Drapelul Roşu, aprilie 1986 (Anul 42, nr. 12797-12822)

1986-04-01 / nr. 12797

m Anul XLin nr. 12.797 Marți, 1 aprilie 1986 4 pagini, 50 bani RIn contextul Anului Internațional al Păcii O NOUĂ ȘI STRĂLUCITĂ DOVADĂ A VOINȚEI ROMÂNIEI DE A TRĂI ÎN PACE ȘI BUNĂ ÎNȚELEGERE CU TOATE POPOARELE LUMII „Ne adresăm tuturor statelor, tuturor guvernelor și șefilor de stat, tuturor națiunilor europene și întregii lumi să ne unim forțele, să acționăm cu înalt spirit de răspundere față de popoarele noastre, față de popoarele întregii lumi, față de soarta planetei, a vieții pe planeta noastră, să facem totul pentru a asigura triumful rațiunii, triumful păcii în întreaga lume“. CC Recent, în cadrul plenarei Frontului Democrației și Unității Socialiste, a fost analizată activitatea desfășurată de acest reprezentativ forum al democrației noastre muncitorești și revoluționare pentru apărarea păcii și securității popoarelor, și îndeosebi, pentru dezarmare nucleară, pentru marcarea în Republica Socialistă România a Anului Internațional al Păcii. Eveniment politic deosebit în șirul de acțiuni întreprinse de țara noastră, de secretarul general al partidului și președintele țării, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe marea scenă a vieții politice internaționale, au fost încă o dată subliniate poziția României față de problemele păcii și ale războiului, dorința arzătoare a poporului nostru de a trăi într-o lume fără amenințarea distrugerii, credința sa nestrămutată că toate diferendele dintre state pot fi soluționate prin tratative, pe baza recunoașterii dreptului sacru al popoarelor de a-și alege liber calea dezvoltării, a neamestecului tn treburile interne, respectării independenței și suveranității naționale, colaborării pe principiul deplinei egalități și avantajului reciproc, în cuvîntarea rostită cu acest prilej, tovarășul Nicolae Ceaușescu, strălucit și ardent apărător al păcii, militant neobosit pentru triumful celor mai nobile dealuri de prosperitate și progres social ale tuturor popoarelor lumii, analizînd actuală situație existentă pe plan mondial, stările conflictuale create în diferite regiuni ale planetei ca urmare a politicii de forță și dictat dusă de cercurile imperialiste, agresive, care, prin puterea lor economică și militară încearcă să-și impună hegemonia, a subliniat : ,.Având în vedere toate aceste probleme grave, considerăm că se impune ca necesitate vitală intensificarea luptei tuturor popoarelor, a forțelor realiste de pretutindeni, pentru dezarmare, în primul rînd pentru dezarmarea nucleară, pentru oprirea militarizării Cosmosului". Angajat cu toate forțele sale materiale și umane în materializarea grandioaselor obiective economice și sociale stabilite de Congresul al XTII-lea al partidului, poporul nostru este pe deplin conștient că făurirea idealurilor sale de progres și bunăstare, pacea și înțelegerea dintre națiuni sunt coordonate fundamentale, pentru care nu trebuie efort In acest context, concomitent precupețit nici un cu exprimarea îngrijorării tuturor popoarelor iubitoare de pace față de manevrele flotei a VI-a a S.U.A. în apelele mediteraniene, soldată cu grave incidente armate, față de escaladarea conflictelor militare în diferite părți ale lumii au fost subliniate importanța deosebită a hotărîrii Uniunii Sovietice de a-și prelungi moratoriul privitei la întreruperea experiențelor cu arma nucleară necesitatea încheierii cu rezultate pozitive a Conferinței de la Stockholm pentru încredere, dezarmare, cooperare și securitate în Europa și ane(Continuare î n pagina a ll-a) 1986 - AIM DE VIRF ÎIM AGRICULTURA TIMIȘEANĂ! Vremea frumoasă impune: INTENSIFICAREA RITMULUI LA SEMĂNAT! • Intîia urgență: încheierea însămînțării inului pentru ulei și a sfeclei de zahăr ; • In această săptămînă, să se treacă și la însămînțatul culturilor din epoca a doua, astăzi, în întreprinderile agricole de stat, trebuie să înceapă semănatul porumbului; Urgențe deosebite există și la plantatul cartofilor, al verzei de vară, rădăcinoaselor, cepei, usturoiului etc; • Pregătirea minuțioasă a erbicidării griului și orzului; • Astăzi, marți, o nouă zi model în zootehnie ! Săptămâna in care am intrat este decisivă , pentru succesul deplin al campaniei agricole de primăvară, de unde obligativitatea mobilării tuturor forțelor de la sate la executarea exemplară a lucrărilor de sezon. Volumul lucrărilor a sporit mult, specialiștilor din unități, cadrelor de conducere, factorilor de răspundere de la comune și consilii unice agroindustriale, împuterniciților organelor județene revenindu-le obligația de a se afla permanent în cîmp, alături de cooperatori și mecanizator, pentru a organiza nemijlocit întreaga activitate de campanie, pentru a asigura randamente de lucru și o calitate cit mai înalte la fiecare formație, pe fecare agregat și mașină de semănat. Este de arătat, față de comandamentele subliniate mai sus, că, în condițiile în care timpul favorizează din plin activitatea din cîmp, ritmul însămînțărilor nu cunoaște, încă, intensitatea cerută, din care cauză există mari răimneri in urmă la însămînțatul sfeclei de zahăr, la plantatul cartofilor, verzei de toamnă, la însămînțatul în cîmp al primelor culturi legumicole. Astfel, in vreme ce cooperativele agricole din Șag, Ghilad și Ciacova au reușit