Evenimentul Zilei, noiembrie 2013 (Anul 22, nr. 6945-6970)

2013-11-08 / nr. 6951

Roșca Stănescu se aibă decența să se ducă singur lângă înalt Prea Sinucisa Adrian Năstase " ședințele Românie Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil . Biserica îi prăznuiește azi pe Sfinții Arhangheli Mihail și Ga vriil, dimpreună cu toate cetele îngerilor. Potrivit lui Dionisie Areopagitul, în Ceruri există nouă cete îngerești dispuse pe trei niveluri ierarhice. Cuvântul „înger” provine din latinescul „angelus”, care înseamnă sol, trimis, vestitor, îngerii vestesc, fac cunoscută voia lui Dumnezeu pe Pământ. Arhanghelii sunt căpeteniile îngerilor, fuc Un episcop propune Ziua Jurnalistului Ioachim Băcăuanul, episcop vicar al Romanului și Bacăului a declarat că va propune Sfântului Sinod al BOR instituirea în calendarul ortodox a unei zile dedicate Jurnalistului. Afirmația a fost făcută cu prilejul unei ceremonii speciale dedicate ziariștilor dispăruți □□□ Declarația zilei ^ loteria SRBSE LOTO din 07.11.2013 m lokei 5/4 Actualitate 0 81 Evenimentul zilei, Vineri, 8 noiembrie 2013 ------- Bolnavii de hifă, tratați cuè " u ’ iHv» apa cu tan în loc de 1 interferon* »•6  Mii de bolnavi cu hepatită B și C sunt în pericol să-și fi injectat apă distilată cu glucoză în loc de interferon. în mai multe farmacii din țară au ajuns seringi contrafăcute Cristina Lies cristina.lica.evz.ro Toți pacienții care au cumpărat în ultimele două săptămâni medicamentul Pegasys 180 pg/0,5 ml soluție injectabilă (peginterferon alfa-2a) sunt rugați să se prezinte la medic pentru evaluarea schemei de tratament, în mai multe farmacii din București și din țară au fost descoperite zeci de seringi care în locul substanței active conțin o combinație de apă distilată și glucoză. Toate loturile suspecte au fost retrase de pe piață, iar Agenția Națională a Medicamentului (ANM) a luat legătura cu producătorul pentru înlocuirea lor. Seringile ar fi fost falsificate în Germania și e posibil să fi ajuns în mai multe farmacii din Europa. Falsuri din plastic, cu piston alb ANM a fost sesizată de un distribuitor concurent din Germania cu privire la existența pe piață a unor seringi contrafăcute și a început controalele. A existat și o plângere din partea unui pacient, iar ANM a sesizat poliția, la sfârșitul lui octombrie. „Serul e lipsit de eficiență și de siguranță. Poate provoca efecte adverse și complicații ale bolii. Interferonul e un medicament salvator”, a precizat purtătorul de cuvânt al ANM, Anca Ciupariu. Falsurile pot fi recunoscute după ambalaj: „în cazul produsului contrafăcut, limba cutiei nu conține codul de bare și culori. Seringa originală e din sticlă și are piston roșu, pe când cea falsificată e din plastic și are piston alb”, a adăugat reprezentantul ANM. Bolnavii care Cutiile falsificate identificate până acum au următoarele serii: B3008B03, B1297B11 și B1299B03 sesizează diferențe sunt rugați să predea cutiile la sediul Agenției pentru investigații. „Riscurile sunt de două tipuri: nu știm dacă produsul e steril și doi, nu are efectul scontat“, spune și medicul infecționist Gabriel Popescu. Asociațiile de pacienți sunt revoltate. „Noi i-am sfătuit pe pacienți să nu cumpere medicamente de pe internet și aflăm că nu sunt sigure nici cele din farmacii. Acele seringi conțin glucoză, iar mulți bolnavi cu hepatită au și început de diabet“, a spus Marinela Debu, președintele Asociației Pacienților cu Afecțiuni Hepatice. Fruntași la hepatite Cazul e anchetat de Direcția de Investigare a Fraudelor din cadrul IGPR, iar Parchetul de pe lângă Tribunalul București a deschis dosar penal pentru spălare de bani, evaziune și comercializare de produse contrafăcute. „Este un circuit de crimă organizată, bine organizat, farmacii care au achiziționat produsele prin aceste circuite. Discutăm de infracțiuni severe“, a declarat șeful ANM, Marius Savu. în jur de 2.500 de pacienți urmează tratament cu acest produs, care este decontat de asigurările publice, cu aprobarea unei comisii speciale. Pentru o cutie statul decontează în jur de 750 de lei. CAMPANIA ( MEDICUL DE GARDA C? 5015 B1299 Seringă falsificată 8*299 Seringa originală Biserica polițiștilor Polițiștii din Hunedoara au pus mână de la mână și șiau construit singuri o biserică de lemn și un obelisc. întreg ansamblu, care va fi inaugurat luni, a fost intitulat „Glorie Polițistului Român”. Biserica poartă hramul Sfântului Mare Mucenic Mina, cel care, potrivit tradiției ortodoxe, este considerat de credincioși „ocrotitorul celor păgubiți“. în biserica din curtea IPJ Hunedoara va sluji chiar purtătorul de cuvânt al instituției, subinspectorul Bogdan Nițu, care este absolvent de Teologie. Cu mulți ani înainte de a fi hirotonit ca preot, acesta s-a angajat în structura de poliție amintită. (Ciprian Iancu) Fumător și băutor la 7 ani . Un copil de 7 ani din comuna Zorleni, județul Vaslui, a fost luat din familia sa după ce au apărut mai multe poze pe internet cu minorul surprins fumând sau consumând alcool. Copilul se află momentan internat într-un centru de plasament din Bârlad. „Am fost sesizați de primărie cu privire la cazul unui copil de șapte ani neglijat în familie. Totodată, au fost și unele plângeri din partea unor persoane care au văzut pe Internet imagini cu copilul. Mama băiatului este plecată în străinătate, iar el se află în grija bunicilor. El a fost luat din familie, a fost supus unei evaluări medicale și urmează să fie ținut sub supraveghere specială“, a declarat purtătorul de cuvânt al DGASPC Vaslui, Irina Câmpeanu.