Drapelul Roşu, aprilie 1971 (Anul 27, nr. 8152-8177)

1971-04-08 / nr. 8158

LUCRĂRILE CONGRESULUI P.C.U.S. r MOSCOVA 7 (Agerpres). — Corespondență de la Silviu Podină : Miercuri au continuat, în sala Congreselor din Kremlin, lucrările Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S., sub președinția lui P. M. Mașerov, membru supleant al Biroului Politic al C. C. al P.C.U.S., prim-secretar al C.C. al P.C. din Bielorusia. Luînd cuvîntul în cadrul dezbaterilor pe marginea raportului „Directivele Congresului al XXIV-lea al P.C.U.S. cu privire la planul cincinal de dezvoltare a economiei naționale a U.R.S.S. pe anii 1971— 1975“, P. S. Neporojini, ministrul energeticii și electrificării al U.R.S.S., a creionat tabloul dezvoltării energeticii țării în ultimul cincinal. In prezent, centralele electrice ale U.R.S.S. au o putere instalată de 16 milioane kW. In anul trecut, ele au produs 740 miliarde kWh de energie electrică. Din partea Consiliului Central al sindicatelor sovietice a luat cuvîntul V. I. Prohorov, secretar al C.C.S. El a evocat dezbaterea largă de către oamenii muncii a proiectului de directive, numeroasele propuneri prețioase făcute cu acest prilej, a vorbit apoi despre activitatea sindicatelor, îmbunătățirea organizării întrecerii socialiste, contribuția adusă de inovatori la economisirea unor importante mijloace materiale, despre activitatea sindicatelor pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și în domeniul asigurărilor sociale. K. M. Gherasimov, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al R.S.F.S.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării al Federației Ruse, a exemplificat cu cifre elocvente prefacerile intervenite în federație în cel de-al optulea cincinal. Astfel, valoarea producției industriale a crescut de 1,5 ori, iar venitul național a crescut cu 45 la sută. Au intrat în funcțiune 950 de întreprinderi noi. Realizările și problemele actuale ale industriei ușoare au fost înfățișate Congresului de N. N. Tarasov, ministrul industriei ușoare a U.R.S.S. După ce a făcut o caracterizare a proiectului de directive, G. I. Ciriaev, prim-secretar al Comitetului regional din Iakuția al P.C.U.S., a înfățișat bogatele resurse miniere ale acestei republici siberiene, a cărei producție industrială a crescut în cincinalul trecut de 1,8 ori. Vorbitorul a susținut apoi necesitatea mecanizării maxime și automatizării întreprinderilor din regiunile nordice, dotării lor cu utilaje speciale care să reziste la condițiile climaterice aspre. Ministrul invățămintului U.R.S.S., M. A. Prokofiev, a arbaltat, între altele, că în actualul cincinal se va generaliza învățămîntul mediu. De pe acum, 92 la sută din absolvenții clasei a 8-a continuă școala. Munca vastă de pregătire a noului cincinal pe baze științifice, in mai multe variante, a fost schițată de N. K. Baibakov, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., președintele Comitetului de Stat al Planificării al U.R.S.S. El a relevat schimbările din structura acestui plan, subliniind dezvoltarea accelerată a ramurilor producătoare de bunuri de larg consum și procesul de modernizare tehnică a întregii economii, ca fiind cele mai importante prevederi. Vorbitorul a stăruit asupra căilor de creștere a productivității muncii și ridicării eficienței producției. Oamenii muncii din R.S.S.Kazana au îndeplinit al optulea cincinal, sporind producția de peste 1,5 ori, a spus în cuvîntul său B. Asimov, președintele Consiliului de Miniștri al acestei republici. El a amintit marile combinate și complexe industriale construite sau în curs, de construcție pe vastele întinderi de stepă ale Kazahstanului, a arătat că republica a devenit una din principalele baze cerealiere și zootehnice în U.R.S.S. Au mai luat cuvîntul P. Borodin, directorul Uzinei de autocamioane „Lihaciov" din Moscova, și V. Monahova, directoare de sovhoz din regiunea Moscova. Congresul a fost salutat miercuri de H. del Canto, membru al Comisiei politice a C.C. al Partidului Socialist din Chile, Tomio Nishizawa, membru al Biroului permanent al Prezidiului