să însămînțeze sfecla de zahăr pe întreaga suprafață, iar alte unități cooperatiste din C.U.A.S.C. Jebel și Satoșu Turcesc sînt avansate cu această lucrare, în alte părți nu s-a făcut încă mai nimic. Ne referim la acele cooperative agricole din C.U.A.S.C. Timișoara, Jamu Mare, Periam, Variaș care, pînă ieri dimineață, nu însămânțaseră nici un hectar cu sfeclă de zahăr, cu toate că, iată, ne aflăm la sfîrșitul epocii optime ! ? După cum am fost informați, de la Direcția agricolă, plantatul cartofilor și al verzei se desfășoară intens în cooperativele agricole din C.U.A.S.C. Cenei, Lugoj, Belinț, Recaș, unde se asigură o bună participare a cooperatorilor la munca cîmpului. Așa cum a stabilit Comandamentul Județean pentru coordonarea activităților de campanie, pe măsură ce se încheie însămînțatul sfeclei de zahăr și inului, trebuie să se treacă hotărît la încorporarea în sol a seminței de și de cînepă, floarea-soarelui urmind ca, peste puține zile, să înceapă insămintatul porumbului și sorei, întrucît aceste două culturi ocupă cea mai mare suprafață, solicitând un volum de muncă deosebit de însemnat, este imperios necesar să fie luate toate măsurile în vederea pregătirii temeinice a rusămînțării, ceea ce presupune încheierea, în următoarele 2-3 zile, a tuturor celorlalte lucrări astfel incit, odată demarată, acțiunea să se poată desfășura intens, pe un front cit mai larg. Numai așa eforturile depuse acum vor fi răsplătite prin producții mari, record 1 VIOREL BOARIU r i Demn semánétwrée pace. \ I Peste înălțimea lumii, mai inaltă ca zenitul, ! / Se ridică ne-nfricată fruntea marelui BARBAT, ! Cu voința fără seamăn, precum este-n timp granitul, \ *| Prin a căruiaptă clară gînduri netede străbat. ! S Fibră din esența vie a stejarilor cei falnici, \ \ Demiurgul prieteniei între neamuri pe pămînt, 1 I Primul între gospodarii României cei mai harnici. 1 I Cel ce nu desparte fapta niciodată de cuvînt. 1 1 Demn semănător de pace pe-ale Terrei largi ogoare. 1 ? Cu lumina și din privire el topește sloiuri reci, 1 întărind speranța noastră într-o lume viitoare, 1 1 Ca planeta, fără arme, să dureze-n veci de veci. 1 Fie-i binecuvîntată fapta, inima, credința. ^ ^ Veșnicia dăruiască-i locul marilor cinstiri . 4 1 Generații viitoare și-or zidi recunoștința 1 1 In granitul națiunii și-n grădini de trandafiri. 1 1 CONSTANTIN TANASK 1 In consens cu sarcinile stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu LA EXPORT, produse competitive, în „ton” cu cerințele clienților idei, acțiuni, inițiative ale colectivului de la întreprinderea textilă Lugoj Cu toate că în acest an sarcinile de export direct ce revin colectivului nostru sunt cu 40 la sută mai mari față de media cincinalului precedent, iar cele la țesături, destinate confecțiilor (pentru export indirect), raportat la aceeași perioadă, sporesc cu 14 la sută, acest indicator a fost îndeplinit in primele două luni din 1986 în proporție de 104 la sută. Pe această bază, am încheiat primul trimestru cu rezultate bune. Succesele dobîndite în acest domeniu fundamental al economiei naționale, care este exportul, sunt efectul direct al unor acțiuni și măsuri aplicate încă de finul trecut, ce au vizat, îndeosebi, perfecționarea organizării producției la toate liniile specializate pe, care executăm numai produse pentru export, rarea acestora cu cei asigurați muncitori, maiștri mai și ingineri din întreprindere, cunoașterea din vreme, de către toți factorii implicați în derularea ritmică a exportului, atît a sortimentației, cit și a gamei de articole destinate partenerilor de peste hotare. O atenție cu totul bună acordăm, așa cum deosene cere în permanență secretarul general al partidului tovarășul Nicolae Ceaușescu, ridicării nivelului tehnic și calitativ al produselor. In momentul primirii comenzilor destinate exportului, ele sunt imediat analizate de comisia tehnică din unitate, în vederea stabilirii măsurilor ce se impun pentru asigurarea parametrilor tehnici și de calitate prevăzuți în contracte. Totodată, acești parametri ce urmează a fi atinși sunt discutați cu întregul personal din secțiile și atelierele care concură la realizarea articolului respectiv, in vederea preîntâmpinării apariției unor defecte de calitate, întărindu-se astfel controlul pe fluxul de fabricație, la fiecare loc de muncă. Procedînd așa, in 1985, nu am avut nici un fel de reclamație la calitate, produsele noastre fiind competitive cu cele ce se realizează și circulă pe piața internațională. Avînd în vedere faptul că portofoliul de comenzi existent la ora de față nu acoperă in întregime sarcina de export planificată pe acest an, punem deosebit pe lărgirea un accent gamei sortimentale, prin asimilarea unor produse noi, cu greutăți mai reduse, care să valorifice superior materiile prime și materialele indigene. In acest pentru 1986, ne-am context, propus să realizăm alte 33 articole noi, în 61 desene și 205 poziții coloristice. In primele două luni au fost executate deja cinci articole, in 14 desene și 41 poziții coloristice. De remarcat că produsele nou create suscită interesul partenerilor externi, concretizindu-se în comenzi, ing. MUGUREL -MARINCAN, director comercial la întreprinderea textilă Lugoj Magazinul Universal, Deta, un reper arhitectonic al orașului (Foto: E. ROBICSEK)