Drum Nou, februarie 1970 (Anul 27, nr. 7799-7822)

1970-02-14 / nr. 7810

Nr. 7810 r „Se rezolvă, tovarăşă" ! Era pe-atunci în septembrie. Şi la şcoala generală din Hălchiu se făceau abonamente la presă. Două profesoare s-au abonat şi la „România literară", că de, fiind de română, revista era, oarecum, de specialitate. S-a făcut octombrie şi revistele nu veneau. A urmat noiembrie şi s-au interesat la oficiul poştal: „De ce nu vine ? Ne-am abonat doar pe un trimestru...“ — O să vină, li s-a răspuns într-un glas de către factorul poştal şi dirigintele oficiului. Se rezolvă, tovarăşă, şi veţi primi şi numerele din urmă... A mai trecut decembrie, ianuarie... Acum e februarie ! Dar nu vă impacientați, tovarăşă! Dacă v-au promis tovarăşii de la poştă, se rezolvă... SEPINAL La pomul lăudat... Auzise el, clientul, că pe lingă cooperativa de consum Şercaia s-ar fi dezvoltat grozav prestaţiile de servicii. Şi a trecut cu inima uşoară pragul acestui sector lăudat. Numaidecît, meşterii s-au repezit la el: — Uşi, ferestre ? Vă facem în cîteva săptămîni pentru o întreagă casă. Plăpumi, lenjerie de corp? Executăm imediat. Un costum, un sacou ? Vă-mbrăcăm din cap pînă-n picioare. A, să vă reparăm ochelarii ! — Nu, nu, a răspuns clientul copleșit de atîta amabilitate și operativitate. • Mi s-au găurit ghetele-n talpă... Aș vrea niște pingele... — A, pingele! ... Da, desigur... Sigur că da... pingele... pingele... vă punem şi pingele în cîteva luni. — Ştiţi, e urgent, a insistat clientul. — Da ? Atunci, poftiţi la Făgăraş. Pedagogia ciomagului în seara zilei de 19 ianuarie, în jurul orelor 22,00, elevul Stelian Ropotan de la Şcoala profesională „Electroprecizie“ Săcele, a fost trezit de pedagogul Nicolae Ştefan: — De ce ai aruncat, mă, hîrtia asta ruptă sub pat ? — N-am aruncat-o eu, tovarăşe pedagog. — Mă minţi pe mine, mă? — s-a înfuriat educatorul şi a început să-i care la „argumente“ (a se citi pumni) în cap. Şi pentru ca elevul să se convingă şi mai profund cănu e frumos să facă murdărie şi să mintă, l-a sancţionat cu... spălarea culoarului. Şi cum elevul a refuzat, i-a mai servit o serie de argumente din aceeaşi categorie şi i-a strigat : — Să pleci din internat! Acum ! Cînd să plece însă, inima „educatorului" s-a înmuiat brusc, l-a mîngîiat şi i-a spus : — Hai, mă, lasă că te iert. Unde să te duci acum în plină noapte ? Şi elevul a rămas. Pedagogul oare ce face ? ... Depuneţi şi reclamaţi ! Pînă în luna ianuarie, telefonul nr. 23654 funcţiona şi „consuma“ normal, iar proprietara lui, Maria Bălulescu, str. Zizinului nr. 84, Braşov, în baza avizului primit, achita lunar costul abonamentului şi al convorbirilor. In ianuarie însă avizul n-a mai venit. Susnumita s-a prezentat la ghişeul oficiului. A aflat aici că are de plătit... aproape 800 de lei. Stupefiată, a cerut explicaţii la serviciul comercial al Oficiului P.T.T.R. — Faceţi o reclamaţie ! A depus-o şi s-a interesat de soarta ei. — Depuneţi mai întîi suma integrală, altfel după întîi ale lunii viitoare veţi suporta şi o majorare. Pe urmă vom vedea ce e cu reclamaţia. Fireşte, femeia nu a depus suma, deoarece nu-i găseşte justificarea. O familie compusă din soţ şi soţie (ambii