Drum Nou, februarie 1971 (Anul 28, nr. 8107-8130)

1971-02-23 / nr. 8125

1 Pag. 2 * DRUM NOU RAPORTUL DE ACTIVITATE AL CONSILIULUI U.A.S.R. prezentat de tovarăşul Traian Ştefănescu Ne aflăm încă sub puternica impresie produsă asupra întregului tineret, asupra studenţimii, de salutul adresat Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist şi Conferinţei noastre de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al PartiduluiComunist Român. Dînd glas sentimentului de profundă recunoştinţă pentru rolul de mare responsabilitate conferit de partid tineretului — se spune în raport —, exprimăm dorinţa fierbinte a generaţiei amfiteatrelor de a se pregăti la nivelul exigenţelor crescânde ale economiei, ştiinţei şi culturii, de a sluji cu devotament şi abnegaţie cauza Partidului Comunist Român. Mîndria patriotică a studenţimii pentru marile transformări revoluţionare înfăptuite de poporul nostru se îmbină firesc cu adeziunea deplină la politica marxist-leninistă, creatoare, a partidului şi statului, cu hotărîrea unanimă de a munci neobosit pentru înfăptuirea programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Relevând că în ansamblul puternicului dinamism al economiei, al vieţii noastre social-politice una din problemele fundamentale, care se înscrie ca o preocupare permanentă a partidului şi statului, este dezvoltarea învăţământului de toate, gradele, raportul menţionează date privind dezvoltarea bazei materiale a învăţământului superior în 192 de facultăţi din cele 18 centre universitare ale ţării, în care învaţă astăzi peste 150 000 de studenţi. In contextul prefacerilor înnoitoare iniţiate de partid, al adîncirii democraţiei socialiste, studenţimii i-a fost conferit un rol important în prezentul şi viitorul ţării. Bucurîndu-se de puterea socială de a participa la dezbaterea şi adoptarea deciziilor de importanţă majoră pentru societatea noastră, prin prezenţa în Frontul Unităţii Socialiste şi în organele puterii de stat, avînd posibilitatea de a-şi spune părerea cu privire la măsurile de perfecţionare a şcolii superioare, prin reprezentanţii săi în organele de conducere a treburilor universitare, studenţimea se afirmă ca parte integrantă şi detaşament activ al tineretului în lupta pentru traducerea în viaţă a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Măsurile de îmbunătăţire a activităţii obşteşti a studenţimii, adoptate pe baza hotărârilor plenarei C.C. al partidului din noiembrie-decembrie 1967 şi ale Consfătuirii pe ţară a Uniunii Tineretului Comunist, definirea uniunii noastre ca formă specifică de organizare a Uniunii Tineretului Comunist în învăţământul superior, lărgirea competenţelor şi sferei sale de preocupări au determinat sporirea contribuţiei asociaţiilor la pregătirea studenţilor, orientarea consecventă a eforturilor noastre spre problemele procesului instructiv-educativ, statornicirea unor raporturi de strînsă colaborare cu organele de învăţământ. Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România se prezintă în cel de-al 15-lea an de existenţă ca organizaţie revoluţionară consolidată politic şi organizatoric, ca factor activ în pregătirea profesională şi educarea comunistă a tineretului universitar, în perfecţionarea continuă a şcolii noastre superioare. în continuare, raportul s-a referit la măsurile de modernizare a şcolii superioare, concretizate în perfecţionarea planurilor de învăţămînt şi a programelor analitice, a metodelor de predare şi seminarizare, în crearea unor facultăţi şi secţii noi, organizarea învăţământului de subingineri şi iniţierea sistemului de pregătire pe cicluri în şcoala de arhitectură, în îmbunătăţirea sistemului de repartizare a absolvenţilor în producţie. Marea majoritate a studenţilor îşi îndeplineşte cu responsabilitate îndatorirea fundamentală de a se pregăti temeinic, obţinînd note bune şi foarte bune. Un interes crescînd manifestă studenţii pentru cercetarea ştiinţifică şi orientarea ei spre soluţionarea unor aspecte concrete ale producţiei. In centrul activităţii asociaţiilor — relevă raportul — a fost situată pregătirea profesională a studenţilor. Ele au desfăşurat o susţinută activitate educativă, menită să explice implicaţiile profunde ale Directivelor C.C. al partidului şi Legii învăţămîntului asupra formării profesionale a studenţilor, au contribuit la valorificarea noilor posibilităţi create prin perfecţionarea continuă a şcolii superioare. Evidenţiind rezultatele pozitive, raportul subliniază, totodată, faptul că se menţin încă multe neajunsuri în pregătirea teoretică şi practică a studenţilor, se mai manifestă dezinteres pentru propria pregătire şi tendinţa de limitare a studiului la notiţele de curs, participare redusă la cursurile facultative, preocupare insuficientă pentru însuşirea limbilor străine, pentru elaborarea proiectelor. Una din cauzele care influenţează negativ pregătirea profesională este activitatea sporadică, lipsită de eficienţă, desfăşurată în rîndul studenţilor din anul I, pentru integrarea universitară a foştilor elevi. Raportul menţionează necesitatea îmbunătăţirii sistemului de admitere în învăţămîntul superior. Se relevă, de asemenea, necesitatea unor măsuri de perfecţionare a învăţămîntului de subingineri. In acest an universitar, Ministerul învăţămîntului, în strînsă colaborare cu Consiliul U.A.S.R., a adoptat în continuare măsuri de creştere a ponderii seminariilor, lucrărilor practice şi de laborator, a cursurilor facultative şi a disciplinelor la alegere. Incepînd cu semestrul al II-lea se experimentează un nou sistem de notare, care îmbină calificativele de la examene cu aprecierea activităţii pe parcursul anului universitar. Hotărâtoare pentru realizarea imperativelor pe care societatea noastră le pune în faţa studenţilor rămîn şi în viitor studiul individual, ritmic, însuşirea temeinică a bibliografiei, interesul de a asimila permanent datele de actualitate, străduinţa de a-şi forma deprinderi practice în domeniul profesiunii pentru care se pregătesc. Raportul apreciază că această conferinţă va trebui să marcheze un pas hotărâtor pentru eliminarea superficialităţii în studiu, a delăsării şi chiulului, pentru ca fiecare asociaţie, profund ancorată în realităţile facultăţii respective, să se preocupe cu deplină răspundere, îndeaproape, concret şi sistematic, de modul în care studenţii se încadrează în procesul de învăţămînt. Formarea viitorului specialist conturează pregnant necesitatea sporirii ponderii activităţii de cercetare şi creaţie ştiinţifică în perioada studiilor universitare. Numărul însemnat al studenţilor cu rezultate profesionale meritorii, activitatea pozitivă a cercurilor ştiinţifice dovedesc posibilitatea şi necesitatea participării efective a studenţilor, în special a celor din anii mari, la munca de cercetare a catedrelor, inclusiv la realizarea temelor contractuale pe bază de remunerare. Relevînd rolul muncii voluntarpatriotice în ansamblul activităţii educative de asociaţii, se arată printre altele că ultima vacanţă de vară a consemnat participarea a peste 13 000 de studenţi la lucrările agricole, la şantierele naţionale, participarea la campania de recoltare din toamnă a 14 000 de studenţi ai institutelor agronomice şi pedagogice. In continuare, raportul a abordat unele probleme privind modernizarea şcolii superioare, expuse de către studenţi în adunările şi conferinţele de alegeri, menţionînd printre altele accentuarea preocupării pentru includerea în planurile de învăţămînt a matematicilor aplicative, tehnicii moderne de calcul, a organizării ştiinţifice a producţiei şi a muncii, pentru creşterea în continuare a numărului disciplinelor la alegere şi facultative. Totodată, este necesar să se ţină seama şi de faptul că se menţine un număr relativ mare de discipline cumulate. In legarea mai strânsă a învăţămîntului de cerinţele producţiei, o importanţă primordială revine practicii profesionale. In spiritul indicaţiilor conducerii partidului, este necesar să fie adoptate măsurile corespunzătoare pentru ca fiecare student, în special în institutele tehnice, să-şi însuşească o