Drapelul Roşu, ianuarie 1969 (Anul 25, nr. 7460-7484)

1969-01-14 / nr. 7469

Anul XXVI nr. 7.469 Marți, 14 Ianuarie 1969 4 pagini, 30 bani Cei mai buni fii ai poporului— propuși/candidați ai Frontului Unității Socialiste însuflețite adunări pentru propunerea candidațiilor în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU PROPUS CANDIDAT ÎN CIRCUMSCRIPȚIA ELECTORALA NR. 1 DIN CAPITALĂ Adunarea de la uzinele „23 August“ TOVARĂȘUL PAUL NICULESCU-MIZIL PROPUS CANDIDAT ÎN CIRCUMSCRIPȚIA ELECTORALĂ NR. 1 TIMIȘOARA-NORD Adunarea de la U.M.T. Luni, într-o atmosferă de puternic entuziasm, au început în întreaga țară propunerile de candidaturi ai Frontului Unității Socialiste în alegerile pentru Marea Adunare Națională, marcînd deschiderea campaniei electorale pentru alegerea deputaților în forul suprem al țării, precum și în organele locale ale puterii de stat. Ca o expresie a încrederii neabătute a întregului popor față de conducătorul său încercat în opera de construcție socialistă, Partidul Comunist Român, printre primii candidați ai Frontului Unității Socialiste, propuși în însuflețitele adunări ale oamenilor muncii din diferite circumscripții electorale, se află membrii Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., și alți conducători partidului și statului nostru. Totai odată, participanții la au propus drept candidați adunări numeroși muncitori, țărani, intelectuali, oameni ai muncii din rîndurile naționalităților conlocuitoare, bucurîndu-se de binemeritat prestigiu pentru aportul lor la construcția socialistă, la înfăptuirea sarcinilor trasate de partid. In cadrul adunărilor de propunere a candidaților în diferite circumscripții electorale, adunări care s-au ținut în mari întreprinderi industriale, în unități socialiste din agricultură, în instituții, numeroși participanți au relevat că perioada ultimilor patru ani a fost o perioadă de rodnice realizări, de progres în toate sectoarele construcției socialiste, subliniind că toate marile înfăptuiri care au făcut ca Romănia să ofere imaginea unei țări în plin proces de dezvoltare materială și spirituală sunt rodul conducerii de către partid a poporului nostru pe calea construcției socialiste, al unității moralpolitice a poporului în jurul Partidului Comunist Român. Zecile de mii de participanți la aceste adunări, au dat glas voinței ferme a întregului popor de a-și consacra capacitatea de muncă și creație realizării mărețelor obiective stabilite de Congresul al IX-lea și Conferința Națională a P.C.R., de a sprijini cu toate forțele înfăptuirea politicii interne și externe a partidului, pusă în slujba înfloririi României socialiste, apărării intereselor vitale ale poporului român, triumfului cauzei socialismului și păcii în lume. Una din cele mai mari citadele ale metalurgiei românești, uzinele „23 August“ din Capitală, pentru care ultimul sfert de veac a însemnat o impetuoasă și multilaterală dezvoltare a cunoscut (Continuare în pag. a IV-a) Ieri după-amiază, în hala secției „lăcătușerie-montaj“, de la Uzinele mecanice din Timișoara, a avut loc adunarea pentru desemnarea candidatului în alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, pentru circumscripția electorală nr. 1 Timișoara-Nord, la care au participat peste 3.000 de muncitori și salariați din această precum și numeroși întreprindere, reprezentanți ai oamenilor muncii de la uzina „Azur”, întreprinderea ,de transporturi, „Industria linii 1, „Teba“, „1 Iunie“, întreprinderea poligrafică „Banatul“, Institutul de medicină, țărani cooperatori din comuna Dumbrăvița, cadre didactice, reprezentanți ai alegătorilor din raza acestei circumscripții electorale. Luînd cuvîntul, tovarășul Mihai Telescu, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., președintele Consiliului județean Timiș al Frontului Unității Socialiste, a prezentat în fața adunării propunerea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, că, în circumscripția electorală nr. 1 Timișoara-Nord să candideze, pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, tovarășul PAUL NICULESCU-MIZIL, membru al Comitetului Executiv, al Permanent, secretar al Prezidiului C.C. al P.C.R. Propunerea a fost primită cu vii și îndelungi aplauze. Vorbitorul s-a referit în continuare la succesele înfăptuite de harnicul nostru popor, sub înțeleaptă conducere a Partidului Comunist Român, care transpu(Continuare