Dobrogea Nouă, februarie 1971 (Anul 24, nr. 6984-7007)

1971-02-23 / nr. 7002

© 08*00EA NOUA" nr. 7002 LUCRĂRILE CONGRESULUI AL IX-LEA AL U.T.C. (Urmare din pag. 1) Cu puternice aplauze, delegații au adoptat moțiunile: privind situația din Indochina, referitoare la Orientul Apropiat, privind solidaritatea cu lupta popoarelor și mișcările de eliberare națională ; privind securitatea europeană, cu privire la dezarmare, cu privire la mișcarea internațională de tineret și studenți. Prin vot secret, Congresul a ales noul Comitet Central al Uniunii Tineretului Comunist, alcătuit din 185 membri, pe cei 80 membri supleanți și Comisia Centrală de Cenzori, alcătuită din 35 membri. O după-amiază a avut loc ședința de închidere a celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist, la care au luat parte tovarășii Paul Niculescu-Mizat, Gheorghe Pană, Virgil Profir, Dumitru Popa, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Mihai Dalea, Ion Iliescu. Sosirea In sala de ședințe a conducătorilor de partid și de stat i fost întâmpinată cu vii aplauze. în sală se aflau numeroși invitați — membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale și organizații obștești, vechi militanți ai partidului, activiști de partid și de stat, oameni de știință, cultură și artă, tineri din toate sectoarele de activitate, ziariști români și străini. Erau prezenți delegații organizațiilor de tineret de peste hotare, care au participat la lucrările Congresului. La deschiderea ședinței s-a adus la cunoștința Congresului că in prima sa ședință plenară, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a ales Biroul format din 25 de membri, pe cei 7 membri supleanți, precum și secretarii C.C. al t.T.C. Prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian. Președinte al Comisiei Centrale de Cenzori a fost ales tovarășul Nicolae Ungureanu. Cuini! Buvintul, tovarășul Dan Marțian,prim-secretar al C.C.al U.T.C., a asigurat pe delegați că noul Comitet Central nu va precupeți nici un efort pentru a îndeplini mandatul încredințat, hotâririle adoptate de Congres, sarcinile pe care partidul le-a trasat Uniunii Tineretului Comunist. Cu deplină satisfacție și vie emoție — a spus în continuare vorbitorul — participanții la Congres au ascultat cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, în spiritul g îndirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerințele vieții, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere tineretului, aportului său profesional și cetățenesc la dezvoltarea economică, culturală socială a patriei, a configurat ioșicul și rolul sporit al tinerei generații, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuțiile și răspunderile organizațiilor U.T.C. în mecanismul vieții economice și sociale a țării. Dovadă a grijii statornice a partidului pentru creșterea și formarea multilaterală a tinerei generații, a încrederii în tineret, aceste sarcini și responsabilități noi reprezintă o învestitură socială cu profundă semnificație, pentru cărei înfăptuire vom munci cu tota elanul și dăruirea tinerească. Exprimind mulțumiri delegațiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului și statului nostru, tineretul român este hotărit să întărească și să dezvolte continuu legăturile de prietenie și colaborare cu organizațiile de tineret din toate țările socialiste, cu organizațiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizațiile revoluționare, socialiste, democratice de diferite orientări politice și filozofice, să-și afirme și în viitor solidaritatea sa internaționalistă cu mișcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacțiunii și războiului, pentru democrație, pace și progres social. Reamintind că peste puțin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.C. al U.T.C. a spus: Asigurăm conducerea partidului și statului nostru, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, neobosit militant pentru progresul României și bunăstarea poporului, prieten apropiat și îndrumător atent al tineretului nostru, că toți membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă și patos revoluționar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau in fața organizației noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, Congresul a hotărît să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Textul scrisorii este aprobat cu puternice și îndelungate aplauze și urale. Delegații și invitații ovaționează minute in șir pentru Partidul Comunist Român și Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Se scandează „P.C.R., P.C.R.