Drapelul Roşu, ianuarie 1971 (Anul 27, nr. 8078-8101)

1971-01-13 / nr. 8085

L RAPELUL ROSII-8.085 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pag. 1) precizează tovarășul Nicolae Ceaușescu — sunt muncitori cu o bogată experiență, cu o veche tradiție, potențial ce se cere valorificat pe trepte mai înalte. Luindu-se în discuție necesitățile pe ansamblu ale industriei metalurgice și constructoare de mașini din Câmpina, se emite ideea construirii unei turnătorii unice cu o capacitate de 35.000 tone, realizabilă prin colaborarea tuturor beneficiarilor. Tovarășul Nicolae Ceaușescu adresează colectivului îndemnul mobilizator de a realiza, încă în 1973, sarcinile prevăzute pentru 1975. „Să revedeți planul, împreună cu întregul colectiv de salariați — spune secretarul general — și pînă în februarie să prezentați un program de dezvoltare care să permită ca în 1973 să produceți 35.000 de reductoare, iar în 1975 să se ajungă la 45—50.000 bucăți". De la „Neptun“, conducătorii de partid și de stat se îndreaptă spre o unitate alăturată — întreprinderea de reparat utilaj electric (T.R.U.E.), aparținînd Ministerului Petrolului. întreprinderea este creația socialismului , s-a născut dintr-un mic atelier și aniversează anul acesta 20 de ani de existență. Pe drept cuvînt, despre uzină se spune că este un fel de mecanic-șef al economiei naționale, deoarece în materie de reparații de utilaje și motoare electrice satisface necesitățile mai tuturor ramurilor economiei noastre naționale. Discuțtînd cu conducerea întreprinderii, cu adjunctul ministrului petrolului, Ion Nicolae, prezent în uzină, tovarășul Nicolae Ceaușescu subliniază necesitatea extinderii permanente a producției întreprinderii, în cooperarea cu alte unități similare din țară și locale. Ca și în întreprinderile vizitate anterior, tovarășul Nicolae Ceaușescu se oprește în dreptul mai multor locuri de da vorbă cu numeroși muncă, stă muncitori, cărora le solicită părerea asupra condițiilor de muncă, asupra posibilităților de extindere a producției și îmbunătățire a calității produselor. Ultimul obiectiv vizitat la Cîmpina este Uzina mecanică, profilată pe fabricația pompelor de extracție, tijelor de pompaj și a altor piese aferente instalațiilor de extracție și foraj. In încheierea vizitei la această întreprindere, tovarășul Nicolae Ceaușescu a recomandat utilizarea intensivă a suprafețelor de producție, arătând că sunt condiții ca uzina cimpineană să fabrice toată gama de, pompe de extracție, scule de foraj și prăjini de pompare din oțeluri românești superioare, pentru acoperirea atît a nevoilor interne, cît și a solicitărilor la export. Discuțiile dintre oaspeți și gazde au dus la concluzia că pe baza unor studii aprofundate producția globală a uzinei poate să se dubleze în actualul cincinal și poate să se diversifice, îndeosebi, prin autoutilaje și autodotare. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a recomandat primarului orașului Cîmpina, Ion Rusan, altor reprezentanți ai organelor de partid și de stat cu care s-a întîlnit să ia măsuri pentru înfrumusețarea continuă a localităților județului, pentru crearea unor noi unități comerciale în vederea rezolvării operative a problemelor de aprovizionare a populației. Următoarea etapă înscrisă pe itinerariul vizitei de lucru în județul Prahova este Plopeniul, reședința unei importante întreprinderi constructoare de mașini. In timpul vizitării principalelor secții de producție, oaspeții au prilejul să ia cunoștință de modul de organizare a muncii, de măiestria profesională a muncitorilor, din mîinile cărora ies mașini și utilaje de înaltă calitate. Peste tot, oaspeții sînt întîmpinați de muncitori cu deosebită însuflețire. Maistrul Ion Ciolacu, îi spune