In pag. a TV-a) Aspect din timpul adunării de ieri de la hala de lăcătușerie a Uzinelor mecanice din Timișoara. Foto: G. PANTEA inillil HHIIIIIIIIIiaaililiaililimilil HIIII HHI HHHH INHHinillil HHI Din no școala Ora S dimineața. Cei aproape < milioane de școlari din Întreaga țară ascultând glasul vesel al clopoțelului, au pășit, ieri, In clasă Incepind cel de-al doilea bogată, trimestru al anului școlar. După o vacanță din care n-au lipsit Întrecerile pe plctule de zăpadă sau pe oglinda de gheață a patinoarelor, după serile distractive, carnavaluri, vizionări de spectacole, vizite la muzee, reintilnirea cu școala este un prilej de bucurie. In pauze. In drum spre casă, copiii din județul nostru Își vor Împărtăși frumusețile admirate In taberele de la Bogda, Moneasa, Lupeni, vor povesti pe marginea programelor vizionate la Casa pionierilor, vor comenta filmele văzute în „Săptămâna filmului pentru pionieri și școlari". La orele de dirigenție se va discuta aprins și convingător despre frumusețile și bogățiile patriei, despre viața fericită a copiilor României socialiste. Iată de exemplu ce pot povesti copiii ce și-au petrecut vacanța in tabăra de la Bogda. Din inițiativa Consiliului județean al pionierilor ți a Inspectoratului școlar, peste 120 de pionieri din școlile județului Timiș, au petrecut zile plăcute de vacanță în tabăra de la Bogda, situată intr-o regiune deluroasă, înconjurată de păduri, cu largi posibilități de a practica sporturile de iarnă. Prin grija atentă comandanților și profensorilor, programele de activități zilnice au fost bogate in conținut, cu activități interesante, atractive și variate. Zilnic, clubul a fost plin de veselie. In jurul meselor de tenis și șah, sub îndrumarea profesorului Francisc Erdös, s-a disputat întrecerea pentru titlul de campion al taberei. La festivitatea de închidere, campionii Silvia Tocan de la Școala generală nr. 1 — Timișoara, Titu Andreiescu de la Școala generală 16 la tenis de masă și Anton Veșler de la Școala generală nr. 6 — Timișoara, Doina Lazăr de la Liceul din Deta șah, au urcat pe podiulmul laureaților. Concursurile „La 6 pași de-o ciocolată", „Mexic-1968“ carnavalurile pionierești, serile distractive, învățarea de cântece și jocuri pionierești au fost doar câteva din activitățile la organizarea cărora s-au văzut inițiativa, puterea de creație și fantezia copiilor. Din programele zilnice, nu a lipsit nici mișcarea în aer liber care a îmbujorat obrajii copiilor și a făcut să răsune de cintece și voie bună dealurile și pădurile din jur. Dornici să cunoască bogata floră și faună a regiunii, „cutezătorii" înfruntînd gerul și omătul, au luat cu asalt povîrnișurile, in drum spre rezervația naturală „Șarlota", unde cerbul lopătat, mistrețul și căprioara se simt ca acasă. In clipa despățirii ce a sosit, am citit pe fața pionierilor regretul, dar în același timp și speranța de a revedea aceste locuri in vacanța mare, sperăm că bazinul cind de înot aflat în construcție va întregi posibilitățile de recreiere. Acum, întorși acasă cu forțe noi, „temerarii“ vor începe cu strădanie învățătura, răsplătind astfel grija deosebită ce le-o poartă partidul și statul nostru. Preț. MIHAI LAZAR directorul taberei de pionieri și școlari Bogda •«*!!»••< ■HHUinnl RĂSPUNSUL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN TIMIȘ la Chemarea Consiliului popular al județului Galați către toate consiliile populare, către toți oamenii muncii, locuitori ai municipiilor, orașelor și comunelor patriei noastre Consililul popular al județului Timiș a primit cu entuziasm și răspundere patriotică recenta Chemare lansată de Consiliul popular al județului Galați, către toate consiliile populare, către toți oamenii muncii, locuitori ai municipiilor, orașelor și comunelor patriei noastre, care ne va mobiliza și mai mult în îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin. Actuala sesiune are loc în condițiile în care, cu puțin timp în urmă, Plenarea C.C. al P.C.R. a dezbătut și aprobat Planul de dezvoltare a economiei naționale și Bugetul pe anul 1969, la scurtă vreme după intrarea in vigoare a noii Legi de organizare și funcționare a consiliilor populare, într-o perioadă cînd poporul nostru obține succese tot mai hotărîtoare în munca de edificare a socialismului, pregătindu-se să sărbătorească cea de a XXV-a aniversare a Eliberării patriei și să întîmpine al X-lea