A Pázmány Péter Tudományegyetem tanrendje, 1948-1949. tanév, 2. félév

­ IV. év. PROHÁSZKA LAJOS: Általános didaktika. GLEIM­ANN ANNA: Gyem­ektanul­vány. V. év. JAUSZ BÉLA: Az iskola szervezete és élete. VÁRKONYI DEZSŐ: Neveléslélektan. Szaktárgyaik módszertana. BODNÁR LAJOS: A földrajztanítás módszere. MÉRVEI GÉZA: A beszélt angol nyelv. KOVÁTS GYULA: Az élő nyelvek tanításának módszere. TOMPA JÓZSEF: A magyar nyelv tanítása­nak módszere. KÁRTESZI FERENC: A geometria korszerű oktatása. RENNER JÁNOS: A természettan tanításának módszere. TÓTH GÉZA: A mennyiségtan tanításának módszere. UJHELYI SÁNDOR: A vegytan tanításának módszere. I. Magyar nyelv és irodalom. I. év. Leíró magyar nyelvtan. Magyar nyelvjárások. SZABÓ DÉNES: A) csoport. I DEME LÁSZLÓ: B) csoport. I KÁLMÁN BÉLA: A) csoport. I DEME LÁSZLÓ: B) csoport.­­ *ZSIRAI MIKLÓS: Finn nyelv. *BEKE ÖDÖN: Vogul nyelv. KÁLMÁN BÉLA: A) csoport.­­­ DEME LÁSZLÓ: B) csoport. I * * * P­r­o­s­z­em­­­i­n­á­r­i­u­m­. WALDAPFEL JÓZSEF: A XIX. század magyar irodalma. TURÓCZI-TROSTLER JÓZSEF: Újkori világirodalom történet. LŐRINCZE LAJOS: Helyesírás és helyes ejtés. II. év. PAIS DEZSŐ: Bevezetés a magyar nyelvtudományba. Az 1. éves nyelvészeti kollégiumok közül azok, amelyek a régi rend­szerű alapvizsgakövetelmények szerint kötelezők, és a jelölt még ne­m hall­gatta őket. **Proszem­inárium. BARTA JÁNOS: A XVIII...sz. magyar irodalma. VARJAS BÉLA: A XVI. sz. magyar irodalma SZABOLCSI BENCE: Verstan. TURÓCZI-TROSTLER JÓZSEF: Újkori világirodalomtörténet. LŐRINCZE, LAJOS: Helyesírás és helyes ejtés. Magyar fonetika. * A két finnugor nyelvóra közül tetszés szerint lehet választani. ** A hallgatók folytatják azt a proszemináriumot, amelyet az első félév­ben hallgattak. Akik eddig proszemináriumot nem hallgattak, választhatnak irodalmi, vagy nyelvészeti proszeminárium között.

Next