Evenimentul Zilei, noiembrie 2016 (Anul 25, nr. 7856-7877)

2016-11-08 / nr. 7861

Peste 40% dintre elevii din țara noastră nu înțeleg un text citit la prima vedere". Ministrul Educației Accidentul de pe A2, preluat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărași Dosarul penal în care se investighează accidentul rutier produs sâmbătă pe Autostrada A2, în care patru persoane și-au pierdut viața, 36 au fost rănite, iar 33 de vehicule au fost avariate, a fost preluat de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărași, deși fusese înregistrat, inițial, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu-Gară. un Burse pentru tinerii care îngrijesc bătrânii Primăria Capitalei vrea să demareze două proiecte sociale care vizează acordarea de burse tinerilor care se implică în activități de ajutorare a persoanelor vârstnice sau a copiilor. Mai exact, tinerii care vor locui în gazdă la persoane vârstice, vor trebui să le ajute să-și ia medicamentele sau să-și facă cumpărăturile. Iar cei care vor locui la familii cu copii, vor primi burse dacă îi vor ajuta pe micuți să învețe engleza sau limba română la un nivel superior. □□□ Declarația zilei ^ 4,4987 4,5040 4,4993 4,5015 4.0639 ♦ 4,0652 4,0569 4,0572 Actualitate 08.11 Evenimentul zilei, Marți, 8 noiembrie 2016 Fostul soț al șefei DNA, Eduard Kovesi, va fi citat și audiat în dosarul Black Cube . Ramona Feraru Ramona.ferarul evz.ro Ron Weiner și David Gedowicz, cei doi israelieni cercetați în dosarul Black Cube, sub acuzația că ar fi spionat-o pe șefa DNA, Laura Codruța Kovesi, s-au întâlnit, ieri, pe holurile Tribunalui București. Ei au făcut un acord cu procurorii prin care și-au recunoscut faptele și, conform procedurii, acest act trebuie să fie confirmat de un judecător. Procesul s-a amânat pentru că fostul soț al șefei DNA, Eduard Kovesi, nu a fost citat corespunzător. Cu un etaj mai jos, fostul ofițer SRI, Daniel Dragomir, singurul rămas în arest în acest dosar, a cerut judecătorilor să fie pus în libertate sub control judiciar. Dis de dimineață, în jurul orei ’ 9.00, Ron Weiner și David Geclowicz s-au întâlnit pe holurile tribunalului. Prin acordul încheiat, israelienii au cerut procurorilor să fie condamnați la pedespse de până în trei ani cu suspendare și să presteze muncă neremunerată în folosul comunității pe o durată de 60 de zile. Conform procedurilor, acordul trebuie verificat de judecători și confirmat de părțile din dosar. Personajul misterios Pentru că acordul cu procurorii a fost încheiat în parte, Ron și David au fost judecați în săli diferite. Pentru primul, procesul s-a încheiat foarte repede. Judecătorul a observat imediat că „procedura nu a fost îndeplinită“ deoarece fostul soț al șefei DNA, Eduard Kovesi, nu a fost citat. Astfel că magistratul a dispus amânarea cauzei pentru 28 noiembrie. Procurorii DIICOT, cei care investighează cazul Black Cube, verifică dacă conturile de e-mail ale lui Eduard Kovesi au fost sparte. Imediat, Ron Weiner s-a îndreptat spre cealată sală de judecată, unde mai timidul său coleg, David Gedovicz, aștepta cuminte în bancă să-i vină rândul la proces. Acesta era flancat de un personaj misterios, care a vorbit tot timpul în ebraică cu cei doi presupuși spioni, iar cu avocații în engleză. După câteva ore de așteptare, instanța a decis să verifice dacă procedura de citare a părților din acestă cauză a fost îndeplinită. Astfel, a fost evacuată sala și s-a luat o pauză de 35 de minute. Au refuzat dialogul cu presa Ron Weiner și David Gedlowicz, însoțiți de cei doi avocați și de personajul misterios, au așteptat cuminți pe sălile Tribunalului. Jurnaliștii EVZ au încercat în această perioadă să pună câteva întrebări celor doi, însă intenția noastră s-a lovit de un refuz categoric. După reluarea procesului, judecătorul Tribunalului a decis că Eduard Kovesi nu a fost citat corespunzător și, ca în precedentul caz, a hotărât amânarea cauzei pentru 9 noiembrie, de data acesta. Vizibil fâstâcit și deși i se traducea ce se întâmplă, David Geclowicz a rămas câ t Daniel Dragomir află astăzi dacă va fi pus în libertate Fostul colonel SRI, Daniel Dragomir, arestat de 45 de zile în dosarul Black Cube, află astăzi dacă va fi pus în libertate sub control judiciar sau în arest la domiciliu. Avocații acestuia au solicitat judecărilor Tribunalului București ca cercetările să continue cu fostul ofițer SRI în libertate. Danilo Dragomir a declarat în fața instanței că nu se mai explică menținerea sa în arest, în condițiile în care este sigurul cercetat în dosarul Black Cube, ceva minute in fața instanței. Personajul misterios l-a atenționat că procesul s-a terminat și i-a făcut semn că poate pleca. Conform procedurii, judecătorul îl va cita pe fostul soț al șefei DNA acasă, dar și la avizierul instanței. In cazul în care nu se va prezenta nici la acest termen, Eduard Kovesi riscă să fie citat cu mandate de aducere, adică cu politia. Citiți în paginile 14-15, noi dezvăluiri ale jurnalistului Ion Cristoiu din dosarul Black Cube □ David Gedowicz H;MîlV/4JîTSr Eduard Kovessg A murit Corneliu Turianu, judecătorul care nu l-a mai lăsat să candideze pe Ion Iliescu Simona Ionescu Ieri dimineață, s-a stins la spitalul Elias unul dintre cei mai onești judecători, fost președinte al Tribunalului București după evenimentele din decembrie 1989. Corneliu Turianu avea 76 de ani, iar boala care l-a țintuit la pat a debutat în urmă cu o lună și i-a curmat viața fără ca familia să știe, în acest moment, un diagnostic clar și, evident, cauzele decesului. Moartea a survenit ca urmare a unui stop cardiac, dar numai autopsia va lămuri ce l-a produs. Cariera de magistrat a lui Turianu a fost întreruptă brusc, din dispoziție politică. Greșeala de neiertat s-a produs la momentul alegerilor din 1996. Atunci, judecătorul Corneliu Turianu, președintele TMB, a decis că Ion Iliescu nu mai poate candida la președinție fiindcă și-a îndeplinit cele două mandate la care avea dreptul conform Constituției. A fost pentru prima oară când o instanță dădea o hotărâre împotriva șefului statului, aflat în exercițiu funcțiunii. Iliescu a candidat, totuși, iar Turianu a ieșit din sistem. Și-a continuat cariera la CNSAS, iar o legislatură a fost și senator din partea PDL. Până l-a doborât boala, a lucrat la CNSAS și nu a obosit să lupte pentru crezurile sale din domeniul justiției și să demonstreze că legea trebuie să fie puterea supremă. Evenimentul zilei prezintă familiei sincere condoleanțe! ?