Congres al Partidului Comunist Român. Conștienți de semnificația majoră a acestor evenimente, avem certitudinea posibilităților reale de a ridica munca consiliilor populare pe coordonate superioare, menite să pună în valoare noi comori materiale și spirituale, să descopere surse noi de sporire a potențialului economic al județului, de dezvoltare complexă și multilaterală a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuind cu succes sarcinile trasate de Congresul al IX-lea și de Conferința Națională a partidului, avem astăzi toate condițiile necesare pentru a continua cu și mai mult avînt șirul realizărilor spre progres și prosperitate a fiecărei localități în parte. Folosind cu pricepere și chibzuință cadrul nou și deosebit de favorabil al noii împărțiri administrativ-teritoriale, s-a creat nu numai posibilitatea dar și necesitatea imperioasă a folosirii tuturor resurselor de care dispunem pentru perfecționarea întregii noastre activități, pentru înflorirea continuă a comunelor, orașelor și municipiilor, pentru dezvoltarea democrației socialiste și, implicit, creșterea aportului maselor la înfăptuirea cu succes a treburilor de stat și obștești. Suntem mai convinși ca oricând că, in acest al patrulea an al cincinalului va trebui să urcăm noi trepte spre autodepășire In munca de valorificare și gospodărire a rezervelor locale, de continuă înfrumusețare și gospodărire a localităților, în deservirea mai corespunzătoare populației și extinderea prestărilor de servicii, în ridicarea nivelului de trai al populației. Animați de dorința fierbinte de a infătui în mod exemplar angajamentele luate prin Chemarea lansată de Conferința organizației județene Timiș P.C.R. către toți oamenii muncii , din agricultură, a sarcinilor cuprinse In Răspunsul dat Chemării organizației municipale de partid București, primim cu însuflețire Chemarea la întrecerea Consililului popular al județului Galați, propunîndu-ne să înfătuim în cele mai bune condiții, următoarele obiective : — In domeniul producției și prestației de servicii in unitățile industriei locale, gospodăriei comunale și locative după cum urmează : — Realizarea peste plan a unui volum de producție-prestații de 7 milioane lei: a — Depășirea cu 5 milioane lei prevederilor la producția marfă ; — Economii suplimentare în prețul de cost în valoare de 1 milion lei; — Livrarea suplimentară de către unitățile industriei locale a unor produse în valoare de 15 milioane lei, din care 5 milioane lei la export și 10 milioane lei pentru piața internă. — Prin reducerea consumurilor specifice și gospodărirea mai rațională a materiilor prime și materialelor, se vor economisi 150 tone metale și 120 mc. material lemnos ; — Se va dezvolta producția bunurilor de consum și a articolelor de uz casnic și gospodăresc, destinate fondului pieții și exportului, asimilîndu-se peste prevederi 12 produse noi. Prin punerea în funcțiune pînă la 15 mai 1969, a unei unități de prefabricate din beton cu o capacitate anuală de 10 mii mc, vom crea noi posibilități pentru îmbunătățirea aprovizionării constructorilor. Pînă la sfîrșitul anului se va tremina și o linie de criblură cu o capacitate anuală de 40 mii tone, se vor pune în valoare noi zăcăminte de carieră și balastiere existente la Jdioara și pe albia rîului Timiș, care vor face să crească producția materialelor de construcții din surse locale cu peste 10 la sută . — In cadrul programului de autoutilaje a secțiilor de producție, se vor îmbunătăți parametrii funcționali a șase utilaje și se vor proiecta și executa 12 utilaje noi, care actualmente, nu se fabrică în țară . — Prin reducerea pierderilor în rețelele de alimentare cu apă și a consumului tehnologic se va distribui populației 100.000 mc. apă în plus față de plan . — Vom folosi mai judicios mijloacele materiale și vom întreține în plus față de prevederi, peste 2 milioane m. p. străzi, extinzîndu-se lucrările de salubritate și în orașul Deta, în investiții, valorificind mai bine baza tehnico-materială, experiența și capacitatea creatoare a celor ce muncesc pe șantierele de construcții din județul Timiș, vom realiza: — Scurtarea cu 30 zile a termenelor de execuție a locuințelor pentru realizarea celor 1.565 de apartamente prevăzute a fi date în folosință în 1969 din fondurile centralizate ale statului în acest fel, pînă la 23 august se vor preda 839 de apartamente fizice, adică 