Educatio, 2007 (16. évfolyam, 1-4. szám)

2007 / 1. szám

E szám tanulmányainak szerzői erős Ferenc - egyetemi tanár, az MTA doktora; PTE BTK, MTA Pszichológiai Kutató Intézet Kovács András - professzor, tudományos főmunkatárs; CEU Nationalism Studies, MTA Etnikai- és Kisebbségkutató Intézet erőss Gábor - tudományos munkatárs, adjunktus; MTA Szociológiai Kutatóintézet, KGRE Szociálpszichológiai Tanszék GÁRDOS JUDIT - PhD-hallgató; ELTE TáTK, PTE BTK DENCSÓ Blanka - szociológus; TÁRKI SÍK ENDRE - szociológus, programvezető; TÁRKI Surányi István - egyetemi ad­junktus; Debreceni Egyetem, Szociológia és Szociálpolitika Tanszék szabó Ildikó - szociológus, főiskolai tanár; KGRE Tanárképző Főiskolai Kar ?­• takács JUDIT - szociológus, tudományos főmunkatárs; MTA Szociológiai Kutatóintézet neményi Mária - tudományos tanácsadó, az MTA doktora; MTA Szociológiai Kutatóintézet KOVÁCS MÓNIKA - PhD, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ 5 (a tartalommutató folytatása) „Ki utálja jobban a másikat?” - Roma tanulók pedagógus szemmel KUTATÁS KÖZBEN ---------------------------------------------------------------------125 A hátrányos helyzetű tanulókat oktató tanárok (Fehérvári Anikó) — Párhuzamos oktatási rendszer a cigány tanulók számára (Szolár Éva) - Identitás és előítéletesség a kolozsvári diákok körében (Takács Tamara) SZEMLE --------------------------------------------------------------------------------------149 Másságok és fajok máshonnan (Kende Tamás) - A rasszizmus egy lehet­séges megközelítése (Rácz Judit) - Egy kutatássorozat utóélete (Kende Anna) - „Aggizmus” - Sztereotípiák és előítéletek az idősebbekkel szem­ben (Feeze Mariann) - Beérkezett könyvek SUMMARIUM 167 VALÓSÁG------------------------------------------------------------------------------------115

Next