Dobrogea Nouă, octombrie 1962 (Anul 15, nr. 4404-4429)

1962-10-18 / nr. 4418

■J. r i TOATE TARILE, UNITIVAl Oron al Comitetului regional P. M. R. Bebrogea și al Sfatului popular regional Anul XV nr. 4418 Joi 18 octombrie 7962 4 pagini 20 bani După trei trimestre Cu planul îndeplinit la toți indicatorii în cele trei trimestre care au trecut din acest an, harnicul colectiv de muncă de la întreprinderea raională de gospodărie comunală, Măcin, sub îndrumarea permanentă organizației de partid, a obținut însemnate realizări în producție. De pildă, planul producției globale fost realizat în proporție de 114 la a sută. De asemenea, productivitatea muncii a crescut cu 10 la sută față de plan, iar cîștigul mediu a crescut cu 1,3 la sută. Totodată, au fost realizate 58.000 lei economii suplimentare la prețul de cost și însemnate beneficii peste plan. Demn de remarcat este faptul că în majoritatea ramurilor de activitate din cadrul Întreprinderii, s-a îndeplinit planul de producție, datorită preocupării permanente a organizației de partid care a analizat periodic realizarea lui ritmică, iar prin măsurile luate în urma acestor analize, s-a impulsionat munca la activitățile rămase în urmă. In atenția organizației de partid a stat și munca comitetului sindicatului care a fost îndrumat spre mobilizarea muncitorilor in întrecerea socialistă, popularizarea fruntașilor în producție și ținerea cu regularitate a consfătuirilor de producție. Cu acest prilej, muncitorii au venit cu valoroase propuneri în scopul Întreținerii în bune condițiuni a utilajelor și agregatelor din Întreprindere in scopul folosirii lor la întreaga capacitate in procesul de producție. In același timp, comitetul sindicatului s-a preocupat și de întărirea disciplinei la locul de muncă prin organizarea de consfătuiri și conferințe cu caracter educativ. Acest lucru s-a oglindit și în reducerea numărului de absențe nemotivate și al învoirilor din producție în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, ținîndu-se cont de faptul că și absențele din producție influențează negativ atît asupra productivității muncii cit și asupra cîștigului mediu realizat de muncitori. Cînd s-a observat că în unele sectoare de activitate realizările erau sub posibilitățile reale ale sectorului, la indicația organizației de partid, conducerea întreprinderii a promovat în posturile de răspundere pe cei mai buni muncitori care au o bogată experiență practică, așa cum a fost cazul comunistului Balotă Nicolae care a preluat sectorului de instalații și conducerea montaj, reușind în scurt timp să aducă acest sector la nivelul celor fruntașe Din rîndul fruntașilor în întrecerea socialistă amintim pe comuniștii Malenda Victor și Jalbă Constantin, electricieni, Eremia Petre și Cireașe Ilie, mecanici pompe, precum și Cristea Ștefan, Pricop Zamfir și mulți alții care și-au depășit cu regularitate planul de producție și au înregistrat economii la materiale și piese de schimb folosite la locul de muncă realizind în același timp și lucrări de bună calitate. Pe baza succeselor obținute pînă în prezent, întregul colectiv de la I.R.G.C. Măcin este hotărît să nu-și precupețească nici un efort în muncă pentru a-și îndeplini cu cinste planul de producție pe anul acesta la toți indicatorii conform angajamentului, încă la data de 15 decembrie a.c. l. IONEL, coresp. Vă prezentăm cîteva fruntașe de la O.C.L. „Alimentara“. De la stingă la dreapta : Timaru Teodora, magazinul nr. 1, Toman Florica, magazinul nr. 4, Tulbureanu Cserget«, magazinul nr. 1, Musa Levinex, magazinul nr. 45, Artur Anica, magazinul nr. 4. (Foto : GH. CIOROBEA) Din Întreprinderile industriale Colectivul Întreprinderii economice raionale „Olga Bande“ din Babadag a realizat succese importante in activitatea productivă desfășurată in trimestrul III. Planul producției globale a fost îndeplinit in proportie de 117,2 la sută, cele mai bune rezultate obținîndu-se muncitorii din ramura extractivă care au dat peste