secretarului general : — Partidul se poate bizui pe noi, așa cum noi ne bizuim întotdeauna pe partid și la bine și la greu. Vom face tot ce stă în puterile noastre pentru a spori producția de mașini-unelte. Vom discuta la apropiata adunare generală a salariaților și vom stabili măsurile privind bunul mers al muncii în uzina noastră. — E bine spus uzina noastră, deoarece dumneavoastră, în calitate dublă de producători și proprietari ai mijloacelor de producție aveți cuvîntul hotârîtor. De altfel, adunarea salariaților trebuie să fie forul care să aprecieze în ce măsură Comitetul de direcție și-a făcut sau nu datoria. Așa înțelegem noi democrația, socialistă, spune secretarul general. In discuția avută cu cadrele de conducere, cu ministrul industriei construcțiilor de mașini, tovarășul Nicolae Ceaușescu cere să se întocmească un program cu privire la dezvoltarea uzinei. In comuna Păulești localnicii fac conducătorilor de partid și de stat o călduroasă primire. — Aveți o cooperativă bună ? — întreabă tovarășul Nicolae Ceaușescu. — Rezultatele din ultimul an sunt mulțumitoare și ne-am străduit să pregătim cit mai bine recolta din vara ce vine. Gheorghe Stoica răspunde primarul Pentru noi ședința de lucru de la C.C. al P.C.R. din noiembrie, măsurile adoptate pentru îmbunătățirea activității în agricultură, mărirea retribuțiilor și a pensiilor au însemnat un puternic sprijin în muncă, un îndemn de a ne spori eforturile pentru a culege roade mai bogate. Secretarul general al partidului urează cooperatorilor succese, sănătate, fericire luîndu-și rămas bun de la cei prezenți. . .. Este ora prînzului. Din noul cartier Nord și pînă în centrul orașului mii și mii de ploieșteni au venit în întîmpinarea conducătorilor de partid și de stat. În piața centrală a orașului, conducătorilor de partid și de stat li se oferă tradiționala pîine și sare. Se intonează Imnul de stat, după care tovarășul Nicolae Ceaușescu trece in revistă garda de onoare. Prima vizită de lucru în municipiul Ploiești are loc la uzina de utilaj chimic. Directorul general, ing. Eugen Toma, prezintă oaspeților citeva din cele mai recente realizări ale colectivului de aici. In hala cazangeriei tovarășului Nicolae Ceaușescu îi sunt prezentate procedeele moderne cu care sunt realizate imensele recipiente cilindrice și sferoidale. Maistrul Paul Kaulis, muncitorii Cornel Caranfil și Ion Vîslan răspund la întrebările tovarășului Ceaușescu și se angajează în Nicolae fața secretarului general al partidului să depună eforturi sporite pentru îndeplinirea exemplară a planului anual. Se vizitează apoi secția de rulmenți nestandarizați — prima fabrică de rulmenți din țară — a cărei producție e destinată instalațiilor de foraj, laminoarelor etc. Tovarășul Nicolae Ceaușescu dă indicația să se accentueze profilarea uzinei pe utilaj chimic și rulmenți speciali. — Avînd în vedere experiența pe care o aveți, spune secretarul general al partidului, vă să realizați în colaborare cu propun Fabrica de mașini-unelte și agregate București o mașină de rectificat inele pentru rulmenți. De asemeni, este absolut necesar să asigurați aici, pe standuri de probă, funcționarea utilajelor în condiții similare cu cele din exploatare pentru a se evita orice deficiențe calitative. — Avem unele dificultăți în aprovizionarea ritmică cu laminate și oțel, spune directorul întreprinderii. Tovarășul Nicolae Ceaușescu discută pe loc cu tovarășul Maxim Berghianu, președintele Comitetului de Stat al Planificării, cu ministrul industriei construcțiilor de mașini, Ioan Avram, asupra măsurilor operative necesare pentru rezolvarea acestei situații. Aflînd că în acest an în uzină se vor realiza prin autodotare 40 de noi utilaje, secretarul general al partidului