C.C. al P.C. din Japonia, Amilcar Cabral, secretar general al Partidului african al independenței din Guineea și insulele Capului Verde, Marc Drumaux, președintele P.C. din Belgia, N. Saul, secretar general al C.C. al P.C. din Liban, Franz Muhri, președintele P.C. din Austria, Aziz Mohammed, prim-secretar al C.C. al P.C. din Irak, J. Colle, prim-secretar al C.C. al P.C. din Bolivia, M. Eiilner, secretar general al C.C. al P.C. din Israel, E. Papaioannou, secretar general al Partidului progresist al oamenilor muncii din Cipru (AKEL), și Kostas Kolannis, primsecretar al C.C. al P.C. din Grecia. Congresul a aprobat componența comisiei pentru examinarea corecturilor și completărilor la proiectul de Directive. Cel de-al XXIV-lea Congres al P.C.U.S. își continuă lucrările. In timpul celui de-al doilea război mondial Varșovia a fost distrusă de către naziști in proporție de 90 la sută. In anii de după război în Varșovia s-a construit intens, fiind refăcută aproape complet. IX FOTO . Noul cartier de blocuri Wierzbno A TREIA TENTATIVA... Sfîrșitul primei săptămîni a lunii aprilie a coincis cu încheierea unei etape de intense contacte interoccidentale la Bonn, Bruxelles, Roma și Paris, cu scopul de a dezbate controversata problemă a aderării Marii Britanii la Piața comună, dar și de a face un schimb de vederi asupra situației politice internaționale. După vizita la Bonn a premierului italian, Emilio Colombo, au urmat, tot în capitala vest-germană, convorbirile la nivel înalt între Brandt și Heath.Marți seara, la încheierea întrevederilor premierul britanic și-a manifestat satisfacția pentru sprijinul moral pe care îl promite R.F.G. candidaturii Angliei la Piața comună). In același timp, sunt de menționat schimburile de scrisori Pompidou — Brandt, consacrate problemelor comunitare și perspectivelor de lărgire a acestui bloc economic vesteuropean, vizita de lucru la Paris a ministrului olandez de externe, Joseph Luns, ca și convorbirile de la Roma ale negociatorului britanic pentru aderarea la C.E.E., Geoffrey Rippon. După cum arătam mai sus, în atenția șefilor de guverne și a reprezentanților diplomației țărilor vest-europene s-au aflat — pe lingă problemele comunitare — și cele privind situația politică actuală. Cu precădere a continentului nostru, marcîndu-se dorința de a acționa în vederea consolidării securității în Europa, pentru deschiderea de noi căi în favoarea destinderii, pentru cooperare între Est și Vest. Semnificativ este faptul că atît premierul italian, cât și cel britanic au declarat că sprijină politica guvernului de la Bonn față de țările din Europa răsăriteană. Dacă punctele de vedere ale personalităților politice vest-europene , converg într-o serie de probleme internaționale, nu același lucru se poate spune despre lărgirea Pieței comune, problemă în care, după cum se știe, nu s-a ajuns la un acord deplin. Or, vizita la Bonn a premierul Heath — prima sa călătorie dincolo de Canalul Mînecii, după preluarea conducerii cabinetului britanic — a avut ca scop tocmai convingerea interlocutorului său vest-german asupra dorinței sale sincere de a se realiza intrarea Angliei în C.E.E. In cercurile politice franceze s-a pus cu tot mai multă insistență întrebarea dacă Marea Britanie poate deveni membru al C.E.E. râmînînd, în același timp, centru financiar al unei vaste zone monetare extraeuropene. Motivarea economică a Franței a fost calificată în presa britanică drept, „un veto mascat“ în ce privește pătrunderea Angliei în Piața comună. Negocierile dintre Anglia și „cei șase“ se axează pe contribuția Angliei la bugetul comun, importurile de produse lactate provenite din Noua Zeelandă și de zahăr din țările Commonwealthului. La Bruxelles, ministrul francez al economiei și finanțelor Giscard D ’ Estaing a expus pe larg COMtVrARIUL ZILEI punctul de vedere al țării sale in ce privește lista problemelor pe care trebuie să le includă negocierile cu Marea Britanie El a apreciat că aderarea britanică ar fi incompatibilă cu gestiunea unei monede de rezervă extraeuropene. Asigurările ce au urmat, din partea