Evenimentul Zilei, ianuarie 2014 (Anul 23, nr. 6995-7017)

2014-01-13 / nr. 7001

Declarat zilei  Victoria Nuland a venit la București pentru a transmite felicitări de la Barack Obama la 10 ani de la aderarea României la NATO." CĂTĂLIN IVAN, de cuvînt al PSD Compozitorul Horia Moculescu, internat la spital Cunoscutul compozitor Horia Moculescu (76 de ani) a fost internat la Spitalul de Urgență „Floreasca”. Ieri dimineață, el a suferit o criză biliară. Medicii au decis să fie supus unor investigații amănunțite. „Deocamdată, nu se pune problema unei intervenții chirurgicale", ne-au declarat surse medicale. □OG TRAGEREA LOTO in 12.01.2014 6/49 OKP I ^ 5/4(1 Actualitate 13.01 Evenimentul zilei, luni, 13 ianuarie 2014> RomanifL_= o piață infil pentru Dacia si Ford Cel mai cunoscut producător auto local a vândut anul trecut sub 25.000 de autoturisme în România, de patru ori mai puțin decât înainte de criză. Dar succesul său în Europa a crescut Raluca Florescu ralura.florperu a pvz.iT Introdus în martie anul trecut, timbrul de mediu a avut un efect dezastruos asupra vânzărilor de mașini noi, adâncind scăderea vânzărilor. Potrivit unei statistici prezentate recent de portalul auto.ro, în 2013 s-au vândut cu 13% mai puține mașini noi decât în 2012. Iar dacă în 2008 în România se vindeau 285.000 de mașini noi, anul trecut numărul s-a redus la o cincime. Mai mult, dacă în anii 2007 - 2008, România era un punct de atracție pentru producătorii auto care ar fi dorit să se stabilească la noi și ca piață de desfacere, acum nu mai este cazul. Vânzări anemice pentru producătorii noștri Astfel, Dacia a reușit să vândă în 2008 pe piața locală 84.700 de mașini, după ce în 2007 vânzările erau situate în jurul sutei de mii. In schimb, anul trecut, în primele 11 luni ale anului, cea mai cunoscută marcă auto produsă în România a comercializat la noi numai 22.600 de mașini. Doar introducerea programului Rabla, și demararea unui program de înnoire „în trombă“ a parcurilor auto, de către autorități, a dat un impuls, pe final de an, vânzărilor Dacia. Cele mai vândute modele au fost Dacia Logan și Sandero. Pe de altă parte, B-Max, modelul realizat de Ford în fabrica de la Craiova, nu se poate spune că și-a creat o piață importantă de desfacere la noi. Cu toate astea, anul trecut în vară modelul era cel mai bine vândut automobil din clasa sa, din Europa, în țările în care vânzarea de mașini noi este încurajată atât prin sistemul de taxe, cât și prin programe speciale. Per ansamblu, vânzările Ford în România au fost cu 24% mai mici în ianurie - noiembrie 2013 decât în aceeași perioadă din 2012. Rablele la putere Timbrul de mediu, introdus anul trecut de USL, a încurajat vânzarea de mașini foarte vechi, cu motorizare noneuro, euro 1 și euro 2, ieșite din producție acum 10-15 ani. Timbrul plătit de cei care înmatriculează o astfel de mașină este cu 90% mai mic decât fosta taxă auto. Profitând de scăderea taxei, românii au înmatriculat anul trecut 221.800 de mașini vechi, cu 26% mai multe față de 2012. Românii au prins din nou gustul mașinilor vechi, pentru care plătesc un timbru de mediu derizoriu 13% a fost scăderea vânzărilor de mașini noi, în România, anul trecut față de 2012 Abonează-te la Evenimentul zilei și Capital direct de pe tabletă, prin aplicația eChiosc disponibilă acum în AppStore. e Chiosc „Evenimentul zilei" la B1 TV Invitații de astăzi sunt Ion Cristoiu și Dan Andronic Ediția de astăzi a emisiunii „Evenimentul zilei“ îi va avea ca invitați pe analistul Ion Cristoiu și pe Dan Andronic, director general la „Evenimentul zilei“ In platou se va afla și Mălin Bot, coordonator evz.ro. Principala temă de discuție va fi vizita în România a Victoriei Nuland, subsecretarul de stat al SUA. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea de comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de mail online ® evz. ro și la telefonul 021.202.2000. Scanează cu tableta imaginea de mai su;