Hídfő, 1956 (9. évfolyam, 234. szám)

1956-04-10 / 234. szám

1956. április 10. Dr. Tóásó Aurél: Művészi kivitelű gyászszlsére hí­vó díszes meghívót hozott a posta. Szálasi Ferenc és mártírhalált halt társaiért 1956. március hó 18-án dél­előtt 11 órakor a Praca da Sé-n lévő székesegyházban bemutatandó szent­misére szólt a névre szóló meghívó. Alföldi Gézának "Csak a Becsü­let“ című verse díszítette meg a hős nemzetvezető szelídvonású arcképé­vel ellátott értesítőt. A hatalmas székesegyházban é­­kes portugál nyelven brazil lelkész mondott kegyeletes megemlékezést Magyarország védelmében elesett mártírokért. Névszerint azonban nem említette meg Szálas­ Ferenc nem­zetvezető nevét, mert hiszen az em­lékbizottság valamelyik csavarteszű tagja így találta ezt helyesnek. Sze­retnénk megtudni, milyen erkölcsi nyomás, esetleg politikai terv ered­ménye ez a név szerinti "meg nem emlékezés". Szeretnénk azt gondol­ni, hogy csak félelem eredménye és nem leépítő terv ekcéves szakasza, mely a Nemzeti Bizottmány sötét berkeiben tanyázó őslények terveit igazolná. Már megszoktuk, hogy magyaro­kat vezető katolikus papok Brazil­ban nem mondanak misét Szálas­ Fe­­rencért, hacsak ezután meg nem vál­toztatják majd eddig elfoglalt állás­pontjukat. Meg kell említsük, hogy ez a magatartás az itteni magyarság körében erős visszatetszésre ad al­­kalmat, mert a vasfüggönyön túli Мг­­gyarország Rákosival ’’ahogy lehet" alapon békésen élő katolikus papság Szálasi nevével szemben hasonló ma­­gatartásával hajszálpontosan megegye­zik. A kivégzés előtt Szálasi és mar­­tír társai szemét bekötötték a hó­hérok. A szembekötés minden eset­ben rosszat jelent, még akkor is, ha csak játékban alkalmazzák. Mindig az igazság eltitkolását jelenti a szem­bekötés. ”Be van kötve a szeme”-mond­ja népünk, mert valaki nem látja az igazságot. Szálasiékkal azért tették, mert nem akarták, hogy lássák az i­­gazságtalanságot?! Nem akarták az ö­­rök igazságtól rettegő hóhérok, hogy az elítéltek utolsó tekintetében meg A BEKÖTÖTT SZEMŰEK MISÉJE legyenek rögzítve, mint a rettentő igazságtalanságot elkövető bűnözők és egyenesen az Örök Igazság elé kerüljenek ördögi bűneikkel? A keresztrefeszített Istennel is megtették, hogy bekötötték szemét, leköpködték, arculcsapkodták és meg­kérdezték tőle: Találd ki, ki ütött pofon? Szálasiék szemét is bekötötték, de tőlük már nem kérdezte senki: Találd ki, ki lő agyon? Tudjátok-e mártírok, kik lőnek agyon? Helyet­tük az emigránsok, a Magyar Sza­­badságért virrasztók felelnek. A bekötött szemű Istenember és a Magyar Államfő mai tírtársaival együtt már felmagasztosultak az ö­­rök életre, miránk azonban harc vár még itt lent, mert meg kell valósít­suk a munkaállamot. Ki ölt meg, vagy kik öltek meg Szálasi Ferenc? - kérdezhetnénk ma a Bekötöttszemű­­ekért tartott gyászmisén. A templom tele volt mindenfé­le felekezetű magyarral és brazillal, akik közt meglepően sok hordta a zöld inget. Ez a brazil hazafiak jel­vénye, akik nem hajlandók az Impe­rializmusok prédájának hazájukat át­engedni - ígéretek fejében. A szentmisét követő magyar sorsot ismertető prédikáció kommu­nista ellenes hangulattal töltötte be e szent helyet, ahol az Igazság a Ma­gyarok Istenének valóságában volt jelen. Hős fiairól volt most szó és s­­ötelfességüket teljesítő magyar me­nekültekről és a közös eredet jogán hozzájuk csatlakozott már itt talált magyarokról. Elménk a Szellemek világába e­­melkedett a szent helyen a magyar himnusz felemelkedő akkordjai mel­lett és ennyi jó magyar szívéből ki­sugárzó áhitatáramlás között. Mi ’’virrasztók’ felismertük a Magyarok Istenének jelenlétét, mert itt most minden magyar volt. E sok száz szív magyarul fohászkodott a szent magyar anyanyelven, magya­rok lelkéért, akiket már kurucok­­nak, magyar szenteknek avattak fel Budapesten,­­a Magyar Kálvárián- az oroszokat kiszolgáló gaz nemzetkö­ziek, akik közül sok most szépen­­hangzó magyar csoportnevek mögött rejtezik. Akkor orosz harcikocsikat haj­tottak előre az osztályharcban alul­­maradtakra, most csak lassúütemű, leépítő tervvel Szálasi misét foszta­nak meg magától a kivégzett, bekö­­töttszemű Magyar Államfő nevétől. Magyarok Istene, teremtő A­­tyánk, engedd már most meglát­nunk, hogy mire lesznek képesek e­­setleg a Nagy Ferenc • Varga Bélák nyugati harckocsik birtokában? Bocsáss meg, hogy egy férfi agy­e szent helyen és alkalommal részt­­vesz a magyar Szellemek gyülekeze­tében, a megidézett magyar mártí­rok szellemével együttesben. Mind hősök ők, mind férfiak és így miről is elmélkedhetnénk az emigránsok vallásos gyülekezetében, a kivégzett, Bekötött Szeműek Miséjén? Széttekintek a padokban ülő ma­gyar csoport arcain. A férfiakén és a magyar asszonyokén. Tűz ég a sze­mükben. Biztosan megérezték ők is, amit én: e nagy szellemseregletet. Da merik-e idézni a Magyarok Iste­nét imájukban, vagy a Tagadás Szel­leme még hatalmában tartja akaratu­kat és magyar lelkük érzett, már majdnem kiejtett, de még mindig rettegett megnyilatkozását: A Magyarok Istenének öntudato­san kiejtett nevét? Minden Istentiszteletből elsősor­ban maguknak a hívőknek lesz er­kölcsi hasznuk. A magyar mártírokért messze földről összesereglett jó magyarok is nyertek erkölcsi hasznot termé­szetesen A kivégzőhelyre vittek szemét is bekötik az utolsó pillanatban,hogy ne lássák a kivégzők és a kivégezte­­tők szembekötöttségét! Ezért mondta valamikor az Is­tenember: Bocsásd meg nekik A­tyám, mert nem tudják, mit cselek­szenek. Be volt a kivégzők szeme kötve, mikor az ártatlan felett ítél­keztek. Mi, akik egy magyar munkaál­lam felépítésének nehéz munkáját vállaljuk magunkra Szálasi nyomdo­kain haladva, álljunk ellen, hogy sze­münket továbbra is bekössék, még tréfából sem, mondjuk kegyesnek HÍDFŐ 3

Next