plan 1.618 tone de nisip, 705 tone de piatră brută, 6.972 tone de piatră spartă și 1.285 tone de pavele. Din rîndul muncitorilor de aici s-au evidențiat comunistul Vistereanu Alexandru, pietrar, și candidatul de partid Popescu Ștefan, artilicier. C. DOLNICEANU, coresp. ☆ Echipa instalațiilor frigorifice de la I.I.D.P. Tulcea a realizat în ultima vreme economii de energie electrică în valoare de peste 4.000 lei. Printre fruntașii acestei acțiuni se numără comunistul Dragomir, Gheorghe, Cononov Visarion, Săndulache Ștefan și Canonica Ifrim, care s-au angajat să muncească neobosit pentru realizarea de noi economii. Rodnică este și activitatea navigatorilor de pe vasele de transport ale acestei întreprinderi Echipajul vasului „Uzlina“, condus de Constantinov Nicolae, și-a realizat planul pe luna trecută în proporție de 209 la sută. Rezultate asemănătoare au obținut și echipajele de pe vasele „Grindul" și „Iițcov". întregul parc de vase de transport de la I.I.D.P. Tulcea și-a realizat planul pe luna septembrie In procent de 12 la sută, obținind și economii de combustibil. ȚUȚUIANU M„ coresp. ☆ Zilele trecute comitetul sindicatului de la Fabrica de ciment Medgidia a organizat sărbătorirea zilei inovatorilor. Cu acest prilej s-a prezentat un referat despre participarea muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor la progresul noului in fabrică, după care inovatorii fruntași au fost recompensați cu premii în valoare de aproape 20.000 lei. Brigada artistică de agitație a fabricii a prezentat un frumos spectacol in cinstea inovatorilor. MINCA D. VASILE, coresp. „SĂPTĂMÎNA POEZIEI“ ÎN REGIUNEA NOASTRĂ In cursul acestei săptămini, grupul de poeți din București și cei din Constanța, au continuat șirul manifestărilor literare din cadrul „Săptămânii poeziei acțiune organizată de către Uniunea Scriitorilor din Republica Populară Română. In frumosul club al muncitorilor Șantierului Naval din Constanta, luni seara, un număr mare de iubitori și prieteni ai poeziei s-au întilnit cu cunoscuții poeți din București — Cicerone Theodorescu, Dimos Rendis, George Dan și Ion Meitoiu, membri ai Uniunii Scriitorilor din Republica Populară Româna. Cuvântul de deschidere și prezentările au fost făcute de H. Sady, directorul Casei regionale a creației populare Dobrogea, după care oaspeții din București au citit din lucrările lor. Poeții au fost răsplătiți din belșug cu aplauze. ☆ Miercuri dimineața, în sala de festivități a Institutului pedagogic din Constanța, numeroși studenți și profesori au fost prezenți la o șezătoare literară organizată in cadrul „Săptămînii poeziei" în regiunea noastră. Aici au citit din lucrările lor poeții Cicerone Theodorescu și George Dan, prezentarea find fărcută de Marin Porumbescu de la Casa regională a creației populare Dobrogea. Și această întîlnire s-a bucurat de un deosebit succes. Brigada de betoniști condusă de Cristea Gh., candidat de partid, de la I.P.M.C., care lucrează la fîșiile cu goluri pentru planșeele noilor blocuri de locuit, se bucură de un binemeritat prestigiu. Ea își depășește lună de lună sarcinile de plan, cu 20—21 la sută, îmbunătățind necontenit calitatea produselor. In fotografie : Cristea Gh., șeful echipei, Pășescu Ion, Omer Enigea, Boțea Vasile, Andrei Vasile, Simina Ion și Beta Nicolae, , (loto : GH. CIOROBEA) Măsuri concrete, nu angajamente formale La sfîrșiul primului semestru de activitate din acest an, cînd plenara Comitetului regional de partid a analizat rezultatele obținute de întreprinderile industriale din regiunea noastră, conducerea I.C.I.L. fiind criticată, și-a luat angajamentul că în curând situația se va îndrepta. Acelaș angajament s-a repetat și cu ocazia lansării cifrelor de plan în ședința care s-a ținut cu o lună și ceva in urmă la Comitetul regional de partid. Angajamentul era însoțit de o expunere de motive, prin care se demonstra că intr-adevăr lucrurile pot lua o altă întorsătură. Motivul cel mai serios pe care conta conducerea