Evenimentul Zilei, septembrie 2017 (Anul 26, nr. 8065-8085)

2017-09-27 / nr. 8083

Declarația zilei . Nu cred că există în România posibilitatea creării unei supraputeri care să controleze Parlament, Guvern, așa cum dorește doamne Kovesi.Dacă așa crede ca e modelul de urmat să meargă în Rusia să dea mâna cu domnul Putin.' reședințele Senatului Șef nou la Poliția Capitalei Noul șef al Poliției Capitalei a fost numit chestorul Dragoș Nicu, prin ordin al ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan. Fost comandant al Brigăzii Rutiere, Dragoș Nicu a fost adjunct al chestorului Mihai Marius Voicu care, pe 21 septembrie, a fost numit adjunct al Inspectorului General al Poliției Române. Nicu a absolvit Academia Tehnică Militară și a fost șeful Brigăzii Rutiere a Capitalei. □□□ SFÂNTUL ZILEI Antim Sfântul Antim Ivireanul se naște în 1650, în Iviria (Gruzia). De tânăr, este luat în robie de turci și dus la Constantinopol. Eliberat, el trăiește pe lângă Patriarhia Ecumenică, unde învață sculptura, caligrafia, broderia, greaca, araba și turca și se călugărește cu numele de Antim. Pe la 1690, este adus de Constantin Brâncoveanu în Țara. Este pe rând egumen la Snagov, apoi episcop de Vâlcea și, din 1705, mitropolit al Ungrovlahiei. Tipărește numeroase lucrări cruciale și ctitorește lăcașuri precum cel ce-i poartă numele, din București. Apărător al ortodoxiei și al poporului român, îi deranjează pe otomani, drept care este înlăturat din scaun și exilat. în drum spre locul de surghiun, în 1716, este ucis de turci. (A.P.) 14 4,5987:4,5950 4,596 £ 3,8912 G 3.8593 3.8316 3.8670 Actualitate 27.09. Evenimentul zilei, Miercuri, 27 septembrie 2017 Stan Mustță vrea să insige la pușcării și „mâna” la Curtea de Apel București a rămas în pronunțare pe admisibilitatea în principiu a cererii de revizuire formulată de fostul judecător Stan Mustață, condamnat la ani grei de pușcărie, după ce a fost acuzat de DNA că a luat bani pentru decizii favorabile Ionuț Mureșan ionut.muresan ® evz.ro Fostul judecător Stan Mustață, cel înlocuit în complet de Camelia Bogdan în dosarul ICA, în urma reținerii acestuia, condamnat ulterior la 8 ani și 6 luni pentru că ar fi luat mită în schimbul unor soluții favorabile în dosarele pe care le judeca, a fost adus, ieri, la Curtea de Apel București pentru a-și susține cererea de revizuire. Judecat în taină Fostul coleg al lui Mustață de la Curtea de Apel București, judecătorul Mihai Paul Cosma, a ales să asculte în ședință secretă cererea de revizuire. Avocatul lui Stan Mustață a declarat, pentru EVZ, că fostul magistrat își întemeiază cererea pe „fapte și probe noi“, pe care judecătorul nu putea să le aibă în vedere la data pronunțării deciziei de condamnare; în concret, este vorba despre înregistrarea cu Traian Băsescu, prezentată de Sebastian Ghiță în ianuarie, în care fostul președinte vorbește despre „statul mafiot”. Băsescu, despre statul mafiot Pe data de 3 ianuarie, la două săptămâni de la fuga din țară, Sebastian Ghiță a dat publicității o înregistrare în care Traian Băsescu îi relata unui inerlocutor cum a fost schimbat Stan Mustață din complotul care îl judeca pe Dan Voiculescu și a fost înlocuit cu judecătoarea Camelia Bogdan. „Bă, da’ să vezi conversația când îmi spuneau că îl luăm pe Mustață din complot. Da? Mi-a spus să soluționez dosarul ICA, altfel sunt arestat și lăsat fără pensie. Ceea ce s-a și întâmplat.” STAN MUSTAȚĂ, fost judecător Hai, băieți, să-l aruncăm în aer! Vreți să-mi distrugeți familia? (...) Să-i vezi când vorbeau a doua zi după condamnare, care cum le-o spusese cu trei zile înainte, s-a împlinit. Cum îmi spunea: «Mâine îl luăm pe Mustață și intră Camelia Bogdan». Să-i vezi după o zi când spuneau: «Am vorbit cu Camelia Bogdan și a spus că, dacă aveam Codul penal, îi dădea 20 de ani». A putut să-i dea doar zece (...)“, spunea Traian Băsescu în respectiva înregistrare. O beție care l-a costat scump Pe data de 20 octombrie 2014, la unul dintre termenele de judecată, Stan Mustață a spus că dosarul lui e unul „fabricat”, pornind de la bănuiala că el ar fi încercat să tergiverseze dosarul ICA. Mustața a susținut tot atunci că fusese prevenit de către cel acuzat că era intermediarul mitelor către el - cu care a recunoscut că obișnuia să bea vin în toaleta instanței - că urma să fie arestat: „Boraciu mi-a zis să soluționez dosarul ICA, altfel sunt arestat și lăsat fără pensie. Ceea ce s-a și întâmplat. Dacă nu aș fi băut, aș fi conștientizat pericolul. Am crezut că era o farsă de-a lui Boraciu“. □ Stan Mustață, condamnat la 8 ani și 6 luni pentru că ar fi luat bani pentru decizii favorabile . FOTO: EVZ Manelist celebru, implicat într-o rețea internațională de prostituție Manelistul Dani Mocanu (foto) a fost reținut, ieri, de procurorii DIICOT într-um dosar de proxenetism și trafic de persoane. El a fost ridicat dintr-o casă din Târgoviște împreună cu fratele său. Cei doi sunt acuzați că fac parte dintro rețea care trimitea tinere din România în Marea Britanie pentru a se prostitua. Conform unor surse din anchetă, activitatea grupului care făcea trafic de persoane a început în anul 2011, iar Mocanu era, de anul trecut, persoana responsabilă cu transferul banilor obținuți de fete, în schimbul prestațiilor sexuale, din Marea Britanie în România. Au avut loc descinderi și în Marea Britanie Se pare că manelistul le folosea pe unele dintre prostituate la filmarea videoclipurilor pentru piesele sale, un astfel de videclip având aproape 5 milioane de vizualizări pe Youtube. El își lansase videoclipul pentru cea mai nouă piesă a sa chiar cu o seară înainte de a fi reținut de procurori. In urma perchezițiilor, procurorii DIICOT au ridicat 39.850 de lei, 1.000 de euro, 15 telefoane mobile și 5 autoturisme, utilizate de suspecți. Dosarul este instrumentat împreună cu autoritățile din Marea Britanie. în urmă cu o săptămână, pe data de 19 septembrie, în același dosar au avut loc descinderi la patru bordeluri clandestine și la o reședință din Londra, unde au fost descoperite șase tinere care practicau prostituția. De asemenea, la perchezițiile din Londra au fost descoperiți opt membri ai grupării, care au fost arestați. (Vlad Alexandru)