Evenimentul Zilei, februarie 2009 (Anul 18, nr. 5428-5453)

2009-02-14 / nr. 5440

www.cfz.reffim Ediția Națională Evenimentul Sâmbătă, 14 februarie 2009 I Nr. 5440 I 16 pagini I 1,2 lei I 558.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca După criză, PSD vrea cotă unică mai mare sau JVA de 22% ~~ Iaf ca în filme la Cluj Doi hoți mascați au furat ieri dintr-o filială din Cluj a Băncii Transilvania 75.000 de euro. Jaful a fost minuțios pregătit: hoții au ales o oră de aglomerare maximă, pentru a-și pierde urma mai ușor, și au așteptat în fața băncii până când a trecut patrula poliției. Actualitate. 2 Economie, 5 ÎNVĂȚĂMÂNT POLITIC Cuvântările lui Băsescu și Boc, teme pentru funcționari i Sergiu Miat sereiu.mint@evz.ro Directorul general al Finanțelor Publice din județul Timiș, Dumitru Popovici, le-a cerut „conducătorilor de structură“ din subordine să le prezinte tuturor angajaților discursurile președintelui și ale premierului. Documentul semnat de director precizează că prezentările trebuie să fie făcute „în cadrul activității dedicate pregătirii profesionale“ Inspectori care au participat la ședințele de „învățământ politic“ spun că acestea au durat aproximativ două ore și că a fost „plictiseală mare“. Șefii lor nu recunosc faptul că acțiunile au avut loc, iar prefectul de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, spune că această practică îi amintește de „obligația de a citi presa" pe care o avea în armată. Politică. Dumitru Popovici director general DGFP Timi. Am considerat că ar fi bine ca, pe lângă pregătirea profesională și dat fiind stresul lucrătorilor și mai puțina lor atenție la problemele ce frământă societatea să le fie prelucrate discursurile ca un fel de informare. é tveninte im Mâine » Viitorul sta scris in stele LUI ip și Sil. 11I U Iisiisipia, i ui nai iii apelează astrologi sau i ițea iutii itile tie fioros roiii din ziare și reviste. Specialiștii considera ca, iti spare parte, ’ ■ este vorba despre fiurosulgeslie. Intruca pe baza planetelor se fac niște predicții dar nu este obligatoriu sa, se și mnțar fiplt EXCLUSIV Războiul din Coreea: MASH în variantă românească Andrei Crăciun Elena Zeleniuc și Ioana Cruceanu sunt doar două dintre cele 220 de nume de români care au reinventat medicina la marginea Asiei, lucrând în condiții imposibile, dar mai ales trăind în proximitatea unor povești monumentale. Cele două doamne, medaliate pentru sacrificiul lor cu „Florence Nightingale“, cea mai înaltă distincție a Crucii Roșii la nivel mondial, ne spun istoria acelor zile, așa cum s-a văzut din corturile românești instalate în Nordul comunist, EVZ Special.II CAZUL „CIOROGÂRLA“ Trimiși după gratii de armele ADN Andreea Vadan Trei dintre cei șapte militari reținuți în cazul furtului de arme de la Ciorogârla au primit ieri mandate de arestare preventivă pentru 29 de zile. Sergentulmajor Ionuț Gagea și caporalii Ion Petrică și Marius Tudorache au fost trimiși după gratii, fiind incriminați de descoperirea unor urme de ADN atât pe sigiliul rupt la intrarea în depozitul de armament, cât și în interiorul acestuia. Actualitate. J Cele mai frumoase povești de dragoste Iubirea dintre actrița Grace Kelly și Prințul Rainier de Monaco (foto) este repovestită, alături de cele ale altor 38 de cupluri celebre, într-un volum editat de Humanitas. Cultură. 1 £ Imnul României pentru Marian Cozma Marian Cozma handbalistul ucis sâmbătă noapte în Ungaria, a fost înmormântat ieri la Cimitirul Pipera. Fostului internațional i s-a cântat Imnul Național, iar cortegiul funerar a fost compus din sute de persoane. (Cristian Delcea] Eveniment 3 Miting cu steaguri de luptă în Ungaria Câteva mii de unguri au manifestat la Budapesta împotriva etniei romilor, la chemarea radicalilor. Ei au arborat vechile steaguri de luptă medievale și însemne naționaliste din timpul regimului fascist. Mitingurile au venit ca reacție la uciderea handbalistului român Marian Cozma, iar analiștii spun că au o conotație politică puternică. (Georgeta Petrovici) Eveniment ; Euro va încheia anul la 4,2 lei Moneda europeană nu va depăși la finele anului un curs de 4,2 lei, estimează Claudiu Cercel, director general adjunct al BRD. El consideră că rata de schimb este deja una foarte ridicată. (Paul Barbu) Economie. 9 Inundații și ninsori Județele Botoșani, Iași și Vaslui se află sub avertizarea cod galben pentru inundații, până astăzi, la ora 14.00. în următoarele trei zile, vremea va fi destul de rece și va ninge în majoritatea regiunilor, anunță ANM. (Oana Botezatul Actualitate, 2 Prima locomotivă făcută de elevi „Phoenix“ este cea dintâi locomotivă electrică românească de după 1990. A fost realizată în mare parte de elevi și de studenți craioveni, în atelierul unui fost profesor de franceză. Locomotiva a fost deja vândută unui operator particular din Ungaria.Florin Băltărețu) National,? Codrea: „Mai lăsați-ne cu pretențiile!“ Criticile exprimate de fostul mare internațional Ilie Bălăci la adresa unor fotbaliști ai naționalei au primit ieri replică din partea lui Paul Codrea, unul dintre cei vizați. „Mai lăsați-ne cu pretențiile!“, le-a transmis el cârcotașilor. (Mihai Voinea) Sport, ‹ Valentine’s Day - invazia inimilor pe tarabă Editorialul EVZ. Florian Bichir: „în duelul cu Dragobetele, Sfântul Valentin are un oarecar avans, deoarece și-a însușit deja tehnicile moderne de lucru“ opifi. Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01