întreprinderii, era acela că planul a fost prea mare în prima parte a anului și că în a doua parte, fiind mai mic, iar ciclul de lactație al vacilor mai bogat, aprovizionarea va fi mai bună, iar planul va putea fi chiar depășit. Și iată că s-a încheiat de curând cel de-al III-lea trimestru de actiivitate, fără să se petreacă revirimentul așteptat. După trei trimestre, la I.C.I.L., planul producției globale a fost realizat în procent de 95,5 la sută, productivitatea muncii a fost de numai 87,2 la sută, iar cîștigul mediu nesalariat a fost îndeplinit numai în proporție de 86,3 la sută. Tot în această perioadă, sarcina de reducere a prețului de cost s-a realizat numai în proporție de 1,63 la sută față de 3,68 la sută cit era planificat, iar întreprinderea nu și-a realizat beneficiile planificate cu suma de 651.000 lei. Neîndeplinirea indicatorilor de plan are in general motive subiective, care depind de modul de organizare a aprovizionării producției și pe care conducerea întreprinderii le cunoaște. Astfel, contind pe o creștere în trimestrele III și IV a producției de lapte în unitățile socialiste ale agriculturii și în special în G.A.C.-uri, conducerea întreprinderii și-a permis... luxul de a refuza unele cantități venite de la furnizori sub diferite pretexte. Uneori, s-a motivat refuzul pe seama lipsei de cheag. Dar cine altcineva trebuia să se preocupe de procurarea cheagului decit serviciul de aprovizionare al întreprinderii . Altă dată refuzul a fost ,,motivat“ prin aceea că rețeaua de producție nu este organizată, de parcă conducerea întreprinderii avea altă misiune și în sfîrșit, s-a refuzat lapte pentru că acesta nu corespundea întotdeauna staffului, cu toate că acesta putea fi achiziționat la prefituri mai mici. Așa că realizarea planului de achiziții numai în procent de 88,8 la sută la lapte de vacă și 80,6 la sută la lapte de oaie pe cele trei trimestre și în procent de 79,9 la sută la lapte de vacă și 77,6 la sută la lapte de oaie pe ultimul trimestru n-are nici un temei valabil. Nerealizarea planului de aprovizionare a dus cum era de așteptat la nerealizarea planului producției globale și marfă. Și mai ciudat este faptul că pentru realizarea unei producții mai mici decât cea prevăzută în plan, întreprinderea a folosit întotdeauna un număr mai mare de salariați decât cel necesar și decât cel prevăzut. Astfel, pe trei trimestre numărul scriptic de salariați este depășit cu 9,5 la sută, iar pe trimestrele I și II depășirea la acest indicator este și mai mare. Au fost luni în care I.C.I.L.-ul a folosit și (Continuare In pag. a II-a) Vizita mărjilor Gheorghis Gheorghii-Dej și Ion Gheorghe Maurer în India Călduroasa primire făcută conducătorilor de stat romîni la Delhi DELHI 17 (Agerpres)" —, De , la trimisul special al Radiodifuziunii, Eu ygerf Preda : j La 17 octombrie, tovarășul Gheorghe . Gheorghiu-Dej, președintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Române, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer, dintele Consiliului de Miniștri, preșeși Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, au sosit la Delhi — capitală Indiei — în continuarea vizitei în țara prietenă, la invitația președintelui Republicii India, dr. Radhakrishnan. La ora 12, ora locală, pe aeroportul Palam a sosit, escortat de un grup de avioane cu reacție ale forțelor militare aeriene indiene, avionul cu care au călătorit conducătorii de stat romîni, însoțiți de ministrul muncii al guvernului central indiin, Jai Sukh Lai Hathi, ambasadorul Republicii India la București, Mathur, și ambasadorul R.P. Române la Delhi, Iancu Horațiu. Pe aeroport, pavoazat cu drapelele de stat ale Republicii Populare Romîne și Republicii India, era aliniată o gardă de onoare fomată din subunități ale forțelor armate terestre, maritime și aeriene ale Republicii India. In semn de salut, o baterie de artilerie a tras 21 de salve de tun. Solii poporului român sunt întîmpinați cu căldură de președintele