consideră că acesta doar un început și indică șa se alecătuiască un sector special pentru proiectarea și realizarea în întreprindere a unor mașini, pentru sporirea eficienței acțiunii de autoutilaje Străbătund un culoar viu, în aplauzele a mii și mii de ploieșteni, coloana de mașini se îndreaptă spre uzina „1 Mai“. La intrarea în uzină, oaspeților li se prezintă un grafic de exploatare din care reiese că ultimele tipuri de sape de foraj sunt comparabile cu cele mai moderne din lume. — Ce preocupări aveți în domeniul forajului marin ? — întreabă tovarășul Nicolae Ceaușescu. — Lucrăm la proiectarea unei instalații pentru platou continental și avem ambiția de a o realiza la nivelul exigențelor impuse pe plan mondial, răspunde directorul institutului de cercetări și proiectări de utilaj petrolier. — Vă felicit pentru ceea ce ați realizat pînă acum și vă doresc succese pe măsura sarcinilor planului cincinal, le urează secretarul general al partidului. Vizitînd secția de tratament termic, locul vinde oțelul sapelor înnobilat căpătînd o duritate comeparabilă cu a diamantului, secretarul general al partidului recomandă să se treacă prin autoutilaje la realizarea celei de a treia lnii de tratament termic. Conducătorii de partid și de stat vizitează apoi noua platformă a uzinei, cu o suprafață de 12.000 mp, spațiu pe care se extinde procesul de fabricație datorită investițiilor din actualul cincinal. Sub vastele hale în construcție, tovarășul Nicolae Ceaușescu propune ca acoperișul să fie făcut din plăci de sticlă pentru ca muncitorii să beneficieze de lumină naturală. In ce privește perspectivele uzinei, secretarul general al partidului cere să se accentueze profilarea pe utilajul petrolier și metalurgic, să se elaboreze un complex de măsuri menite să ducă la echilibrarea balanței economice a uzinei, astfel ca pînă în 1972 să se reducă importul și să crească ponderea exportului. E bine că vă mîndriți cu locul fruntaș în producția mondială de utilaj petrolier, dar acest prestigiu se cere consolidat printr-o muncă de calitate superioară. a spus tovarășul Nicolae Ceaușescu adresîndu-se cadrelor de conducere. Ln încheierea vizitei de lucru în întreprinderi industriale din județul Prahova, tovarășul Nicolae Ceaușescu a avut o discuție cu membrii secretariatului Comitetului județean de partid, în timpul căreia a subliniat necesitatea unor analize temeinice în toate întreprinderile industriale, în scopul punerii în valoare a vastei experiențe a colectivelor în realizarea de mașini și utilaje de înalt randament, competitive pe piața mondială care să intre totodată în dotarea tehnică a întreprinderilor românești. In felul acesta, se va reduce importul, se vor crea resurse suplimentare pentru dezvoltarea în ritm susținut a economiei naționale. Pentru realizarea acestei sarcini de deosebită se impune extinderea însemnătate, cooperării, atît între uzinele constructoare de mașini din cadrul județului, precum și între acestea și cele din județele vecine. Actualul cincinal, care se caracterizează prin ritmul înalt de creștere a industriei constructoare de mașini, prin nivelul calitativ superior al producției, solicită din partea cadrelor de specialiști din întreprinderi, a conducerii ministerului, a organelor locale de partid o mai mare mobilitate în stabilirea tipurilor de produse ce urmează a se realiza în raport direct cu cerințele economiei naționale și ale partenerilor din străinătate, trecîndu-se totodată la producerea de instalații de mare capacitate și complexitate tehnică. Secretarul general al partidului a insistat asupra necesității unei informări permanente a specialiștilor cu tot ce este nou în domeniul construcțiilor de mașini, a organizării unui schimb de experiență