Educatio, 2002 (11. évfolyam, 1-4. szám)

2002 / 1. szám

E számunk szerzői: Kozma Tamás - egyetemi tanár, Debreceni Egyetem te Forray R. Katalin — egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem te Sáska Géza — tudományos fő­munkatárs, Oktatáskutató Intézet te Liskó Ilona - tudományos főmunkatárs, Oktatáskutató Intézet te Imre Anna - tudományos főmunkatárs, Országos Köz­oktatási Intézet te Nagy Péter Tibor - tudományos főmunkatárs, Oktatáskutató Intézet te Hrubos Ildikó - egyetemi tanár, Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem te Tót Éva - tudományos munkatárs, Oktatáskutató Intézet te Lőrincné Istvánffy Hanna - egyetemi tanár, Budapesti Közgaz­daságtudományi és Államigazgatási Egyetem te Hornyák Zoltán - pedagógiai szakértő te Torkos Katalin - PhD hallgató, Debreceni Egyetem te Horkai Anita - PhD hallgató, Debreceni Egyetem te Zsigovits Gabriella - szerkesztő, Oktatáskutató Intézet te Erdei Gábor 5 (a tartalommutató folytatása) VALÓSÁG___________________________________________________________ 107 Kerekasztal beszélgetés, résztvevői: Csizmár Gábor, Horváth Péter, Kerpen Gábor, Ritterné Vajta Mária, Sió László; moderátor: Tót Éva EURÓPA____________________________________________________________ 125 Európa Tanulmányok — új program a felsőoktatásban (Lőrincné Istvánffy Hanna) DOKUMENTUM____________________________________________________ 135 Az Európai Unió Tanácsának határozata KUTATÁS KÖZBEN__________________________________________________ 139 Informatika alapműveltségi írásbeli vizsgafeladatok országos bemérésének tapasztalatai (Hornyák Zoltán)— Egyetemi hallgatók élethosszig tartó tanuláshoz való viszonya Kelet-Magyarországon (Torkos Katalin) — Screenagerek. Kvalitatív kutatás a középiskolások körében (Horkai Anita) SZEMLE____________________________________________________________ 159 Az összehasonlító oktatáskutatás kérdőjelei (Imre Anna) — Helymeghatározás új dimenziókkal (Zsigovits Gabriella) — Felnőttoktatási kalauz Európába (Erdei Gábor) SUMMARIUM

Next