ministrului de externe francez, Maurice Schumann, care a afirmat că Franța nu caută să găsească un nou pretext pentru a determina eșuarea negocierilor, nu par a-i liniști pe partenerii comunitari ai francezilor și cu atît mai puțin pe britanici. „Dacă cea de-a treia tentativă de aderare eșuează — scria miercuri ziarul englez „Guardian“ — Piața comună va pierde orice perspectivă de lărgire, ea rămînînd limitată la „cei șase“ ... Pe de altă parte, oficialitățile britanice au declarat — iar premierul Heath a repetat la Bonn — că pînă în iunie sau iulie a.c. ,este de așteptat să se ajungă la un rezultat concret în negocierile de la Bruxelles. Opinia publică din Marea Britanie manifestă și așa multe reticențe față de Piața comună, relevă observatorii politici, iar un al treilea eșec al negocierilor ar face ca poziția conservatorilor să devină și mai dificilă. SILVIA COIWAN După vizita lui Heath la Bonn LONDRA 7 (Agerpres) . Premierul britanic, Edward Heath, s-a înapoiat marți noaptea la Londra, după vizita oficială de 48 de ore făcută în capitala R.F. a Germaniei, prima sa călătorie într-o țară vest-europeană după revenirea la putere a conservatorilor. Pe agenda de lucru a întrevederilor, pe care Heath le-a avut cu cancelarul Willy Brandt și alte oficialități vest-germane, au figurat probleme legate de evoluția politicii guvernului R.F. a Germaniei față de țările socialiste din Europa, dosarul convorbirilor cvadripartite asupra Berlinului, aderarea britanică la Piața comună, ca și unele aspecte ale relațiilor bilaterale. Surse apropiate șefului guvernului britanic afirmau marți seara că Heath apreciază că și-a atins principalele două obiective pe care și le fixase ide a explica interlocutorilor vest-germani ...justețea și rezonabilitatea“ propunerilor făcute de Anglia țărilor comunitare in legătură cu aderarea britanică și de a convinge pe cancelarul Willy Brandt asupra necesității imperioase de a se ajunge, pînă în vară la Bruxelles, la un acord privind problemele în suspensie. Pentru guvernul britanic, un al treilea eșec la Bruxelles ar reprezenta o serioasă lovitură, mai ales că majoritatea opiniei publice din Anglia se pronunță cu tot mai multă hotărîre împotriva aderării la C.E.E. Redacția Timișoara i B» 23 August nr. 5, telefon 1-55-47 - 2-10-10 | ISO-62 Fele* 235. Pe frontul din Vietnamul de sud -SAIGON 7 (Agerpres). — Forțele patriotice din Vietnamul de sud au întreprins mai multe atacuri împotriva bazei de artilerie nr. 5 a trupelor saigoneze. In cursul zilei de marți, trupele patriotice au atacat postul de comandă provocînd saigonez de la Tan Canh, inamicului importante pierderi. Un purtător de cuvînt al armatei saigoneze a anunțat că marți lingă baza de la Pleiku au avut loc ciocniri puternice cu forțele F.N.E. SAIGON 7 (Agerpres). Artileria Frontului Național de Eliberare a supus în ultimele 12 ore unor puternice atacuri cu rachete mortere mai multe dispozitive mililitare americane din Vietnamul de sud, a anunțat miercuri la Saigon un purtător de cuvînt al Comandamentului trupelor S.U.A. Potrivit agenției France Press, trei puternice bombardamente cu rachete au fost înregistrate în aproprierea orașului Hue și a localitățiii Bong- Song, situată în provincia de coastă Binh Dinh. In regiunea Platourilor înalte, ofensiva forțelor patriotice a intrat în cea de-a noua zi. Lupte deosebit de violente au fost semnalate între detașamentele F.N.B. și unitățile militare ale regimului de la Saigon în aproprierea orașului Pleiku, precum și în împrejurimile bazei americane ,,Lonely“. Corespondentul militar al agenției U.P.S. relatează că efectivul celei de-a 22-a brigăzi saigoneze de infanterie, staționată la Tan Canh, au fost asaltate marți după-amiază, de detașamente ale forțelor patriotice. Grupuri străpuns fortificațiile de patrioți au inamicului, ajungînd pînă în apropierea punctului de comandă al unității, pe care l-au atacat cu grenade. * SAIGON 7 (Agerpres). — Vînzarea ultimelor două numere ale săptămînalului francez „El Express“ ca și a ultimelor numere ale cotidienelor „Le Monde“ și „Le Figaro“ a fost