ani. Sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, sindicatele și conducerile întreprinderilor îndreaptă atenția și eforturile colectivelor de muncă spre rezolvarea acelor probleme care răspund cel mai bine sarcinilor stabilite de Congres. Și, așa cum reiese din documentele Congresului, o atenție deosebită trebuie să se acorde introducerii progresului tehnic în toate ramurile economiei, condiție esențială pentru creșterea productivității muncii, reducerii cheltuielilor de producție și de circulație, îmbunătățirii calității produselor — sarcini de o mare însemnătate pentru avîntul întregii economii naționale și creșterea bunăstării poporului. In legătură cu toate acestea in Raportul C.C. al P.M.R. se prevăd sarcini importante privind modernizarea mașinilor și utilajelor, folosirea mai eficientă a investițiilor, valorificarea superioară a resurselor de materie primă, crearea de cadre capabile să stăpînească și să introducă tehnica nouă ș. a. Raportul subliniază necesitatea luptei pentru punerea largă în valoare a inepuizabilelor rezerve interne existente în economia noastră pentru reducerea continuă a prețului de cost, pentru îmbunătățirea calității și lărgirea sortimentului produselor. Iată sarcini de mare răspundere care cer o organizare exemplară a muncii, un spirit gospodăresc dezvoltat, exigență sporită, întrecerea socialistă care s-a desfășurat în întîmpinarea Congresului partidului a prilejuit o largă desfășurarea de forțe, o puternică afirmare a inițiativei creatoare și a spiritului gospodăresc de masă. A prelua și a dezvolta mai departe această experiență bună, a îndrepta entuziasmul puternic care domnește în rîndurile muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor spre obiectivele esențiale ale întrecerii este o sarcină de seamă a organizațiilor sindicale ca organizatoare nemijlocite ale întrecerii. Să nu se uite nici o clipă că angajamentele luate de colectivele de întreprinderi în întîmpinarea Congresului partidului se referă la întregul an și că este nevoie deci să se asigure în continuare toate condițiile ca angajamentele luate să fie îndeplinite și depășite în fiecare ramură, în fiecare întreprindere, la fiecare loc de muncă în parte. Organizațiile de partid au acumulat o experiență valoroasă în conducerea competentă a economiei, în desfășurarea muncii politice și organizatorice pentru traducerea în viață a politicii partidului; ele sunt chemate să însuflețească — prin muncă politică și exemplul personal al membrilor și candidaților de partid — activitatea întregului colectiv în mijlocul căruia activează. " ■ " Muncind cu abnegație și devotament pentru transpunerea în viață a luminosului program elaborat de cel de-al III-lea Congres al partidului, oamenii muncii vor înscrie o nouă pagină glorioasă în lupta pentru desăvirșirea operei de construcție socialistă in patria noastră, pentru creșterea bunăstării poporului. I (Din „Scînteia“ nr. 4874) Se radiofică comuna In comuna Almalău, a avut loc de curind o adunare populară, in care s-au discutat măsurile ce trebuie luate pentru radioficarea comunei. In adunare, colectiviștii s-au angajat să contribuie voluntar cu o sumă de bani pentru executarea lucrărilor necesare. ■ Pină acum, s-au și strins 16.000 lei. Totodată, s-a hotărit construirea a două săli de clasă. Cărămida necesară va fi dată de gospodăria colectivă, iar nisipul și piatra vor fi transportate voluntar de colectiviști. . Ing. PETRE LUNGU, coresp. k. OOOOOO Actualele succese garantează îndeplinirea sarcinilor trasate de Congres Lunile mai și iunie au constituit pentru colectivul de oameni ai muncii din portul Constanța o perioadă plină de succese în producție. In dorința de a intimpina așa cum se cuvine Congresul al IlI-lea al partidului, docherii, mecanizatorii și marinarii flotei maritime comerciale au participat cu entuziasm la întrecerea socialistă organizată in toate compartimentele. Acum, la încheierea primului semestru al anului, vrednicul colectiv