Evenimentul Zilei, iunie 2011 (Anul 20, nr. 6197-6222)

2011-06-30 / nr. 6222

EVENIMENT „Elevii sunt slabi, Bac-ul trebuie să fie mai ușor“ li WiWfriTcNr. Elevii care au susținut, ieri, proba de matematică se plâng că unele cerințe au fost exagerate. Profesorii le dau parțial dreptate Cristina Olivia Moldovan cristina.moldovan@evz.ro Cristina Lica cristina.lica@evz.ro A bsolvenții de liceu care au susținut, ieri cea dea doua probă scrisă din cadrul Bacalaureatului, la matematică sau istorie, au ieșit încruntați din sălile de examen. Cei care au dat examenul la istorie nu se așteptau ca subiectele să fie atât de consistente, iar cele mai multe nemulțumiri au venit din partea celor care au dat examenul de matematică. „Să-și dea demisia cei care au făcut subiectele la matematică, că și-au bătut joc de noi. Toate subiectele au fost grele, de olimpiadă. La punctul trei nici nu m-am mai uitat, de-abia am făcut din primul și al doilea“ se revolta, ieri, o candidată, la ieșirea de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau“ din București. Conform profilului, fata rezolvase varianta M2, considerată mai ușoară decât M1, varianta destinată celor de la specializările matematică-informatică. Examenele trebuie să țină cont de pregătirea elevilor Lamentările elevilor sunt susținute doar cu jumătate de gură de profesorii de matematică, ei apreciind că un elev atent și bine pregătit nu ar fi trebuit să aibă probleme, mai ales dacă a făcut intensiv matematică. „Pentru un elev de la profil de matematică-informatică, subiectul nu este foarte complicat, însă este adevărat că pentru cei de la alte profiluri este cum mult” admite Gheorghe Stăiculescu, profesor de matematică din județul Timiș. El a constatat că, de la an la an, gradul de pregătire . De la an la an, gradul de pregătire a elevilor scade. Subiectele de la teste ar trebui să tină cont de această realitate“ GHEORGHE STAICULESCU profesor de matematică a elevilor scade, și este de părere că subiectele de la Bac ar trebui să țină cont de această realitate. Despre nivelul redus de cunoștințe pe care îl au generațiile actuale de elevi vorbește și Șerban Iosifescu, președintele Asociației Române de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar (ARACIP). El spune că nu se așteaptă la rezultate foarte bune la Bacalaureatul din acest an, dat fiind faptul că, la testele PISA (prin care se evaluează nivelul de pregătire școlară la 15 ani), generația apropiată de cea care dă acum Bacalaureatul a avut rezultate foarte slabe Mai mult, președintele ARACIP spune că notele mari din anii trecuți nu au reflectat cu adevărat cunoștințele absolvenților de liceu și se așteaptă ca mediile din acest an să fie mai mici. Nemulțumirile se țin lanț Revolta de ieri a elevilor vine după ce luni, la proba de limba și literatura română, au avut o altă nemulțumire. Ei i-au acuzat pe cei care au alcătuit subiectele că au introdus o capcană în formulare , care îi va costa pe cei neatenți 30 de puncte, din totalul de 100. Ministrul educației a anunțat că baremul nu se va schimba, ceea ce înseamnă că elevii care au încadrat romanul sau schița la genul dramatic și au vorbit despre D-l Goe sau Ștefan Gheorghidiu la punctul III al subiectului pot lua cel mult nota 7 la examen performanțe. Profesorii spun că un elev bine pregătit și atent ar fi putut rezolva toate subiectele FOTO: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU RECORD DE FRAUDE DESCOPERITE Aproape 300 de elevi, eliminați din examen Cristina Olivia Moldovan cristina.moldovan_evz.rc După ce luni, la proba de limba și literatura română din cadrul Bacalaureatului, au fost eliminați din