lipsind circa 10—12 ore pe zi de acasă) nu putea efectua într-o lună atîtea convorbiri, decit dacă ar fi folosit telefonul şi în timpul somnului. Întrucît cazul nu e unic, sugerăm Oficiului P.T.T.R. să întreprindă o verificare a contoarelor înregistratoare de convorbiri. Asta înainte de a li se pretinde abonaţilor să depună... şi să reclame... Rubrică realizată de Ion COMAN l . La schi, in Poiana Brasov. Automulţumirea conducerii (Urmare din pagina 1, 1969 au fost cuprinşi la acest curs 235. în altă ordine de idei, trebuie remarcat că specialiştii de la strungărie au largi posibilităţi de iniţiativă pentru îmbunătăţirea calităţii produselor şi reducerea rebuturilor, prin perfecţionarea tehnologiei de aşchiere. Din păcate, ele sunt prea puţin folosite. Aşa este cazul, de pildă, cu extinderea procedeului de execuţie a tuturor operaţiunilor de strunjire pe acelaşi utilaj. Tehnologii secţiei au întreprins acest lucru într-un singur caz. Nu este însă suficient. Reporterul simte obligaţia să insiste aici asupra unei idei exprimate de şeful secţiei. într-o discuţie privind prevenirea rebuturilor, dînsul releva posibilitatea adaptării la fiecare strung a unor dispozitive care, în momentul cînd cotele de aşchiere prevăzute nu sunt respectate, întrerup în mod automat funcţionarea utilajului. Remarcăm marea eficacitate a unor asemenea dispozitive pentru prevenirea executării pieselor cu defecte de calitate. Din păcate, tov. ing. V. Dragoman n-a fost în măsură să ne precizeze dacă această soluţie va prinde sau nu viaţă la strungărie. Şi încă o problemă de mare importanţă atît pentru îmbunătăţirea calităţii produselor la strungărie, cît mai ales pentru însemnatele economii de metal pe care le implică. Am observat la strungărie repere ca 6314-2; 6315-1; 6315-2; 6317-2; 6318-1 etc. de la care se aşchiază un strat gros de şpan pentru executarea căii de rulare. Se ştie însă că, cu cît stratul de metal aşchiat este mai gros, cu atît mai mare este solicitarea utilajelor (o cauză a deselor defecte mecanice şi dereglării strungurilor). în plus, consumul de S.D.V.-uri este mult mai mare, iar respectarea cotelor de aşchiere mult mai greoaie. Toate aceste neajunsuri pot fi eliminate prin aplicarea la secţia forjă a unei operaţiuni de laminare a inelelor de rulmenţi care să prefigureze calea de rulare. Actualmente procedeul se aplică în foarte mică măsură. Precizăm că extinderea lui implică economisirea a sute de tone de metal. Se simte deci cu acuitate necesitatea ca secţia forjă — şef secţie ing. Ladislau Marşi — să iniţieze de urgenţă măsuri eficiente în acest sens. Rezolvarea problemei ca atare incumbă răspunderi deosebite inginerului Oliviu Răhăianu, metalurgul şef al uzinei, care coordonează activitatea secţiei forjă. Există, prin urmare, multiple căi de închidere a canalelor risipei de metal. Se cere însă mai multă iniţiativă şi exigentă din partea conducerii secţiei, a controlorilor tehnici de calitate. P.S. In ziarul de mîine, vom publica concluziile care rezultă din „corespondenţa" transmisă în această suptamma de la uzina „Rulmentul“. DRUM NOU CINEMA LOTO PATRIA (telefon 1.18.18) : ,,Urmărirea" - orele 9; 11,30; 14; 16,30; 19; 21. COSMOS (telefon 1.11.52) : „Via mala* - orele 9; 11; 14; 16,30; 19; 21. ARTA (telefon 1.23.63) : „Călugărița" - orele 11, 15; 19. „POPULAR" (telefon 1.40.22): „Paria" - orele: 9,30; 11,30; 14; 16,30; 19; 21. TINERETULUI (telefon 1.48.27) : „Lupii albi" - orele 9; 11; 15; 17; 19; 21. TELEVIZIUNE SIMBATA, 14 FEBRUARIE 1970 17.00 Emisiune în limba germana. 