Educatio, 2004 (13. évfolyam, 1-4. szám)

2004 / 1. szám

E számunk szerzői Vekerdy Tamás — igazgató, SuliNova Kht, Pedagógiai Alternatívák Igazgató­sága, intézményvezető, Török Sándor Waldorf-pedagógiai Intézet fa Imre Anna — tudományos főmunkatárs, Országos Közoktatási Intézet fa Gyarmathy Éva - tudományos főmunkatárs, MTA Pszichológiai Kutatóintézet fa Kunné Szörényi Katalin — iskolavezető, Gyermekház Általános Iskola és Gimnázium fa Tomasz Gábor - szociológus fa Szemerszki Marianna — tudományos munkatárs, Felsőoktatási Kutatóintézet fa Polónyi István — egyetemi tanár, Debreceni Egyetem fa Nagy Péter Tibor — tudományos tanácsadó, FKI fa Brezsnyánszky László - egyetemi docens, DE fa Havas Eszter — középis­kolai tanár, Zöld Kakas Líceum fa Illés Péter — egyetemi tanársegéd, DE Györgyi Zoltán — tudományos főmunkatárs, FKI fa Ignácz Mária — PhD hallgató, PTE Nagy Gábor — PhD hallgató, PTE fa Czike Bernadett — pszichológus, NFT; szociális kompetencia projektvezető, SuliNova KhT Fenyő Imre - egyetemi tanársegéd, DE fa Rappai Gábor — dékánhelyettes, tanszékvezető egyetemi docens, PTE KTK 5 (a tartalommutató folytatása) Az alternatív iskolák tanulói (Havas Eszter) Az iskolaindítás és iskola-megszüntetés körülményei kistelepüléseken (Imre Anna) — Együttműködés, felsőoktatás (Illés Péter) — Frissdiplomás fiatalok a munkaerőpiacon (Györgyi Zoltán) — Halmozottan hátrányos helyzet egy or­mánsági kistérségben (Ignácz Mária & Nagy Gábor) SZEMLE --------------------------------------------------------------------------------------- 177 Pedagógiai alternatívákról — nemcsak tanároknak (Czike Bernadett) — Kísérlet egy posztmodern kritikai pedagógiára (Fenyő Imre) — Rend­szerváltás versus rendszerváltozás? (Rappai Gábor) SUMMARIUM ------------------------------------------------------------------------------ 187 VALÓSÁG ------------------------------------------------------------------------------------ 115 KUTATÁS KÖZBEN----------------------------------------------------------------------- 151

Next