Energetica, 1963 (Anul 11, nr. 1-12)

1963-01-01 / nr. 1

Recomandări privind întocmirea articolelor tehnico-ştiinţifice 1. FONDUL ARTICOLELOR 1.1. Lucrările ce pot fi prezentate spre publicare sunt : 1.1.1. de importanţă generală (principii noi, dispoziţii noi, rezultate experimentale originale, studii teoretice inedite ale unor fenomene fizice şi procese tehnice cu caracter general) ; 1.1.2. tehnico-ştiinţifice speciale, teoretice sau experimentale, avînd contribuţii originale, dar referindu-se la un domeniu de specialitate restrîns (extinderea valabilităţii unor dispoziţii, aplicarea unor teorii sau metode cunoscute la o problemă nouă, rezultate experimentale inedite sau de control); 1.1.3. tehnice obişnuite (expunerea studiului unor probleme tehnico-ştiinţifice, discuţii şi critici ale unor rezultate cunoscute etc.). 1.2. Legătura cu practica muncii de cercetare, proiectare, învăţămînt, producţie, este condiţia esenţială pe care trebuie să o îndeplinească tema tratată. Lucrările de sinteză sau de discuţie trebuie să se refere la probleme noi şi actuale, de interes general. Articolele interesînd industria vor cuprinde consideraţii privind eficienţa economică a soluţiilor. Se recomandă ca articolele să cuprindă propuneri de viitor. 1.3. Verificarea experimentală se impune ca necesitate de prim ordin la lucrările care se pretează la asemenea verificări. 1.4. Lucrările care au mai fost publicate integral sau parţial nu pot fi trimise redacţiei spre publicare. 2.1. Organizarea lucrării 2. FORMA ARTICOLELOR 2.1.1. Titlul va reprezenta în minimum de cuvinte obiectul lucrării. 2.1.2. Numele autorului va fi precedat de prenume. 2.1.3. Un scurt rezumat fixind premisele de la care s-a pornit, problema studiată şi cadrul in care este tratată, nedepăşind 6 — 8 rînduri, se va anexa lucrării. 2.1.4. împărţirea pe capitole se va face cu cîteva subtitluri potrivit alese, un număr strict necesar pentru o expunere clară a ideilor şi înlesnirea orientării. 2.1.5. Textul, în introducere, se încadrează problema în preocupările generale ale disciplinei şi în preocupările producţiei ; de asemenea, se arată scopul lucrării, subliniindu-se expres contribuţia autorului. Tratarea va trebui să fie unitară, permiţînd inteligibilitatea fără dificultăți a problemelor. Se vor evita introduceri sau demonstrații voluminoase ; de asemenea, se va evita repetarea în text a ceea ce poate fi găsit in literatura publicată sau poate fi redat intuitiv prin materialul graficilustrativ, tabele etc. 2.1.6. Concluziile vor concentra rezultatele obţinute, cu indicarea limitei de valabilitate şi aplicaţiile posibile. 2.1.7. Anexele pot cuprinde demonstraţii originale sau absolut necesare înţelegerii formulelor din text ; de asemenea, in anexe se pot da exemple de calcul in cazul articolelor care necesită asemenea exemple. 2.1.8. Citarea literaturii de specialitate. Afirmațiile luate din alte lucrări și care nu sînt general cunoscute vor fi referite la lista bibliografică de la sfîrșitul lucrării. Referirea se va face indicindu-se poziția lucrării in lista bibliografică, în paranteze drepte. 2.2. Prezentarea lucrării 2.2.1. Nivelul articolelor va fi înalt. 2.2.2. Stilul. Redactarea va fi clară și concisă. Ortografia va fi în concordanță cu regulile Academiei R.P.R. Nu se admit prescurtări cu excepţia celor unanim cunoscute. (Continuare pe coperta a 111-a)