Drapelul Roşu, ianuarie 1988 (Anul 44, nr. 13342-13366)

1988-01-03 / nr. 13342

Anul XLV, nr. 13.342 Duminică, 3 ianuarie 1988 4 pagini, 50 bani Mărețele realizări obținute de poporul român în anii construcției socialiste — deci și în primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal — demonstrează cu puterea faptelor, a realităților justețea politicii partidului nostru comunist, care își îndeplinește cu cinste rolul de forță conducătoare a întregii națiuni pe calea edificării celei mai drepte societăți, a socialismului și comunismului. MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, CETĂȚENI AI REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA. In anul 1987 poporul român a obținut, sub conducerea partidului nostru comunist, importante realizări în dezvoltarea economico-socială, a parcurs, în condiții internaționale grele, o nouă etapă pe drumul ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație. A avut loc o creștere importantă a producției industriale, agricole, in toate domeniile de activitate. Am realizat, de asemenea, un volum important de investiții- S-au dat în folosință noi capacități de producție și așezăminte social-culturale. S-au osținut realizări importante în știință, învățămint, înctivitatea culturală — factori importanți în progresul multilateral al patriei noastre. Conferința Națională a partidului a analizat stadiul actual al dezvoltării societății socialiste românești și a elaborat un amplu și măreț program de muncă și luptă în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XXI-lea al partidului, a Programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. De asemenea, în acest an, la 30 Decembrie, am aniversat împlinirea a 40 de ani de la înlăturarea monarhiei și proclamarea Republicii, care a marcat lichidarea orînduirii burghezo-moșierești, a dominației imperialiste și trecerea la făurirea orînduirii socialiste în România. Mărețele realizări obținute de poporul român în anii construcției socialiste — deci și în primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal — demonstrează cu puterea faptelor, a realităților justețea politicii partidului nostru comunist, care își îndeplinește cu cinste rolul de forță conducătoare a întregii națiuni pe calea edificării celei mai drepte societăți, a socialismului și comunismului, încheiem anul 1987 cu importante realizări, dar și cu o serie de neîmpliniri. Mai multe unități economico-sociale au rămas datoare față de acest an, avînd multe nerealizări. Pe ansamblu, putem să privim cu satisfacție și mîndrie la tot ce am realizat, inclusiv la realizările din ultimii doi ani. Pentru toate aceste remarcabile înfăptuiri, acum, cînd încheiem anul 1987 cu importante realizări, în numele conducerii de partid și de stat, al meu personal, adresei eroicei noastre clase muncitoare, minunatei țărănimi și intelectualități, întregului nostru popor de 23 de milioane, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari împliniri în muncă și viață, în înaintarea patriei noastre spre culmile tot mai înalte de progres și civilizație, spre visul de aur al omenirii, spre comunism. DRAGI TOVARĂȘI. Intrăm în noul an 1988 cu planuri și programe clare pentru activitatea viitorului an și a întregului plan cincinal 1986—1990 și, in perspectivă, pînă în anul 2009. Conferința Națională a partidului, organismele democrației muncitorești-revoluționare și Marea Adunare Națională au aprobat planurile și programele de activitate pentru anul 1988, au stabilit măsurile necesare în vederea lichidării lipsurilor care s-au manifestat în acest an, îmbunătățirii activității în toate domeniile și trecerii cu hotărîre la înfăptuirea neabătută, încă din prima zi a noului an, a obiectivelor de dezvoltare economico-socială a patriei noastre. Sînt bine cunoscute de toți oamenii muncii, de întregul popor obiectivele noului an. Acum, hotărîtor este să trecem cu fermitate la buna organizare a nef Continuare în pag. a 3-a) La vetrele cu foc nestins. Primele fapte de muncă, primele succese ale noului an Continuînd o frumoasă și nobilă tradiție muncitorească, în cea mai lungă noapte a anului, noaptea revelionului, precum și în zilele de 1 și 2 ianuarie la vetrele cu foc nestins, acolo unde activitatea nu cunoaște întrerupere, colectivele din economia timișeană au înscris deja în cronica noului an 1988 — hotărîtor pentru realizarea prevederilor actualului cincinal — primele fapte de muncă. Pe platformele chimice de la Combinatul petrochimic „Solventul“ și de la Intrepinderea „Azur“, lîngă cuptoarele de plămădit oțel și fontă de la „Ciocanul“ Nădrag și I.U.R.T. Lugoj, la sondele de țiței de la Schela de producție petrolieră Șandra, în zootehnie și legumicultură, în stațiile C.F.R., numeroși muncitori, tehnicieni și ingineri s-au aflat la datorie, cu pasiune și răspundere, cu spirit revoluționar, pentru a înscrie în cronica întrecerii socialiste, încă din primele ore ale noului an, rezultate de prestigiu pe frontul producției. Este acesta semnul hotărîrii lor de a înfăptui exemplar obiectivele stabilite de Congresul al XVI-lea și Conferința Națională ale partidului, de a răspunde prin fapte vibrantelor chemări și îndemnuri la o activitate rodnică, de înaltă calitate și eficiență, cuprinse în Mesajul de Anul Nou adresat întregii națiuni de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Deviza petroliștilor , producție sporită la toate sondele Zilele de 1 și 2 ianuarie, ca și cumpăna dintre ani, au constituit pentru petroliștii Schelei Șandra un nou prilej de afirmare a inițiativei și hotărîrii ferme de a-și spori contribuția la materializarea obiectivelor stabilite de Conferința Națională a partidului, de a răspunde prin fapte mobilizatoarelor chemări și îndemnuri ale secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, prin dezvoltarea în continuare, în ritm susținut, a bazei energetice și de materii prime a țării. In anul recent Încheiat după cum releva ing. Nicolae Petre, directorul Schelei, petroliștii au asigurat punerea în producție a 34 sonde noi, cu 3 mai mult decît era prevăzut, du-se, pe această obțin înbază, un plus de 4 mii tone țiței decît prevederile stabilite. Despre strădaniile colectivului vorbesc, de asemenea, trecerea in pompajul de adîncime a 59 sonde, față de 50 planificate, cu un aport suplimentar, de peste 300 tone țiței, numărul sporit de operații geologo-tehnologice (cu 140 mai mult decît se stabilise inițial), acțiune care a facilitat extragerea suplimentară a circa 10 mii tone țiței, rezultatele bune înregistrate în activitatea de recondiționare a pieselor de schimb, îndeosebi a materialului tubular, sens în care a fost amenajat cu forțe proprii un atelier specializat și pusă în funcțiune o instalație de dezincrustare a materialului tubular. Anul 1988 a debutat la Londra sub dorinței unanime a semnul întregului colectiv de a conferi întregii activități desfășurate, încă din primele zile, înaltă calitate și eficiență. Edificator în acest sens este munca însuflețită de la toate sondele, parcurile de colectare și stația de degazolinare Călacea, și, mai ales, punerea în funcțiune a două sonde noi, ce urmează a fi conectate la parcuri în săptămina consemnîndu-se următoare, astfel extragerea primelor cantități de țiței din sondele planificate dacă în acest an, să proia panoul de onoare al întrecerii socialiste și-au înscris deja numele brigada condusă de Constantin Aldescu, formațiile de intervenții, probe-producție și reparații capitale coordonate de Nicolae Burdulea. Constantin Iancu, Petre Ciobanu, Octavian Anghel. (Cont. în pag. a 3-a)