interzisă în Vietnamul de sud pentru „informațiile lor cu privire la operațiunea din Laos“ — a anunțat un purtător de cuvînt al regimului saigonez. A fost interzisă, de asemenea, vînzarea în Vietnamul de sud a revistelor americane „Time“ și ..Life“ pentru motive identice. Marți, au fost sechestrate două ziare saigoneze. Unul dintre acestea a publicat un articol în care se spunea că „regimul actual din Vietnamul de sud este comparabil cu un arbore fără rădăcini care, pînă la urmă, va fi smuls de către poporul exasperat“. Patrioți vietnamezi pe unul din fronturile de luptă. Dificultățile economice din Marea Britanie LONDRA (Agerpres). Reîntors la Londra, după vizita oficială de 48 de ore făcută în R.F. a Germaniei, premierul britanic Edward Heath se găsește din nou confruntat cu dificultățile economice și sociale pe care le cunoaște Marea Britanie. Pe plan social, Heath are de făcut față la trei mișcări revendicative de amploare, considerate de guvern drept o amenințare la adresa tentativelor depuse pentru restabilirea activității economice. Cea mai mare dintre ele este cea de la Uzinele Ford din Anglia, unde, după o grevă de opt săptămîni, deși lucrul a fost reluat în multe sectoare, peste 12.000 de muncitori continuă să nu se prezinte la posturile lor. Prelungirea acestei acțiuni revendicative, subliniază France Presse, afectează in mod serios activitatea filialei britanice a societății nord americane. Greva de zel a mecanicilor de pe locomotive, care cer satisfacerea revendicărilor lor, economice, ar putea fi sprijinită de alți feroviari, nemulțumiți la rîndul lor de ofertele patronatului. Astfel, celor 30.000 de mecanici de locomotivă li s-ar putea alătura alți 250.000 de feroviari. Comitetul Executiv al Sindicatului feroviarilor a respins marți seara ofertele societății „British Railways“ arătînd că dacă cererile nu vor fi satisfăcute se va trece la organizarea altor acțiuni. De asemenea, peste 2.000 de mecanici de centrale electrice, care formulează revendicări economice, au făcut cunoscut că, în ipoteza refuzării satisfacerii acestora, vor declanșa o acțiune grevistă. În fața acestei situații, apreciază France Presse, Edward Heath va încerca să obțină colaborarea Congresului Sindicatelor Britanice (T.U.C.) în scopul de a convinge unele sindicate că pozițiile lor „contravin interesului național“. Sindicatele însă, adaugă A.F.P., se arată deosebit de intransigente în cererile lor. Administrația și Mica publicitate 155-74. DRAPELUL ROȘU -8.158 In legătură cu situația din Orientul Apropiat AMMAN 7 (Agerpres) — Forțele de rezistență palestiniene continuă să evacueze unele posturi de comando și armamentul greu aflate în diferite cartiere ale Ammanului — au anunțat surse oficiale din capitala Iordaniei. Operațiunile de evacuare s-ar putea încheia în următoarele 48 de ore — anunță aceleași surse. Totodată, s-a comunicat că joi va avea loc la Amman o reuniune comună a reprezentanților guvernului iordanian și ai rezistenței palestiniene, în prezența membrilor Comitetului Superior Arab, pentru a se examina posibilitățile de soluționare a actualei crize. ★ AMMAN 7 (Agerpres) — In cadrul unei reuniuni desfășurate la Amman, regele Hussein a declarat : „singura reglementare pe care o putem accepta este aceea care ne va restitui teritoriile , ocupate“. Reafirmînd dorința sa de stabili o colaborare politică și militară cu toate statele arabe, Hussein a subliniat că, în acest scop, și-a reînnoit, în ultimele zile, apelul în vederea organizării conferințe arabe la nivel înalt, unei a cărei întrunire a cerut-o cu trei luni în urmă. Arătînd că guvernul său se consideră în continuare cordurile de la Cairo legat de ași Amman privind reglementarea conflictului cu palestinienii, el a adăugat : „Aceste acorduri nu au fost aplicate, nefiind evacuat armamentul din orașe și sate. Este imposibil să ne tîrguim în problema stabilității și securității noastre“. Regele Hussein a declarat, totodată că, în următoarele două zile, palestinienii trebuie să evacueze armamentul din Amman. ECUADOR. Disensiunile statului și dintre conducerea