de muncă de la D.R.N.C. culege roadele însuflețirii cu care s-a avîntat in îndeplinirea sarcinilor de producție. In toate sectoarele portului, s-a pășit în semestrul II încă de mult. La manipulări mărfuri, planul semestrial a fost îndeplinit la 9 mai, la mecanizare, la 31 mai, iar pe întregul port, la 22 iunie. Chiar în zilele desfășurării lucrărilor celui de-al III-lea Congres al partidului, indicii principali atinseseră procente remarcabile. De pildă, indicele mecanizării operațiunilor de manipulare a mărfurilor a crescut cu 2121 ft la sută față de plan, totalizînd cel mai mare procent din ultimii ani • 58,57 la sută. Timpul mediu de staționare al vaselor la operațiunile de încărcare și descărcare a fost redusă cu 7,51 la sută, față de semestrul A din 1959. In aceeași perioadă, auu fost economisiți peste plan 1.823.009 A lei deși angajamentul anual era de 400.000 lei. Printre cele mai importante mărfuri aplicate în procesul de producerie, se numără: creșterea ponderii volumului de mărfuri manipulate direct dintr-un mijloc de transport in altul (34 la sută), mărirea producebioității orare a utilajelor de manipulare a mărfurilor (14 la sută) extinderea paletizării la mărfurile și generale (683 noi palete confecționate anul acesta). ĂOOOOO Pentru a oglindi entuziasmul catre a animat tot timpul întrecerea socialistă, va trebui să arătăm că în fi sectorul manipulări, au fost echipe care și-au îndeplinit planul lunar pe a iunie in numai 13 zile. Este vorba si de echipele conduse de comuniștii ft Vîlsan Dumitru, Ardeleanu Virgil,anii Pericăl-Ali, Rusu Miltiade și alți fii. Pentru a face mai vie întrecererea, în sectorul mecanizate, a fost introdus drapelul de compartiment A fruntaș, atribuit celor mai merituoșii după perioade scurte. El a fost de ținut pe rînd de compartimentul autostivuitoarelor, de cel de la macarale și de acela al tractoarelor. Fruntași ca Ungureanu Petre, AnghelCr Dumitru, Drăcea Dumitru, Hajdu- Oraim Sagit, Rașit Ilartular, membri de partid, Conduleț Ilie, Mitache Emil, utemiști, precum și mulți alții, au fost permanent în primele rînduri in întrecererea de la mecanizare in perioada semestrului I. Marinarii oaselor comerciale și-au disputat ca și multă ardoare' drapelul acordat celului mai bun echipaj. Până acum, el a fost deținut de vasul „Salina", dar și rezultatele obținute recent de echipat jele vaselor „Berezina" și „Moldova" arată că drapelul roșu va avea probabil alți posesori. Congresul al III-lea al partidului a pus în fața colectivului de la D.R.N.C. sarcini de mare răspundere. Prin dotarea portului cu nm utilaj și cu un număr apreciabil de noi vase comerciale, in 1965, traficul maritim de mărfuri va trebui să crească de 7,5 ori față de 1959. Rezultatele dobîndite pină acum iar D.R N.C. sunt in măsură să confirme că prin munca însufleită a întregului colectiv de dalfieni ai muncii, această sarcină va fi îndeplinită cu succes. M. COSTIN OOOOOO OOOOOO NOI SUCCESE IN PRODUCȚIE Lucrări peste plan Lucrătorii de la Revizia de vagoane oraș, însuflețiți de sarcinile trasate de Congresul al IlI-lea al P.M.R., și-au intensificat eforturile pentru a obține in întrecerea socialistă noi și însemnate succese in producție. Numai în Muncind ca însuflețire în întrecerea socialistă, colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni de la Fabrica de biscuiți și produse zaharoase „Munca" din Constanța a reușit să îndeplinească producției globale planul pe : Textilistele de la Fabrica „întrecerea socialistă" din Constanța, mobilizate de organizația de partid, au reușit să îndeplinească planul valoric și fizic pe prizilele în care s-au desfășurat lucrările celui de-al III-lea Congres al partidului, ceferiștii de aici, mobilizați de organizația de partid, au reușit să obțină importante economii in materiale, revizuind in același timp peste plan primul semestru din anul acesta cu 6 zile mai devreme. In întrecerea organizată pe schimburi și pe brigăzi, s-au evidențiat in mod deosebit