Hídfő, 1956 (9. évfolyam, 234. szám)
1956-04-10 / 234. szám
1956. április 10. Dr. Tóásó Aurél: Művészi kivitelű gyászszlsére hívó díszes meghívót hozott a posta. Szálasi Ferenc és mártírhalált halt társaiért 1956. március hó 18-án délelőtt 11 órakor a Praca da Sé-n lévő székesegyházban bemutatandó szentmisére szólt a névre szóló meghívó. Alföldi Gézának "Csak a Becsület“ című verse díszítette meg a hős nemzetvezető szelídvonású arcképével ellátott értesítőt. A hatalmas székesegyházban ékes portugál nyelven brazil lelkész mondott kegyeletes megemlékezést Magyarország védelmében elesett mártírokért. Névszerint azonban nem említette meg Szálas Ferenc nemzetvezető nevét, mert hiszen az emlékbizottság valamelyik csavarteszű tagja így találta ezt helyesnek. Szeretnénk megtudni, milyen erkölcsi nyomás, esetleg politikai terv eredménye ez a név szerinti "meg nem emlékezés". Szeretnénk azt gondolni, hogy csak félelem eredménye és nem leépítő terv ekcéves szakasza, mely a Nemzeti Bizottmány sötét berkeiben tanyázó őslények terveit igazolná. Már megszoktuk, hogy magyarokat vezető katolikus papok Brazilban nem mondanak misét Szálas Ferencért, hacsak ezután meg nem változtatják majd eddig elfoglalt álláspontjukat. Meg kell említsük, hogy ez a magatartás az itteni magyarság körében erős visszatetszésre ad alkalmat, mert a vasfüggönyön túli Мгgyarország Rákosival ’’ahogy lehet" alapon békésen élő katolikus papság Szálasi nevével szemben hasonló magatartásával hajszálpontosan megegyezik. A kivégzés előtt Szálasi és martír társai szemét bekötötték a hóhérok. A szembekötés minden esetben rosszat jelent, még akkor is, ha csak játékban alkalmazzák. Mindig az igazság eltitkolását jelenti a szembekötés. ”Be van kötve a szeme”-mondja népünk, mert valaki nem látja az igazságot. Szálasiékkal azért tették, mert nem akarták, hogy lássák az igazságtalanságot?! Nem akarták az örök igazságtól rettegő hóhérok, hogy az elítéltek utolsó tekintetében meg A BEKÖTÖTT SZEMŰEK MISÉJE legyenek rögzítve, mint a rettentő igazságtalanságot elkövető bűnözők és egyenesen az Örök Igazság elé kerüljenek ördögi bűneikkel? A keresztrefeszített Istennel is megtették, hogy bekötötték szemét, leköpködték, arculcsapkodták és megkérdezték tőle: Találd ki, ki ütött pofon? Szálasiék szemét is bekötötték, de tőlük már nem kérdezte senki: Találd ki, ki lő agyon? Tudjátok-e mártírok, kik lőnek agyon? Helyettük az emigránsok, a Magyar Szabadságért virrasztók felelnek. A bekötött szemű Istenember és a Magyar Államfő mai tírtársaival együtt már felmagasztosultak az örök életre, miránk azonban harc vár még itt lent, mert meg kell valósítsuk a munkaállamot. Ki ölt meg, vagy kik öltek meg Szálasi Ferenc? - kérdezhetnénk ma a Bekötöttszeműekért tartott gyászmisén. A templom tele volt mindenféle felekezetű magyarral és brazillal, akik közt meglepően sok hordta a zöld inget. Ez a brazil hazafiak jelvénye, akik nem hajlandók az Imperializmusok prédájának hazájukat átengedni - ígéretek fejében. A szentmisét követő magyar sorsot ismertető prédikáció kommunista ellenes hangulattal töltötte be e szent helyet, ahol az Igazság a Magyarok Istenének valóságában volt jelen. Hős fiairól volt most szó és sötelfességüket teljesítő magyar menekültekről és a közös eredet jogán hozzájuk csatlakozott már itt talált magyarokról. Elménk a Szellemek világába emelkedett a szent helyen a magyar himnusz felemelkedő akkordjai mellett és ennyi jó magyar szívéből kisugárzó áhitatáramlás között. Mi ’’virrasztók’ felismertük a Magyarok Istenének jelenlétét, mert itt most minden magyar volt. E sok száz szív magyarul fohászkodott a szent magyar anyanyelven, magyarok lelkéért, akiket már kurucoknak, magyar szenteknek avattak fel Budapesten,a Magyar Kálvárián- az oroszokat kiszolgáló gaz nemzetköziek, akik közül sok most szépenhangzó magyar csoportnevek mögött rejtezik. Akkor orosz harcikocsikat hajtottak előre az osztályharcban alulmaradtakra, most csak lassúütemű, leépítő tervvel Szálasi misét fosztanak meg magától a kivégzett, bekötöttszemű Magyar Államfő nevétől. Magyarok Istene, teremtő Atyánk, engedd már most meglátnunk, hogy mire lesznek képesek esetleg a Nagy Ferenc • Varga Bélák nyugati harckocsik birtokában? Bocsáss meg, hogy egy férfi agye szent helyen és alkalommal résztvesz a magyar Szellemek gyülekezetében, a megidézett magyar mártírok szellemével együttesben. Mind hősök ők, mind férfiak és így miről is elmélkedhetnénk az emigránsok vallásos gyülekezetében, a kivégzett, Bekötött Szeműek Miséjén? Széttekintek a padokban ülő magyar csoport arcain. A férfiakén és a magyar asszonyokén. Tűz ég a szemükben. Biztosan megérezték ők is, amit én: e nagy szellemseregletet. Da merik-e idézni a Magyarok Istenét imájukban, vagy a Tagadás Szelleme még hatalmában tartja akaratukat és magyar lelkük érzett, már majdnem kiejtett, de még mindig rettegett megnyilatkozását: A Magyarok Istenének öntudatosan kiejtett nevét? Minden Istentiszteletből elsősorban maguknak a hívőknek lesz erkölcsi hasznuk. A magyar mártírokért messze földről összesereglett jó magyarok is nyertek erkölcsi hasznot természetesen A kivégzőhelyre vittek szemét is bekötik az utolsó pillanatban,hogy ne lássák a kivégzők és a kivégeztetők szembekötöttségét! Ezért mondta valamikor az Istenember: Bocsásd meg nekik Atyám, mert nem tudják, mit cselekszenek. Be volt a kivégzők szeme kötve, mikor az ártatlan felett ítélkeztek. Mi, akik egy magyar munkaállam felépítésének nehéz munkáját vállaljuk magunkra Szálasi nyomdokain haladva, álljunk ellen, hogy szemünket továbbra is bekössék, még tréfából sem, mondjuk kegyesnek HÍDFŐ 3