Drapelul Roşu, martie 1983 (Anul 39, nr. 11841-11867)

1983-03-26 / nr. 11863

ANUL XL NR. 11.863 SÎMBATA, 26 MARTIE 1983 4 PAGINI, 50 BANI ÎN PREZENȚA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU IERI S-AU DESCHIS LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NATIONALE In prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, vineri, 25 martie, s-au deschis lucrările in plen ale sesiunii a șaptea a celei de-a opta legislaturi a Marii Adunări Naționale. Marele forum legislativ al țării este întrunit în atmosfera de puternic avînt ce caracterizează întreaga activitate pe care oamenii muncii de la orașe și sate o desfășoară, încă din primele zile ale anului, pentru transpunerea în viață a hotărîrilor Congresului al XII-lea și Conferinței Naționale ale P.C.R., a orientărilor și indicațiilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în scopul dezvoltării intensive a tuturor ramurilor de activitate, ridicării calității producției și creșterii eficienței, pentru realizarea exemplară a sarcinilor actualului cincinal. Exprimîndu-și și cu acest prilej sentimentele lor de nețărmurită dragoste, aleasă stimă și prețuire față de conducătorul iubit al partidului și statului, care și-a închinat întreaga viață poporului muncitor, deputații și invitații au întîmpinat pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, la sosirea în rotonda Palatului Marii Adunări Naționale, cu puternice și îndelungi aplauze. împreună cu Nicolae Ceaușescu tovarășul în lojile oficiale au luat loc tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășul Constantin Dăscălescu, alți conducători de partid și de stat. Lucrările sesiunii au fost deschise de tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale. La propunerea Biroului M.A.N., deputații au adoptat în unanimitate ordinea de zi a sesiunii: 1. — Raportul Consiliului de Miniștri cu privire îndeplinirea Planului Națioanal unic de dezvoltare economico-socială în trimestrul I/1983 și măsurile luate pentru aplicarea hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului din decembrie 1982 privind creșterea producției materiale și productivității muncii, a eficienței în toate domeniile de activitate, realizarea integrală a sarcinilor pe anul 1983 ; 2. — Raportul comisiei de unor încălcări ale normelor agrozoanchetă a legilor șiotehnice ; 3. — Proiectul de lege pentru modificările și completarea Legii nr. 31/1977 privind Congresul consiliilor de conducere ale unităților agricole socialiste, ale întregii țărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură și gospodărirea apelor și Consiliul Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor ; 4. — Proiectul de lege pentru modificarea Codului Muncii; 5. — Proiectul de lege pentru modificarea Legii retribuirii după cantitatea și calitatea muncii, nr. 57/ 1974 ; 6. — Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat după sesiunea a șasea a Marii Adunări Naționale. La primul punct de pe ordinea de zi, tovarășul Constantin Dăscălescu, primministru al guvernului, a prezentat Raportul Consiliului de Miniștri cu privire la îndeplinirea Planului național unic de dezvoltare economico-socială în trimestrul 1/1983 și măsurile luate pentru aplicarea hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului din decembrie 1982 privind creșterea producției materiale și productivității muncii, a eficienței în toate domeniile de activitate, realizarea integrală a sarcinilor pe anul 1983. Pe marginea Raportului, la discuții au luat cuvîntul deputații Ștefan Mocuța, Ioan Avram, Eugen Sandu, Ion Boitan, Lina Ciobanu, Nicolae Dicu, Nicodim Roșca, Margareta Krauss, Tuduce Merenti, Ion Pâțan, Ion Sîrbu, Elena Verona Burtea, Vasile Sav, Mihai Niculescu, Ferdinand Nagy, Adriana Petrie, Ion Bărbieru, Alexandru Orzuță, Aurel Ciorugă, Ana Georgeta Druiu, Vasile Lauric. La propunerea Biroului M.A.N., deputații au adoptat în unanimitate Hotărîrea Marii Adunări Naționale referitoare la Raportul Consiliului de Miniștri, prezentat în cadrul sesiunii. Lucrările sesiunii continuă. Producția fizică, realizată ritmic la fiecare sortiment! La „Tehnometal" Timișoara - o demonstrație convingătoare a responsabilității muncitorești în îndeplinirea planului Tractoare, o gamă variată de utilaje și mașini agricole, piese de schimb, cabluri de kilometraj pentru autoturismele „Dacia“ și „Oltcit“ — iată numai cîteva din grupele mari de produse ce se realizează astăzi la întreprinderea „Tehnometal“ Timișoara. Nomenclatorul mare de fabricație nu a constituit o frînă în îndeplinirea sarcinilor de plan dimpotrivă, i-a stimulat pe lucrătorii de aici în executarea fiecărui sortiment. Dovadă , în primele două luni din acest an au fost livrate agriculturii — conform