Educatio, 2011 (20. évfolyam, 1-4. szám)
2011 / 1. szám
E szám tanulmányainak szerzői sáska géza - tudományos főmunkatárs, eseleki pléh csaba - egyetemi tanár, bme kv pukánszky béla - egyetemi tanár, szepusztai Gabriella - egyetemi docens, de forray J. Katalin - egyetemi tanár, de kv polónyi István - egyetemi tanár, de kv török péter - igazgató, Semmelweis Egyetem, Mentálhigiéné Intézet kolossi Korazim-Kőrösy - adjunktus, College of Management, Rishon LeZion bangó JENŐ BICSÁK ZSANETT - tanársegéd, Nyíregyházi Főiskola TOMASZ GÁBOR - tudományos munkatárs, ofi Kozma tamás - prof. emer., de Kángál Attila - PhD-hallgató, de H.kelemen ivett - PhD-hallgató, de dezső Renáta anna - tanársegéd, per (a tartalommutató folytatása) VALÓSÁG-----------------------------------------------------------------------------------89 Kerekasztal-beszélgetés a történelemoktatás és az ideológiák kapcsolatáról, beszélgető partnerek: Knausz Imre, Miklósi László, Szakály Sándor, Székely Gábor KUTATÁS KÖZBEN--------------------------------------------------------------------101 Interdiszciplinaritás a magyar szociális munkások képzésében (Török Péter & Yossi Korazim-Körösy) - Rendszerelmélet és pedagógia Niklas Luhman-nál (Bangó Jenő) - Herbart mint lehetséges vonatkozási pont - Egy hipotézis felállítása (Bicsák Zsanett Ágnes) SZEMLE------------------------------------------------------------------------------------123 Tesztek helyett oktatást! - avagy egy lakásfelújítás szellemi hozadéka (Tornász Gábor) - Mit mondanak a tesztek? (Kozma Tamás) - Egy ország, amelyben az oktatásnak és az iskolának múltja is van (Kelemen Ivett & Gál Attila) - Egyenlőség, nem csupán az iskolázottságban (Dezső Renáta Anna) SUMMARY