Embernevelés, 1949 (5. évfolyam, 1-8. szám)

Tartalom

Ill AZ OKTATÁS és nevelés gyakorlata oldal Baranyai Erzsébet: A munka az Új Iskolában ....................... 495 Darvas Andor: Tantárgytesztek a vegytantanításban ...........552 L. Fényes Piroska: Ösztönnevelés az iskolában....................... 285 Geréb György : Az iskolás gyermekek túlterhelése ...................465 Hársné Szende Klára: A testi fenysték kérdéséről ............... 79 Jakab Lajos : A hároméves terv az iskolában ....................... 562 Lami József: Újváry Lajos könyve és a globális olvasás-tanítási módszer........................................................................................... 216 Németh Emil: Tanulók helyes magatartása az iskolában .... 502 Pálfalvi István: Tanulócsoportok az általános iskolában .... 73 Stádinger Ferenc: Ismerkedés a tintával és a tollal ........... 28 Surdnyi Katalin: Beszélgetések az általános iskola IV. osztá­lyában ...........................­.............................................................. 31 Szarvas Ilona: Egy lépéssel tovább ............................................ 424 Szarvas Ilona: Módszerek a mérlegen ............................. ..... 283 Tamás Lajos : Gyermeklelkek újjáépítése..................................... 228 Ujváry Lajos : A kibontó módszer eredete, kialakulása, jelen­tősége ............................................................................................. 457 Várhelyi Ferencné: A kivonás tanítása az általános iskola III. osztályában ....................................................................... 212 IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI NEVELÉS Fövény Lászlóné: Az irodalmi oktatás új szempontjai...........367 Lukács Ágnes : A gyermekek és a festőművészet ...................556 Lukács György: Az irodalomtörténet revíziója és az irodalom­tanítás ............................................................................................... 531 Molnár Jánosné : Rajztanítási problémák ............................... 515 Padi Ákos: A játékos jellegű szabadrajzolás az általános iskola alsó tagozatában .............................................................. 167 Pálinkás József: A zene időszerű kérdései az óvodában .... 426 Vajda György Mihály : Korszerű irodalomszemlélet kialakítása ifjúságunkban .............................................................................. 154 KORSZERŰ TÖRTÉNELEMTANÍTÁS Pach Zsigmond Pál: A demokratikus történelemtanítás kér­déséhez .......................................................................................... 12 Várhegyi Károly : Nemzeti múltúnk demokratikus hagyományai az általános iskolai nevelés középpontjában........................ 510 Waczulik Margit: Jegyzetek a történelemtanításról ............... 16 SZEMLE Ankét a korszerű óvoda kérdéséről ............................................. 518 Farkas János: Újszerű rajzoktatásunk első kiállítása és tanulságai ...................................................................................... 231 Kaszab Andor: Pedagógiai eredmények és tanulságok a szovjet könyvkiállítás tükrében........................................................ 486 Koczkás Gyula : A magyar tudományos élet és a 3 éves terv 226 K. M.: Rendőrségi könyvtárak................................... 202 KÜLFÖLD A francia filozófiai oktatás ......................................... 236 Angyal Endre : Egy nagy svájci embernevelő emlékezései (Emil Ermatinger) ................................................................................. 45 Apró hírek a francia szellemi életből.......................... 91 Bugyi Balázs : A pályaválasztási tanácsadás Lengyelországban 567 Gaál Endre és Dobossy László: A franciaországi nyelv- és iro­dalomtanítás ..............................................................................371 Haas Árpádné: Az Unesco újjáépítő munkája ......................... 184 Kapitány Géza és Dániel Anna : A félelmetes iskola és a túlzott reformok kritikája ....................................................... 234 A. G. Kalasnyikov: A szovjet népoktatás szervezete .......... 42

Next