pentru extinderea celor mai bune metode folosite în autodotarea întreprinderilor. La plecarea din municipiul Ploiești tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți conducători de partid și de stat s-au oprit din nou în centrul orașului. Secretarul general al partidului a mulțumit cetățenilor pentru primirea ce i s-a făcut adresîndu-le urarea de noi succese în muncă. Vizita de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat în unități industriale din Sinaia, Cimpina, Plopeni și Ploiești, discuțiile purtate cu numeroși muncitori, tehnicieni, ingineri, cu reprezentanți ai ministerelor și organelor locale de partid și de stat privind sarcinile actuale și de perspectivă, au scos în evidență realismul obiectivelor planului pe 1971 și ale cincinalului, hotărîrea oamenilor muncii de a le îndeplini, ridicind pe o treaptă calitativ superioară nivelul întregii activități. Secretarul general al partidului s-a interesat îndeaproape de condițiile de muncă și viață ale oamenilor, s-a sfătuit cu ei asupra problemelor concrete ale producției. Indicațiile date și cu acest prilej ilustrează grija statornică a conducătorului partidului și statului nostru pentru ca sarcinile însuflețitoare stabilite de partid să fie transpuse în viață spre binele întregului popor, pentru inflorirea României socialiste. Reportaj realizat de: ION MARGINEANU N. POPESCU-BOGDANEȘTI PAUL DIACONESCU MIRCEA S. IONESCU SPORT - SPORT HANDBAL: Divizia A masculin Politehnica Timișoara ocupă locul 6, Știința Lovrin locul 10 Timp de trei zile în sala „Floreasca" din Capitală s-a disputat primul tur al diviziei A la handbal masculin. Cele 10 divizionare s-au prezentat bine pregătite, oferind meciuri de nivel tehnic ridicat. După terminarea primului tur de sală Steaua și Dinamo cîștigătoare ale tuturor partidelor continuă sâ se afle în fruntea clasamentului Spre deosebire de Știința Lovrin care a pierdut toate meciurile susținute, Politehnica Timișoara a cîștigat un meci, unul l-a terminat la egalitate și unul l-a pierdut Comportarea studenților reni putea fi și mai bună, timișoDacă avem în vedere lipsa din formație a lui Guneș (accidentat) rezultatele par mulțumitoare. In ce privește formația din Lovrin, după părerea noastră, experiența petițională și-a spus în cele camdin urmă cuvîntul. Nerodată în competițiile care necesită un efort susținut, formația din Lovrin a trebuit să părăsească terenul învinsă, ce-i drept la diferențe minime. Așteptăm ca in turneul de sală de la Timișoara echipa să-și găsească cadența și sa înregistreze rezultate pe măsura posibilităților sale. După consumarea celor 12 etape clasamentul se prezintă astfel : 1. Steaua 19 p. 2. Dinamo București 19 p.; 3. Universitatea București 17 p.1 Universitatea Cluj 12 p.; 5. Sport Club Bacău 11 p.; 6. Politehnica Timișoara 11 p.; 7. Voința București 10 p.; 8. Politehnica Galați 9 p.; Dinamo Brașov 7 p.; 10. Știința Lovrin 5 p. ★ Torul doi de sală se vă desfășura în sala „Olimpia“ din Timișoara in zilele de 17, 18 și 19 ianuarie a.c. Programul îl vom anunța la timp. REALIZĂRI $E PERSPECTIVE (Urmare din pag. 1) constanți, aceeași de mai mulți ani, că exportăm în cea mai mare parte în țări cu tradiție industrială ca : R.F.G., Austria, Olanda, Canada, Franța etc. ori faptul că nu avem reclamații de calitate face inutil orice comentariu. Iar sprijinul acestei afirmații, pot menționa două scrisori din partea Ministerului Comerțului Interior care felicită Fabrica de tricotaje și Fabrica de ciorapi pentru calitatea produselor, pentru felul cum au știut să colaboreze cu organele comerțului în anul 1970. Combinatul textil nr. 1 și-a îndeplinit planul cincinal cu mai bine de 4 luni înainte de termen, realizînd peste prevederi 200.000 mp