armată continuă QUITON (Agerpres) — Armata terestră și forțele ecuadoriene au adresat un aeriene ultimatum președintelui Jose Velasco Ibarra, cerîndu-i să demisioneze în cazul în care cererile lor nu vor fi îndeplinite integral. una După cum s-a mai anunțat, în uldestituirii directorului Academiei de Război, generalul Luis Jacome Chavez, un grup de ofițeri au încercat declanșarea unei lovituri militare care, însă, a eșuat. Aceștia cereau demiterile tiului apărării, Jorge AcostaminisVelasco, și a comandantului armatei, generalul Sacoto Montero, ambii acuzați de „purtare abuzivă“. Incercînd să calmeze spiritele, președintele Ibarra le-a satisfăcut parțial cererile, înlocuindu-l pe generalul Montero cu Hector Jacome Castillo, vărul fostului director al Academiei de Război. Rebelii au cerut însă, în continuare, și demiterea ministrului apărării, Jorge Acosta Velasco, nepotul președintelui. ★ QUITO 7 (Agerpres) — Cedînd cererilor ofițerilor rebeli, președintele Ecuadorului, Jose Maria Velasco Ibarra, l-a demis pe Jorge Acosta Velasco din postul de ministru al apărării. Jorge Acosta Velasco a fost arestat și, potrivit surselor militare, va fi judecat sub acuzația de „instigare la dezbinarea Totodată, din închisoarea armatei“. Garcia Moreno au fost eliberați șapte dintre ofițerii arestați în cursul ultimei săptămîni, inclusiv fostul rector al Academiei, Luis Jacome Chavez, a cărui demitere a provocat criza. Președintele Velasco Ibarra l-a numit ca ministru al apărării pe Luis Robles Plaza. Se relatează că, în ciuda acestor concesii, disensiunile continuă. Comunicat iugoslavo-finlandez BELGRADE (Agerpres). In cursul convorbirilor purtate de ministrul de externe al Finlandei, Vaino Leskinen, și secretarul de stat pentru afacerile externe al Iugoslaviei, Mirko Tepavaț, a fost efectuat un schimb de păreri asupra unor probleme internaționale actuale și în legătură cu relațiile bilaterale, se arată în comunicatul cu privire la vizita oficială a ministrului finlandez la Belgrad. O atenție deosebită, se arată un comunicat, a fost acordată colaborării și securității în Europa, situației din Orientul Apropiat, rolului Organizației Națiunilor Unite și politicii de neangajare. Miniștrii de externe au constatat că relațiile bilaterale se dezvoltă cu succes, subliniind, totodată, existența unor posibilități de dezvoltare în continuare a acestora, de extindere a tuturor formelor de colaborare reciprocă, îndeosebi pe plan economic. Mirko Tepavaț a acceptat invitația de a face o vizită în Finlanda. Ministrul de externe finlandez a expus, în cadrul unei conferințe de presă, punctul de vedere al țării sale în ceea ce privește pregătirea conferinței general-europene in problema securității, precum și în legătură cu viitoarele acțiuni ale Finlandei în această direcție. Trebuie să se dea dovadă de răbdare și să se continuie contactele, a arătat Vainö Leskinen. Cînd toate țările europene se vor găsi la masa tratativelor, nu va fi greu să se ajungă la rezultate pozitive, a declarat ministrul de externe finlandez. El a afirmat că țările interesate sînt, în general, de acord cu propunerea privind organizarea unor întîlniri multilaterale. IN ÎNTREAGA ITALIE S-A DESFĂȘURĂ MIERCURI GREVA GENERALA A OAMENILOR MUNCII declarată la inițiativa celor trei mari centrale sindicale — Confederația Generală a Muncii (C.G.I.L.), Confederația Sindicatelor Muncitorilor (C.I.S.L.), Uniunea Muncii (U.I.L.) — în semn de protest față de politica guvernamentală de tergiversare a înfăptuirii reformelor de ordin social și economic revendicate de masele muncitoare, in special in domeniul locuințelor. INTR-UN ARTICOL CONSACRAT INTERESULUI JAPONIEI DE A DEZVOLTA RELAȚIILE ECONOMICE CU TARILE SOCIALISTE europene, ziarul „Yomiuri" scrie, printre altele, că,în ultimul timp au crescut exporturile de oțel în România, Ungaria și R.D. Germană". IN SĂLILE MUZEULUI „ERNST" DIN BUDAPESTA s-a deschis o expoziție de artă decorativă, consacrată împlinirii a 15 ani de existență a întreprinderii de artă decorativă ungară. La expoziție participă cu un stand propriu și