Economia Naţională, 1941 (Anul 62, nr. 1-4)

1941-01-01 / nr. 1

M Will îaauarie 1941 ECONOMIE NATIONALA ISevisS» econoBHsicât siaS.'stscâ sa fâiaaiscinrâ No. 1 O revoltafie fârâ sens Ţara a trăit o nouă revoluţie, de astă iată fără sens, şi cu urmări greu simţite de sufletul românesc, îndoliat de sfâşietoarea durere a vărsării zadarnice de sânge frăţesc. Când, în Septembrie trecut, am străbătut prin fremătătoarea prefacere în viaţa statului, revista noastră, într-un articol intitulat „Sensul şi imperativele revoluţiei naţionale de acum", a subliniat cauzele adânci şi fundamentale pentru viaţa neamului, care trebuiau să aducă în mod inexorabil la marea reacţiune, a arătat care este, în desfăşurarea istoriei, sensul acestei prefaceri şi a accentuat în mod deosebit imperativele ei pentru clădirea trainică a viitorului naţiunii. De data aceasta focul s’a aprins în plină desfăşurare normală a vieţii statului, când la graniţe străjuiau armatele română şi germană şi când in interior veghea o inimă caldă, cu sensbile rezonanţe la nevoile şi aspiraţiile neamului şi cu neobosită energie, în lucrul pentru tămăduirea relelor.. Nu numai opinia publică,, dar însăşi luptătorii nu erau lămuriţi pentru ce au fost scoşi în stradă şi pentru ce trebue să-şi versa sângele. In felul acesta mişcarea, neavând definit de la început un obiect precis, era firesc ca să se degenereze în acţiuni şi manifestări dictate de fantezia înfierbântată a mulţimilor, pe care adevăraţi legionari în zadar se trudeau să ie mai stăpânească. Zadarnice au fost, de asemenea, toate sforţările autorităţii de a pune, fără vărsare de sânge, capăt manifestaţiilor degenerate în rebeliune. Omul atât de bine intenţionat, care este Generalul Antonescu,, după ce a încercat cu toată căldura sufletului să liniştească spiritele, apelând la sentimentele patriotice ale celor cu răspundere, s’a văzut apoi nevoit să apere cu forţa armată ordinea publică.