examen 233 de candidați, alți 268 au pățit același lucru ieri, la proba obligatorie a profilului. Aceste cifre sunt cele mai mari înregistrate în istoria acestui examen. O situație inedită s-a înregistrat la un grup școlar din Hunedoara, unde au fost eliminați din examen aproape toți elevii școlii (111 din 159). Reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean au făcut un control inopinat în instituție în timpul examenului și au constatat că elevii aveau, sub foile de examen, rezolvările exercițiilor. „îi felicit pe inspectorul din Hunedoara și pe reprezentantul Ministerului care i- a însoțit pentru felul în care au acționat“ a spus Daniel Funeriu, ministrul educației. Profesorii au încurcat subiectele la matematică Un alt incident s-a înregistrat în Ostrov, Constanța, unde peste 100 de elevi au reluat proba de matematică, după ce profesorii din comisie au constatat că elevii primiseră o altă variantă de subiect, de nivel superior. O greșeală similară s-a înregistrat în Gorj. Elevii dintr-o sală de clasă de la centrul de examinare din orașul Turceni au rezolvat subiecte la proba de Matematică ce nu erau adresate profilului avut în anii de liceu, comisia care a distribuit subiectele încurcând variantele M1 cu cele M2. Aici, rezolvarea problemei a fost alta: elevii au dat declarații că vor să li se corecteze lucrările așa cum au fost scrise și nu au repetat examenul. Un alt incident a fost semnalat la Cluj, unde un elev a dat examenul cu cinci ore întârziere după ce autobuzul care îl transporta a făcut pană 2 ! Joi, 30 iunie 2011 . Evenimentul zilei Top știm 1.200 de copii săraci, integrați în grădinițe pe bază de cupoane RAPORT. Asociația Ovidiu Rom, condusă de Leslie Hawke, mama celebrului actor american Ethan Hawke, a prezentat, ieri, rezultatele proiectului „Fiecare copil în grădiniță“, în care părinții primesc cupoane valorice dacă își duc copiii la grădinițe. în anul 2010 - 2011,1.297 de copii au participat la proiect, 817 dintre aceștia frecventând zilnic cursurile. Față de 2010, rata participării a crescut cu 40%. Proiectul vizează familiile sărace, care nu pot susține financiar școlarizarea copiilor. Părinții sunt stimulați cu tichete sociale, pentru a-și înscrie copiii la grădiniță; în același timp, se impune condiția ca cei mici să aibă prezență 100% la cursuri. Valoarea cupoanelor este de 50 de lei, acestea fiind acordate lunar familiilor implicate în proiect. (Alexandru Bărbulescu] Bolnavi de Alzheimer, eutanasiați în Olanda Nu mai puțin de 21 de persoane care sufereau de demență în stadii de început, inclusiv maladia Alzheimer, dar se aflau într-o stare fizică bună, au fost eutanasiate în Olanda. Toate cele 21 de sinucideri asistate au fost aprobate de o comisie oficială de eutanasiere, după cum relatează site-ul lifesitenews. com. Pentru ca o sinucidere asistată să aibă loc, un pacient trebuie să convingă doi medici că are discernământ și că se află în pragul unei suferințe insuportabile. Mircea Dinescu a intrat cu BMW-ul într-un copac Poetul Mircea Dinescu (foto) a fost implicat ieri într-un accident rutier, în jurul orelor 11.30, la granița dintre județele Olt și Dolj. „Conducea o mașină marca BMW X3 dinspre Craiova, iar la intrarea în Caracal a intrat pe contrasens și s-a lovit de un copac. Mașina este avariată în proporție de 90%“, au declarat pentru EVZ, surse din Poliția Rutieră. Poetul a fost dus la Spitalul din Caracal unde s-a constatat că rănile pe care le-a suferit sunt minore (o plagă la picior, care a fost cusută) și a fost lăsat să plece. Primele rezultate ale testărilor făcute de polițiști au arătat că Mircea Dinescu nu a consumat alcool