“, „P.C.R. — Ceaușescu“, „Ceaușescu și poporul“, „Ceaușescu — tineret“. Lucrările Congresului iau sfîrșit intr-o atmosferă de înălțător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună imnurile „Trei culori" și „Sub steagul partidului“. Delegații de tineri — muncitori, țărani, elevi, studenți, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtind drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român și Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezență, timp de cinci zile, reprezentanții celor aproape două milioane și jumătate de uteciști din patria noastră au exprimat, in deplină unanimitate, hotărîrea de nestrămutat a tinerei generații de a participa cu toate forțele, cu tot entuziasmul și capacitatea sa creatoare la înfăptuirea mărețelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună imnul clasei muncitoare — „Internaționala“. Se scandează lozinci pentru triumful socialismului în lume, pentru pace și prietenie între toate popoarele. Minuiie în șir se ovaționează entuziast pentru Partidul Comunist Român și secretarul său general, pentru patria noastră — Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant și elanul tinereții exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxist-leninistă a partidului nostru, politică închinată ridicării României pe culmile civilizației și progresului. (Agerpres) Biroul C.C. al U.T.C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Pitești, Ion Comănescu, prim-secretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marțian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica“ din București, Radu Enache, student la Institutul politehnic din București, Iuliu Feteș, președintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor șef al ziarului „Scîntrele Tineretului“, Dumitru Ghedighișan, prim-secretar al Comitetului municipal București U.T.C., Ion Ghergu, operator chialmist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Sile, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului județean — Caraș-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovitz, inginer, locțiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzină de autocamioane din Brașov, Nicolae Mateescu, activist la C.C al U.T.C., Gica Mihai, țesătoare, secretara Comitetului U.T.C. de la Fabrica „Bucegi“ din Pucioasa, Lucia Mihailescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii și proiectări energetice din București, Ioana Nae, filatoare/ secretara Comitetului U.T.C. la Filatura Română de Bumbac din București, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica,Traian Ștefănescu, președintele Consiliului U.A.S.R., Valeria Tăche, tehnician veterinar la I.A.S. — Căzănești, județul Ialomița, Francisc Torok, secretar al Comitetului județean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului județean — Prahova al U.T.C., Iosif Walter. Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarășul Dan Marțian, iar ca secretari tovarășii : Silvia Ilie, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel Ioan Stoica, Traian Ștefănescu, Iosif Walter, Membrii supleanți ai Biroului C.C. al U.T.C. Elena Zoia Ceaușescu, studentă la Universitatea din București, Doina tuxandra Ciofu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul Gheorghe Lazăr“ din București, Gabor Cseke, redactor-șef al ziaruui „Ifjúmunkás“, Dobrița Ene, tehnician agricol, secretara Comitetuui U.T.C. din comuna Gîrbovi, județul Ilfov, Celus Neagoe, mecanicgricol, secretar el Somstettim U. T. C. la I.M.A. — Balș, Agneza- Dori Neurohr, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii „1 Iunie“ — Timișoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizației de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Șerban, actor, secretarul Organizației de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă" din București, SCRiSOAREA Congresului al IX-lea al Uniunii tineretului Comunist și a Conferinței a VIII-a a Uniunii Asociațiilor Studențești 1 * *| Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarășului Nicolae Ceaușescu (Urmare din pag. I) apreciere și îndemn ce le-ați adresat Congresului, tinerilor din industrie și agricultură, intelectualilor, elevilor și studenților, vor însoți, pururi proaspete, faptele de muncă și viață ale tinerei generații, vor fi un îndreptar al perfecționării generale a întregii activități a Uniunii Tineretului Comunist. Investită cu atribuții și răspunderi sporite, în consens cu procesul de neîntrerupt avînt pe care îl străbate azi întreaga viață social-politică și economică a țării, Uniunea Tineretului Comunist s-a manifestat ca o prezență