meserie din domeniul de specialitate în care se pregăteşte. In acest sens, în afara creşterii numărului de ateliereşcoală — concepute ca unităţi economice proprii, cu planuri de producţie şi program zilnic de muncă pentru studenţi — un rol însemnat revine şi în viitor practicii desfăşurate în unităţile economice, în atelierele şi laboratoarele întreprinderilor, în institutele de cercetare şi proiectare. Apreciind că neajunsurile care se menţin încă în organizarea practicii profesionale nu justifică faptul că în perioadele de practică unii studenţi nu-şi fac datoria, absentează de la program, raportul subliniază că asociaţiile trebuie să desfăşoare o largă activitate educativă pentru a dezvolta în rîndul studenţilor interesul şi răspunderea pentru însuşirea deprinderilor de muncă. In condiţiile lărgirii reprezentării asociaţiilor în organele de învăţămînt, cei aleşi prin voinţa studenţilor au datoria să se manifeste în spirit dinamic în cadrul consiliilor şi senatelor, să înlesnească cunoaşterea şi soluţionarea problemelor de pregătire, de muncă şi viaţă ridicate în colectivele din ani, facultăţi şi institute. In perioada care a trecut de la ultima conferinţă — se arată în raport — activitatea politico-ideologică, desfăşurată în climatul efervescent caracteristici societăţii noastre, a fost îndreptată în principal spre dezbaterea cu întreaga masă a studenţilor a documentelor Congresului al X-lea al P.C.R. Activitatea asociaţiilor în acest domeniu relevă preocuparea pentru lărgirea sferei de cuprindere a studenţilor pentru iniţierea unor forme noi, interesante, cu o eficienţă sporită. Trebuie să arătăm însă şi faptul că unii studenţi vădesc anumite lipsuri în înarmarea lor teoretică, în selectarea cu discernământ a diverselor idei şi concepţii, nu se informează suficient asupra problemelor dezvoltării noastre economice şi social-politice, asupra proceselor şi fenomenelor care au loc în viaţa internaţională. Totodată, în unele grupe şi ani de studiu se manifestă o insuficientă combativitate ideologică faţă de influenţele unor mentalităţi şi idei retrograde. In activitatea noastră de pînă acum s-au menţinut unele aspecte de formalism şi superficialitate care diminuează menirea educativă a acţiunilor politico-ideologice. In fine, este cazul să recunoaştem deschis că munca noastră politico-ideologică are uneori un , caracter abstract, de prezentare a unor teze şi principii generale, fără o raportare directă la preocupările actuale ale politicii partidului şi statului, la fenomenele concrete, la starea de spirit din colectivele studenţeşti. O datorie esenţială a asociaţiilor este consolidarea în rîndul studenţilor a trăsăturilor politice şi morale, caracteristice militantului activ pentru cauza partidului, a spiritului de angajare totală în munca de edificare socialistă a ţării. Ca student al României socialiste, a fi tînăr revoluţionar înseamnă să te pregăteşti la nivelul exigenţelor actuale ale ştiinţei şi culturii, să asimilezi organic adevărurile filozofiei materialist-dialectice, politica partidului nostru, să te identifici cu năzuinţele şi aspiraţiile nobile ale poporului, să-ţi faci datoria cu devoţiune, să lupţi cu toate forţele pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de partid, pentru progresul şi înălţarea patriei, să-ţi clădeşti întreaga activitate pe idealul construirii socialismului şi comunismului. Aniversarea semicentenarului partidului constituie un nou prilej pentru a adunei în rândurile studenţimii sentimentele de dragoste faţă de partidul comuniştilor, faţă de patria socialistă. In toate centrele universitare vor avea loc manifestări consacrate evocării luptei eroice a comuniştilor, evidenţierii modului, ştiinţific în care a acţionat şi acţionează partidul, relevării succeselor noastre istorice, a prestigiului internaţional al României. Asociaţiile trebuie să asigure o informare mult mai largă şi operativă asupra problemelor lumii contemporane, a tot ceea ce este înaintat în creaţia materială şi spirituală a altor popoare, pentru educarea