Drapelul Roşu, decembrie 1988 (Anul 44, nr. 13626-13652)

1988-12-01 / nr. 13626

Anul XLV, nr# 13.626 Joi» i Ooctobrie 1988 | 8 pagini, 50 bani GLORIE ETERNA PATRIEI SOCIALISTE, CINSTIRE SUPREMA MARELUI NOS SUB PREȘEDINȚIA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ȘEDINȚA COMUNĂ A PLENAREI COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, A ORGANISMELOR DEMOCRATICE ȘI ORGANIZAȚIILOR DE MASĂ ȘI OBȘTEȘTI Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secreteneral al Partidului Cortist Român, președintele Republicii Socialiste România, au continuat, miercuri, 39 noiembrie, lucrările ședinței comunei, Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, organismelor democratice și a organizaților de masă și obștești. În cursul dimineții au avut loc dezbateri in plen. In prima parte a ședinței, condusă de tovarășul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R., prim viceprimministru al guvernului, au luat cuvântul tovarășii Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Alexandru Roșu, președintele Consiliului de centre al Ministerului Inti „triei Construcțiilor de Mașini, Alexandrina Găinușe, prim-secretar al Comitetului județean , Ialomița al P.C.R., Cornel Pacoste, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Dan Dulamă, președintele Consiliului de conducere al Centralei industriale siderurgice Galați, Ana Mureșan, membru al Comitetului Politic supleant Executiv al C.C. al P.C.R., președinta Consiliului Național al Femeilor, Ludovic Fazekaș, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Ion Neamu, prim-vicepreședinte al Consiliului de conducere al S.M.A. Miroși, județul Argeș, Ștefan Nan președintele Comitetului sindicatului și al adunării generale a oamenilor muncii de la întreprinderea de utilaj chimic Ploiești județul Prahova, Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C C. al P.C.R. Ultima parte a ședinței comune a fost condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu In unanimitate, participanții la ședința comună au adoptat proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România In anul 1989, proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989; proiectul Planului financiar centralizat al activității economico-sociale și proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; Programul privind autoconducerea și autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei a populației cu aprovizionări produse agroalimentare și bunuri industriale de consum pe anul 1989, care, prin prevederile lor, asigură creșterea forței economice a țării, României socialiste trecerea într-un stadiu nou, superior, de dezvoltare, ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului popor. Intr-o însuflețitoare unanimitate, exprimînd voința comuniștilor, a tuturor cetățenilor patriei, participanții au adoptat Hotărîrea prin care magistrala Expunere prezentată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, în deschiderea lucrărilor ședinței comune, document de excepțională însemnătate, teoretică și practică, devine program de muncă și acțiune revoluționară al partidului, al întregului popor A fost adoptată, de asemenea, Hotărîrea ședinței comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice și organizațiilor de masă și obștești, care se va da publicității. In încheierea lucrărilor, a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare și profundă mîndrie patriotică, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu vii și îndelungi aplauze, cu urale și ovații, însuflețiți de îndemnurile, de mobilizatoarea, cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, participanții la ședința comună au exprimat angajamentul ferm al întregului nostru popor de a acționa, cu dăruire abnegație, în spirit revolușiționar, pentru transpunerea neabătută în viață a hotărîrilor adoptate, a obiectivelor stabilite de Congresul al XlII-lea și Conferința Națională ale P.C.R., de a cinsti prin noi și mărețe înfăptuiri glorioasa aniversare de la 1 Decembrie, de a întări unitatea și coeziunea în jurul partidului, al secretarului său general, de a sluji, cu credință și devotament, cauza socialismului și comunismului, independența și suveranitatea României socialiste. HOTĂRÎREA cu privire la aprobarea Expunerii tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România și adoptarea ei ca Program de muncă și acțiune revoluționară al partidului, al întregului popor In pagina a 3-a tN PIAȚA REPUBLICII DIN CAPITALA MOMENT CU PROFUNDĂ SEMNIFICAȚIE PATRIOTICĂ Peste 120.000 de cetățeni s-au adunat, miercuri dimineața, în Piața Republicii din Capitală, pentru a cinsti, printr-o mare și impresionantă manifestare, făurirea, în urmă cu 70 de ani, a statului național unitar român. In marea piață din centrul Capitalei, se aflau reprezentanți ai tuturor județelor țării și municipiului București — muncitori, țărani, intelectuali, elevi și studenți. Prezența lor făcea să vibreze aici inima întregii țări. Intr-o unitate de cuget și simțire cu întreaga națiune, ei au venit pentru a exprima, în acest moment de profundă semnificație patriotică, omagiul lor patriei iubite, care, liberă și stăpînă pe destinele sale, trăiește