vie, dinamică, angajînd energiile și aptitudinile tinerilor, forța și talentul lor în tot ceea ce s-a înfăptuit în acești ani. Sintetizînd experiența dobimlilă, căutările rodnice care au marcat îndeosebi activitatea desfășurată în ultimul timp, Congresul al IX-lea al organizației noastre și Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești au jalonat, totodată, în contextul noilor sarcini și obiective ale actualului plan cincinal, și direcțiile de viitor ale muncii și preocupărilor tineretului, în scopul creșterii responsabilității și angajării sale, a prezenței active, nemijlocite, în toate domeniile vieții materiale și spirituale. Uniți prin aceleași idealuri, gânduri și sentimente, prin munca noastră comună, rodnic înfrățită, tineri români, maghiari, germani și de alte naționalități, ne angajăm solemn să nu precupețim nici un efort pentru a aplica și promova neabătut normele și principiile politicii partidului nostru, să acționăm fără preget, demni și responsabili, pentru triumful spiritului muncii, al dreptății și echității socialiste, al conștiinței militante înaintate, să fim pretutindeni acolo unde patria ne cheamă, în întreprinderi, pe șantierele marilor obiective ale cincinalului, în bătălia pentru recolte bogate, pe băncile școlilor și facultăților, fructificîndu-ne pe deplin danul și virtuțile creatoare, dăruindu-ne cu patos muncii, progresului multilateral al economiei, științei și culturii românești. Aceasta va fi și dovada cea mai elocventă a capacității moral-politice și sociale a organizației noastre, mărturia fidelă a spiritului în care sîntem crescuți și formați ca militanți devotați partidului, tineri revoluționari înarmați cu conștiința responsabilității, a înaltei datorii față de patrie, partid și popor, promotori consecvenți ai noului, intransigenți față de orice idei străine ideologiei și convingerilor noastre comuniste, științifice despre lume și viață. Exprimîndu-ne adeziunea unanimă la politica externă clarvăzătoare, de destindere și colaborare pe bază de egalitate cu toate statele lumii, susținînd consecvent activitatea fructuoasă pe care o desfășoară conducerea partidului pentru lărgirea colaborării frățești cu toate statele socialiste, pentru întărirea unității partidelor comuniste și muncitorești, a consolidării frontului antiimperialist, organizația noastră, întregul tineret al patriei își vor manifesta și pe mai departe solidaritatea activă cu forțele democratice și progresiste ale tinerei generații de pe toate continentele, va dezvolta legături multiple cu tineretul și organizațiile din întreaga lume, își va aduce popria sa contribuție la mișcarea mondială a tineretului și studenților pentru pace, democrație și progres social. Patriotismul și spiritul internaționalist profund, știința de a munci și învăța, de a ne integra cu toate forțele mersului ascendent al societății, așa cum ni se insuflă, prin exemplul și activitatea sa partidul comuniștilor, secretarul general al partidului, vor constitui expresia de netăgăduit a însuși crezului și apartenenței noastre la cauza progresului și civilizației, la opera de înfăptuire a idealurilor socialismului și comunismului. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociațiilor Studențești, toți tinerii și tinerele țării, aducem prinosul dragostei și recunoștinței noastre fierbinți, Partidului Comunist Român — care de o jumătate de secol ține sus, neînfricat, steagul de luptă, de jerfă și biruință pentru libertatea și fericirea celor ce muncesc — poporului român — liber și stăpin pe destinele sale, patriei socialiste — liberă și înfloritoare. Ne unim gândurile, inimile și cugetele, în fața partidului, în fața dumneavoastră, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, și ne angajăm solemn că vom munci și învăța cu nestăvilit avînt pentru ca tot ce hotărăște partidul să devină faptă, pentru ca fapte mari, nepieritoare să încunune țara, pentru ca poporul român să se înalțe tot mai demn și prosper intre popoarele lumii, pentru ca patria să se ridice pe tot mai înalte culmi ale propășirii și civilizației socialiste. Conferința Uniunii Asociațiilor Studențești din România _> In cadrul Congresului al IX-lea al U.T.C., duminică au avut loc lucrările celei de-a VIII-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studențești din România, în care au fost dezbătute cu exigență și responsabilitate activitatea asociațiilor studențești din ultimii doi ani, contribuția lor la formarea multilaterală a specialiștilor, corespunzător cerințelor dezvoltării economiei, științei și culturii noastre socialiste. In sală se aflau aproape 