țesături de bumbac, aproape 2,5 milioane tricotaje pentru copii, 1.200 tone fire de bumbac și vigoare, confecții a căror valoare depășește 05 milioane lei. Perspectivele ce le deschide noul cincinal sunt prea largi pentru a le putea da pe întreaga perioadă a noului plan un conținut prea concret, dar investițiile vor dubla valoarea și numărul mijloacelor de producție cu performanțe la nivel comparabil pe plan tehnice mondial. Larga extindere a folosirii tehnicii noi, a materiilor prime, chimice, indigene vor sta în permanență în atenția Combinatului textil precum și munca de formare de cadre de specialiști, muncitori, maiștri, ingineri care să poată contribui și ei la bunul renume al industriei textile timișorene. Ing. NECULAI IONESCU, directorul uzinei „Azur", în anii cincinalului 1930*70 uzina a cunoscut o permanentă dezvoltare și modernizare fapt ce o situează în prezent printre cele mai mari unități economice din județul Timiș. Colectivul acestei uzine chimice, condus de către organizația de partid, a înregistrat an de an rezultate care au intrat în tradiție făcînd ca cele aproape 000 de produse purtînd marca „Azur“ să se bucure de un uzinei binemeritat prestigiu și apreciere, unele fiind cunoscute și peste graniță. Anul 1970 a fost încheiat cu un bilanț bogat, atestînd hărnicia și talentul chimiștilor acestei uzine, îndeplinirea planului cincinal cu trei luni de zile mai devreme și a sarcinilor pe anul 1970 cu 17 zile înainte de termen, sînt rezultate care constituie prilej de adevărată mîndrie pentru întregul colectiv. Participînd activ la realizarea angajamentelor în întrecerea socialistă luată de către conducerea de partid a județului Timiș, colectivul uzinei noastre și-a adus un aport substanțial la îndeplinirea acestora în acest an prin depășirea producției marfă cu 26,5 milioane lei, cu 12,5 milioane livrări de mărfuri pentru fondul pieții, tone lacuri și vopsele inclusiv 1.223 diluanți, 829,5 tone produse auxiliare pentru industria textilă și de pielărie și peste 13 milioane beneficii peste plan. Depășirile sunt mult superioare angajamentelor luate. Semnificativ este faptul că întregul spor de producție s-a realizat în exclusivitate pe seama productivității muncii. Merită să se scoată în evidență faptul că, la indicația Comitetului de partid din uzină, un larg colectiv de specialiști și fruntași în producție au desfășurat în anul 1970 o muncă susținută în vederea punerii în valoare, în noul cincinal 1971-1975, a întregului potențial tehnic și uman. Și putem sa afirmăm că prin această acțiune noului cincinal i s-a adus o îmbunătâțire care se ridică la o valoare de peste 200 milioane lei. Prin mobilizarea rezervelor interne, a utilizării mai bune a capacităților existente, ca și a celor ce se vor pune în funcțiune, în anul 1975 nivelul producției globale va fi aproape dublu față de anul 1970. Se va putea continua în fel acțiunea de dezvoltare și acest modernizare a uzinei prin alocarea în această perioadă a unui volum important de investiții. Se va pune în funcțiune o nouă secție de detergenți biodegradabili care va dubla actuala capacitate a producției a detergenților de tip perlan pusă în funcțiune în trimestrul IV 1909. Sarcinile pe care le are uzina noastră în actualul cincinal vor asigura un ritm mediu anual de 12,6 la sută. Se vor intensifica eforturile în vederea diversificării producției în care scop se vor elabora noi produse de tipul amino-amidelor, noi tipuri de lacuri și vopsele, precum și o gamă largă de sortimente de detergenți avînd destinația atît piața internă cît și cea externă. De asemenea, vor fi elaborate o serie de produse pentru industria textilă și de pielărie care în prezent se importă. Aria preocupărilor colectivului uzinei