comuniștii Nazi de Amet, Vasilia Natalia, Munteanu Aneta, Rogoveana Emilia și alții, înainte de termen ul semestru al anului cu 14 zile înainte de termen. Fruntași ai întrecerii sînt comuniștii Tîrlă Dumitru, Mangiolea Teodora, Blidaru Lett-160 de osii la vagoanele în formare. De asemenea, au fost unse 6 vagoane peste plan, executîndu-se lucrări de bună calitate. Fruntași sunt comuniștii Boboci Iordache, Ploaie Valeriu, Codreanu Alexandru și alții. Muncitorii, inginerii și tehnicienii de aici desfășoară în continuare o muncă susținută în întrecerea socialistă pentru a înfăptui cu succes sarcinile trasate de Congresul al III-lea al partidului. ția, Chivu Didina, și mulți alții, care nu au precupețit nici un efort pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan. Cu 6 zile mai devreme Recent harnicul colectiv de oameni ai muncii de la Fabrica de conserve de pește din Tulcea a obținut un frumos succes in producție: îndeplinirea planului anual la sortimentul conserve in ulei. Printre cei mai destoinici oameni ai muncii din secția a lI-a se află și Luca Elena, Boscenco Dumitrița, utemistă, Munteanu Fiodor, maistru, membru de partid, Done Aneta, membră de partid, Luca Maria, Barburi Cuzi, utemistă, ing. Cozma Constantin, conducătorul tehnic al fabricii, Climov Anone, membru de partid, Abidula Luche, candidată de partid, Boscenco Elena, membră de partid. Cn aflirt sporit la ciocularea lucrărilor agricole actuale In G.AS. Țepeș Vodă se lucrează la recoltatul orzului, dată-i pe combinerul Munteanu Dumitru și pe tractoristul Goicea Ștefan in plină muncă-Citiți pag. a III-a intitulată : „CU AVINT SPORIT LA EXECUTAREA LUCRĂRILOR AGRICOLE ACTUALE". Au obținut chiiința nr. 1 pe raion la gospodăria colectivă din orașul Hîrșova, pregătirile pentru campania de recoltare a culturilor păioase s-au făcut din timp și bine. Pe lingă pregătirea utilajului, mijloacelor de transport necesare a și a materialelor, ca saci, sfoară etc., o atenție deosebită s-a acordat organizării muncii in brigăzi și echipe. Aceasta a făcut ca, încă din prima zi de lucru la recoltat, colectiviștii să obțină rezultate bune. Ca urmare, pină în prezent, s-a terminat recoltatul orzului de pe întreaga suprafață de 50 hectare, gospodăria colectivă din Hirșova obținind distanța nr. 1 pe raion. In ziua de 29 iunie, la această gospodărie, s-a început și recoltatul griului. Colectiviștii și mecanizatorii, pentru a înlătura orice risipă de boabe, folosesc din plin capacitatea combinelor și întregul timp bun de lucru, scurtînd în acest fel perioada de recoltare. Ln această lucrare, fruntași sunt tractoriștii Boboc Ion și Potîrnache Dumitru, precum și colectiviștii Pascu Ion, Biță Ion și Lupașcu Ion. Producția medie la grîu, de pe suprafața recoltată pînă acum, este de 1.899 kg la hectar. La grîu, ca și la orz, colectiviștii din Hîrșova au obținut chitanța nr. 1 pe raion. BABONE OCTAVIAN, coresp. MintsiMarciii; SinaisII. «VIIINIU« ța a«Waw«B«W «Wt W»mw mmm - * In prezent, cinci toate unitățile agricole s-au pregătit din vreme pentru începerea cu toate forțele a lucrărilor de stringere a recoltelor, la S.M.T. Ostrov, în ateliere, stau 2 combine și 3 tractoare. Vina pentru nerepararea la timp a acestor utilaje o poartă în primul rînd conducerea S.M.T.-ului, respectiv tov. Petrescu Nicolae, director, care este și membru al Comitetului raional de partid Adamclisi. Slabul simț de răspundere pentru buna pregătire a utilajelor planificate să lucreze în campanie se reflectă și In felul cum conducerea S.M.T. îndrumă brigăzile de tractoare repartizate să lucreze la gospodăriile colective. Astfel, în ziua de 29 iunie, la brigada a doua, care lucrează la gospodăria colectivă din Lipnița, la ora 10,00, tractoriștii Giubega Dumitru, Pîrvu Mihalache și Ceacîru Dumitru ședeau la umbră și se... odihneau. Cînd au pornit combinele, deoarece au intrat în lan una în urma celeilalte, la disstanțe foarte mici, au pierdut ore întregi, căci orice defecțiune se intimpla, oprea în loc toate combinele care erau nevoite să aștepte pînă la repararea defecțiunii. Ca urmare aceste mașini lucrează cu mult sub viteza planificată, ceea ce va duce, dacă se adaugă și calitatea proastă a lucrării, la serioase pierderi de recoltă. Comitetul raional de partid Adamclisi are datoria să tragă serios la răspundere pe conducătorii S.M.T.