Educatio, 2005 (14. évfolyam, 1-4. szám)

2005 / 1. szám

E számunk szerzői Kozma Tamás - egyetemi tanár, Debreceni Egyetem ?$■ Barta Ágnes — PhD hallga­tó, DE Polónyi István - egyetemi tanár, DE Hrubos Ildikó - egyetemi tanár, Corvinus Egyetem Forray R. Katalin — egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem Nagy Péter Tibor — tudományos tanácsadó, Felsőoktatási Kutatóintézet Karády Viktor — szociológus, társadalomtörténész, Közép-Európai Egyetem ?­■ Mann Miklós — egyetemi docens, Eötvös Lóránd Tudományegyetem ?(■ Híves Tamás — tudományos munkatárs, FKI ?$■ Boreczky Ágnes — egyetemi docens, ELTE ?$■ Józsa Eszter — szociális munkás, Szociális és Rehabilitációs Alapítvány Kelemen Gábor — szociális munkás, otthonvezető, Szociális és Rehabilitációs Alapítvány Radácsi Imre — tudományos munkatárs, FKI Pálmainé Orsós Anna — egyetemi tanársegéd, PTE Heiszler Vilmos — történész, ELTE Rácz Judit — egyetemi hallgató, ELTE ?$■ Imre Anna — tudományos főmunkatárs, Országos Közoktatási Intézet Kalocsainé Sánta Hajnalka — szociológus, PTE­­ Varga Aranka — egyetemi tanársegéd, PTE Erőss Gábor — szociológus, MTA Szociológiai Kutatóintézet Petrás Ede - PhD hallgató, DE ?­• Tomasz Gábor — szociológus Szabó Péter Csaba — egyetemi tanársegéd, DE 5 (a tartalommutató folytatása) VALÓSÁG ------------------------------------------------------------------------------------137 Interjúpartnereink: König Sándor, a Fővárosi Közgyűlés Oktatási Bizottsága tagja; Szira Judit, a Fővárosi Közgyűlés Oktatási Bizottsága tagja; Balczó Zoltán, a Fővárosi Közgyűlés Oktatási Bizottsága alelnöke KUTATÁS KÖZBEN-----------------------------------------------------------------------165 A középfokú képzés szerkezetének változása Budapesten, 1990-2003 (Híves Tamás) — Település — család — iskolázottság (Boreczky Ágnes) — Egy fővárosi át­meneti otthon és lakói (Józsa Eszter & Kelemen Gábor) - Termelőiskola - a ko­rai iskolaelhagyók integrációjának lehetősége (Radácsi Imre) — A nyelvi másság dimenziói: A beás nyelv megőrzésének lehetőségei (Pálmainé Orsós Anna) SZEMLE --------------------------------------------------------------------------------------195 Mi legyen egy folyóiratban? (Heiszler Vilmos) — A kockára tett oktatás (Rácz Judit) — A nagyvárosi iskolák kihívásai (Imre Anna) — Az iskola mint társadalmi és oktatás idea (Kalocsainé Sánta Hajnalka & Varga Aranka) — Iskola a város szélén. Szegregáció és szimbolikus tér (Erőss Gábor) — Beérkezett könyvek SUMMARIUM ------------------------------------------------------------------------------213

Next