Evenimentul Zilei, martie 2015 (Anul 24, nr. 7348-7373)

2015-03-26 / nr. 7369

Declarația zilei Legătura dintre corupție și securitatea unei țări reprezintă un motiv de îngrijorare " coordonatorii programelor anti-corupție n cadrul Biroului pentru Europei Eurasia de la Departamentul American de Stat □ □□ Adrian Năstase a fost operat pe cord Fostul premier al României, Adrian Năstase, a anunțat, pe blogul personal, că a fost operat și că, în urma intervenției chirurgicale, i s-a montat un stent. „Rațiunea medicală pentru care am plecat din București, săptămâna trecută, s-a încheiat prin instalarea unui stent. Nu a fost foarte plăcut, dar a trecut. De fapt, era o operație pe care ar fi trebuit să o fac în urmă cu trei ani, atunci când am descoperit despre ce era vorba. Vă mulțumesc pentru gândurile bune și încurajările pe care mi le-ați trimis”. Operația ar fi avut loc într-un spital din Franța. □□□ Irina Socol a plătit prejudiciul Fondatoarea SIVECO, Irina Socol - aflată din 4 noiembrie 2014 în arest la domiciliu - și-a recunoscut ieri, în fața magistraților, acuzațiile. „Solicit reducerea cu o treime a pedepsei, dat fiind faptul că am și achitat prejudiciul care mi se impută, respectiv 30 de milioane de lei. Dovedesc cu ordine de plată și note de plată, dar și extrase de cont”, a declarat Socol, în fața instanței. Mai mult, Socol a susținut că s-a deplasat la DNA și că a făcut două denunțuri. □□□ Tarife mai mari la Metrorex, de sâmbătă Metrorex va aplica, de sâmbătă, creșterea tarifelor, deși a primit peste 200 de petiții împotriva deciziei. Tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, prețul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat, pasagerii vor plăti 70 lei, față de 60 lei în prezent. Abonamentul de 62 călătorii va fi eliminat. Actualitate 26.03. Evenimentul zilei, joi, 26 martie 2015 Noul Cod Fiscal VAKTI adoptat de Guvernar JgV și surprizele acestuia După câteva ședițe „extraordinare” succesive pentru aprobarea Codului Fiscal Executivul a dat feri votul final pentru proiectele de Cod Fiscal și Cod de Procedură Fiscală. Acestea urmează să fie transmise Parlamentului spre dezbatere și aprobare Raluca Florescu Raluca,florescu@evz.ro Pe lângă prevederile de bază, deja cunoscute, proiectul a ieșit din Guvern cu câteva suprize. Una se referă la faptul că românii vor trebui să achite, odată cu intrarea în vigoare a actului normativ, și impozit pe terenul de sub clădiri Impact asupra veniturilor persoanelor fizice „O altă măsură care va avea impact asupra veniturilor persoanelor fizice este eliminarea scutirii pentru terenul de subconstrucții“, arată Guvernul în nota de fundamentare a proiectului, scrie Mediafax. Măsura se alătură creșterilor de impozit pe mașină sau terenuri, despre care s-a scris deja. Principalele măsuri ale noului Cod Fiscal se referă la scăderea atât a taxei pe valoarea adăugată, cât și a contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit, în următorii ani Măsurile Codului Fiscal Premierul Victor Ponta a menționat că reducerea TVA la 20 % s-ar putea aplica de la 1 iunie 2015 sau de la 1 ianuarie 2016. In aceeași situație se află reducerea TVA la alimente de bază, de la 24% la 9% • reducerea TVA de la 20 la 18%, de la 1 ianuarie 2018; • scăderea accizelor la combustibili și băuturi alcoolice. Pentru combustibili, scăderea va fi între 16 și 20%, din 2016; • reducerea CAS la angajat de la 10,5% a 7,5%, de la 1 ianuarie 2017; - reducerea CAS la angajator de la 15,8% a 13,5%, de la 1 ianuarie 2017; • introducerea unui impozit de 1% pentru microîntreprinderile care au peste 2 salariați, inclusiv: • eliminarea impozitului pe dividende începând cu data de 1 ianuarie 2016; • reducerea impozitului pe profit de la 16% la 14% de la 1 ianuarie 2019; • reducerea impozitului pe venit de la 16% la 14% de la 1 ianuarie 2019.  Noul Cod Fiscal aduce câteva surprize pentru români FOTO: EV: 18% ar putea fi TVA-ul de la 1 ianuarie 2018. TVA-ul ar putea scădea la 20% în acest an □□n Bucătarul pedofil, capturat pe stradă Un bărbat în vârstă de 40 de ani a fost reținut, ieri, de polițiștii Poliției Capitalei, pentru acuzația de agresiune sexuală. Acesta a fost reclamat, în urmă cu doar câteva zile, că a mângâiat un copil de 11 ani, într-un lift. Bărbatul a fost găsit cu ajutorul imaginilor surprinse de camerele video montate în bloc. Este bucătar într-un restaurant din Centrul Istoric și mergea la serviciu când a fost prins, nin Trafic cu tutun de narghilea Procurorii DIICOT au descoperit o rețea de evazioniști, specializată în importul de tutun de narghilea. Astfel, prejudiciul adus bugetului de stat a fost de 16 milioane lei. în perioada septembrie 2012 - februarie 2013, membrii grupării au importat din Dubai și Emiratele Arabe Unite în România, tutun pentru narghilea. La vamă, tutunul era declarat ca fiind „săruri parfumate și alte preparate pentru baie”. Evazioniștii au disimulat restituirea mărfii către furnizorul extern (Dubai, Emiratele Arabe Unite, via Turcia) tocma pentru a nu plăti taxe vamale, în realitate, tutunul era transportat numai până în Bulgaria. □□a Invitații ediției de la ora 17.00, moderată de Mălin Bot, Florin Toma, scriitor Tudorel Urian, publicist Silviu Sergiu, jurnalist Astăzi în emisiune se vor aborda două subiecte de maxim interes: arestarea lui Darius Vâlcov și contestația PNL la Curtea Constituțională pe votul din Senat care l-a protejat pe Dan Șova. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de email online@evz.ro și la tel. 021.202.2000. Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Ora 17.00 iKîîT&IWnK Silviu Sergn EVENIMENTUL ZILEI, primul pe piața publicațiilor quality Cu 150.000 de cititori pe ediție, conform Studiului Național de Audiență (perioada de măsurare: februarie 2013- februarie 2015). Evenimentul zilei devine cel mai citit ziar quality din România. Următoarele clasate au înregistrat pierderi semnificative, comparativ cu măsurătorile din valul noiembrie 2012-noiembrie 2014. Jurnalul Național a scăzut cu 11%, având o medie de 147.000 de cititori, iar Adevărul are o scădere de 7%, ajungând la 120.000 de cititori/ediție. Evenimentul zilei este și cel mai vândut ziar quality, cu o medie de vânzări de 13.000 de exemplare pe ediție, potrivit datelor Biroului Român de Audit Transmedia, la o distanță confortabilă atât față de cotidianul Adevărul, cât și de România liberă în ceea ce privește revista Capital, numărul de cititori a crescut cu 4.000 față de valul precedent. Ziaru Financiar, Forbes și Business Magazin nu au cifre de audiență din cauza neplății facturii SNA.