anii de glorie ai împlinirilor socialiste. Animați de înălțătoare gînduri și simțăminte, toți cei prezenți în marea piață au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, la ieșirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. Prin toate aceste grăitoare și vibrante manifestări, cei veniți la marea adunare au ținut să exprime secretarului general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, sentimentele lor de dragoste înaltă prețuire pentru actiivitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire și abnegație revoluționară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor județelor țării, bunăstării și fericirii poporului, creșterii rolului și prestigiului României în lume, cauzei generale a socialismului și păcii. Indreptîndu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au străbătut Piața Republicii, printr-un adevărat culoar viu, format din delegați ai tuturor județelor țării și ai municipiului București. Pe întregul traseu, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost înconjurați cu nemărginită bucurie. Atmosfera de sărbătoare și entuziasm era întregită de cîntecele dansurile populare interpreșitate de numeroase formații artistice. Din mulțime s-au prins pionieri și șoimi de cai patriei, tineri și tinere, în costume naționale, oameni ai muncii, care au oferit flori tovarăși 1 vii Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu-In fața sediului Comitetului Central al partidului zeci de tineri și tinere, prinși intr-o mare Horă , au ținut să amintească Unirii, astfel de o îndelungată tradiție — emoționant simbol al voinței de unire, de unitate a poporului român. tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost invitați să se prindă în aceasși frumoasă horă a unirii de rezonanță istorică. în marea piață, a răsunat, apoi vibrantul cîntec „Parditul — Ceaușescu — România !“ lui De la balconul ComitetuCentral, tovarășul Nicolae Ceaușescu a rostit o scurtă și însuflețitoare cuvîntare, urmărită goște, cu deosebit cu drade toți participanții la interes, marea adunare și, prin intermediul transmisiei de radio și televiziune, de întreaga țară. Prin însuflețire și îndelungi aplauze, cu puternice urale și ovații, cei prezenți în marea piață din Capitalei României au ifurma exprimat hotărîrea lor de a cinsti gloriosul eveniment de la 1 Decembrie 1918 prin vrednice fapte de muncă, puse în slujba progresului multilateral al țării, de a edifica cea mai dreaptă, mai umană orînduire pe pămîntul patriei — socialismul și comunismul. A fost exprimată în fapt, voința unanimă a întregului popor, strîns unită în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce constituie trăinicia și forța de neînvins a orînduirii noastre socialiste. SUB PREȘEDINȚIA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, președintele Frontului Democrației șității Socialiste, miercuri. din30 noiembrie, a avut loc Plenara Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste Pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise : 1. Proiectul Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1989; 2. Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989; 3. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1989; 4. Proiectul Programului privind autoconducerea și autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populației cu produse agroalimentare și bunuri Industriale de consum pe anul 1989; 5. Raport privind creșterea rolului și atribuțiilor organismelor Frontului Democrației și Unității Socialiste in realizarea planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială a patriei. Pe marginea problemelor aflate pe ordinea de zi, au luat cuvîntul tovarășii; Maria Ghițulica, prim-secretar al Comitetului județean Iași al P.C.R.; Gheorghe Dona, director al Trustului de foraj și extracție Voinești, membru al Biroului executiv al Consiliului județean Bacău al F.D.U.S.; Mihai Niculiță, președintele Consiliului județean Maramureș al F.D.U.S.; Adrian Călin, secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist; Virginia Székely, director adjunct al întreprinderii de stofă pentru mobilă și țesături Gheorghieni, județul tehnice Harghita; Dinu Daniliuc, președinte al C.A.P. Gurbănești, județul Călărași, membru al Consiliului județean al F.D.ST..S. Rodica Vîlcu, președinta Comitetului municipal al femeilor București; Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului; Dumitru Radu Popescu, președintele Scriitorilor; Victoria Uniunii Rusu, președintele Comitetului județean Bistrița-Năsăud, al O.C.U.S.; Voicu Tache, rector al Institutului politehnic București; Alexandru Toader, președinte al Comitetului Uniunii Sindicatelor din mine, petrol, geologie și energie electrică. Dezbaterile s-au desfășurat în atmosfera de puternică angajare patriotică, revoluționară generată de Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu cu vire la „Stadiul actual print societății socialistenești și perspectivele româdezvoltării sale viitoare, perfecționarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democrației muncitorești, revoluționare , rolul statului și al organismelor democratice, creșterea rolului Par (Cont. in pag. a 3-a)