Ethnographia • 49. évfolyam (1938) /Népélet/

ÉVES TARTALOMJEGYZÉK

TARTALOM. Cikkek. Berze Nagy János : Farkasgégén eresztett 330—334 Berze Nagy János : „írja fel a falevélre" 327—330 Dömötör Tekla : Népi eredetű-e az európai vallásos színjáték 47—52 Fehér Gyula: Kutak a Körös Kis-Sárrétjén 175-185 Gabányi János: A betlehemezés Szamosújvárt 149—155 Gunda Béla : A kopenhágai II. nemzetközi anthrop­ológiai és ethnológiai kong­resszus 249—256 Gyergyói Margit : Az „Amleth"-monda és változatai 334—346 Karnisto Artúr: A vogul-osztrák dallamközlés kérdéséhez 412—413 Kiss Lajos : Középenhajtós szélmalom Hódmezővásárhelyen 198—203 Kiss Lajos: Hogy mostak szappan nélkül Szabolcs vármegyében .. 399 — 403 Lajos Árpád: Fonóélet Domahézán 109 — 124, 403—411 Marót Károly : Esztétika és folklóré 19 — 31 Molnár József : A halott és eltakarítása Hajdúnánáson 138—148 Nag­y Ödön : A mezőpaniti juhtenyésztés 185—192 Nyárády Mihály: A Rétköz régi halászata 156-174, 380-394 Ortutay Gyula : Adalék a mese és ballada összefüggésének kérdéséhez 373—380 Hichter M. István : A mesteravatás és mesterasztal a céhvilágban 66—75 Szabolcsi Bence : A zenei földrajz alapvonalai 1 —18 Szendrey Ákos : A népi élet társas összejövetelei 124 — 138 Szendrey Ákos : A népi társasmunkák és összejöveteleik 273—286 Szendrey Zsigmond : A halottak, szentelmények és eljárásmódok a varázs­latokban 32—46 Szendrey Zsigmond : A nép élő hitvilága 267—273 Szűcs Sándor : Veszettorvosok a Nagysárréten 394—399 Tőkés Béla: Magyarpalatkai viselet 192—198 Ujváry Béla : A néprajz szerepe a rajzoktatásban 204—209 Vajkai Aurél: Az ősi-i javas ember 346—373 Vajkai Aurél: Egy bakonyi magyar falu paraszt állatorvosai 52—66 Vlaisánen A.O.: Válasz Szabolcsi Bencének a vogul-osztják dallamok ügyében 413—416 Vikár Béla : Júlia szép leány népballadánk problémája 315—321 Zoltai Lajos: A debreceni viselet a XVI—XVIII. században 75—108, 287—315 Kisebb közlemények: Bálint Sándor: Szent János áldása _ 214—217 Bátky Zsigmond : Dudancs, dudulló, dödölle 416—420 Bátky Zsigmond : Tárgynévmagyarázati adalékok 209—212 Csalogovits József : A bortolvaj táltoslány 220 Csalogovits József: A fekete tehén alakjában járó, szalmaszállá változott boszorkány 220—221 Csalogovits József: „Ördöge van" 220 Csiba Lajos: A „hajlék"-hoz 434 Dömötör Sándor: A bűvös könyv 429—430 Fehér Gyula : Tréfás mese Mátraballáról 433 — 434 Fél Edit: A nadrág-ellenzőbe kötött zsebkendőről 429 Gőnyey Sándor : A diósjenői Gyöngyösbokréta hitelesítése 426—427 Gőnyey Sándor : A hasznosi (Heves m.) Gyöngyösbokréta hitelesítése 225—229 Gőnyey Sándor: Az 1938-iki Gyöngyösbokrétáról 427—429 Gunda Béla : A gyűjtögető gazdálkodás emlékei egy gerecsehegységi tótfaluban 213—214 Gunda B .: Szent Iván napi tűz,csóválás Törökkoppányban 213 Gunda Béla : Török adalék az újtűz jelentőségéhez 212—213 Györffy István : Adatok a „hamis eskü" mondáihoz 223 Herkely Károly : A gyermeknevelés szokásai és babonái a matyóknál 223—225 Kerékgyártó Adrienne: Rövid beszámoló néhány finn vidéki múzeumról 431—433 Kovács Elemér : Mosdóvíz csinálása 229 Kovács Elemér : Tejgazdálkodással kapcsolatos babonák Farkasfán 229—230 Morvay Péter: Állatgyógyító eljárások 430—431

Next