Azur va fi orientată și spre ridicarea eficienței economice a întregii activități economice — accentul punîndu-se pe ridicarea gradului de rentabilitate a fiecărui produs. Pînă în anul 1975 nivelul de cheltuieli la 1.000 lei producție marfă urmează să se reducă cu cel puțin 100 lei. Aceasta va permite ca în anul 1975 nivelul de beneficiu să fie de 3 ori mai mare decît cele realizate în 1970. Colectivul uzinei Azur este hotărît ca aceste sarcini să fie îndeplinite și depășite și să-și aducă contribuția la realizarea sarcinilor trasate de partid și guvern. t i 3 ‡ INSTITUTUL POLITEHNIC „TRAIAN VUIA" TIMIȘOARA angajează urgent: — INGINER PRINCIPAL, la Facultatea de electrotehnică, catedra de calculatoare, electronică și automatică — Condiții prevăzute în legea nr. 158/1970. — TEHNICIAN, la Facultatea de electrotehnică, catedra de calculatoare, electronică și automatică. Condiții , studii tehnice sau studii medii și 4 ani vechime în funcții tehnice. Cei interesați se vor prezenta la Facultatea de electrotehnică, Catedra de calculatoare, electronică și automatică. Piața Horațiu nr. 1 Timișoara, telefon 1-11-13. (24) INTREPRINDEREA DE REȚELE ELECTRICE TIMIȘOARA *r~f ■ [UNK]f ff* *v l ;Hx |* ■ •l4 s • ■ s> angajeaza: — PROIECTANT — UN INGINER CONSTRUCTOR — TOPOMETRI Intormații suplimentare la serviciu! personal. (1.182) Combinatul de exploatare și indus trializare a lemnului Str. 16 Februarie nr. 7, tel. 1 36-60, 61, 62 angajează imediat — TIMPLARI, pentru secțiile „Tehnolemn” Timișoara — LĂCĂTUȘI-MECANICI, atelierul central Timișoara TINERI ABSOLVENȚI DE LICEU sau școli generale, pentru calificare la cursuri de scurtă durată la meseria de MAȘINIȘTI-TIMPLARI și alte utilaje din industria lemnului. — MUNCITORI NECALIFICAȚI. (3) ÎNTREPRINDEREA CONSTRUCȚII MONTAJ Timișoara, br. Republicii nr. 25 (lingă Gara Mare) angajeaza: — ȘEF SERVICIU CONTABILITATE Condiții I studii superioare conform H.CM. 914/1968. (25) ÎNTREPRINDEREA „ MARTIE", TIMIȘOARA Calea Circumvalațiunii, nr. 8 — ELECTRICIENI — întreținere mașini unelte — ELECTRICIENI — întreținere electrocare, — COMPRESORIȘTI Informații suplimentare, la serviciul personal. (14) UZINA ELECTROMOTOR TIMIȘOARA K a Republicii nr. 21 angajează: — ECONOMIȘTI și CONTABILI, pentru serviciul financiar și contabilitate — STRUNGARI — ELECTRICIENI DE ÎNTREȚINERE ȘI REPARAȚII Informații suplimentare se primesc la serviciul personal sau la tel. 1 38-56 (1 174) O.C.L. TEXTILE ÎNCĂLȚĂMINTE TIMIȘOARA Piața Unirii, nr. 6 angajează: — INGINER CONSTRUCTOR pentru funcția de diriginte șantier la viitorul magazin „Universal“ din Timișoara. Informații la serviciul personal, telefon 3-06-16. (1.189) I.C.R.T.I. Timișoara Str. Gh. Lazăr, nr. 5 angajează urgent: - SORTATORI TEXTILE-INCALTAMINTE (bărbați) Informații, la biroul personal al întreprinderii. (15) DIRECȚIA JUDEȚEANĂ C E.C. TIMIȘ Timișoara, str. Lenau, nr. 10 angajeaza: — REVIZOR PRINCIPAL Condiții de angajare conform H.C.M. 914/1968: informații suplimenatre, tel. 146-62. (10) Industria română de piele Timișoara Str. Iuliu Grozescu nr. 16 angajează de urgență: — 2 FOCHIȘTI autorizați pentru gaz metan. (17) întreprinderea de foraje București Șantierul IV construcții montaj Timișoara Str. Demetriade nr. 1/a angajează: — AUTOMACARAGIU — LĂCĂTUȘI MECANICI CONFECȚII Informații suplimentare se primesc zilnic la serviciul personal din șantier sau tel. 316-41. CONSILIUL POPULAR AL MUNICIPIULUI REȘIȚA — CIRCUMSCRIPTA FINANCIARA angajează urgent. (8) — UN INSPECTOR ȘEF DE IMPOZITE. Condițiile de vechime și studii — conform nomenclatorului Circumscripțiilor financiare. Salarizarea conform H.C.M. nr. 914/1968. Informații suplimentare se pot obține de la șeful Circumscripției financiare, tel. 21-50. (18) i