300 de împuterniciți ai celor peste 150.000 de studenți din întreaga țară, numeroși invitați — activiști de partid și de stat, conducători ai unor organizații obștești și instituții centrale, rectori ai instituțiilor de învățământ superior, academicieni, cadre didactice, studenți străini stilați la studii în țara noastră, studenți fruntași la învățătură și în activitatea obștească. Printre cei care au luat loc în prezidiu se aflau tovarășii Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Mircea Malița, ministrul învățământului, precum și Dușan Ulean, președintele Uniunii Internaționale a Studenților. Raportul Consiliului U.R.S.R. cu privire la activitatea uniunii în perioada dintre Conferința a VI-a și Conferința a VIII-a a fost prezentat de tovarășul Traian Ștefănescu, secretar al C.C al U.T.C., președintele Consiliului U.R.S.R., iar Raportul comisiei de cenzori U.R.S.R., de către Gheorghe Milea, a președintele comisiei. Pe marginea documentelor prezentate, au luat parte la dezbateri Alexandru Soare, președintele Consiliului U.R.S. din centrul universitar București, Ionel Reghini, student la Facultatea de drept, președintele Consiliului U.A.S. de la Universitatea din Cluj, Ioan Petru, șeful Comisiei politico-ideologice a Consiliului U.A.S. din centrul universitar Iași, Adriana Teubert, studentă în anul I la Institutul politehnic din Timișoara, Constantin Nicolaescu, student la Institutul de subingineri din Pitești, Horea Cherecheș, student la Institutul politehnic din Brașov, președintele Asociației studențești de la Facultatea de silvicultură, Daniela Duțescu, studentă la Universitatea din Craiova, Ion Drăgan, student la Institutul pedagogic din Tîrgu Mureș, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Silvia Alecu, studentă la Institutul politehnic din Galați, șefa Comisiei sociale pe centrul universitar Galați, Laura Băcan, studentă la Institutul pedagogic din Oradea, președinta Consiliului U.R.S. pe institut, Grigore Calotă, student la Institutul de mine din Petroșani, președintele Asociației studențești din cadrul Facultății de electromecanică, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic din Cluj, Emil Popescu, asistent universitar, președintele Consiliului U.A.S. din Institutul de arhitectură, Florin Miclea, student la Institutul de medicină din Timișoara, președintele Consiliului U.R.S. pe institut, Dan Moisescu, student, președintele Consiliului U.R.S. din Institutul de artă teatrală și cinematografică, Radu Linte, student la Institutul politehnic din Iași, Gheorghe Manea, președintele Consiliului U.R.S. de la Institutul de construcții. In numele Uniunii Internaționale a Studenților, Dușan Ulean, președintele U.I.S., a transmis un mesaj de salut Conferinței Uniunii Asociațiilor Studențești din România. De asemenea, conferința a fost salutată și a primit mesaje din partea unor colective de studenți străini care învață în România. In încheierea dezbaterilor conferinței, a luat cuvîntul tovarășul Ion Illescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Vorbitorul a subliniat spiritul constructiv al dezbaterilor și al propunerilor făcute de delegați, a relevat faptul că Uniunea Asociațiilor Studențești din România a devenit o puternică organizație, cu o fructuoasă experiență dobândită de-a lungul anilor, inmobilizarea tineretului universitar pentru pregătirea la nivelul exigențelor actuale și de perspectivă ale producției materiale și spirituale. Primul secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat, totodată, importantele. Îndatoriri ce revin studențimii din țara noastră de a se pregăti cit mai temeinic, astfel ca după absolvire să se poată încadra cit mai rapid și eficient în munca vastă de realizare a sarcinilor mobilizatoare ale noului plan cincinal, în vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Participanții la conferință au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.R.S.R. și rapoartele prezentate. De asemenea, au fost approbate modificările la Statutul U.A.S.R. și adoptată Rezoluția Conferinței, în Consiliul U.A.S.R. au fost aleși 91 membri și 28 membri supleanți, iar în Comisia de cenzori a U.A.S.R. 15 membri. în Comitetul Executiv al U.A.S.R. au fost aleși: Ștefănescu Ion Traian — președinte, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicina Timișoara, Șorina Gheorghe, student la Institutul politehnic București, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iași — vicepreședinți, Birliba Dan, Boștină Constantin, Coca Gheorghe, Ionescu Sorin, Mănăilă Ana Maria, Pusztai Kalman — secretari, Alecu Silvia, studentă la