Evenimentul Zilei, mai 2017 (Anul 26, nr. 7981-8002)

2017-05-30 / nr. 8001

Declarația zilei . Am fost întrebat adesea ce mă aduce atât de des în România, ce anume face ca acest loc să fie atât de special? Răspunsul e, pentru mine, foarte simplu: voi, prietenii mei români Cinci diplomați ruși, declarați persona non grata! Siteul deschide.md a publicat luni după-amiază o știre bombă: Republica Moldova ar fi declarat persona non grata CINCI diplomați ruși. Informația ar fi fost confirmată pentru ziariști de Artur Sârbu, consilierul ministrului Andrei Galbur, ministrul de Externe și Integrării Europene. Știirea este interesantă în contextul în care Congresul SUA tocmai ceruse Federației Ruse retragerea trupelor rusești de pe teritoriul Republicii Moldova. Moldova este condusă de președintele pro-rus Igor Dodon. □□Q SFÂNTUL ZILEI in vremea împăratului Valens Arianul (364-378), un pustnic pe nume Isaachie vine la Constantinopol să-l mustre pe bazileu, cerându-i să nu-i mai prigonească pe ortodocși și să le restituie bisericile date ereticilor arieni. Supus la multe chinuri, Isaachie nu cedează și îi proorocește lui Valens o moarte grabnică, împăratul va muri în curând în luptele cu barbarii. Urmașul lui Valens, Teodosie cel Mare, îi cere lui Isaachie să rămână la Constantinopol, unde i se zidește special o mănăstire. Cum, la moartea sa, Isaachie l-a numit stareț aici pe ucenicul său, Dalmatus, numele sub care a rămas cunoscut așezământul este Mănăstirea Dalmaților. (Adrian Pătrușcă) 4,5512 4,5496 4,5573 4,0714 4,0533 4,064" Actualitate 30.05 Evenimentul zilei, Marți, 30 mai 2017 Pericol BMUffigE în cluburi de fite mic pe litoral/ Parlamentarii români au luat o decizie care, cel puțin pentru patronii unor cluburi de fite de pe litoral, „este înțeleaptă”. Camera Deputaților, for decizional, a decis, săptămâna trecută, că termenul de obținere a autorizației pentru securitatea la incendiu, împins din decembrie 2016 până pe 30 iunie 2017, se prelungește până la 30 septembrie Feri Predescu feri.Dredescj0 evz.ro Amânarea cu trei luni a termenului de obținere a autorizației de securitate la incendiu înseamnă o vară fără griji pentru cele peste 70 % din unitățile de pe litoral care nu au intrat, încă, în legalitate. Nu vor putea fi amendate. Legiuitorul spune, clar, că nu se vor aplica măsuri coercitive în caz că inspectorii ISU vor veni în control. Dacă pentru unitățile mici nu ar fi vreo problemă, pericolul mare ar putea apărea dinspre cluburile de noapte. Cel puțin 2.000 de petrecăreți încap în fiecare din cluburile din nordul stațiunii Mamaia, apărute cu largul „sprijin” al fostului primar Radu Mazăre. Pot fi amendați după 1 octombrie Ciudat este că în evidențele ISU Dobrogea, pe litoral figurează doar 15 locații cu J „Ni se cer niște proiecte NASA, imposibil de realizat” Ionuț Budi, patronul mai multor cluburi de pe litoral, consideră „înțeleaptă” decizia de amânare a termenului pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu. El a intrat în legalitate, dar critică birocrația și normele „incredibil de drastice” impuse de legiuitor: „Sunt niște mici proiecte NASA, aproape imposibil de realizat”. Exclude gândul că în cluburi s-ar putea petrece vreo nenorocire. „Incendiul de la Colectiv, da, a fost grav, dar nu pentru că avea materiale inflamabile, ci pentru că nu avea căi de evacuare. Uitați-vă la Bamboo, nu au fost victime pentru că erau organizați, personal instruit, căi de evacuare, semnalizare, condiții minime de protecție la incendii”, exemplifică Ionuț Budi destinația „club“ și o singură discotecă. Dintre acestea, doar două dețin autorizație de securitate la incendiu, potrivit ISU Dobrogea. Alte nouă au doar un aviz de securitate la incendiu, ceea ce înseamnă că ISU a verificat doar proiectul nu și clubul, pe teren. Asta înseamnă că, abia după 1 octombrie, patronul poate fi amendat cu 20.000 până la 50.000 de lei pentru funcționarea fără autorizație la incendiu. Până atunci, nu. Nici activitatea nu îi poate fi suspendată. IPS Teodosie rămâne fericit și liber Arhiepiscopul Tomisului, Teodosie Petrescu, este un om liber. înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv, luni, cererea DNA de înlocuire a controlului judiciar cu măsura arestului la domiciliu. Curtea de Apel Constanța a respins pe 22 mai cererea DNA, decizie contestată de procurori. Prezent la sediul ÎCCJ, Teodosie Petrescu a refuzat să răspundă întrebărilor puse de jurnaliști, spunând doar că:„Nu s-a încălcat nimic“. Teodosie Petrescu a fost trimis în judecată, sub control judiciar, în februarie, fiind acuzat de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, având ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene. (Petre Tache) Un vasluian bețiv a vrut să se spânzure în WC-ul din fundul curții WM După o discuție mai aprinsă cu soția lui, un bărbat de 40 de ani din comuna Lipovăț, județul Vaslui, a decis să-și încheie socotelile cu viața. Băut bine, spre foarte bine, bărbatul a vrut să-și pună ștreangul de gât dar a fost salvat la timp chiar de către cea cu care se certase. înainte de a-și pune planul în aplicare, sinucigașul i-a spus soției că merge la WC. După un timp, femeia a constatat că acesta nu se mai întoarce și a mers să vadă ce se întâmplă în bucla familială din fundul curții. L-a găsit atârnat cu gâtul în laț și a reușit să-l salveze înainte de a fi prea târziu apoi a chemat ambulanța. Bărbatul a fost preluat de un echipaj SMURD și adus la Spitalul Județean Vaslui. [Petre Tache]