Economia Naţională, 1898 (Anul 22, nr. 1-12)

1898-01-01 / nr. 1

/ 3 PROGRAMUL NOSTRU ducţiunea în ţările din alte continente, cari au înăsprit mult concurenţa pe târgurile mari, au sguduit puternic, întreg organismul nostru economic. Urmările acestui fapt se văd şi se simt astă di mai mult decât oricând , ele au impus actualităţea numeroase probleme, pentru a căror resolvire bărbaţii de stat şi de ştiinţă ’şi frământă mintea. Acum vedem că, spre deosebire de ce era mai ’nainte se impune tot mai mult principiul că numai priceperea şi apărarea în conştiinţă de cauză a intereselor economice ale ţarei dă garanţia bunei stări a naţiune şi permite îndeplinirea menirei culturale a Statului. Aceasta convingere are de resultat imediat creşterea importanţei studiilor de economie naţională. De la această şciinţă aşteaptă acum opiniunea publică mijloacele pentru a da o nouă impulsiune ramurelor de producţiune, o direcţiune pentru politica noastră economică şi vamală, de la densa se aşteaptă, precum audim zilnic, să se arate căile pentru a stabili o programă adequată adevăratelor noastre interese agricole, comerciale şi industriale. De aceea s’a simţit tot mai tare în ultimii ani nevoia de a cunoaşte bine problemele economice a căror deslegare e necesară propăşirea noastre şi pătrundând în mersul lor istoric şi în căuşele lor, a găsi îndrumarea la resolvarea firească. Economia Naţională îşi ia ca ţinta să satisfacă această5 nevoe. Ea va căuta să devină un centru pentru cel care se devoteaza studiului cestiunilor economico-sociale după metode sciințifice, servind astfel nu numai intereselor abstracte sciințifice ci şi celor practice. Economia