18.05 Bună seara, fete! Bună seara, băieţi! - emisiune pentru tineret. 19.00 Telejurnalul de seară. 19.20 Desene animate, ,,La pescuit”. 19.30 Emisiune muzical-coregrafica pe teme folclorice. Transmisiune de la Sofia. 19.55 Microavanpremieră. 20.00 Tele-enciclopedia. 21.00 Film serial: ,,Răzbunătorii". 21.50 Varietăţi cu public. Partea a II-a a varietăţilor transmise la data de 8 februarie. 22.30 Telejurnalul de noapte. Telesport - Campionatul mondial de schi: probe nordice (rezumat filmat) . 23.00 Seară de romanţe. TIMPUL PROBABIL Pentru zilele de 15 şi 16 februarie. Vreme relativ rece, cu cerul mai mult noros. Vor cădea precipitaţii sub formă de ninsoare. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul nord-vest. Minimele vor oscila între minus 5 și minus 7 grade, iar maximele între minus 5 grade și plus 3 grade. Rezultatele tragerii din 13 februarie 1970: Extragerea I: 25, 54, 37, 15, 32, 57, 41, 29, 62. Fond de premii: 770.673 lei Extragerea a ii-a: 2, 27, 68, 6, 58, 46, 71. Fond de premii: 716.320 lei. PRONOSTICUL NOSTRU LA CONCURSUL Nr. 7 DIN 15 FEBRUARIE 1. Bari—Bologna x 2. Fiorentina—Lazio 1 3. Intsmazionale-Cagüari 1 4. Juventus—Lanerossi 1 5. Napoli—Sampdoria 1 6. Palermo-Torino x 7. Roma—Milan x 8. Verena-Brescia 1 9. Caianzaro—Caiania x 10. Livorno—Modena 2 11. Monza-Perugia 1 12. Piacenza-Aîalanta 2 13. Reggina—Pisa x NEPOATELE (Urmare din pag. 1) — Mătuşa mea şi draga mea... Pe Viorica, nepoată-ta, cui o laşi ? — Ale tale-s blidele... de pe pereţi şi... trei chindeie... — Patru... mătuşo, să fie cu soţ, şi să primească ăl de sus... Că mi s-or uscat ochii de-atîta plînsuuu... Se duse apoi la Sana, s-o mîngîie, în durere : — Ţie ce ţi-a dat ? — Maşina de cusut. — Ruginătura aia ? Da' lui Ieruţa ? — Icoana ai albastră. — Te cred şi eu. Icoană pe sticlă. Dau domnii cinci sutare pe ea. Că n-o mai satură nici dracu’. Ochi de lipici şi mină de greblă. Adună tot... Cînd a intrat Firuţa lui Bălăbău, nepoată după sora ai maşteră, bătrînul Gheorghe lui Cotu şi-a căutat de lucru în ocol. Să nu audă cum se cîntă. — Mătuşa mea şi scumpa mea ! De ce vrei să mă părăseşti, ha ? Nu ţi-am fost nepoată bună ? Nu ţi-o adus al meu, acum doi ani, un car de lemne ? Şi nu uscături, ca a lui Ieruţa. Stînjeni, să te alegi cu ceva şi dumneata şi... eu... — Cojocelul... meu — şopti bătrîna. — Căldura pe care mi-o va ţine mie, s-o ai şi dumneata pe cea lume, că chiar mă gîndeam să-mi tocmesc un cojoc la... mătuşa mea şi draaga meaaaa... Că şi Lina, cuscra, e dusă la tîrg şi mi-a zis să te-ntreb... — Troaca ai... mare... — Zicea Măria lui Mînz, nepoată-ta, că troaca i-o laşi ei. — Măriei... doi saci de... lină... La auzul cuvîntului „lină", nepoatele tresăriră şi prinseră a mesteca înciudate din gură. Ba, Ievuţa strecură chiar nişte vorbe printre dinţi : — Risipeşte totul în