Republicii India, dr. Sarvapali Radhakrishnan, de vicepreședintele Zahir Hussein, și de primul ministru Jawaharlal Nehru. Primarul orașului Delhi oferă conducătorilor de romîni tradiționalele ghirlande stat de flori. După prezentarea membrilor guvernului indian, s-au intonat imnurile de stat ale Republicii Populare Române și Republicii India. Comandantul gărzii de onoare a prezentat raportul. Tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej a trecut în revistă garda de onoare. Conducătorilor de stat romîni le-au fost prezentați apoi alți înalți demnitari indieni, precum și membrii corpului diplomatic aflați pe aeroport. Președintele Republicii India, dr. Radhakrishnan, s-a apropiat de microfon și a rostit un cuvînt de bun sosit. Sîntem fericiți, a spus președintele Indiei, dr. Radhakrishnan, să vă avem pe tiv, și persoanele care vă însoțesc în mijlocul nostru. Din vizita pe care ați întreprins-o intr-un număr de orașe din India v-ați putut da seama de stima adîncă și bunăvoința pe care poporul nostru o nutrește pentru dv. și țara dv. dv. Noi dăm o înaltă apreciere luptei curajoase pentru libertate și străduințelor pe care le deputeți pentru a îmbunătăți condițiile sociale și economice în țara dv. Ați obținut, intr-un timp foarte scurt, succes în sarcina pe care v-ați propus-o. Prețuim interesul pe care îl manifestați și ajutorul pe care îl acordați în dezvoltarea industriei noastre petroliere. Contactele personale contribuie la întărirea relațiilor de prietenie între popoare. Sunt sigur că dv., primul ministru al țării dv., și ministrul de externe, precum și persoanele care vă însoțesc, veți considera vizita dv. la noi plăcută și folositoare și sper că această vizită va stringe legăturile dintre noi. Din toată inima, fiți bine venit, domnule președinte. Răspunzind tovarășul, Gheorghe Gheorghiu-Dej a spus : Vă mulțumim sincer pentru caldele cuvinte adresate nouă și poporului român. Permiteți-mi să vă transmit dv. și prin dv. locuitorilor capitalei Indiei prietene, marelui popor indian, salutul nostru cald din partea Consiliului de Stat al Republicii Populare Romíne, a guvernului Republicii Populare Romíne și a poporului romín. Vă sîntem recunoscători pentru amabila invitație de a vizita marea și frumoasa dv. țară, de a avea convorbiri prietenești cu conducătorii Indiei, de a lua cunoștință de realizările poporului indian, de năzuințele sale de progres și o viață mai bună. Sîntem convinși că prilejul de a avea noi întrevederi cu oamenii de stat ai Indiei va deschide noi posibilități pentru dezvoltarea multilaterală a relațiilor și colaborării dintre popoarele și țările noastre. Locurile vizitate pînă acum au lăsat asupra noastră impresii puternice, de vreuitat. Aș vrea să mulțumesc pentru atenția cu care am fost înconjurați și primirea deosebit de prietenească pe care ne-au făcut-o nouă, reprezentanți ai poporului român, persoanele oficiale și populația orașelor Bombay, Bangalore, Agra. Dezvoltarea relațiilor dintre țările noastre se bazează pe interesele comune ale construcției pașnice. Fie ca această prietenie să se dezvolte spre binele nostru comun, spre binele păcii în întreaga lume. In încheiere, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej a adresat urări pen(Continuare în pag. a IV-a) ‘rr-șfț rz Au terminat recoltatul porumbului Buna organizare a muncii, avîntul întrecerii socialiste, hotărirea muncitorilor de a stringe în cet mai scurt timp și fără pierderi recolta de porumb din acest an au făcut ca în numeroase G.A.S.-uri din cadrul Trustului gostat sub această lucrare să fie terminată complet sau pe sfîrșite. Pînă în ziua de 16 octombrie a.c., raportaseră terminatul recoltatului la porumb 10 G.A.S.-uri, printre care Mangalia, Ciocîrlia și Costache Burcă, iar alte 7 G.A.S.