planului — baterii cositori pentru finețe, avicole, elemente electrice, plasă la butz, tablă perforată, tractoare și însemnate cantități de alte produse. Cu toate aceste succese notabile, precizăm că, în perioada la care ne referim, doi dintre indicatorii de bază — producția netă și producția marfă vîndută și încasată — nu au fost realizați la nivelul stabilit. — Cauzele care au condus la această situație necorespunzătoare — ne spunea tovarășul Constantin Lehaci, secretarul comitetului de partid din întreprindere — rezidă, pe de-o parte, din necorelarea costurilor de producție, iar pe de altă parte, din neîncasarea valorii produselor expediate la unitățile M.A.I.A. In aceste zile, intervențiile făcute la centrala industrială de sort se vor concretiza reîn corelarea costurilor cu situația concretă existentă, fapt ce ne va permite ca, la finele trimestrului I, să raportăm realizarea integrală a producției nete. Cu privește producția marfă vindută și încasată, menționez că au fost întreprinse demersurile necesare în vederea deschiderii finanțării și VARTIA DE ȘTEFAN (Conf. în pag. a II-a) Invățămîntul superior timișorean dispune de o puternică și modernă bază materială. Fotografia înfățișează noul edificiu al Facultății de construcții din cadrul Institutului politehnic „Traian Vuia“. (Foto : E. ROBICSEK) Ritm susținut la activitățile din campania agricolă de primăvară • Să pregătim temeinic terenu rile pentru însămînțarea porumbului • Erbicidarea păioaselor să se execute sub stricta îndrumare și supraveghere a specialiștilor • Controlarea sistematică a stării de vegetație a culturilor însămînțate în prima urgență Capriciile vremii, schimbările bruște de temperatură fac necesară prezența pe tarlale, zi de zi, oră de oră, a specialiștilor și cadrelor de conducere din unități, participarea nemijlocită acestora, alături de mecaniazatori și cooperatori, la executarea în ritm susținut și în cele mai bune condiții a lucrărilor din campania agricolă de primăvară. Intervalul de timp dintre însămînțarea culturilor din prima epocă și declanșarea acțiunii de însămînțare a porumbului și altor culturi din epoca a doua este folosit din plin la executarea altor lucrări de campanie, urgente și importante și ele — ne declara ieri tovarășul Valeriu Zota, inginerul șef al Consiliului unic agroindustrial Sînnicolaul Mare. De cîteva zile, am concentrat forțe însemnate la erbicidarea griului și orzului — 27 de mașini-agregat — operațiune efectuată pe primele 1.585 din cele peste 9.100 hectare planificate. Cele mai mari suprafețe au fost erbicidate la fermele I.A.S., o anumită rămînere în urmă înregistrîndu-se în sectorul cooperatist. In raza de activitate a S.M.A. Sînnicolaul Mare nici ritmul pregătirii terenului pentru însămînțatul porumbului — 6.567 hectare planificate — nu este corespunzător, cele 350 hectare pe care solul a fost mărunțit și nivelat reprezentînd o medie cu mult inferioară celei consemnate pe județ. Referindu-ne, pe un plan mai larg, la cerința intensificării acțiunii de erbicidare a griului și orzului, lucrare ce se detașează, în acest final de săptămînă, pe agenda campaniei agricole de primăvară, rețin obligativitatea specialiștilor din unități de a coordona și supraveghea nemijlocit operațiunile de combatere chimică a bui VIOREL BOARIU (Cont tn pag. a II-a) „Comitetele și birourile executive ale consiliilor populare, birourile executive ale consiliilor unice agroindustriale de stat și cooperatiste vor lua măsuri ca în toate unitățile agricole erbicidarea culturilor să se facă cu formații conduse de specialiști, cu mașini bine reglate și verificate la bancul de probă, respectîndu-se cu strictețe dozele și normele tehnice stabilite pentru fiecare cultură și erbicid".Din Decizia nr. 503/1983 a Comitetului executiv al Consiliului popular al județului Timiș) Pe șantierele Sistemului de desecare și irigații Șag — Topolovățu lucrările continuă să se desfășoare în ritm susținut. Mare ■mummunni Impag. a II a • PARTICULARITĂȚI ALE DEZVOLTĂRII ECONOMIEI NAȚIONALE ÎN CONDIȚIILE FENOMENELOR CRIZEI MONDIALE »annum«« nwwmmu»».».-».-»».» Dezbatere științifică în județul Timiș au loc o seamă de manifestări politico-ideologice și cultural-educative consacrate aniversării a 9 decenii de la făurirea Partidului Social-Democrat al Muncitorilor din România. Astfel, în organizarea Muzeului Banatului — secția de istorie, ieri, a început la Timișșoara dezbaterea științifică cu tema „90 de ani ” de la crearea primului partid politic al clasei muncitoare din România — F.S.D.M.R.". Dezbaterea, care se ține în clădirea Muzeului, Iancu de Hunedoara piața nr.1, și se încheie astăzi, a reunit cadre universitare, istorici, muzeografi. \ r*«*« *»»»•»•»»»*»»»"*.»« «te»"*»»