patru vînturi... In loc să zică „Uite tu, ia-le pe toate, să te cunoşti cu ceva"... — Aşa a fost şi la viaţa ei — şopti Firuţa lui Bălăbău, zgîriindu-şi faţa cu unghiile... Apoi, dintr-o obişnuinţă căpătată de la alte prilejuri asemănătoare, nepoatele se aşternură pe bocet tărăgănat, stîrnind o larmă nemaipomenită. Se tînguiau avan, dar nu cu privirile la bătrîna din aşternut. Sana îşi pusese ochii pe maşina de cusut; Ieruţa privea cu pioşenie sfîntul din icoana cea albastră; Viorica număra blidele şi chindeiele aninate de pereţi; Firuţa scotocea în lada cu zestre a bătrînei, ca să scoată la lumină un anume cojocel, cu puişori de amici... La vreo patru zile, Ana lui Cotu coborî în pămînt, ca să se amestece cu huma în care dormeau părinţii şi bunicii ei. Nepoatele au bocit-o îndelung, cu evlavie, incit sătenii s-au înduioşat de statornica lor dragoste pentru mătuşa plecată într-o călătorie fără sfîrşit. Apoi, cînd ţărîna s-a aşternut pe mormînt, nepoatele s-au oprit din bocet, risipindu-se care încotro. Au rămas la cimitirul din deal cîteva bătrîne şi Gheorghe a lui Cotu, ca să rînduiască florile la căpătîiul lui lelea Ana. în timpul acesta, iubitoarele şi evlavioasele nepoate, cu ochii încă roşii de lacrimile vărsate, uşurau odăile moşului Gheorghe a lui Cotu, cu o vrăjmăşie care a stîrnit mare vîlvă în uliţă. Sana aşezase pe un căroi maşina de cusut şi tipa de se auzea la al şaptelea vecin : — Soră-mea Ieruţa, mînce-o păcatele, a luat două icoane şi pe deasupra şi un val de pînză... Viorica adunase de pe pereţi toate chindeiele, toate blidele şi ca să nu se ciobească le învăluise într-un ţol de pe pat. Scoţînd cojocelul din ladă, Firuţei i se lipiseră de mină două ii şi cămeşa de mire a bătrînului Gheorghe a lui Cotu. Sosise şi cuscra Lina, ca să-şi ia troaca ai mare. In uliţă însă s-a încăierat cu Maria lui Mînz, care o ţinea într-una că troaca e a ei şi că nici moartă nu va lăsa să i-o înstrăineze cineva. Pînă la urmă, s-au păruit în lege. Lina i-a potrivit Măriei troaca în cap, făcînd-o toată bucăţi, încît se află şi astăzi în judecăţi... P.S. Orice asemănare cu vreo întîmplare autentică din Şinca este întîmplătoare. de la 15 la 21 februarie DUMINICA, 15 FEBRUARIE 8.15 Deschiderea emisiunii; 8.45 Matineu duminical pentru copii şi tineretul şcolar; 10.15 Ora satului; 10.35 Concert simfonic; 12.00 De straja patriei; 12.35 Emisiune în limba maghiara; 13.35 închiderea emisiunii de dimineaţă; 16.30 Deschiderea emisiunii de dupâ-amiaza: Filmul Serial: Rîul întunecat (V). Producţie a studiourilor sovietice; 17.15 Realitatea ilustrată; 19.00 Telejurnalul de seara; 19.15 „Cîte flori pe Iza-n sus" - montaj folcloric de cîntece şi dansuri din Maramureş; 19.30 Treapta a treia. Reportaj despre dezvoltarea cailor ferate de la locomotivele cu aburi la cele Diesel şi electrice; 19.50 Film artistic. Un strugure în soare ; 22.00 Varietăţi pe peliculă ; 22.15 Telejurnalul de noapte; 22.25 Campionatul mondial de schi. Sărituri de la trambulina mijlocie. Transmisiune de la Strbske Pleso - Cehoslovacia. LUNI, 16 FEBRUARIE 18.00 Deschiderea emisiunii; 18.20 Confruntări - emisiune pentru tineret; 18.50 Intermezzo muzical; 19.00 Telejurnalul