-uri, printre care Moșneni, Lipnița, Donca Simo și Dorobanțu, erau pe sfîrșite cu culesul porumbului. Cele mai mari producții au fost realizate pînă acum de G.A.S. Murfatlar, care de pe 100 ha a realizat o producție medie la ha de 3.520 kg porumb boabe, G.A.S. „Costache Burcă“ cu 2.969 kg de porumb boabe la ha de pe 1.294 ha și G.A.S. Topraisar cu 2.096 kg porumb boabe la ha de pe 600 ha. 7.088.641 spectatori Folosind cu mai multă pricepere materialele de popularizare a filmelor, desfășurind o largă muncă politică cu filmul și asigurînd proiecte de un bun nivel calitativ, lucrătorii din cadrul Întreprinderii cinematografice regionale au reușit să atragă la spectacolele cinematografice prezentate de la începutul anului și pînă acum 7.088.641 spectatori, cu 584.747 mai mulți fată de perioada corespunzătoare a anului trecut cu 208.141 mai multi decît era preși văzut In plan. In perioada celor 9 luni de zile care au trecut de la începutul anului, au mai fost date în folosință încă 6 noi unități cinematografice. Din activitatea vînătorilor Una din sarcinile principale ale vînătorilor sportivi din regiunea noastră este stîrpirea animalelor și păsărilor răpitoare. De la începutul anului și pînă acum au fost vînate 1.820 vulpi, 18.400 ciori grive și coțofene, 2.900 ulii și ereți și 6.600 alte răpitoare ca : dihori, bursuci, jderi, bizami etc. In aceeași perioadă, au fost predate D.C.A.-ului 10.000 blănuri prețioase și semiprețioase de vînat. In ziua de 24 octombrie a.c. la ora 17, la sediul filialei din Constanța va avea loc o adunare generală, în cadrul căreia se vor stabili ultimele amănunte legate de vînătoare iepurilor, care va începe la 1 noiembrie. ACEEAȘI GRIJA CALITĂȚII ȘI URGENTĂRII LUCRĂRILOR AGRICOLE ACTUALE Un ritm mai susținut în toate unitățile agricole Lucrările agricole actuale se apropie de sfîrșit. Intr-o serie de gospodării agricole de stat și colective atît recoltatul porumbului cit și însămînțatul cerealelor de toamnă s-au terminat cu multe zile în urmă. Acest luclu s-a datorat sprijinului acordat de organele și organizațiile de partid, bunei organizări a muncii, antrenării tuturor forțelor existente, folosirii judicioase a atelajelor, tractoarelor și mașinilor agricole. Pe regiune, pînă în dimineața zilei de 17 octombrie, porumbul se recoltase pe 140.000 hectare, din care 30.000 hectare în gospodăriile de stat 110.000 hectare în gospodăriile agricicole colective. La recoltatul porumbului, clasamentul pe raioane și pe trusturile gostat se prezintă în felul următor : Total G.A.C. 80 la sută. 1. Trustul G.A.S. sud — 85 la sută 2. Trustul G.A.S. nord — 72 la sută Total G.A.S. 79 la sută TOTAL REGIUNE 80 la sută Comparînd realizările la data actuală cu cele din săptămîna trecută se constată că, ritmul la recoltarea porumbului n-a decurs conform vitezei zilnice planificate. Așa de pildă, în timp de o săptămână, în raionul Medgidia, s-au realizat doar 7 procente, fapt ce a dus ca raionul să rămînă în urmă și să ocupe locul IV în clasamentul general. De asemenea, recoltarea porumbului s-a desfășurat anevoios și în gospodăriile colective din raionul Tulcea care în ultima săptămînă au realizat numai 13 procente, rămînînd și de data aceasta în coada raioanelor la această lucrare. Timpul a devenit ploios, și deci, a creat greutăți în recoltarea și transportul porumbului. De aceea, trebuie luate cele mai urgente plăsuri de recoltare și transportare a porumbului din cîmp. Nu trebuie să se piardă din vedere că depozitarea porumbului in bune condițiuni previne stricăciunile. De asemenea, gospodăriile de stat și colective trebuie să-și organizeze mai bine transportul porumbului la bază. In ce privește însămînțarea culturilor de toamnă, s-au obținut rezultate bune, fără a fi pe măsura posibilităților existente. Pînă la data amintită, pe regiune, au fost însămînțate cu grîu, orz și masă verde ■208.000 hectare, din care 55.000 hectare în G.A.S. și 153.000 hectare in G.A.C. Și în această direcție au fost realizate succese însemnate, într-o serie de unități agricole, care au terminat de însămînțat griul și care deja a răsărit. Pe regiune raioanele și Trustul gostat se prezintă cu