Institutul politehnic Galați, Calotă Grigore, student la Institutul de mine Petroșani, Cherecheș Dorel, student la Institutul politehnic Brașov, Crețu Gheorghe, președintele Consiliului U.A.S. Timișoara, Bocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea, Deleanu Ion, președintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitrașcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureș, Kronenberger Mariane, studentă la Universitatea Timișoara. Mateescu Ioana, studentă la Institutul politehnic Cluj. Modîică Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice București, Negrescu Radu, student la Institutul de artă teatrală și cinematografică București, Jeuleseu Nicolae, președintele Consiliului U.A.S. Iași, Ștefan Angela, studentă la Institutul agronomic Iași, Soare Alexandru, președintele Consiliului U.R.S. București, Stoian Nicolae, redactor-șef al revistei „Viață studențească“ — membri. Ca președinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarășul Paul Bran, președintele Consiliului U.R.S. de la Academia de studii economice București, (Ageepres) mmmmmmmmmmmmmmmmmm ADUNĂRILE GENERALE ALE SALARIAȚILOR (Urmare din pag. 1) complet necunoscute. Este necesar ca aceste clarificări să se efectueze cât mai curând, pentru a putea da timpul efectiv necesar organelor de concepție și de execuție de I.M.U.M. să lucreze în deplină siguranță. Prin nivelul discuțiilor, prin caracterul lor deschis și obiectiv, adunarea generală a reprezentanților Salariaților de la I.M.U.M. demonstrat rolul său incontestabil de for colectiv pentru dezbaterea, analizarea și găsirea soluțiilor optime în vederea ridicării eficienței economice a întregii activități. I. H.R. Mamaia întreprinderea de hoteluri și restaurante Mamaia a încheiat anul turistic 1970 cu un bilanț economic pozitiv. între principalii indicatori de pian existând o justă corelație, fiecare dintre aceștia mareind, prin depășirile înregistrate, efortul întregului colectiv al întreprinderii pentru ridicarea eficienței economice a întregii activități. Acest lucru a fost subliniat în mod deosebit, atât în darea de seamă prezentată de comitetul de direcție în fața adunării generale a salariaților, asupra activității din anul trecut, cit și in cuvîntul participanților la discuții, în același timp, luind în discuție minusurile din activitatea comitetului de direcție, a unor compartimente de lucru sau a unor salariați și ținînd cont de sarcinile deosebite puse în fața întreprinderilor care activează în domeniul turismului de conducerea partidului nostru, de creșterile considerabile ce vor trebui să se realizeze în acest an la toate capitolele de plan, participanții la adunare au criticat aspru lipsa de preocupare pentru diversificarea meniurilor și mai ales pentru introducerea în mai mare măsură în meniuri a legumelor, pentru diversificarea gamei de servicii oferite turiștilor și pentru asigurarea condițiilor celor mai bune pentru creșterea vânzărilor pe valută către turiști, capitol care — trebuie subliniat — a fost singurul la care întreprinderea nu și-a îndeplinit planul în 1970, Tovarășii Ovidiu GEANA, președintele comitetului sindicatului, Mircea STRAT, șeful serviciului organizării muncii, Aurel VLAD, șef de unitate hotelieră, Aurel TIRZIORU, șeful complexului hotelier „Parc“, alți vorbitori au făcut numeroase propuneri pe linia unei mai judicioase selecționări și pregătiri a cadrelor, in special a celor cu activitate sezonieră, pentru executarea la timp și de un nivel calitativ corespunzător a tuturor lucrărilor de întreținere și renovare a hotelurilor și restaurantelor, în vederea deschiderii la timp a sezonului estival. Dumitru POPESCU, șeful serviciului organizăm programe cu turiștii, Gheorghe ENACHE, șeful serviciului aprovizionări mărfuri, Florian RADULESCU, șef de unitate, și Dumitru GHEORGHIU, șeful serviciului aprovizionării, au făcut propuneri legate de asigurarea în acest an a unei activități mult superioare mai ales calitativ și ca eficiență in raport cu cea din anul trecut. Pag. a 3-a MĂRFURI SUNT ÎN PIEȚE (Urmare din pag. I nele prezentate prin magazinele I.S.F. și cele ale comerțului intercooperatist există diferențe apreciabile de calitate în defavoarea celor din urmă, cînd, de fapt, situația ar trebui să fie invers ? Nu cumva este vorba de dezinteres din partea celor ce răspund de comerțul intercooperatist ? In piața Unirii, lucrul care impresiona neplăcut era grămada gunoaielor adunate, nu numai în spațiul rezervat pentru aceasta ci, mai mult, in jurul acestui spațiu. Il întrebăm pe tovarășul Gheorghe Joja, intendentul pieței, de