de seara; 19.30 Actualitatea în economie; 19.45 Document. Iniţiatorii; 20.15 Romanfoileton. Mîndrie şi prejudecată (III); 20.45 Intre metronom şi cronometru — emisiune concurs. Transmisiune directă din Galaţi; 22.00 Agenda politică de Eugen Mândrie; 22.10 Intermezzo coregrafic; 22.20 Telejurnalul de noapte. Campionatul mondial de schi - probe nordice, rezumat filmat; 22.35 Scena; 23.00 închiderea emisiunii. MARȚI, 17 FEBRUARIE 18.00 Deschiderea emisiunii; 18.30 Ancheta economică; 19.00 Telejurnalul de seară; 19.20 La volan; 19.30 Atomul — această necunoscută; 20.00 Reflector; 20.15 Reportaj: ,,X-12" n-a îndeplinit misiunea. Secvenţă documentara pe urmele unui caz de spionaj economic; 20.30 Film artistic: comedia Domnişoara Barba Albastră; 21.50 Telejurnalul de noapte; 22.00 Teleglob; 22.20 Artistul poporului Ştefan Brabotescu; 22.40 Muzică uşoară. MIERCURI, 18 FEBRUARIE 18.00 Deschiderea emisiunii; 18.30 Retrospectivă poetică; 19.00 Telejurnalul de seară; 19.20 Actualitatea în agricultură, „Acţiunea L"; 19.30 Refrene vechi şi totuşi... noi; 19.50 Ancheta TV; 20.25 Telecinemateca. Toată lumea ride, cînta şi dansează; 22.00 Telejurnalul de noapte. Campionatul mondial de schi, rezumat filmat; 22.20 Campionatul mondial de hochei. Grupa C: Ungaria—Italia (înregistrare de la Galaţi). JOI, 19 FEBRUARIE 17.30 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară; 18.05 Film serial. Aventură în munţi (XII) - Pe urmele Brunhildei; 18.35 Mult e dulce şi frumoasă ...; 19.00 Telejurnalul de seara; 19.20 Interpreţi îndrăgiţi ai cîntecului transilvănean: Valeria Colojoara şi Felician Fărcaşu; 19.30 Prim plan. Scriitorul Franyo Zoltán; 20.00 Reflector; 20.15 Seară de teatru TV. Cazul Pinedus; 22.00 Telejurnalul de noapte; 22.10 Cronica ideilor: 6 Martie 1945-1970 - Semnificaţia marilor bătălii pentru cucerirea puterii; 22.40 Microavanpremiera; 22.45 Recital Miranda Martino. VINERI, 20 FEBRUARIE 17.00 Deschiderea emisiunii. Tele-şcoala. Consultaţii la limba română — clasa a Vlll-a; 17.20 Consultaţii la chimie - clasele XI—XII; 17.40 Interferenţa şi difracţia - filme pentru elevii clasei a Xl-a; 18.00 Lumea copiilor. Daniela şi Aşchiuţa poştaşi; 18.30 Actualitatea în economie Contractul în acţiune; 18.50 Muzică populară la cererea telespectatorilor; 19.00 Telejurnalul de seara; 19.20 Reflector Telefoileton cotidian; 19.30 Mai aveţi o întrebare? - emisiune de cultură, ştiinţifică. Ştim totul despre mări şi oceane?; 20.45 Film artistic: Bigamul; 22.20 Telejurnalul de noapte; 22.30 Cadran - emisiune de actualitate internaţională. SIMBATA, 21 FEBRUARIE 17.00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba germană; 18.05 Cheia oraşului - emisiune-concurs pentru tineret; 19.00 Telejurnalul de seară; 19.20 Reflector; 19.35 Tele-enciclopedia; 20.30 O ora cu Alfred Hitchcock. Povestea unui poliţist; 21.20 Disc 70 (interviziune) - emisiune muzicală prezentată de orchestra Casei de discuri „Electrecord"; 21.50 Telejurnalul de noapte. Campionatul mondial de schi. Sărituri de la trambulina mare. Transmisiune de la Strbske Pleso - Cehoslovacia. Handbalul masculin la ora Campionatului mondial 1970, 22.45 Recital Harry Belaffonte. MILIţIA ! INFORMEAZĂ ÎNCEPUT de rău augur BALASZ ALBERTIN şi SLOYOM EMERIC, dulgheri la I.C.I.M.Bv., veniseră de scurt timp le Braşov (12 ianuarie - data angajării), dintr-o comună a judeţului Harghita. Şi-au făcut însă intrarea în oraş „cu stîngul“. Proaspeţii orăşeni, aflaţi abia la vîrsta de 20 de ani, au început perioada acomodării cu mediul citadin, colindînd localurile. La nici o lună de zile de la angajare, in urma unui chef de ore în şir, au ultragiat pe cetăţeanul Radu V. Costache - care s-a ales cu o lovitură de briceag - şi pe un lucrător de miliţie. Curios este că victima fusese confundată de cei doi huligani cu o altă persoană, cu care au avut un schimb de vorbe, petrecut la unul din multele localuri colindate în acea zi. Cum este firesc, Balasz A. şi Sloyom E. au fost reţinuţi de miliţie, pentru trimitere în judecată prin procedură de urgenţă. ATENŢIE LA POARTA 2 ! In noaptea de 9 spre 10 februarie, în jurul orelor 3,30, paznicul de serviciu de la poarta 2 a uzinei „Tractorul" a văzut că salopetele a doi tineri muncitori care voiau sâ părăsească uzina erau cam . . . umflate Cînd a început să-i controleze, a avut surpriza sa găsească asupra lui PARTENIE MIHAŢAN, de la secţia 40, 6 relee de tractor şi asupra lui GH. CURCA, de la secţia motor, alte 4 relee, sustrase din secţia montaj general. Cei doi hoţi au continuat schimbul trei ... şi următoarele la miliţie, unde li s-au întocmit dosare penale pentru procedura de urgenţă. Amintim ca nu este pentru prima data cînd consemnăm fapte de acest fel la rubrica noastră. Aşadar, atenţie la poarta 2 ! GENOVEVA DE... BRAŞOV Locatarii imobilului din str. Karl Marx nr 10, Braşov, o cunosc prea bine pe GENOVEVA HUDJINSCHI. Pentru ceilalţi cititori, vom încerca, în rîndurile care urmează, să schiţăm un mic portret. Susnumita are la activ o condamnare pentru prostituţie De altfel, continuă şi în prezent aventurile, lăsîndu-şi singur în casă, pînă la orele mici ale nopţii, copilul rezultat în urma unor relaţii extraconjugale Probabil, nici ea nu-şi mai aminteşte de cînd n-a mai fost angajată în cîmpul muncii Nici în relaţiile cu colocatarii, cu proprietarul imobilului nu este de loc mai onestă. Chiria nu şi-a mai plutit-o de circa 2 ani. La plata gazului metan, a apei şi luminii n-a mai contribuit de cîteva luni. Pentru toate acestea, colocatarii au solicitat evacuarea ei, ceea ce s-a şî întîmplat . . . scriptic (vezi hotărîrea judecătorească nr. 3331 din 10. VIII 1969). E timpul ca această hotârîre sa fie și executata. Altfel Genoveva își va crea impresia falsă că şi legea operează „cu duhul blîndeţii" şi va continua să-şi sfideze şi să şicaneze colocatarii. MICA PUBLICITATE ÎNCHIRIERI Asistent politehnică, caut cameră, central sau semicentral. Eventual dau meditații matematică, fizică. Telefon 2.15.80, interior 44, între orele 11-13. 100 VINZARI Vînd V.V. 1200, Brașov, bd. Victoriei, bloc 37, scara B, ap. 47. 