Evenimentul Zilei, octombrie 2016 (Anul 25, nr. 7835-7855)

2016-10-18 / nr. 7846

Nu se explică graba cu care s-a luat decizia împușcării ursului de la Sibiu. în acel moment nu exista un pericol iminent" DRAGOȘTUDORACHE ninistru de Interne Declarația zilei Doua milioane de lei donate la moaștele Sfintei Parascheva într-o singură săptămână, credincioșii care au venit să se roage la moaștele Sfintei Cuvioase Parscheva au lăsat în cutia milei două milioane de lei. Câte un leu, câte zece lei, sau chiar mai mult, credincioșii au lăsat la moaște cât i-a lăsat inima și buzunarul. Față de anii trecuți, sumele lăsate au scăzut, însă, considerabil. Oamenii recunosc că, pentru pelerinajul la moaștele Sfintei Parascheva, trebuie săși chivernisească bine banii. Reprezentanții Mitropoliei Moldovei și Bucovinei susțin că banii vor fi folosiți în scop caritabil. □□□ Hoțul Buratino a spart cinci magazine fix sub nasul pazei în timp ce un agent de la o firmă de pază îl privea din spatele ușilor încuiate ale unei galerii comerciale din Vaslui, borfașul poreclit Buratino a spart magazinele și a reușit să plece cu 500 de lei, bani găsiți în sertarele a două dintre ele. După ce și-a terminat treaba, hoțul a plecat nestingherit, printr-un geam spart, fără ca nimeni să-l poată prinde. De necrezut este că alarma a sunat abia la șase ore de la jaf. »Evenimentul zilei" la B1 TV HIM Invitații de astăzi ai emisiunii .Evenimentul zilei. Invitații ediției de la ora 11.00, în studioul emisiunii moderate de Ileana Ilie - Robert Turcescu, jurnalist - Liliana Minca, Președinte ALDE Botoșani Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail onlineteevz.ro și la tel. 021.527.ll.ll Actualitate 18.10. Evenimentul zilei, Marți, 18 octombrie 2016 Marian Munteanu polemizează cu Evenimentul zilei după ce un alt act demonstrează :1 , colaborarea sa 4 . Marian Munteanu neagă în totalitate faptul că ar fi colaborator al Securității, după ce Evenimentul Zilei a publicat, ieri, chiar în deschiderea ziarului, un articol în care prezintă în exclusivitate faptul că acesta ar fi avut legături cu Securitatea Mihnea-Petru Pârvu fi permis să spun lucruri nemihnea,parvu,evz.ro verificate. Dar în niciun caz, niciodată, nu am avut probleme cu persoana lui Marian Munteanu. Chiar eu am semnat, în luna martie a acestui an, un articol în care am scris ce a făcut Marian Munteanu în 1992, de Ziua Basarabiei, când a fost unul dintre promotorii marșului «Drumul Crucii»». Atunci nu știam că o să candideze la Primăria Capitalei, nu știam ce urma să se întâmple cu verificarea de la CNSAS“, a spus, în direct la B1 TV, Simona Ionescu, în presă s-a mai scris depre colaborarea lui Munteanu cu Securitatea „Și atunci nu știați că sunt securist?“ a întrebat, agresiv, Marian Munteanu. Redactorul șef al Evenimentului Zilei i-a replicat candidatului la alegerile parlamentare din decembrie că, în primăvară, nu se știau atâtea detalii: „Nu era aceeași poveste. Se știa de un presupus angajament încă din 1991, care mai fusese publicat în presă, dar acum, la solicitarea Alinei Mungiu, CNSAS a cerut unui specialist într-o emisiune de la televiziunea de știri B1 TV, Marian Munteanu a declarat că lucrurile prezentate în articolul din EvZ ar fi o fabulație ce este menită să tulbure apele înaintea campaniei electorale. în replică, Simona Ionescu, redactorul șef al Evenimentului Zilei, semnatara articolului, i-a transmis în direct că aceste informații se știau și înainte de alegerile locale din acest an, dar că acestea ies la suprafața doar atunci când CNSAS-ul face verificări. în plus, Simona Ionescu i-a mai spus că nu a avut niciodată vreo problemă cu persoana lui Marian Munteanu. „Este dreptul dânsului să susțină acest lucru, dar nu este o fabulație, nu mi-aș raport grafologic care să arate clar dacă Marian Munteanu a semnat sau nu Angajamentul cu Securitatea“ Se așteaptă un răspuns oficial de la CNSAS Simona Ionescu i-a mai comunicat acestuia că astfel de informații, despre anumite persoane, apar atunci când sunt alegeri sau când aceștia se înscriu în diferite funcții, deoarece CNSAS- ul doar atunci face verificări. O face și când primește o sesizare. Munteanu a continuat polemica,susținând că nu a primit, timp de 12 ani, niciun răspuns de la CNSAS. Redactorul șef al EvZ a afirmat ca a cerut CNSAS -ului, printr-un mail, un răspuns oficial privind legăturile lui Marian Munteanu cu fosta Securitate, dar nu a primit încă niciun răspuns, iar informațiile legate de raportul grafologic, apărute în ziar, sunt obținute din surse proprii, cu Securitatea ale Tii J Azi, ședință CNSAS 1 1 * Raportul grafologic privind autenticitatea scrisului din dosarul informativ al lui Marian Munteanu, cu nume conspirativ „Ioan”, este pe ordinea de zi a Consiliului Național de Studiere a Arhivelor Statului. El va fi luat în discuție, în cursul dimineții de azi, într-o ședință comună. Dacă membrii Consiliului vor absenta și nu va exista cvorum, atunci totul se suspendă până la stabilirea unei alte date pentru ședință. (Simona Ionescu) Teza de doctorat a șefei DNA, analizată în această săptămână Comisia de Etică a Universității de Vest din Timișoara (UVT) se va întruni săptămâna aceasta pentru a analiza teza de doctorat a Laurei Codruța Kovesi. Decizia a fost luată ieri, după ce săptămâna trecută sesizarea profesorilor clujeni reuniți . Asociația GRAUR a fost înaintată Comisiei. Oficialii Universității de Vest au transmis, la solicitarea EVZ, că singura noutate față de săptămâna trecută e faptul că teza va fi analizată. „A fost convocată Comisia de Etica pentru a discuta pe acest subiect. Comisia se va întruni într-una din zilele săptămânii acesteia“, a declarat Florin Jurcă, purtătorul de cuvânt al UVT Potrivit directorului Școlii Doctorale a Universității de Vest, Otilia Hedeșan, teza de doctorat a a fost verificată la Timișoara cu softul anti-plagiat, însă rezultatul e ținut secret, numai Comisia de Etică putând stabili ce și dacă se va face public. Pe de altă parte, reprezentanții Universității afirmă că așteaptă în continuare o solicitare oficială din partea Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) pentru formularea unui punct de vedere în legătură cu teza lui Kovesi. (Georgeta Petrovici)