studenţilor în spiritul internaţionalismului, a politicii externe a partidului şi statului, pătrunsă de grija pentru interesele fundamentale ale naţiunii noastre socialiste, ale mişcării, comuniste şi muncitoreşti internaţionale, ale socialismului şi păcii în lume. Relevînd faptul că angajarea socială a studenţimii, pregătirea în vederea îndeplinirii obligaţiilor profesionale şi obşteşti se îmbină nemijlocit cu afirmarea virtuţilor sale ■ civice, cu asimilarea valorilor eticii comuniste, semnalând totodată unele aspecte de slăbire a combativităţii faţă de încălcarea normelor de conduită, raportul subliniază îndatorirea asociaţiilor de a organiza dezbateri, discuţii operative în cadrul grupelor şi anilor de studiu, în cămine, pentru promovarea mai consecventă în rîndul studenţilor aprincipiilor şi normelor morale ale orânduirii noastre, a conştiinţei îndatoririi tinerilor absolvenţi de a se încadra în creaţia întregului popor, acolo unde sunt chemaţi de interesele generale ale societăţii. Prezentând în continuare rezultatele obţinute în antrenarea studenţilor în mişcarea sportivă, vorbitorul a arătat că principalul neajuns în acest domeniu este acela că mulţi studenţi rămîn în afara acţiunilor organizate. Măsurile adoptate recent privind introducerea diferenţiată a educaţiei fizice şi pentru anii II, participarea şefilor de comisii sportive în conducerea cluburilor universitare, sporirea aportului cadrelor didactice la desfăşurarea activităţii sportive de masă, revederea programului campionatelor universitare şi a unor reglementări ale C.N.E.F.S. sunt menite să creeze un cadru mai favorabil pentru îmbunătăţirea substanţială a activităţii sportive de masă şi de performanţă. O parte importantă a raportului s-a ocupat pe larg de activitatea social-gospodărească a asociaţiilor, domeniu în care s-a acumulat o bogată experienţă, ele contribuind pe această cale la îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi viaţă ale studenţilor. In perioada următoare este necesar să stimulăm participarea mai activă a studenţilor la întreaga activitate de gospodărire şi autogospodărire a căminelor şi cantinelor, la exercitarea controlului obştesc. De asemenea, pe baza experienţei dobîndite în aplicarea hotărârii cu privire la angajarea studenţilor, este necesar ca, în colaborare cu organismele locale ale Ministerului Muncii, asociaţiile să se preocupe de problemele privind încadrarea în muncă pe perioada vacanţelor de vară şi pe parcursul anului universitar. Măsurile de perfecţionare a structurii şi activităţii Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România, adoptate la ultima conferinţă — subliniază raportul ■— au fost primite cu satisfacţiede întreaga studenţime, dovedindu-se a fi deplin corespunzătoare specificului muncii educative din institute şi facultăţi. In această perioadă de perfecţionare a activităţii asociaţiilor, am beneficiat nemijlocit şi susţinut de sprijinul organelor şi organizaţiilor de partid. Conducerea şi îndrumarea de către partidconstituie garanţia că viitorul va aduce noi împliniri muncii obşteşti a studenţimii. Problema fundamentală asupra căreia trebuie să ne concentrăm atenţia în viitor este consolidarea politico-organizatorică a grupelor şi anilor de studiu. Pe baza dezvoltării autonomiei, fiecare organizaţie trebuie să se manifeste realmente ca un factor de mobilizare a studenţilor în realizarea sarcinilor ce îi revin, să devină un cadru deplin favorabil de afirmare a iniţiativei şi atitudinii combative a colectivelor studenţeşti. In fiecare organizaţie de an şi facultate este necesar să se asigure largi posibilităţi pentru exprimarea opiniei tuturor studenţilor, pentru participarea lor efectivă la adoptarea hotărârilor care privesc viaţa şi activitatea colectivelor respective. În continuare au fost evidenţiate o serie de măsuri de perfecţionare a cadrului de dezbatere şi decizie asupra problemelor activităţii asociaţiilor studenţeşti. Pentru a sintetiza procesele înnoitoare şi experienţa acumulată, în funcţie de proiectul de