99 PIERDERI Pierdut certificat de 7 clase, pe numele Murariu Mihai. Declar nul. 102 Pierdut în Valea Racâdăului mapă cu certificat de naştere, diploma de mecanic, pe numele Mariu Ioan. Telefon 1.25.33. Găsitorul va primi recompensă buna. 101 Pierdut legitimaţie student, nr. 380, pe numele Pleşa Liviu. O declar nula. 98 Pag 3 I. C. M. BRAŞOV str. Harmanului nr. 68 ► Automacaragii ► Tractorişti ► Mecanici locomotivă Diesel ► Manevranţi vagoane ► Muncitori necalificaţi Informaţii se pot obţine la telefon 2.17.94, angajează : ► Conducători auto ► Lăcătuş mecanic motoare Diesel ► Ajustor specialist in instalaţii hidraulice Regionala de căi ferate Braşov ANUNŢĂ: In data de 19 februarie 1970, se va tine la Grupul şcolar de calificare C.F.R. Braşov şi la Stafia Sibiu, un concurs de admitere pentru şcoala Gr. I.Macari, frînari, manevranţi, cu durata de 3 luni. Condiţii de admitere — Studii: 4—8 clase elementare — Vîrsta : 20—42 ani Cu stagiul militar satisfăcut. Pe timpul şcolii elevii primesc o bursă de 400 lei lunar (cei din afara cadrelor C.F.R.) sau salariul mediu pe ultimele 3 luni, (cei din cadrele C.F.R. sau transferaţi la C.F.R. de la alte întreprinderi). Se asigură masa la cantină contra cost, manuale şi rechizite şcolare gratuit, transportul gratuit la începutul şi sfîrşitul cursurilor, în limita locurilor se acordă cazare gratuită. Celor cărora nu li se oferă cazare la Grupul şcolar sau la unităţi C.F.R., li se plăteşte 10 lei/zi, dacă îşi asigură cazarea în mediul urban, sau 5 lei/zi, pentru mediul rural. Informaţii suplimentare se primesc de la secretariatul şcolii, str. Karl Marx, nr. 32, telefon C.F.R. 560, sau la staţiile de cale ferată. 75 T. G. M. M. - S. U. T. FELNIM str. 23 August, nr. 91, telefon 45 angajează urgent: — ŞOFERI PENTRU AUTOCAMIOANE ŞI AUTOBASCULANTE S.R. — ŞOFERI PENTRU AUTOBASCULE TATRA — MECANICI AUTO ŞI UTILAJE — EXCAVATORIŞTI Condiţii avantajoase de cazare şi salarizare: 76 întreprinderea industriei alimentare Sf. Gheorghe Bulevardul 16 Februarie nr. 21—23, telefon 407 angajează de urgentă : # ȘEF SERVICIU PREŢ-COST, cu studii superioare economice. Vechimea şi salarizarea conform H.G.M. 914/1908. Informaţii suplimentare, la telefon 407, serviciul plan. 77 Inspectoratul silvic Covasna, orașul Sf. Gheorghe str. Crîngului nr. 1, telefon 658 angajează • CONTABIL REVIZOR PRINCIPAL sau CONTABIL REVIZOR Salarizarea conform FI.C.M. 914/68. Se asigură locuință. 78 sec® lucrări C.T. 6 C.F.R. Braşov cu sediul în strada 13 Decembrie nr. 2 angajează MUNCITORI NECALIFICAŢI pentru executarea de lucrări de construcţii montaj în specificul electrificării, centralizării şî telecomenzi pe şantierele din raza Regionalei C.F.R. Braşov. Se asigură salariul şi toate drepturile legale, cazare gratuită la şantiere şi bilet gratuit de călătorie de la şantier la domiciliu, după fiecare 12 zile lucrate. Informaţii se pot lua zilnic la sediul unităţii sau la telefon 2.30.30, interior 549. 67 UZINA DE REPARAŢII CU DLEA str. Grădinarilor nr. 12 angajează: ^ MAGAZINER PRINCIPAL, cu studii medii, 2 ani in funcţii administrative sau şcoala generală de 7 ani, cu vechime de 4 ani in funcţii administrative. 71 I.R.C. BRAȘOV str. Alex. I. Suza nr. 31 angajează: • MAISTRU MECANIC AUTO 18 ŞEF DEPOZIT pentru materiale de construcţii • INSTALATORI TEHNICO-SANITARI • SUDORI • MUNCITORI NECALIFICAŢI Relaţii pentru condiţii de angajare se pot solicita zilnic la serviciul personal, telefon 2.11.73. 72