-ului Ostrov pentru lipsa lor de preocupare în ceea ce privește buna desfășurare a lucrărilor din actuala campanie agricolă. 1 Im Milspațiul de înmagazinare Pregătirile în vederea înmagazinării cerealelor au constituit una din preocupările principale ale comitetului executiv al Sfatului popular raional Fetești. Pentru a înlătura greutățile din anii trecuți, comitetul executiv al Sfatului popular raional a îndrumat și sprijinit colectivul de conducere al bazei raionale de recepție pentru identificarea și pregătirea unor noi spații de depozitare. Cu ajutorul comitetului executiv, baza raională de recepție Fetești a identificat spații de depozitare în comunele Făcăieni, Cocargeaua, Pietroiu și Jegălia. Prin identificarea acestor spații, s-a creat posibilitatea ca gospodăriile colective să nu mai efectueze transporturi de cereale la distanțe mari. Inființîrnduse mai multe centre de recepționare, în puncte diferite ale raionului, gospodăriile colective vor avea posibilitatea să efectueze mai multe transporturi de cereale pe zi și să achite la vreme produsele contractate cu statul. O seamă de măsuri au fost luate de către conducerea bazei raionale de recepție și în ceea ce privește repararea și dezinfectarea tuturor spațiilor necesare depozitării celor 55.050 tone de cereale pe care le are de recepționat în această campanie. Merită scoasă în evidență pe această linie munca voluntară depusă de muncitorii și salariații bazelor de recepție de la Mărculești și Țandărei, care au reparat, curățat și dezinfectat toate încăperile unde urmează să se depoziteze cereale. De asemenea, s-au procurat pentru pichetele de incendiu toate materialele necesare, au fost instruiți pompierii voluntari. Responsabilii bazelor de recepție au fost instruiți și supuși unor examene de verificare a cunoștințelor. La toate bazele de recepție, s-au reparat și pus la punct cîntarele, s-au reparat și verificat aparatele laboratoarelor. Cu toate acestea, trebuie menționat faptul că mai există unele spații, în special din cele identificate în ultima vreme, nepregătite. Astfel, magazia de la S.M.T. Făcăieni, cu o capacitate de 1.600 de tone, unde urmează să se înființeze un centru de recepționare a cerealelor, nu este încă pregătită. Colectivul de conducere al bazei raionale Fetești va trebui să ia măsuri pentru pregătirea și punerea la punct în cel mai scurt timp și a acestei magazii. Prin luarea acestor măsuri, baza raională de recepție Fetești va asigura o bună recepționare și primire a cerealelor, în actuala campanie. V. CHIURTU La G.A.S. Topraisar Măsurile luate de conducerea G.A.S. Topraisar au înlesnit începerea campaniei de recoltare din timp. Ca urmare în numai două zile, s-a reușit să se recolteze lză ha cu orz, din cele 155 ha care sunt însămînțate cu această cultură. In cursul zilei de astăzi, recoltatul orzului va fi terminat. Paralel cu recoltatul orzului, la G.A.S. Topraisar, pe anumite parcele, s-a început recoltatul griului. Ieri, în prima zi de probă, au intrat în lanurile de griu trei combine, care au parcelat cele 547 ha ce sunt bune pentru recoltat. Alte 7 combine au început efectiv recoltatul griului. Numai în după-amiaza zilei de ieri, au fost recoltate circa 20 de ha, de pe care s-au obținut 2.500 kg de grîu la ha. Trebuie intensificate lucrările de întreținere a culturilor Paratei cu pregătirea și desfășurarea campaniei agricole de vară, gospodăriile agricole colective și întovărășirile agricole din raionul Măcin se preocupă și de executarea lucrărilor de întreținere a culturilor, și gospodăriile colective Carcaliu, Cerna, Vătcăreni și altele, se lucrează