întreprinderea de artă decorativă din București. INTR-UN COMENTARIU PE MARGINEA STABILIRII RELAȚIILOR DIPLOMATICE DINTRE REPUBLICA DEMOCRATA GERMANA ȘI REPUBLICA CIULE, agenția A.D.N. subliniază faptul că acest pas prezintă importanță nu numai pentru cele două state, ci constituie, totodată, o contribuție însemnată la întărirea păcii și destinderii. Ambele guverne au pornit de la convingerea că relațiile normale între state sunt condiții favorabile păcii și corespund Cartei Națiunilor Unite, care prevede egalitatea în drepturi și respectul reciproc între state. GUVERNUL NORVEGIAN NU VA RENUNȚA LA INTENȚIA DE A RECUNOAȘTE GUVERNUL REPUBLICII DEMOCRATE VIETNAM, a declarat ministrul afacerilor externe al Norvegiei, Andreas Cappelen, intr-un interviu acordat ziarului „Stavanger Aftenblad". LA BOLOGNA S-A DESCHIS CEA DE-A VIII-A EDIȚIE A TIRGULUI INTERNATIONAL AL CARTE PENTRU COPII și tineret, precum și a V-a expoziție a ilustratorilor de cărți. Republica Socialistă România participă la tîrg cu 127 de titluri, dintre care unele în limbile italiană, engleză și germană. PREȘEDINTELE SALVATOR ALLENDE A RESPINS CERERILE DE DEMISIE prezentate de miniștrii care reprezintă un guvern Partidul radical, anunță agenția France Presse. Cei trei miniștri radicali luaseră hotărîrea de a părăsi guvernul după rezultatele relativ slabe înregistrate de partidul lor la recentele alegeri municipale. IN CAPITALA ALGERIEI A FOST SEMNAT UN CONTRACT intre întreprinderea de comerț exterior „Mineral Import—Export“ și „Societatea națională algeriană de exploatări și prospecțiuni miniere“ (S.O.N.A.R.E.M.). In baza contractului, Algeria va livra țării noastre importante cantități de minereu de fier, transmite corespondentul nostru la Alger, Constantin Benga. OFIȚERI SUPERIORI DIN TARILE MEMBRE ALE C.E.N.T.O. (Iran, Pakistan, Turcia, Marea Britanie) și observatorul S.U.A. participă, începînd de marți, la lucrările celei de-a 22-a sesiuni ordinare a Comisiei militare a acestui pact. Sesiunea este prezidată de șeful statului major al Turciei, generalul Memdub Taymac. LA INVITAȚIA PREZIDIULUI UNIUNII POPULARE AGRARE BULGARE, intre 1 și 6 aprilie în Bulgaria s-a aflat o delegație de reprezentanți ai Uniunii țăranilor austrieci, informează agenția B.T.A. Delegația a examinat, cu organe competente bulgare, posibilitățile de extindere a colaborării și comerțului în domeniul agriculturii. GUVERNUL CEYLONULUI A TRIMIS BLINDATE ÎMPOTRIVA UNOR ELEMENTE INSURGENTE din unele zone ale țării, transmite agenția Associated Press, citind un comunicat al postului de radio Colombo. Guvernul a anunțat că toate resursele forțelor armate, inclusiv voluntarii, au fost mobilizate pentru a face față situației, relatează agenția Associated Press. Ultimele 54 de ora Atac terorist asupra Ambasadei Iugoslaviei din Stockholm BELGRADE (Agerpres). Vecea Executivă Federală, anunță agenția Taning, a publicat o declarație în legătură cu atacul din 7 aprilie, comis împotriva Ambasadei Iugoslaviei din Stockholm. In declarație se subliniază că activitatea teroristă a organizațiilor și grupurilor de emigranți împotriva reprezentanțelor diplomatice și consulare iugoslave din Suedia a devenit extrem de primejdioasă. Vecea Executivă Federală a însărcinat pe secretarul de stat pentru afacerile externe să protesteze pe lângă guvernul suedez împotriva celor mai recente atacuri teroriste îndreptate împotriva reprezentanților oficiali iugoslavi. Guvernul iugoslav, relevă declarația, avertizează guvernul suedez că neluarea de măsuri energice pentru preîntîmpinarea unor asemenea atacuri ar putea avea consecințe grave pentru relațiile de prietenie dintre cele două țări. STOCKHOLM 7 (Agerpres). Ministrul afacerilor externe al Suediei, Torsten Nilsson, a adresat o telegramă secretarului de stat pentru afacerile externe al Iugoslaviei, Mirko Tepavaț, în care își exprimă regretul pentru actul comis împotriva ambasadei iugoslave. Guvernul suedez, a spus el, nu va tolera asemenea acte îndreptate împotriva reprezentanților oficiali ai altor țări. Tiparul Întreprinderea Poligrafică Banat Nr 40.063