statut al U.T.C., raportul propune să se aducă unele modificări şi completări actualelor prevederi ale statutului U.A.S.R., menite să contribuie la îmbunătăţirea activităţii desfăşurate de asociaţii, la creşterea rolului lor în viaţa universitară. In încheiere, raportul a menţionat că în activitatea internaţională, U.A.S.R. a militat pentru întărirea continuă a unităţii şi lărgirea rândurilor U.I.S., dezvoltarea multilaterală a colaborării studenţeşti, pentru stabilirea între organizaţiile membre a unor relaţii bazate pe deplina egalitate în drepturi, pe încredere, stimă şi respect reciproc. U.A.S.R. va dezvolta şi în viitor relaţii de strînsă solidaritate internaţională cu studenţimea din toate ţările socialiste, cu tineretul universitar de pe toate continentele lumii. Ea îşi va intensifica, totodată, colaborarea cu organizaţiile de eliberare naţională, cu organizaţiile democratice de studenţi de pretutindeni, în lupta împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, acţionând cu fermitate, în spiritul politicii externe a partidului şi guvernului nostru, pentru realizarea dezideratelor de libertate, progres social şi pace ale tuturor popoarelor. Pentru studenţimea patriei — sespune în încleşirea raportului — aniversarea semicentenarului partidului, perspectiva luminoasă conturată de obiectivele noului cincinal, indicaţiile cuprinse în expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în cadrul Congresului U.T.C., constituie raţiunile majore ale afirmării sale, în slujba propăşirii materiale şi spirituale a naţiunii socialiste. Conştienţi de înalta misiune de a duce mai departe realizările întregului nostru popor, încredinţăm partidul, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că vom face din pregătirea multilaterală, din aportul creator la edificarea socialistă a ţării crezul nostru politic, însăși condiția noastră de a fi. Nr. 8125 încheierea celui de al ix-lea CONGRES AL U.T.C. Biroul C. C. al U. T. C. Nicolae Miltiade Boborodea, inginer, secretar al Comitetului U.T.C. la Combinatul petrochimic — Piteşti, Ion Comănescu, primsecretar al Comitetului municipal — Hunedoara al U.T.C., Marţian Dan, Florea Diaconescu, strungar, secretarul Comitetului U.T.C. la întreprinderea „Electromagnetica" din Bucureşti, Radu Enache, student la Institutul politehnic din Bucureşti, Iuliu Fejeş, preşedintele Biroului de turism pentru tineret, Eugen Florescu, redactor şef al ziarului „Scînteia tineretului", Dumitru Gheorghişan, prim-secretar al Comitetului municipal — Bucureşti al U.T.C., Ion Ghergu, operator chimist, secretarul Comitetului U.T.C. de la Combinatul chimic din Tr. Măgurele, Silvia Ilie, Nicolae Siegfried Lipschner, prim-secretar al Comitetului judeţean — Caraş-Severin al U.T.C., Eugeniu Costică Lovin, inginer, locţiitor al secretarului Comitetului U.T.C. de la Uzina de autocamioane din Braşov, Nicolae Mateescu, activist la C.C al U.T.C, Gica Mihai, ţesă -----------------------------------* (Uimor* din pag. I) Erau prezenţi delegaţii organizaţiilor de tineret de peste hotare, care au participat la lucrările Congresului. La deschiderea şedinţei s-a adus la cunoştinţa Congresului că în prima sa şedinţă plenară, Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist a ales Biroul format din 25 de membri, pe cei 8 membri supleanţi, precum şi secretarii C.C. al U.T.C. Prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarăşul Dan Marţian. Preşedinte al Comisiei Centrale de Cenzori a fost ales tovarăşul Nicolae Ungureanu. Luînd cuvîntul, tovarăşul Dan Marţian, prim-secretar al C.C. al U.T.C., a asigurat pe delegaţi că noul Comitet Central nu va precupeţi nici un efort pentru a îndeplini mandatul încredinţat, hotărârile adoptate de Congres, sarcinile pe care partidul le-a trasat Uniunii Tineretului Comunist. Cu deplină satisfacţie şi vie emoţie — a spus în continuare vorbitorul — participanţii la Congres au ascultat cuvântarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. In spiritul gîndirii realiste, înnoitoare, larg deschise spre cerinţele