însămînțatul cerealelor în felul următor: TOTAL G.A.S. 67 la sută TOTAL REGIUNE T4 la sută Este cunoscut faptul că insămânțarea culturilor cerealiere în epoca optimă, asigură producții mari. Acest lucru a fost demonstrat în practică, atît de Stațiunea experimentală Dobrogea cit și de o serie de unități agricole fruntașe. Epoca optimă de însămînțare a ajuns spre sfîrșit, iar o serie de gospodării de stat din Trustul de sud și gospodării colective din raioanele Negru Vodă și Adamclisi, mai au suprafețe mari de însămînțat. Este inexplicabil faptul că in raionul Medgidia ritmul însămînțărilor decurge anevoios. In ultima săptămînă gospodăriile colective din raionul Medgidia au realizat la însămînțările de toamnă abia 11 procente, fapt ce a dus ca de pe locul I ce-l ocupa în clasamentul pe raioane, să se situeze pe locul V. De asemenea, ritmul la însămînțări a decurs greu în ultimele zile, în majoritatea gospodăriilor de stat din Trustul de sud. Iar vederea îndreptării acestei situații este necesar a se lua toate măsurile pentru urgentarea însămințării culturilor cerealiere, în special a suprafețelor planificate a se însămînță cu grîu și orz. In acest scop, comitetele raionale de partid și consiliile agricole raionale, vor trebui să-și intensifice activitatea de sprijinire și îndrumare a unităților agricole rămase in urmă, în vederea terminării in cel mai scurt timp tuturor lucrărilor agricole din camapania actuală. Conducerile unităților agricole, organizațiile de partid, inginerii și tehnicienii agronomi, vor trebui ca paralel cu urgentarea ritmului de executare a lucrărilor agricole actuale, să vegheze cu toată răspunderea la calitatea acestor lu.*. cr.ri, deoarece calitatea lucrărilor asigură producții mari. ST. MIHAI 1. Raionul Adamclisi — 93 la sută 2. Raionul Hîrșova — 91 la sută 3. Orașul Constanța — 88 la sută 4. Raionul Medgidia — 84 la sută 5. Raionul Negru Vodă — 81 la sută R. Raionul Măcin — 79 la sută 7. Raionul Istria — 73 la sută 8. Raionul Tulcea — 59 la sută 1. Raionul Hîrșova — 91 la sută 2. Raionul Tulcea — 83 la sută 3. Orașul Constanța — 83 la sută 4. Raionul Istria — 81 la sută 5. Raionul Medgidia — 78 la sută 6. Raionul Măcin — 73 la sută 7. Raionul Adamclisi — 66 la sută 0. Raionul Negru Vodă — 64 la sută TOTAL G.A.C. 77 la suta 1. Trustul G.A.S. nord — 88 la sută 2. Trustul G.A.S. sud — 55 la sută însilozează legume, zarzavaturi și fructe Pentru a asigura pe timpul iernii aprovizionarea în bune condițiuni a pieții cu legume, zarzavaturi și fructe păstrate în stare proaspătă, conducerea „Aprozar“-ului Constanța a luat măsuri pentru însilozarea unor importante cantități din aceste produse.Astfel, conform planului stabilit, vor fi însilozate pentru iarnă 300 tone ceapă, 100 torțe fasole riscată, 2.500 tone cartofi, 600 tone legume rădăcinoase diferite, 7,3 tone sfeclă roșie, 700 tone mere, 400 tone pere și altele. RITM SUSȚINUT • Oamenii muncii de pe ogoarele raionului Istria, lucrează cu toate forțele în campania agricolă actuală. Pînă acum s-au arat peste 55.000 hectare, din care 25.027 hectare sunt destinate pentru însămînțările de toamnă. Colectiviștii, ajutați de mecanizatori, au pregătit un bun pat germinativ pe mai mult de 23.000 hectare și au însămînțat peste 80 la sută din suprafața cu griu, orz și sectară masă verde. Gospodăriile colective din Cogealac, Fintinele, Dealu, Enisala, Satu Nou, Turda, au însămînțat cele mai mari suprafețe, iar gospodăria colectivă din Traianu a terminat semănatul pe suprafețele planificate. V . Harnicii colectiviști din raionul Istria, îndrumați de organizațiile de partid, se preocupă în aceste zile și de strîngerea culturii de porumb Pînă în prezent, s-a recoltat această cultură de pe o suprafață de peste 13.000 de ha. Colectiviștii din Camena, Eschibaba și Vasile Alecsandri au terminat de recoltat porumbul de pe suprafețele planificate și continuă munca de eliberare a terenului de coceni. I D. CONSTANTIN, coresp. ■ [UNK] -ștîr—>,,5 llț '