ce există acest aspect, total in neconcordanță cu ceea ce trebuie să fie cartea de vizită a unei piețe? Vi se răspunde că serviciul de salubritate refuză să vină să ridice gunoiul duminica dimineața. Și asta în vreme ce, tot duminică dimineața, din piața Griviței, de pildă, la ora 5,30 se ridicau gunoaiele de către lucrătorii aceluiași serviciu de salubritate. Să fie oare piața Unirii un copil vitreg din acest punct de vedere ? Poate că răspunsul ni-i vor da organele Inspecției sanitare de stat și serviciul respectiv din cadrul I.G.C. ÎNTRE INTENȚIE ȘI REALITATE în piața din cartierul „Filiation Siriu“ funcționează unități de legume și fructe, de carne, de pâine, de pește, produse lactate, un magazin „postat“ in care se desfac produse lactate, legume, fructe băuturi alcoolice, un chioșc de leșigume și fructe aparținând întreprinderii intercooperatiste, o stație de umplut sifoane. Totuși, din discuțiile purtate cu mai multe gospodine, cu intendentul pieței, tovarășa Virginia Dumitrana, ca și din concluziile noastre, unitățile de pîine și de lapte nu pot face față aprovizionării in bune condiții a cetățenilor. Sunt insuficiente. Deci, o primă observație. A doua observație se referă la faptul că, deși print suficiente legume și fructe, există o mare diferență de la o Unitate la alta in modul de prezentare și desfacere a produselor. Astfel, dacă la unitatea nr. 29 a U.S.F. (responsabil, Mendin Murtaza) mărfurile, în cantități suficiente erau frumos expuse, curate, cu față comercială, «aici se spune, la magazinul „Gostat“ (responsabil, Radu Nițu) acestea erau murdare, veștejite. Ne continuăm raidul in cartierul Palas. Vizavi de Liceul agricol, o platformă din dale de beton de citeva sute de metri pătrați este socotită piața cartierului. Intenția organelor în drept este cu se poate de bună. Numai că între intenție și realitate există o mare diferență. Pentru că, în toată această piață, funcționează o... mini - au un cutară și un chioșc de legume și fructe. Foarte puțin. In plus , la „Alimentara", mezeluri nu se introduc întrucît nu există frigider, carne se aduce numai vinerea și sîmbăta, chioșcul de legume, deși al I.L.F. care dispune de suficiente produse, nu avea decit conserve și cartofi. Referitor la chioșcul I.L.F. (responsabil, Ioana Peteu) trebuie să mai spunem că buna lui gospodărire lasă de dorit. Luni dimineața la ora 7,30 acest chioșc încă nu era deschis ! LUCRURI MĂRUNTE ? Luni dimineață zeci de cetățeni din cartierul Abator pleacă cu sacoșele pline cu sticle de lapte în oraș. Mai precis la magazinul „Alimentara“ de la gară, căruia, intr-o asemenea zi, îi revine sarcina să aprovizioneze cartierele Abator, I.C.H., Gara nouă etc. Și toate acestea se întîmplă din cauză că programul magazinelor de lactate a fost întocmit intr-un mod foarte curios; toate unitățile din cartierele susamintite sint închise lunea. In piața Ahie Mihail panoul ce trebuie să evidențieze mercurialul stă fără... prețuri. Explicația administratorei Victoria Anghel : „prețurile au fost șterse de ploaie" nu rezistă, atîta timp cit nu s-a făcut absolut nimic pentru protejarea acestui panou (aviz și tovarășului Nicolae Sarapciu, administratorul piețelor). Lucruri mai grave le-am constatat la unitatea de păsări din piața Achiie Mihail, responsabil Edie Geanzar, unde cintarul batea cu circa 20 grame în favoarea gestionarului, asigurîndu-se astfel chiar din capul locului avantaje materiale. In prezența organului de miliție, plutonier Tudor Vasile, solicitămi unele explicații. Responsabila dă din umeri și încearcă să ne convingă că totul a fost o întâmplare, in piața „Pescăruș“, tot în a «niite păsări (nr. 7) — responsabil Laurențiu Plastira, puii sub 700 de grame erau vînduți la prețul de 17 lei kg, încălcîndu-se dispozițiile referitoare la prețul de cost per kilogram pentru păsări sub 0,700 kg (15 lei kg). La unitatea nr. 290 pentru vînzarea peștelui (responsabil Eugen Hanu), în frigider am găsit cantități însemnate de crap care nu se aflau expuse la vinzare. In raidul întreprins am mai constatat și unele anomalii legate de aprovizionarea unor unități alimentare. Spre eremipiu, la unitatea nr. 33 (gestionar: Alexandru Dragomir) se găseau suficiente cantități de mălai și făină, in timp ce la vecinii de vizavi aceste produse lipseau. Un semnal critic îl adresăm și Întreprinderii A.R.T.C. care nu a montat instalația frigorifică existentă de mai bine de două săptămîni la unitatea nr. 291 pește din piața „Pescăruș“. Nn f ne notăm la unitatea 188 pentru vînzarea cărnii (vinzător: Mihai Manea) ; atitudine față de cumpărători,necuviincioasă