vieţii, secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înalta apreciere tineretului, aportului său profesional şicetăţenesc la dezvoltarea economică, culturală şi socială a patriei, a configurat locul şi rolul sporit al tinerei generaţii, al Uniunii Tineretului Comunist în contextul social-politic al României socialiste, a indicat sarcinile noastre de viitor, domeniile în care trebuie să crească atribuţiile şi răspunderile organizaţiilor U.T.C. în mecanismul vieţii economice şi sociale a ţării. Dovadă a grijii statornice a partidului pentru creşterea şi formarea multilaterală a tinerei generaţii, a încrederii în tineret, aceste sarcini şi responsabilităţi toate, secretara Comitetului U.T.C. de la fabrica „Bucegi" din Pucioasa, Lucia Mihăilescu, inginer proiectant, secretara Comitetului U.T.C. de la Institutul de studii şi proiectări energetice din Bucureşti, Ioana Nae, filatoare, secretara Comitetului U.T.C. la Filatura română de bumbac din Bucureşti, Vasile Nicoloioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel loan Stoica, Traian Ştefanescu, preşedintele Consiliului U.A.S.R., Valeria Tache, tehnician veterinar la I.A.S. — Căzăneşti, judeţul Elena Zoia Ceauşescu, studentă la Universitatea din Bucureşti, Doina Ruxandra Cioiu, elevă, secretara Comitetului U.T.C. de la Liceul „Gheorghe Lazăr" din Bucureşti, Gábor Cseke, redactor-şef al ziarului „Ifjúmunkás", Dobriţa Ene, tehnician agricol, secretara Comitetului U.T.C. din comuna Gîrbovi, judelul Ilfov, Celus Neagoe, mecanic agricol, secretar al Comitetului noi reprezintă o învestitură socială cu profundă semnificaţie, pentru a cărei înfăptuire vom munci cu tot elanul şi dăruirea tinerească. Exprimînd mulţumiri delegaţiilor de peste hotare pentru participarea lor la Congres, primul secretar al C.C. a. U.T.C. a subliniat că, în spiritul politicii externe a partidului şi statului nostru, tineretul român este hotărât să întărească şi să dezvolte continuu legăturile de prietenie şi colaborare cu organizaţiile de tineret din toate ţările socialiste, cu organizaţiile comuniste de tineret din întreaga lume, cu organizaţiile revoluţionare, socialiste, democratice de diferite orientări politice şi filozofice, să-şi afirme şi în viitor solidaritatea sa internaţionalistă cu mişcările de tineret de pe toate continentele, care militează activ împotriva imperialismului, a reacţiunii şi războiului, pentru democraţie, pace şi progres social. Reamintind că peste puţin timp, la 8 mai a.c., întregul nostru popor va sărbători aniversarea semicentenarului creării Partidului Comunist Român, primul secretar al C.C. al U.T.C., a spus : Asigurăm conducerea partidului şi statului nostru, fie tovarăşul Nicolae Vleauşestli, neobosit nîrîitânt pentru progresul României ’şi bunăstarea poporului, prieten apropiat şi îndrumător atent al tineretului nostru, că toţi membrii Uniunii Tineretului Comunist, întregul tineret al patriei vor munci cu nestăvilit elan, cu pasiune ardentă şi patos revoluţionar pentru înfăptuirea obiectivelor ce stau în faţa organizaţiei noastre, a politicii Partidului Comunist Român. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, Congresul a hotărât să adreseze o scrisoare Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Textalomiţa, Francisc Török, secretar al Comitetului judeţean — Satu Mare al U.T.C., Coriolan Voinea, prim-secretar al Comitetului judeţean — Prahova al U.T.C., losif Walter. ★ Ca prim-secretar al C.C. al U.T.C. a fost ales tovarăşul Dan Marţian, iar ca secretari tovarăşii : Silvia Ilîe, Vasile Nicolcioiu, Ioan A. Popescu, Gheorghe Stoica, Aurel loan Stoica, Traian Ştefănescu, Iosif Walter. U.T.C. la I.M.A. — Balş, Agneta- Dori Neurthi, croitoreasă, secretara Comitetului U.T.C. al întreprinderii „1 Iunie" — Timişoara, Petru Popescu, scriitor, membru al Biroului organizaţiei de bază U.T.C. de la Uniunea Scriitorilor, Constantin Cantacuzino Şerban, actor, secretarul Organizaţiei de bază U.T.C. de la Teatrul „Ion Creangă" din Bucureşti. *------------------- ■ -tul scrisorii este