53 la sută din sarcina anuală și respectiv, cu peste 100 la sută mai multe decit s-au predat în perioada corespunzătoare din anul trecut; — Devansarea: cu 30 pînă la 120 de zile a unor importante obiective social-culturale și industriale, din care amintim : un motel la Timișoara pînă la 30 iunie, un cămin școlar cu 294 locuri pînă la 1 august a. c., o sală de sport cu o capacitate de 2.000 locuri și o școală cu 16 săli de clasă pînă la 23 august a. c. Totodată se va construi și pune în funcțiune cu 90 zile înainte de termen o linie de prefabricate cu o capacitate anuală de 60.000 mp. — Prin raționalizarea consumurilor de materiale și reducerea fondului de salarii, ca urmare a generalizării unor tehnologii constructive de mare randament — cofraje glisante și spațiale, montaj de elemente prefabricate etc. — folosirii raționale a fondului de timp și a parcului de utilaje, se va realiza un volum suplimentar de construcții-montaj de peste 2 milioane lei, materializat în începerea lucrărilor băilor cu ape termale și a unui patinoar artificial în Timișoara. In același timp, îmbunătățind organizarea muncii și a producției pe șantiere, Trustul de construcții din Timișoara va depăși prevederile anuale la productivitatea muncii cu 1 la sută . Prin folosirea pe scară largă a materialelor din resurse locale și a contribuției voluntare la muncă, prin mărirea gradului de mecanizare a lucrărilor și aplicarea unor noi metode cu eficiență economică sporită, pînă la 23 august a. c. vom realiza integral planul anual de îmbrăcăminți asfaltice ușoare și 75 la sută din sarcina anuală de împietruiri noi de drumuri. In felul acesta, din economiile obținute, vom putea realiza în plus pînă la sfîrșitul anului, 22 km. de asfaltări ușoare și împietruiri, amenajări și întrețineri pe 119 km. de drumuri. Totodată, pînă la 23 august a. c. va fi devansat cu peste 4 luni termenul de asfaltare a drumului județean Timișoara— Buziaș—Lugoj, important traseu turistic în județul Timiș, iar cel care leagă Timișoara de Jimbolia va fi dat în exploatare cu 45 zile înainte de termenul prevăzut în grafic. Cunoscut faptul că în județul Timiș lumina electrică a pătruns în toate localitățile, în 1969 vom continua extinderile (Continuare in pag. a II-a) Contur arhitectural modern intr-o comună bănățeană: Făget Foto I E. ROBESCU importante măsuri pentru dezvoltarea economică și social-culturală a județului Sesiunea Consiliului popular județean Timiș Duminică dimineața a avut loc cea de-a IV-a sesiune ordinară a Consiliului popular județean provizoriu Timiș, care a analizat realizarea planului economic și bugetului local de stat pe anul 1968, stabilind totodată sarcinile planului și bugetului pe 1969, precum și măsurile ce vor fi luate pentru îndeplinirea lor exemplară. Lucrările sesiunii au fost conduse de tovarășul MIHAI TELESCU, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., președintele Consiliului popular județean provizoriu. La primul punct al ordinei de zi, tovarășul Vasile Daju, prim- vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean provizoriu, a prezentat Raportul planului și bugetului pe anul 1968 și Proiectul de hotărîre pentru adoptarea planului economic și bugetului local de stat pe anul 1969, pe La dezbaterile care au urmat marginea raportului și proiectului de hotărîre au luat a cuvîntul tovarășii Leonida Tămaș, prim-vicepreședinte al Consiliului popular municipal Timișoara, ing. loan Radoslav, director D.S.A.P.C. Timișoara, ing. Ion Staicu, directorul Direcției județene de industrie locală, ing. loan Grigorescu, directorul Direcției județene de gospodărie comunală, Nicolae Popescu, directorul Filialei din Timișoara a Băncii de Investiții, ing. Gheorghe Ciurea, director general al Trustului de construcții Timișoara, Pavel Fișteag, vicepreședinte al Consiliului popular municipal Lugoj, ing. Valeriu Nicoară, director adjunct al Direcției agricole județene. La cel de-al doilea punct al ordinei de zi, tovarășul ing. Pavel Maier, vicepreședinte al Consiliului popular județean, a prezentat deputaților proiectul de Răspuns la Chemarea la întrecerea Consiliului popular al județului Galați, adresată consiliilor populare, tuturor oamenilor muncii din municipiile, orașele si comunele patriei noastre, care a fost aprobat In unanimitate^ In pag. al-a: Lucrările Conferinței județene Timiș a Uniunii Tineretului Comunist