la praștia a lll-a. Dar, sunt gospodării, colective, ca Pisica și Smirdan, care nu au executat nici praștia a ll-a. Acest lucru a făcut ca pe raion, praștia a II-a, la totalul culturilor prăsitoare, să nu se realizeze decit în procent de 83 la sută, pină la data de 29 iunie. La aceeași dată, și in sectorul întovărășirilor agricole, întreținerea culturilor se desfășura foarte anevoios. Din planul de 6.735 ha cu porumb, nu se prășiseră decit 1.974 ha. Lipsurile privind întreținerea culturilor trebuie curmate, prin măsurile pe care organele raionale de partid și de stat au datoria să le ia cât mai urgent. (Sărbătorirea Űíifai LÎLVĂȚăt)IALului In întreaga regiune, Ziua învățătorului a fost întîmpinată sărbătorește de cadrele didactice și de către toți oamenii muncii care iubesc și stimează pe acei cărora le este încredințată educarea tinerei generații. In ziua de 30 iunie, în orașul Constanța și în toate centrele de raioane, au avut loc adunări festive, la care au participat sute de cadre didactice. ÎN ORAȘUL CONSTANȚA... In sala Teatrului de stat, a avut loc adunarea festivă consacrată sărbătoririi Zilei învățătorului. La această adunare, au participat 640 de cadre didactice din oraș. Tovarășul Ciurtin Petre, președintele sindicatului lucrătorilor din învățământ din oraș, după ce a deschis adunarea, a dat cuvîntul tovarășului Dumitriu Alexandru, vicepreședinte al Sfatului popular orășenesc, care le-a vorbit celor prezenți despre principalele rezultate obținute în învățămîntul de stat în anul școlar 1959-1960. După aceasta, au mai luat cuvîntul tovarășii: Chivu Marin, directorul Școlii medii nr. 1, Novac Florica, învățătoare, la Școala medie nr 2, Brînză Ștefan, directorul Școlii nr. 11, și Mareș Toma, secretar al Comitetului orășenesc U.T.M. In încheiere, a vorbit tovarășul Ionescu Ilie, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid, despre : „Sarcinile cadrelor didactice reieșite din documentele celui de-al IlI-lea Congres al P.M.R.". După închiderea adunării, participanții au vizionat piesa „Speranța“, în interpretarea colectivului artistic al Teatrului de stat. ...ORAȘUL BABADAG Adunarea festivă a avut loc în sala Casei raionale de cultură. In cadrul adunării, au luat cuvîntul tovarășii Pandrea Iordan, secretar al Comitetului raional de partid,, și Comșa Nicolae, secretarul Sfatului popular raional. Cu prilejul sărbătoririi Zilei învățătorului, s-au împărțit și premii unor cadre didactice fruntașe. Dintre premiați, amintim pe Cunev Anton din Zebil, Letcă Ion din Jurilovca, și Voicu Georgeta din Babadag. Artiștii amatori ai Casei raionale de cultură au prezentat după adunare un spectacol. . ... ORAȘUL MACIN ...ȘI ÎN COMUNA BĂNEASA La adunarea festivă din comuna Băneasa, a luat cuvîntul tov. Năstase Petre, președintele comitetului executiv al Sfatului popular raional. După aceasta, au primit premii unii învățători și profesori fruntași, printre care : Grozea Cristache din Adamclisi, Ciurea Ileana din satul Cucuruz și Isac Tănase din comuna Ostrov. Asemenea adunări au mai avut loc și în alte centre de raion. Ieri 30 iunie a.c., în sala Casei vut loc festivitatea închinată Zilei par peste 200 de profesori și învărți festive, tov. Popa Titu, vicepre Măcin, a analizat felul în care s-a cativ în anul școlar 1959—1960. Tovarășul Coman Teodor, mem de partid, prim-secretar al Comite felicitat apoi cadrele didactice în partid și al Comitetului regional noi reieșite din documentele pentru cadrele didactice. Cu această ocazie, un număr premis în bani în valoare de peste tentat un frumos program artistic de cultură din orașul Măcinalînvățătorului, la care au participători din raion. In cadrul adunăședințe al Sfatului popular raional desfășurat procesul instructiv-edubru în biroul Comitetului regionalului regional U.T.M. Constanța, a numele Comitetului regional de U.T.M., expunînd pe larg sarcinile greșului al IlI-lea al P.M.R. pende 126 cadre didactice au primit 35.000 lei. In încheiere a fost pre-