aprobat cu puternice şi îndelungate aplauze şi urale. Delegaţii şi invitaţii ovaţionează minute în şir pentru Partidul Comunist Român şi Comitetul său Central, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Se scandează „P.C.R. P.C.R.", „P.C.R. — Ceauşescu", „Ceauşescu şi poporul", „Ceauşescu — tineret". Lucrările Congresului iau sfîrşit într-o atmosferă de înălţător patriotism. Din mii de piepturi tinere răsună imnurile „Trei culori" şi „Sub steagul partidului". Delegaţii de tineri — muncitori, ţărani, elevi, studenţi, militari — alcătuind o gardă de onoare, părăsesc sala Congresului, purtînd drapelele Republicii Socialiste România, Partidului Comunist Român şi Uniunii Tineretului Comunist, sub a căror simbolică prezenţă, timp de cinci zile, reprezentanţii celor aproape două milioane şi jumătate de utecişti din patria noastră ,au exprimat, în deplină unanimitate, hotărîrea de nestrămutat a tinerei generaţii de a participa cu toate forţele, cu tot entuziasmul şi capacitatea sa creatoare la înfăptuirea măreţelor idealuri ale României socialiste. In sală răsună imnul clasei muncitoare — ^Internaţionala". VSe scandează lozinfcî pentru trium-’ "fül "sociali"amani Sar’ lume, pentru pace şi prietenie între toate popoarele. Minute în şir se ovaţionează entuziast pentru Partidul Comunist Român şi secretarul său general, pentru patria noastră, Republica Socialistă România. Entuziasmul vibrant şi elanul tinereţii exprimă încă o dată adeziunea fermă a întregului nostru tineret la politica marxist-leninistă a partidului nostru, politică închinată indivicarii României pe culmile civilizaţiei şi progresului. (Agerpres) Membrii supleanţi ai Biroului C.C. al U.T.C. ÎN CADRUL CONGRESULUI AL IX-LEA AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Conferinţa Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România In cadrul Congresului al IX-lea al U.T.C., duminică au avut loc lucrările celei de-a VIII-a Conferinţe a Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România, în care au fost dezbătute cu exigenţă şi responsabilitate activitatea asociaţiilor studenţeşti din ultimii doi ani, contribuţia lor la formarea multilaterală a specialiştilor, corespunzător cerinţelor dezvoltării economiei, ştiinţei şi culturii noastre socialiste. In sală se aflau aproape 300 de împuterniciţi ai celor peste 150 000 de studenţi din întreaga ţară, numeroşi invitaţi , activişti de partid şi de stat, conducători ai unor organizaţii obşteşti şi instituţii centrale, rectori ai instituţiilor de învăţămînt superior, academicieni, cadre didactice, studenţi străini aliaţi la studii în ţara noastră, studenţi fruntaşi la învăţătură şi în activitatea obştească. Printre cei care au luat loc în prezidiu se aflau tovarăşii Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Mircea Maliţa, ministrul învăţămîntului, precum şi Duşan Ulcar, preşedintele Uniunii Internaţionale a Studenţilor. Raportul Consiliului U.A.S.R. cu privire la activitatea uniunii în perioada dintre Conferinţa a ViI-a şi Conferinţa a VIII-a a fost prezentat de tovarăşul Traian Ştefănescu, secretar al C.C. al U.T.C., preşedintele Consiliului U.A.S.R., iar raportul Comisiei de cenzori a U.A.S.R., de către Gheorghe Milea, preşedintele comisiei. Pe marginea documentelor prezentate au luat parte la dezbateri Alexandru Soare, preşedintele Consiliului U.A.S. din centrul universitar Bucureşti, Ionel Regiuni, student la Facultatea de drept, preşedintele Consiliului U.A.S. de la Universitatea din Cluj, Ioan Petru, şeful Comisiei politico-ideologice a Consiliului U.A.S. din centrul universitar Iaşi, Adriana Teubert, studentă în anul I la Institutul politehnic din Timişoara, Constantin Nicolaescu, student la Institutul de subingineri din Piteşti, Dorel Cherecheş, student la Institutul politehnic din Braşov, preşedintele Asociaţiei studenţeşti de la Facultatea de silvicultură, Daniela Duţescu, studentă la Universitatea din Craiova, Ion Drăgan, student la Institutul pedagogic din Tîrgu Mureş, preşedintele Consiliului U.A.S. pe institut, Silvia Alecu, studentă la Institutul politehnic din Galaţi, şefa Comisiei sociale pe centrul universitar Galaţi, Laura Bocan, studentă la Institutul pedagogic din Oradea, preşedinta Consiliului U.A.S. pe institut, Grigore Calotă, student la Institutul de mine din Petroşani, preşedintele asociaţiei studenţeşti din cadrul Facultăţii de electromecanică, Bereczki Baltazar, student la Institutul agronomic din Cluj, Emil Popescu, asistent universitar, preşedintele Consiliului U.A.S. din Institutul de arhitectură, Florin Miclea, student la Institutul de medicină din Timişoara, preşedintele Consiliului I.a. S. pe instituii, Dan Moisescu, student, preşedintele Consiliului U.A.S. din Institutul de artă teatrală şi cinematografică, Radu Linte, student la Institutul politehnic din Iaşi, Gheorghe Manea, preşedintele Consiliului U.A.S. de la Institutul de construcţii. In numele Uniunii Internaţionale a Studenţilor, Duşan Ulcak, preşedintele U.I.S., a transmis un mesaj de salut Conferinţei Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România. De asemenea, conferinţa a fost salutată şi a primit mesaje din partea unor colective de studenţi străini care învaţă în România. In încheierea dezbaterilor conferinţei a luat cuvîntul tovarăşul Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Vorbitorul a subliniat spiritul constructiv al dezbaterilor şi al propunerilor făcute de delegaţi, a relevat faptul că Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România a devenit o puternică organizaţie, cu o fructuoasă experienţă, dobîndită de-a lungul anilor, în mobilizarea tineretului universitar pentru pregătirea la nivelul exigenţelor actuale şi de perspectivă ale producţiei materiale şi spirituale. Primul-secretar al C.C. al U.T.C. a subliniat, totodată, importantele îndatoriri ce revin studenţimii din ţara noastră de a se pregăti cît mai temeinic, astfel ca după absolvire să se poată încadra cît mai rapid şi eficient în munca vastă de realizare a sarcinilor mobilizatoare ale noului plan cincinal, în vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R. pentru edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Participanţii la conferinţă au aprobat în unanimitate activitatea Consiliului U.A.S.R. şi rapoartele prezentate. De asemenea, au fost aprobate modificările la statutul U.A.S.R. şi adoptată rezoluţia conferinţei. în Consiliul U.A.S.R. au fost aleşi 97 membri şi 28 membri supleanţi, iar în Comisia de cenzori a U.A.S.R. 15 membri. In Comitetul Executiv al U.A.S.R. au fost aleşi : Ştefănescu Ion Traian — preşedinte, Berechn Baldazar, student la Institutul agronomic Cluj, Miclea Florin, student la Institutul de medicină Timişoara, Soima Gheorghe, student la Institutul politehnic Bucureşti, Tomozei Mihaela, studentă la Universitatea din Iaşi — vicepreşedinţi, Bîrliba Dan, Boştină Constantin, Doca Gheorghe, Ionescu Sorin, Mănăilă Ana Maria, Pusztai Kalman — secretari, Alecu Silvia, studentă la Institutul politehnic Galaţi, Calotă Grigore, student la Institutul de mine Petroşani, Cherecheş Dorel, student la Institutul politehnic Braşov, Creţu Gheorghe, preşedintele Consiliului U.A.S. Timişoara, Bocan Laura, studentă la Institutul pedagogic Oradea, Deleanu Ion, preşedintele Consiliului U.A.S. Cluj, Dumitraşcu Constantin, student la Universitatea Craiova, Kovács Dezideriu, student la I.M.F. Tg. Mureş, Kronenberger Mariane, studentă la Universitatea Timişoara, Mateescu Ioana, studentă la Institutul politehnic Cluj, Modîlcă Mariana Eugenia, studentă la Academia de studii economice Bucureşti, Negresei Radu, student la Institutul de artă teatrală şi cinematografică Bucureşti, Niculescu Nicolae preşedintele Consiliului U.A.S. Iaşi, Ştefan Angela, studentă la Institutul agronomic Iaşi, Soare Alexandru, preşedintele Consiliului U.A.S. Bucureşti, Stoian Nicolae, redactor şef al revistei „Viaţa studenţească" — membri. Ca preşedinte al Comisiei de cenzori a fost ales tovarăşul Paul Bran, preşedintele Consiliului U.A.S. de la Academia de studii economice Bucureşti. (Agerpres) V*(